Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#1 Wysłany: 8 Marzec 2009, 22:14 na ręcznym
Ehhhh... Kiedyś trzeba się nauczyć jak torpedować na manualu
Tak, tak, do tej pory bawiłem się jak ostatnia ciota w automatyka. Istnieje jakiś poradnik (bardzo dokładny - wszystkie przyrządy i parametry)? Pewnie istnieje, bo już słyszę link googli, ale ja chciałbym taki, który wy sami polecacie.
I jeszcze jedno, gg do osoby która podejmie się trudu odpowiedzenia na moje pytanka związane ze 100% realizmu. Ewentualnie mogę ściągnąć to Vertillo.
A później... Na Patrol!
Zły kąt AoB, lub zwrot U-boota podczas pomiaru
(lub w nielicznych przypadkach odległość).
Podczas pomiaru prędkość U-boota zero i w żadnym wypadku nie zmieniać kursu
Poprawny pomiar:
Identyfikacja celu - -> wyznaczenie AoB - -> pomiar odległości - -> pomiar prędkości
Jak już wspomniałem podczas pomiaru prędkości niewolno zmieniać kursu U-boota, a prędkość powinna wynosić zero (chyba ze korzysta się z "wyższej szkoły jazdy" )
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 9 Marzec 2009, 11:20, w całości zmieniany 5 razy
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#7 Wysłany: 9 Marzec 2009, 18:46
Pierwsze trafienie (a nawet dwa) w niszczycia,l w misji Bismarc. Zawsze to coś
Pancernik wroga jest po prostu za blisko i dane odnośnie kąta zbyt szybko ulegają zmianie i podczas całego procesu, to właśnie kąt jest dla mnie tą barierą ;<
_________________
Ostatnio zmieniony przez PL_fox6 9 Marzec 2009, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie są za blisko. Zwróć uwagę, że kąt nie musi być idealny, bo przy bliskiej odległości 1-2 węzły różnicy, to żaden błąd. I jeszcze jedno: Praktyka czyni mistrza
Imię: Timo Hallmann Pomógł: 4 razy Wiek: 106 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 458 Skąd: Berlin
#10 Wysłany: 9 Marzec 2009, 23:26
fox6 napisał/a:
czy Ventrilo 3,0.4 jest dobry? Ponieważ nie mogę się połączyć!
nie wersja 3.0.4 nie jest kompatybilna z serwerem Polischseamen musisz ściągnąć wersje 2.1.4.0 a do pobrania jest chociaż by stad http://www.mydarkstar.de/...ndowsclient.exe i znów Google naucz się szukać w Googlach tam jest WSZYSTKO naprawdę WSZYSTKO i pewnie zadasz pytanie jak ustawić ventrilo bo nie będziesz mógł znaleźć wiec wyprzedzając fakty już ci podeśle linka z tym tematem http://www.forum.polishse...topic.php?t=261 proszę
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 14 Marzec 2009, 13:20
nie mogłem dziś spać, bo myślałem o torpedowaniu... Postępując według samouczka, można trafić w... nieruchomy cel. 1.Jednak załóżmy, że mam przed sobą duży frachtowiec (C3), określam odległość AOB np. 20 stopni od lewej. Mierzę prędkość przez 10-20 sek., jeżeli wychodzi realna, to teoretycznie mogę dać pal. Niestety to nie działa. Co mam zrobić po określeniu prędkości celu, poprawić AOB (na aktualne), CZY przesunąć peryskop, o powiedzmy 20 stopni?
2.Co do zaawansowanego torpedowania (mapa taktyczna), to moim zdaniem trafienie celu BEZ AUTOMATYCZNEJ AKTUALIZACJI MAPY jest niemożliwe, no chyba że na oko!
Z tego co widziałem na patrolach to co torpeda u was to trafienie! Co więc robię źle?
3.C.D. Jak ustawić akustyka?
1. Nieruchomy cel? Nie musisz AoB i prędkości mierzyć. (po co?). Tylko dystans i pal.
Cytat:
Niestety to nie działa.
Bez obserwacji co robisz, nie dam rady pokazać, gdzie leży błąd. Fox6. Załatw sobie dostęp do Ventrillo, a przejdziemy przez tutorial kroczek po kroczku i zobaczę, gdzie robisz błędy.
Cytat:
2.Co do zaawansowanego torpedowania (mapa taktyczna), to moim zdaniem trafienie celu BEZ AUTOMATYCZNEJ AKTUALIZACJI MAPY jest niemożliwe, no chyba że na oko!
To nie było zaawansowane torpedowanie, tylko zaawansowane opcje. Czyli to, co po nauce podstaw powinieneś sobie przyswoić, aby skuteczniej atakować. (czyli ręczne poprawki i nastawienie torped). Tam wprowadzasz dane, aby skuteczniej atakować.
Cytat:
3.C.D. Jak ustawić akustyka?
Głębokość DD +2m, odpalić mniej więcej przed dziób przeciwnika... Czekać na efekt. Najskuteczniejsze, gdy wróg oddala się. Gdy się zbliża, może dojść do sytuacji, że torpeda i DD się rozminą.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#15 Wysłany: 15 Marzec 2009, 07:59
aaaa... właśnie co do opcji:brak automatycznej aktualizacji mapy - to dlaczego jest ona zaznaczona w rankingu? Procentowo nie wnosi nic do realizmu, ponieważ realistyczna nie jest! Kapitan chyba potrafił określić pozycję jednostki.
I mogę się z tobą zgodzić... dopóki na mapie są najwyżej 2-3 statki i na dodatek nikt ciebie nie atakuje, a mapa na dodatek byłaby aktualizowana raz na powiedzmy 30 sekund.
Ale jak masz na niej:
a) niszczyciel, który skręca strzelając do ciebie z dokładną pozycją co do milimetra (a nie zgodnie z pomiarem)
b) cały konwój, liczący wiele statków (j.w.)
c) namiary z hydro z DOKŁADNĄ pozycją
d) dokładne pozycje samolotów
aaaa... właśnie co do opcji:brak automatycznej aktualizacji mapy - to dlaczego jest ona zaznaczona w rankingu? Procentowo nie wnosi nic do realizmu, ponieważ realistyczna nie jest! Kapitan chyba potrafił określić pozycję jednostki.
Automatyczna aktualizacja mapy to to co pokazuje sylwertki okretow na mapie?
Wiele rzeczy w SH3 realistycznych nie jest - np brak stabilizacji peryskopu (a raczej fakt ze jego wlaczenie obniza % "realizmu").
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 16 Marzec 2009, 10:06
taak. W 2 dni nauczyłem się ręcznie torpedować, jednak z włączoną opcją aktualizacji. W ten sposób mogę "na oko" zlikwidować niszczyciela T1ką.W każdym razie olewam peryskop wyliczenia, a ustawiam tylko kilka opcji na mapie taktycznej i pal. Jest to metoda skuteczna do 2km. Aczkolwiek na rankingach już mi to nie wychodzi! Pytanko: gdy torpedujemy używając tylko peryskopu, to torpeda leci tam gdzie jest skierowany peryskop (np przed jednostkę), czy ma to jakiś związek z AOB, którego nie obczaiłem, bo wydaje się niepotrzebne, prócz wyznaczania prędkości celu. Na mapie taktycznej mogę kręcić tym AOB i szczerze mówiąc, wiele się nie zmienia!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum