Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 26 Listopad 2010, 11:02 Błędy dla FAT w UTW
Drobne przypomnienie tematu:
PL_Andrev napisał/a:
Byłem w środku konwoju (...) I wtedy zdarzyło się nieszczęście: Marco ubił lidera, a konwój zaczął kręcić bączki. Byłem na straconej pozycji. Zdecydowałem wypuścić FATy na 0 (byłem prostopadle do konwoju) z prostoliniowym 50m, i zwrotami co 800metrów na 7m, wolno.
Oba FATy poszły dziwnie prosto...
Zna ktoś rozwiązanie zagadki FATów?
Trochę testów rzuca światło na sprawę:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 26 Listopad 2010, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem z Andrevem, dla wartości 0 torpeda leci prosto cały czas.
Natomiast dalsze testy u mnie wykazały iż, każda inna wartość większa od 0
czyli np. ciut dalej (jakieś na oko długość własnego okrętu) i torpeda już płynie
jak należy, ale jest delikatny błąd, skręca za wcześnie/późno o około 50m
(jak tak patrze na mapę taktyczną) co według mnie nie jest czymś niezwykłym.
Bo to były lata 40 więc nie wymagajmy nie wiadomo czego.
Zagadka pozostaje czemu testy na okręcie u Andreva wykazały odchyłki wartości około
400m, bo to już jest dużo. Ja jeszcze w wolnej chwili posprawdzam raz jeszcze.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#4 Wysłany: 27 Listopad 2010, 11:25
Jako że opiekunowie ranku SH3 nie zdecydowali się na próby rozwiązania problemu wnioskuje o wycofaniu torped FAT lub misji ich zawierających (44-45) z bieżącego rankingu.
A ja jestem po kolejnych testach, mało tego ulepszyłem metodę testowania.
Testy wyszły pozytywnie, błąd był maksymalnie około kilku metrów i
to raczej spowodowany nadal trudnością w ustawieniu dokładnej
odległości na pokrętle biegu torpedy.
FaT I:
1 - 2500m - OK
2 - 1000m - OK
3 - 500m - OK
4 - najmniejszy możliwy odcinek większy niż zero - OK
FaT II:
1 - najmniejszy możliwy odcinek większy niż zero - OK
2 - 3000m - OK
3 - 1500m - OK
4 - 4500m - OK
Jedynie przy ustawieniu długości odcinka na zero, torpeda leci prosto.
Więc Andrev wstrzymaj się z postulatami jak ktoś jeszcze przetestuje, bo
może coś pomieszałeś w grze testując torpedy LuT, albo masz agenta obcego
wywiadu na swojej krypie i ktoś ci sabotuje torpedy.
Jako że opiekunowie ranku SH3 nie zdecydowali się na próby rozwiązania problemu wnioskuje o wycofaniu torped FAT lub misji ich zawierających (44-45) z bieżącego rankingu.
Andrev, a ty o czym pieprzysz? Post wyżej widzę odpowiedź, a ty fandzolisz, że nikt się nie interesuje?
Zadałem pytanie WAŻNE. Nie odpowiedziałeś, Marco odpowiedział i wyszło, że wszystko jest OK na torpedach, po prostu da się wyłączyć FAT... Tylko u ciebie coś nie gra.. A ty nagle wyjeżdżasz, że nikt się nie interesuje?
Wyłącz ignorowanie postów Finka i Marco!
I powiem ci jedno.
Twój post jest chamski. Wychodzę z propozycją pomocy, Marco odnajduje niejako o co biega, ale u ciebie coś jest nie tak, a ty nazywasz to brakiem próby rozwiązania problemu?
Problem jak widać występuje u ciebie. Więc kto jest winny? Torpeda (gra) czy coś u ciebie?
Musiałbym zobaczyć pliki u ciebie, aby zobaczyć gdzie masz błąd.
Bo co mi da zdjęcie, gdzie wystrzeliłeś jedną torpedę, a pokazujesz bieg drugiej? Nawet nie wiem, czy je tak samo ustaliłeś... Ale zakładam, że tak.
Najprościej by było, jakbym mógł siąść za tobą i zobaczyć to w praktyce. Pomoc na odległość to jak nauka strzelania... Wiesz, jak ciężko kogoś nauczyć ręcznego celowania? Gość robi wszystko jak należy, ale nie trafia.. Gdzie błąd? Ano, po 30min się okazuje, że np. źle nacisnął coś... Ale tego nie widzisz i się domyślasz...
Andrev. Napisz wprost, żeby wywalić misje 1943-1945 (bo widzę, że do tego dążysz), a nie fandzol o torpedach, które działają poprawnie, jak zauważył Marco, tylko u ciebie coś źle się dzieje
Andrev. Przeinstaluj grę i powiedz, czy masz dalej to samo.
Czy po teście z Marco, co wykazał, że problem jest u ciebie zrobiłeś to wogóle?
Czy jest to wersja gry, na której testowałeś LUT'y?
Jak widziałem Marco testował z tobą, to wtranżalać się nie będę, ale widzę, że nad tobą musi siąść sztab ludzi, bo inaczej nie ma zainteresowania. Więc czekam na odpowiedź na wszystkie zadane pytania Andrev. Zwłaszcza na poniższe:
Kto kłamie?
Andrev, mówiąc, że nikt się nie zainteresował, czy Marco, mówiący, że razem testowaliście?
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 28 Listopad 2010, 15:54
Nie wiem Rafał, dlaczego moje posty uważasz za bezpośredni atak na swoją osobę. Wybacz, ale po powyższym poście czuję się już zniechęcony do jakichkolwiek dyskusji z tobą - czy to na tematy techniczne, fabularne czy jakiekolwiek inne.
Dzięki za dotychczasową pomoc, wspólne patrole i nadal mile wspominaną multikampanię.
Nie wiem Rafał, dlaczego moje posty uważasz za bezpośredni atak na swoją osobę. Wybacz, ale po powyższym poście czuję się już zniechęcony do jakichkolwiek dyskusji z tobą - czy to na tematy techniczne, fabularne czy jakiekolwiek inne.
A gdzie napisałem, że to atak na moją osobę?
Andrew. Misje 1943-1945 to nie jest Rafał F.
Andrev.
Nie wiem, co bierzesz,
Najpierw, gdy poprawiam gościa, że okręt typu WILK to nie łódź podwodna, to wyjeżdżasz, że mylę się, bo istnieją łodzie podwodne. Istnieją, ale co ma piernik do wiatraka? To wyjeżdżasz, że nie ma sensu gadać.
Teraz wyjeżdżam z tym, że jak widać masz pomoc, to zaś, że niby ATAKUJESZ MNIE? I znów wyjeżdżasz, że nie ma sensu gadać.
Co ty bierzesz chłopie? Zmniejsz dawkę, zmień dilera, albo chociaż podziel się.
Zadałem ci kilka pytań. Nie odpowiadasz? To nie fandzol, że nikt ci nie pomaga.
Ja (jak napisałem) nie pomagałem, bo zaczął Marco. Więc, gdzie tu jest atak na mnie?
A skoro uważasz, że problemu FAT'ów nie masz, to temat zamykamy....*
*Bo jak odczytać, że po poście dotyczącym tematu, ty już nie masz zainteresowania nim?
Na wstępie: ten dział widzi tylko administracja i moderatorzy.
I miałem plan coby was trochę obrzucić "mięsem" abyście
skupili się czemu Administrator Wam od i takich
innych gada, i skupili się na tym aby dokopać mnie
(taka psychologiczna metoda łagodzenia sporów, w której niewinna
osoba dostaje łomot) ale zrobimy inaczej.
Proszę po prostu kontynuować temat od postu
Cytat:
A ja jestem po kolejnych testach, mało tego ulepszyłem metodę testowania.
Testy wyszły pozytywnie, błąd był maksymalnie około kilku metrów i
to raczej spowodowany nadal trudnością w ustawieniu dokładnej
odległości na pokrętle biegu torpedy.
FaT I:
1 - 2500m - OK
2 - 1000m - OK
3 - 500m - OK
4 - najmniejszy możliwy odcinek większy niż zero - OK
FaT II:
1 - najmniejszy możliwy odcinek większy niż zero - OK
2 - 3000m - OK
3 - 1500m - OK
4 - 4500m - OK
Jedynie przy ustawieniu długości odcinka na zero, torpeda leci prosto.
Więc Andrev wstrzymaj się z postulatami jak ktoś jeszcze przetestuje, bo
może coś pomieszałeś w grze testując torpedy LuT, albo masz agenta obcego
wywiadu na swojej krypie i ktoś ci sabotuje torpedy.
Abyśmy się mogli skupić na rozwiązaniu tego problemu.
Ja ze swojej strony powiem że przed chwilą testowałem raz jeszcze i ponownie FaT I
pływa dobrze przy każdej odległości większej niż 0
Więc jeśli ktoś będzie miał czas i to by możne przetestował (Finek tu moja prośba
jak znajdziesz w tygodniu z 15 minut to sprawdź). Bo zanim definitywnie powiem
że Andver robisz coś źle, to chlałbym mieć pewność.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 28 Listopad 2010, 16:44, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#10 Wysłany: 28 Listopad 2010, 17:38
FaT I i FaT II działają poprawnie. Skręcają tak, jak zostały zaprogramowane. Tylko przy wartości 0 płyną prosto.
Wniosek o wyrzucenie tych torped oddalony.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#12 Wysłany: 29 Listopad 2010, 15:15
Może w grze jest zaimplementowany jakiś mechanizm, symulujący losowość pracy torpedy ??? A sprawdzałeś na czystej wersji gry ?
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#14 Wysłany: 29 Listopad 2010, 16:47
Ostatnie testy prowadziłem przy wartości domyślnej, czyli 25hm (przełączałem torpedę na zegary FAT) i ognia. Pozwalało to śledzić na bieżąco bieg torpedy w stosunku do planowanego / teoretycznego toru.
Ostatnie testy prowadziłem przy wartości domyślnej, czyli 25hm (przełączałem torpedę na zegary FAT) i ognia. Pozwalało to śledzić na bieżąco bieg torpedy w stosunku do planowanego / teoretycznego toru.
Tyle co wyłączyłem grę, jeden test, misja single, z 1940 roku, okręt XXI rocznik 1944
FaT I i FaT II, odpaliłem prawie wszytki dostępne (około 10 ciu) i każda na
domyślne 2500 - wynik pozytywny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum