POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Jet-stream
Autor Wiadomość
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 18 Październik 2007, 20:31   Jet-stream

Jet-stream - czyli powietrzny prądu strumieniowy, który występuje na granicy troposfery, a więc na wysokości od 9 - 12 km.

Trochę to może nie typowo zacząłem ale...
podobno odnotowano ze jakiś samolot sił USA wpadł właśnie w Jet-stream, tenże "wiatr" dostał sie im od czoła. I według przyrządów pokładowych samolocik sobie zasuwał do przodu ale względem ziemi cofał sie :!

I teraz z Finkiem zaczęliśmy mieć różne zdania co do tego co by było gdyby taki wiatr dostał sie takiemu samolocikowi "w plecy". Ale zaznaczam że nie stopniowo lecz nagle. Bo są dwie opcje albo wtedy dostaje "kopa" i względem ziemi zasuwa (V wiatru + V samolotu tak w przybliżeniu), albo traci siłę nośną (w tym powiedzmy tunelu powietrznym) po czym na skutek tego wypada z niego (w tym przypadku wiatru w "plecy" prędkość wiatru i samolotu są takie same).

Zapraszam do dyskusji, oczywiście popartej argumentami. Szczególnie liczymy tu na Jace :D

PS. Nie to żebym był noga z fizy, ale wolałem sie uczyć się optyki, zwierciadeł, no i oczywiście fascynowały mnie zagadnienia z elektryczności i magnetyzmu. A te prędkości to słabo mi wychodziły nigdy nie lubiłem zadań w stylu " z miast "A" do miasta "B"... itp." ;>
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 18 Październik 2007, 20:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 18 Październik 2007, 21:33   

Jakos tam wlatywali, skoro w nim lecieli i na dodatek czytałem, że lecąc z tym pradem B-29 osiągał 720km/h.

A co do cofającgo się... Ja czytałem o "stojącym" jak tarcza dla artylerii p-lot
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Pyk4s 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 78
Skąd: Żory

 #3  Wysłany: 18 Październik 2007, 22:08   

Jet stream to silny prąd powietrza o prędkości dochodzącej w centralnej części do ok. 150-250 km/godz., a nawet do ponad 400 km/godz. w zimie, do 70-80 km/godz. w lecie. Tak jak już napisano wyżej - wiejąc w plecy pomaga, od czoła spowalnia.

Ten prąd jest powszechnie wykorzystywany w komunikacji lotniczej - znacząco skracając czas podróży. Kierunek tego prądu na półkuli północnej z zachodu na wschód - co oznacza, że lecąc np z KJFK (Nowy York) do EPWA (Warszawa) lecimy około >30 min krócej.
Ostatnio zmieniony przez PL_Pyk4s 18 Październik 2007, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Autobus 




Kraj:
afghanistan

Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 24
Skąd: Gliwice

 #4  Wysłany: 18 Październik 2007, 22:21   

PL_Pyk4s napisał/a:
Jet stream to silny prąd powietrza o prędkości dochodzącej w centralnej części do ok. 150-250 km/godz., a nawet do ponad 400 km/godz. w zimie, do 70-80 km/godz. w lecie. Tak jak już napisano wyżej - wiejąc w plecy pomaga, od czoła spowalnia.

Ten prąd jest powszechnie wykorzystywany w komunikacji lotniczej - znacząco skracając czas podróży. Kierunek tego prądu na półkuli północnej z zachodu na wschód - co oznacza, że lecąc np z KJFK (Nowy York) do EPWA (Warszawa) lecimy około >30 min krócej.


Wiki prawdę powie :lol ?

(szot)
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #5  Wysłany: 18 Październik 2007, 22:31   

Ja wiem co to jest, Jet-stream (na wstępie wyjaśniłem pokrótce) napisałem także w czym mam inne zdanie niż Finek i proszę dyskutować o w/w przypadku, bo na razie to nic nowego nie zostało wniesione do tematu.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 18 Październik 2007, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Pyk4s 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Adam
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 78
Skąd: Żory

 #6  Wysłany: 18 Październik 2007, 23:42   

Autobus napisał/a:
Wiki prawdę powie :lol


Moje źródła informacji nie ograniczają się tylko do wiki - co próbujesz sugerować - być może sugerowałeś się własnym przypadkiem.

Co do meritum:
Marco napisał/a:
I teraz z Finkiem zaczęliśmy mieć różne zdania co do tego co by było gdyby taki wiatr dostał sie takiemu samolocikowi "w plecy". Ale zaznaczam że nie stopniowo lecz nagle. Bo są dwie opcje albo wtedy dostaje "kopa" i względem ziemi zasuwa (V wiatru + V samolotu tak w przybliżeniu), albo traci siłę nośną (w tym powiedzmy tunelu powietrznym) po czym na skutek tego wypada z niego (w tym przypadku wiatru w "plecy" prędkość wiatru i samolotu są takie same).


Marco napisałem przecież, że jetstream wiejący w "plecy" powoduje to, że samolot leci szybciej. Matematycznie tego nie udowodnię, ale znam sprawę trochę z doświadczenia

Czyli żeby było jasne - samolot przyspiesza względem ziemi. Jetstream nie powoduje tego, że maszyna traci nośność. Argumentem na moją tezę jest fakt iż pomoc tych wiatrów jest powszechnie stosowana w ruchu lotniczym :P :kroliczek:
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #7  Wysłany: 19 Październik 2007, 10:43   

To ze "przyspiesza" to jest opcja Finka :aniolek:
Kurde gdzie ja posiałem flasha bym zrobił animacje o co mi biega :8)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #8  Wysłany: 19 Październik 2007, 10:53   

Marco... Ale skoro tam wlatują, to jakoś da radę... Zresztą powietrze to nie ściana z kamienia, że samolot trafi w nią i nagle stanie... Owszem, może na początku wytraci dość szybko prędkość, ale jego silniiki zapewne pozwolą mu uzyskać właściwą nośność, zanim spadnie...Zresztą z wiatrem to chyba nie jest tak, ze np. na 999 metrach 0km/s i nagle wzniesiemy się o 1 metr i już mamy 300km/h....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Najnowszy test kart graficznych MID STREAM
PL_Andrev Ogólne sprawy 0 15 Kwiecień 2010, 10:35
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group