POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: PL_Marco
17 Listopad 2007, 13:57
Particles - czyli sOnar rozbiera kod SH3 do naga dla Was...

czy podoba?a Ci si? ta solucja?
tak
66%
 66%  [ 4 ]
nie
16%
 16%  [ 1 ]
super
16%
 16%  [ 1 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #1   Wysłany: 29 Styczeń 2007, 03:51   Particles - czyli sOnar rozbiera kod SH3 do naga dla Was...

Wielu ludzi mi się skarży o rwanie Silent Hunter 3 przy eksplozjach i lagi w grze multiplayer... :schock ...dobry adres: sporo siedzę w silnikach gier od 93go...

Zarówno Wy jak i chłopaki z PR - borykają się z tym problemem i czas go rozwiązać.


Odpowiem wam na to pytanie publicznie rozbierając silnik SH3 i innch gier do naga...

Particles - to tzw. cząsteczki które uchodza ze źródła - generując dym, ogień, parę, pianę, bąbelki za torpedą... i inne...

Każda cząsteczka ma przyklejoną do siebie grafikę TGA - z kolorami transparentnymi. Wydaje się że bąbeki są okrągłe, dym puszysty a tak naprawdę to złuda...

Otóż dlaczego - ponieważ TGA na cząsteczkach są kierowane zawsze w stronę kamery - przez którą patrzymy... jakby nie było my. Nie da się zobaczyć Partlices z boku, nawet przy błędzie gry - bo to płaska TGA - no chyba że silnik potwornie kuleje...

Co z tymi pieprzonymi lagami sOnar...


Solucja:
Otóż problemem jest particles i jego przesadna czasem ilość (co upiększa widoki ale...)
Particles zostały stworzone do gier po to by upiększyć gry, zwiększyć ich realizm wizualny i ulżyć karcie graficznej - jednak gdy jest ich zbyt wiele - gra zarywa, są lagi i ludzie lecą z serwera, bądź przestaje liczyć tonaż...

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ w Polsce net jeszcze słaby jest a informacje a informacje o pozycji particles są wymieniane przez sieć - i tu właśnie jest pies pogrzebany.

Komputery sprawdzają czy np. płonąca spadająca blacha nie uderzyła w Twój lub inny okręt - i to jest główna przyczyna lagów.

Po pierwsze robicie je sami dopasając detal na maksa na swoich PCtach (nawet bez multiplayera) a nic nie wspomnę o ośmiu graczach gdy zacznie ładować w 'statki amunicyjne' - to jest tak 'zaklejona' sieć że fruniecie z serwerów, gra się wiesza, lagi są, przestaje liczyć tonaż oraz jest jęk i zgrzytanie zębów bo łącza nie wyrabiają - zwłaszcza jak ktoś siedzi za granicą albo na N. 256

Co trzeba zrobić?



zredukować możliwie najbardziej przed grą sieciową particles. kliknąć zastosuj. i uruchomić koniecznie grę ponownie.

Dziękuję za przebrnięcie przez ten zawiły text. Sądzę że Wam sporo pomoże choć sieć siecią...

Wkrótce opis dokładny z moim filmem o działaniu particles...

Pozdrawiam i życzę od dziś wspaniałej gry po sieci... bez restartów

JEŚLI CI POMOGŁEM - NIE POZOSTAŃ MI DŁUŻNY :8) NA FORUM MAM PRZYCISK POMÓGŁ :)

(szanuj prawa autorskie solucji. pytaj - a nie kradnij na swój serwer bo to lamerstwo)
Ostatnio zmieniony przez sOnar 29 Styczeń 2007, 04:19, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
sirklus 
Bootsmann




Kraj:
poland

Wiek: 38
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: z uboota

Ostrzeżeń:
 6/3/6
 #2  Wysłany: 29 Styczeń 2007, 11:00   

ja wole grac realistycznie, mam particles 100% rozumiem problem, ale ja mam sprzecik

pentium 4 3,07ghz ram 512mb (wkrotce 2gb) dysk 160gb seagate 2x 80gb
win xp proffessional grafa radeon x1300 series 256mb
internet 3mb/s z czego 2,5mb/s download 0,5mb/s upload wiec gra mi chodzi idealnie..

jak stawiam serwer to niemam problemow, jedynie jak wchodze na pulpit cos wylaczyc (przewaznie gg po odpaleniu gry) to wtedy juz katastrofa i reset ratuje
_________________
prawdziwy podwodniak walczy do ostatnich chwil okrętu, dopóki jego działa nie umilkną
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #3  Wysłany: 29 Styczeń 2007, 17:38   

No kurde dobry jesteś!!!, coś tak ja drugie wcielenie naszego kochanego EGONA !!!!!!!!!
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #4  Wysłany: 29 Styczeń 2007, 18:54   

sirklus napisał/a:
ja wole grac realistycznie, mam particles 100% rozumiem problem, ale ja mam sprzecik

pentium 4 3,07ghz ram 512mb (wkrotce 2gb) dysk 160gb seagate 2x 80gb
win xp proffessional grafa radeon x1300 series 256mb
internet 3mb/s z czego 2,5mb/s download 0,5mb/s upload wiec gra mi chodzi idealnie..

jak stawiam serwer to niemam problemow, jedynie jak wchodze na pulpit cos wylaczyc (przewaznie gg po odpaleniu gry) to wtedy juz katastrofa i reset ratuje


sirklus? ok, masz niezłą 'budę' - ja też niczego sobie - ale 8mb net nie wyrabia. Nie liczy się Twój komp bracie - ale wszyskich maszyny. Nie grasz stats na SH3? wiesz jak to wkurza. Żadna na raziem maszyna temu nie podoła bo było to napisane na kilka lat w przód to 100% particles. W Anglii na 8Mb/s narzekają. Nie ma tu co wiele pisać. Trzeba myśleć o innych. Jak wszyscy zmnmiejszają to wszyscy - .....babcia też :schock
Ostatnio zmieniony przez sOnar 29 Styczeń 2007, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #5  Wysłany: 29 Styczeń 2007, 23:28   

Ej no to chyba normalka nawet w starej poczciwej SH2 vs DC tak samo jest. Dlatego w REGULAMINIE gier RANKINGOWYCH jest ZAKAZ uzywania wszelakich modow upiekszajacych gre bo to wplywa na stabilnosc gry oraz lagi a co najgorsze wplyw lagow odbija sie na WSZYSTKICH grajacych dlatego proponuej SONAR zebyscie pomysleli nad jakims REGULAMINEM, ktory bedzie regulowal pewne sprawy...
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #6  Wysłany: 30 Styczeń 2007, 22:45   

bardzo dobra rada U96. zatem ustalimy to na ventku a wyniki opiszemy na forum. pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier rankingowych SH3
Ranking Wakacje 2015
PL_kanaron Nasze aktualne patrole - Miniranking wakacyjny 2015 0 18 Lipiec 2015, 10:11
PL_kanaron
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Jesień 2014
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 0 14 Styczeń 2010, 18:51
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 1
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 4 Listopad 2009, 16:41
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 2
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 10 Listopad 2009, 19:29
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Instrukcja tworzenia misji dla SH5
PL_Andrev Pytania i odpowiedzi 0 28 Czerwiec 2010, 07:52
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 3
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 11 Listopad 2009, 12:15
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group