POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: PL_Andrev
26 Sierpień 2009, 18:37
Patrol 10 - Smoke on the Water
Autor Wiadomość
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #1  Wysłany: 4 Maj 2009, 19:19   Patrol 10 - Smoke on the Water

Data: 15 czerwca 1942
Klasa Okrętu: Sargo
Załoga: Zawodowcy

- Kapitanie, jest kontakt wzrokowy! Co najmniej 20 wrogich jednostek w eskorcie 6 niszczycieli! Kurs 310 stopni, prędkość 8 węzłów.
- Pozostali dowódcy na pozycjach?
- Tak jest! Wszystko zgodnie z planem.
- Zarządzić alarm na stanowiskach bojowych. Cisza na okręcie!
- Kapitanie, atakujemy?
- Nie. Jeszcze nie. Czekamy... Cierpliwie czekamy...

Wyniki patrolu:
PL_Wilk - KIA
PL_Lukas - KIA
SD_pablo107 - SURV - bez zatopień - 0 BRT
PL_Andrev - SURV - bez zatopień - 0 BRT

Kapitan spojrzał na zegarek.
- Dobrze, już chyba pora. Kontakty?
- Daleko, zbliżają się.
- Głębokość peryskopowa!
Szum sprężonego powietrza wypełnił centralę okrętu. Kadłub drżąc od zmieniającego się naporu ciśnienia uniósł się kilkanaście metrów do góry.
- Co my tu mamy. Hm, hm, hm - kapitan zagadał do samego siebie - peryskop dół, Wychodzimy na 10 metrów. Antena radaru w górę.
- Kapitanie, liczne kontakty na radarze! Konwój! Kurs AoB japońców to 45°, odległość 15000.
- Wynurzenie, cała naprzód!
Okręt typu Sargo rozdarł powierzchnię Pacyfiku i prując wodę z maksymalną prędkością udał się na pozycję przecinającą kurs nieprzyjacielskich okrętów...

Niestety, kapitanowi nie dane było zakosztować sławy bohatera wojennego. Konwój rozproszył się w wyniku akcji innych subów w rejonie, Przechodzący w odległości ponad 2000 metrów Horai Maru zręcznie manewrując uniknął wszystkich czterech, pędzących ku niemu torped.
Po godzinie oczekiwania pod wyrzutnie wszedł potężny liniowiec typu Conta Verde, gnający całą mocą swoich siłowni dodatkowo wściekle manewrując. Niestety odległość była też zbyt duża - ponad 2500 metrów, dzięki której salwa 6-ciu (!) torped okazała się strzałem "Panu Bogu w okno".
Dodatkowo gwałtowne manewry w celu przechwycenia uciekającego liniowca (20-21kt) zaalarmowały eskortę. Sub zdążył się schronić w głębinę bez uszczerbków, jednak reakcja eskorty i ostatnie minuty patrolu uniemożliwiły próbę kolejnego ataku.


Niesamowite kąski... w zasięgu wzroku.



Ogólnie:
Nie wiem jaka była sytuacja, ale największym błędem graczy było zaalarmowanie eskorty i silne rozproszenie konwoju. Mnie pogrążyła zbytnia pazerność - chciałem wykorzystać zarówno przednie jak i tylne wyrzutnie i bazując na odczycie radaru zająłem "idealną" ku temu pozycję.
Rezultatem była absurdalna sytuacja - statki "za mną" przechodziły w znacznej odległości, a "przede mną" były blokowane przez wynurzone suby zabitych graczy.

Taka uwaga do graczy:
Próbując wynurzyć okręt przy ciężkich uszkodzeniach czy też "ratując załogę" doprowadza się do tego, że mimo statusu KIA dla gracza jego okręt ulega wynurzeniu i jest niezatapialny przez eskortę która mimo to cały czas uznaje taki okręt za wrogi. Dzięki temu AI skupia cały atak na wynurzonym subie, a pozostali gracze mogą robić praktycznie co chcą (mi udało się przeładować wszystkie torpedy na peryskopowej idąc z prędkością 2/3, mając w zasięgu wzroku DDki).
Wniosek:
Takie zachowanie znacznie ułatwia pozostałym zabawę i nabijanie tonażu.
To że mi i Pablo się nie udało, należy tylko zawdzięczać szczęśliwemu (a dla nas nieszczęśliwemu) zbiegowi okoliczności.
 
     
PL_Pablo107 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Wiek: 49
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań

 #2  Wysłany: 4 Maj 2009, 20:06   

Misja dość ciężka niestety bez zatopień ale SURV i dobra passa trwa :) Dodaję tabelkę i dziennik kapitana.

SH4Img@2009-05-03_21.33.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 32.28 KB

SH4Img@2009-05-03_21.36.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 83.3 KB

_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Patrol 27 - Smoke on the Water
Misja rankingowa
PL_Pasterz Wykaz patroli 1 28 Maj 2009, 19:58
PL_Andrev
Brak nowych postów Patrol Dangerous Water - Blokada v.1
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 3 5 Listopad 2015, 20:27
sNr
Brak nowych postów Patrol Dangerous Water - Jack's Gamble
Środa 2015-11-11
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 16 13 Listopad 2015, 15:50
Gość
Brak nowych postów Patrol Dangerous Water - Morze Egejskie
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 2 27 Wrzesień 2015, 16:47
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Patrol Dangerous Water - Morze Egejskie
Niedziela 04/10/2015
PL_Cmd_Jacek Patrole MULTI 0 4 Październik 2015, 23:40
PL_Cmd_Jacek
Brak nowych postów Enhanced Funnel Smoke SH5
Ulepszone dymy jednostek
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 28 Marzec 2010, 11:19
PL_Andrev
Brak nowych postów Indian Water
Scenario 4-6 players
PL_Cmd_Jacek Scenariusze 1 6 Styczeń 2018, 18:03
PL_Cmd_Jacek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group