POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Memoir '44 - strategiczno-losowa gra wojenna
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 18:47   Memoir '44 - strategiczno-losowa gra wojenna

Czy ktoś z was widział tą grę?


Jej atrakcyjność jest wynikiem prostoty. Losujemy określoną w senariuszu liczbę kart z rozkazami/specjalnymi akcjami, zagrywamy jedną, wykonujemy akcję, na która nam ona pozwala i dobieramy kolejną kartę... Po drodze trochę pomyślimy, jak najlepiej wykorzystać nasze karty i sytuację do odniesienia zwycięstwa (zniszczenie określonej liczby jednostek i/lub zajęcie pewnych punktów). Nigdy nie wiesz, co w zanadrzu chowa przeciwnik i czy twój zuchwały atak nagle nie rozbije się o jedną głupią kartę z zasadzką? A może twój atak zatrzyma się z powodu braku kart i jedna jednostka wrogiej piechoty zmiecie twój wyborowy pluton? A może najbliższą kartą, którą otrzymasz będzie nalot, albo karta, która pomoże ci odnieść szybkie zwycięztwo? Nie ma dwóch takich samych bitew, pomimo tych samych scenariuszy.



Oczywiście sama walka w Normandii w końcu się przeje... Ale od czego pomysłowość? (pominę grę opartą na Memoirze w świecie Fantasy) Czemu nie wprowadzić nowych terenów i scenariuszy? Może atak partyzantów na pociąg? A może bitwa pancerna na zabagnionym terenie? Może pole minowe? Lotnisko? A może twierdza Colditz? Te nowe możliwosci wprowadza dodatek Terrain Pack. Oprócz tego dodatkowo: Stacje radarów ("wykrywają" użycie karty z nalotem), szpitale, obozy i wiele wiele innych.. . Dwa pierwsze dodatki (opisywany i następny) mają jednak pewien haczyk... Zachęcają cię do nabycia mapy z pustynią i terenem zimowym, aby wasza gra wyglądała realistyczniej (a nie kilka białych hexów otoczonych zieloną planszą)



A może chcesz dowodzić rosyjskimi Soldatami pod bacznym okiem komisarza? Poczuć zimny wiatr dmący przez ruiny stalingradu? Jest dodatek Eastern Front. Rosyjski Generał musi zmierzyć się nie tylko z wrogiem, ale i komisarzem politycznym, który pilnując czy nie działamy przeciwko Matce Rosji, może znacząco utrudsniać sprawę. Pojedynek z wojną błyskawiczną toczoną przez Niemców (nowe zasady dla lat Blitzkriegu) to nie lada wyzwanie. Dowódca rosyjski musi myśleć jeszcze bardziej w przód niż niemiecki, bo komisarz musi zatwierdzić każdy rozkaz, więc nie ma czasu na podejmowanie decyzji w ostatniej chwili... Dodatkowo ta przewaga niemieckiego lotnictwa...



I front został przełamany... Cóż nam zostało? Albo popełnimy samobójstwo, albo komisarz doniesie, że nie wygraliśmy, bo nie jesteśmy prawdziwymi synami związku radzieckiego i zostaniemi zabici. Ale nie jesteśmy sami! Armia potrzebuje bohaterów! A tymi są snajperzy, siejący postrach wśród Wehrmachtu. Dodatkowo należy pamiętać, że Rosjanie nie walczyli z Osią tylko na froncie wchodnim, ale tu już przechodzimy do kolejnego dodatku.



A czemu by nie wprowadzić nieustraszonych japońskich żołnierzy, gotowych umrzeć z imieniem cesarza na ustach i stających przed nimi doborowych Marines? Dodatek Pacific Theatre umożliwi nam to. Na tropikalnych wyspach pacyfiku możemy walczyć głównie dzielnymi boys z U.S.M.C. oraz nie znającymi strachu żołnierzami Japonii. Tutaj można zobaczyć wyraźną różnicę taktyczną, jaką należy zastosować w porównaniu ze standardową wersją, gdzie różnica Armii ograniczała się w większości do wyglądu. Dowódcy amerykańskiej piechoty morskiej są lepszymi strategami i mają do dyspozycji więcej rozkazów, nawet zagrywając tą samą kartę, co Japończycy!



Japońska piechota natomiast posiada słynny fanatyzm (co z tego, że wyrzucili 5 flag? Siedzimy w tym bunkrze i go nie opuścimy aż do śmierci!!) i niezwykle skuteczne ataki z bagnetami (BAZNAI!!)
Dodatek dodatkowo wprowadza okręty, wspierające lądujących na plażach i otwarte miejsce dla (niewydanego w Polsce) dodatku z zaawansowanym lotnictwem. Wojna nigdy nie będzie taka jak kiedyś! Ogromna ilość godzin świetnej zabawy gwarantowna! I pamiętajcie... Nawet najgorszą sytuację może uratować jedna karta...

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Matrose 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 890
Skąd: Świnoujście

 #2  Wysłany: 9 Listopad 2007, 07:47   

Gruba gierka, pamiętam jak jeszcze nawet o komputerze nie myślałem to w gierki tego typu się zagrywałem... :kroliczek:
_________________
Korweta Flower
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 9 Listopad 2007, 11:56   

Cała gra mieści się w jednym neseserze (i jeszcze trochę miejsca zostaje) <wiem, bo na wakacje w neseserku ją zabrałem>

A co do planszówek. Planszówki mają wiele zalet od komputera
1. Dzialają bez prądu
2. Nie ma problemów ze sprzętem
3. Widzisz osobę, z którą grasz
itd.

Przyznam, ze jak patrzę na planszówki, to przychodzą mi na myśl najstarsze gry komputerowe (np. UFO: Enemy Unknow), gdzie nie mając oprawy audiowizualnej (bo sprzęt nie pozwalał) starano się przyciągać graczy w inny sposób (grwalnością).. Planszówki mają to samo. Oprawa audiowizualna nie jest ważna (w końcu planszówka nie może użyć shaderów, itd. z przyczyn oczywistej oczywistości), tylko grywalność.

Ktoś kiedyś powiedział, że gry komputerowe wypchną planszówki. Mylił się tak samo, jak ci, co mówili, że telewizja wyprze radio. Owszem. Gry komputerowe zajęły pokaźny rynek gier < min. planszowych> wypychając kiepskie planszówki. Ale te, co są naprawdę dobre nie upadną z prostej przyczyny. Są lepsze.

Kiedyś z chęcią bym zobaczył pierwszą grę o U-Boocie... Planszówka U-47 w Scapa Flow...

Jejciu. Ale się rozgadałem...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Podsumowanie
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 6 22 Wrzesień 2015, 18:45
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział II - Usługi transportowe 14FOP&Co.
PL_CMDR Blue R Kierunek Pacyfik 2: Zwycięstwo na Pacyfiku PBF 9 18 Grudzień 2019, 17:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział I "Denn wir fahren gegen Engeland"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 15 5 Kwiecień 2014, 19:44
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - PQ15/QP10 - "Długa droga do domu"
1-15 V PQ15/QP10
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 15 6 Czerwiec 2016, 17:13
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział III "Złoty okres U-Bootów"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 39 14 Listopad 2014, 21:21
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - Rozdział II "Atak na zachód"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 41 22 Lipiec 2014, 20:22
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - rozdział VI "Bitwa o Atlantyk"
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 37 1 Sierpień 2015, 18:58
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group