Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 131 Skąd: PL
#1 Wysłany: 5 Październik 2005, 14:13 Hitlera Wojna U-bootów
Mam prośbę do osób, które czytały Hitlera Wojnę Ubootów t.1 i t.2, aby napisały, coś więcej o tych książkach. Czy warto je przeczytać, czy są dokładnie opisane, czy ciekawe i ogólnie rzecz ujmując czy podobały się?
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 112 Skąd: Kraków
#3 Wysłany: 5 Październik 2005, 18:47
taak:-), Ta ksiązka to "atlantycka biblia":-))) choc nie wolna od błedów...wykrytych przez czujnych czytelników ... :> :> :>
Tom I
str. 146 " Heinicke na U-43 " powinno być U-53;
- str. 164 6 wers od dołu, zamiast U-42 powinno być U-26;
- str. 167 "U-28 postawil 8 min typu TMV", powinno być TMC;
- str. 177 9-ty wers od dołu, U-38 jest typu IX nie IXB;
- str. 178 drugi akapit od dolu, powinno być U-49 nie U-47;
- str. 220 ósmy wers od dołu U-103 (typ VIIB), powinno być IXB;
- str. 307 drugi akapit od dołu, powinno być 10 maja nie marca;
- str. 311 21 wers od dołu zamiast „zatopionym”
powinnobyć "atakowanym";
- str. 708 3 i 4-rty wers od dołu zamiast U-155 powinno by U-510;
Tom II
- str. 50 w puncie pierwszym od góry powinno byc zamiast Onslow
Faulkner, a w punkcie drugim odwrotnie;
- str 111 13-sty wers od dołu Przy danych BRT brakuje jednej cyfry;
- str. 108 drugi akapit, powinno byc U-172 zamiast U-177
- str. 68 wers 19, powinno byc Schultego zamiast Shultzego;
- str. 200 ostatni wers, U-117 był typu XB nie XIV;
- str. 322 10 wers od dołu, zamiast Wernera Winklera powinno być
Heinricha Brodda
- str. 527 " z całą załogą U-283 26-letniego Horsta " powinno być U-238;
- str. 528 " był to U-238 typu VII " powinno być U-283;
Ale ogromem wykonanej pracy w zupełności jest usprawiedliwiony od tych "byków":-)
Czytając tą książkę proponuję potraktowac ja tylko jako źródło fachowej wiedzy, a osobiste oceny sytuacji autora - raczej ignorowac (potrafią byc mocno subiektywne). Wówczas książka spełni oczekiwania czytelnika w 100%:-)
Pozdro, Bahr
_________________ Tuitio fidei et obsequium pauperum
Imię: Konrad
Wiek: 56 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 251 Skąd: London
#4 Wysłany: 11 Październik 2005, 20:03
Cytat:
taak:-), Ta ksiązka to "atlantycka biblia":-))) choc nie wolna od błedów...wykrytych przez czujnych czytelników ... :> :> :>
Zgadza się. Przy każdym takim dużym wydaniu nie obejdzie się bez błędów. Ile z nich jest dziełem samego pisarza, a ile tłumaczy to też ważne. By być pewnym czyje to błędy trzebaby sięgnąć do wydania angielskiego. Szkoda, że w Polsce nie wydano jak dotąd dzieła pana Kenneth'a Wynn'a, w dwóch tomach "U-boat operations during WW2" Tom I U-1 do U-511 i tom II U-512 do U-IT25. Jest to taka encyklopedia, którą ja miałem szczęście zakupić za 50% ceny. Wydanie w twardej oprawie i wysokiej jakości papier. Każdy okręt opisany według numeru taktycznego z danymi technicznymi od numeru zamówienia, aż po numer poczty polowej, plus przegląd służby, kolejni dowódcy, oraz w skrócie opisane patrole wraz zatopieniami. Zawsze można sobie skorygować. Kolejną rzeczą jest k fakt, że często dane dotyczące np. zatopienia jednostki są nieprecyzyjne lub domyślne (w oparciu o raporty strony przeciwnej) . Generalnie uważam, że książkę Blaira należy mieć i do tego ją przeczytać od dechy do dechy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum