POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Patrol 57
Autor Wiadomość
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 13:23   Patrol 57

"Port Martyniqa"


U-BOOTY: IXC/40 (1944)
CZAS MISJI: 2,5 godz
15/01/1944 g. 5:00
POGODA: niebo czyste, wiatr słaby

Jedynym miejscem, gdzie żegluga wciąż porusza się niezagrożona, to rejon Karaibów. Niemcy opracowują śmiały plan, którego celem jest port Martyniqa. Z tego portu właśnie wypływają główne dostawy ropy dla dla walczących okrętów USA. Alianci zdają już sobie sprawę z zagrożenia jakie lada dzień może pojawić się na tym akwenie. Okręty alianckie jak i niemieckie przygotowują się do walki. Ogłoszony zostaje alarm w porcie. Rozpoczyna się bardzo długa wachta.


--- Odprawa ---


Nasz wywiad doniósł, o konwoju który kieruje się w stronę wybrzeży USA. Waszymi celami są: konwój wychodzący, wpływający do portu, a tak ze wszystkie jednostki na redzie portu.
PL_Szczur, PL_David

=============

PL_Marco - SURV

• Victory Cargo 7 766 t
• Fletcher Destroyer 2 325 t
• C2 Cargo 6 416 t
• T2 Tanker 10 837 t
• Small Tanker 4 269 t
• Small Tanker 4 268 t


Cmd_Jacek - SURV

• Victory Cargo 7 765 t


PL_CMDR_Blue R - KIA

• C2 Cargo 6 415 t
• JC Butler Destroyer 1 350 t


PL_Deny - KIA

PL_Pawliczek - KIA

PL_Sebol - KIA

PL_Surgeon - KIA

PL_Cobra - KIA



Pełna ekipa, wilcze stado liczyło tego poranka aż osiem jednostek. Osiem dzielnych załóg, niestety tylko dwóch dowódców miało tego dnia szczęście powrócić cało do bazy. Misja ciężka, dwie i pół godziny na dorwanie ciekawej zdobyczy. Rok 1944 poniekąd rekompensowała możliwość ucieczki w głębiny, gdyż mimo bliskości, zatoki i portu głębokość była znaczna.

Zaczęło się niepozornie, start misji, krótka rozmowa z marynarzem obsługującym szumonamiernik, potem sam na chwile przysiadłem aby posłuchać odgłosów niesionych przez ciepłe wody okalające wyspę - ok wiemy już co nieco o ruchu jednostek, krótkie spojrzenie na mapę, wykreślenie kilku odległości i prawdopodobnych obszarów wrogich jednostek i ruszamy w drogę - "pół naprzód" padło z ust dowódcy, a okrętem lekko szarpnęło gdy mechanicy w przedziale "elektryków" włączyli silniki.

Co jakiś czas podnosiłem peryskop aby się porozglądać, była jeszcze ciemna noc, słońce miało wzejść dopiero za kilka kwadransów. Po jakimś czasie w oddali dostrzegłem światła szperaczy, chwile później 3 niszczyciele na pełnej szybkości pomknęły w kierunku południowym (przepływając mi jakieś 3km przed dziobem).

Na chwile przed świtem jeszcze w ciemnościach dostrzegłem po lewej burcie przepływający konwój, ale było zbyt ciemno i daleko abym mógł poprawnie zidentyfikować jednostki i oddać strzał który będzie celny, więc postanawiam płynąc dalej w nadziei na przechwycenie drugiego konwoju o którym donosił wywiad. Nieoczekiwanie po kilku minutach wstało słońce i pięknie oświetliło frachtowce, a jednocześnie niszczyciele które wcześniej pomknęły na południe zaczęły wracać akurat kursem kolizyjnym z moim.
Bez namysłu obróciłem okręt i ustawiłem prędkość 1 węzła. Było już tak widno że nie miałem problemu z określeniem typu jednostki i reszty potrzebnych danych do kalkulatora torpedowego. Odległość była około 3,5km, a wrogie frachtowce płynęły idealnie burtą, a prosiło się użyć torped FaT ale jako że DD przepływał w tym czasie jakieś 800m ode mnie w obawie przed zauważeniem śladu torpedy parowej użyłem zwykłej TIII jedna torpeda - jedne cel taki cel przyświecał mi tego dnia. I to byłą dobra taktyka, pierwszy cel znika w kuli ognia, później strzelam jeszcze (już FaTem) do kolejnego mercha i także trafiam.

DD zawraca, pinguje i płynie w moim kierunku - chwila nerwów przez głowę przebiegają szybko myśli "znalazł czy nie, dać nura w głębie czy jeszcze poczekać, może nie słyszy a tak zdradzę swoja pozycje" niby w razie czego z tyłu załadowany akustyk do odparcia ataku ale ten dziad płynie od dziobu. Odległość maleje 1500, 1000 robi się ciepło, palec drży nad klawiszem do awaryjnego zanurzenia, ale jednak skręca i przepływa jakieś 400m przed dziobem, ciśnienie lekko opada, jednak nie słyszał, dalej kręci i zaczyna zataczać kolejne kółko teraz albo nigdy i torpeda TIII opuszcza z sykiem swoje dotychczasowe legowisko, chwile później DD dostaje trafienie na wysokości wieży. Czas najwyższy się stąd zabierać bo w oddali już leci kolejny łowca.

Raz po raz w tyle słychać wybuchy bomb, czy to zrzucanych z samolotów czy z niszczycieli.
Ale udaje mi się bezproblemowo wyjść nieusłyszanym z zagrożonego obszaru i skierować się w stronę portu. Teraz były minuty w ciszy, za mną w oddali już ledwo widoczny, odpływający DD, a przede mną latarnie portowe. Tak minęło ponad 30 minut zanim dotarłem do portu i tam zatopiłem stojący T2, 3 torpedami uszkodziłem T3 (niestety nie zatonął) ale do portu w tym czasie także wpływał mały konwój, składający się z 2 niszczycieli i dwóch małych tankowców. Oba tankowce zatopiłem, jednego DD uszkodziłem akustykiem i mimo ze lądowała się jeszcze ostatnia torpeda to czas patrolu dobiegł końca.

Żałuje tylko że mimo iż się dokładnie rozglądałem nie zauważyłem Liniowca (24 000 t) który stał w porcie nieopodal mnie :cenzura: i zlewał się z zabudowaniami portowymi.


PS. Na prośbę Finka poczekaliśmy aż przewidują mi ostatnią torpedę i odpaliłem ją do malutkiego kutra rybackiego 81 ton, Finek zamieści zdjęcia jak go wcisnęło (kutra nie Finka :8) pod wodę i potem wyskoczył s powrotem :schock

ogolne.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 552.64 KB

szczegolowe.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 624.81 KB

Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 30 Czerwiec 2009, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:28   

Marco... W raporcie brakuje jednej, ważnej rzeczy :P
http://forum.polishseamen...opic.php?t=4930

U mnie było dość ciekawie. Byłem na flance konwoju zaraz obok Marco... I to w takiej pozycji, że co przymierzyłem się do strzału, to statek wylatywał w powietrze... W końcu dorwałem jednego mercha i akustykiem zatopiłem DD. Następnie zwiałem na głębinę... Po 40 minutach ucieczki załoga trochę się zmęczyła, więc wymieniłem ich... I to był błąd. Nowy hydroakustyk nie usłyszał bomb głębinowych. Jak nagle mi zjechali 1 bombą integralność do 37% na 170 metrach, to... cóż. Ciśnienie było bezwzględne...

A oto nasz dzielny kuer rybacki oraz rozmowy załogi:
Zdjięcia zamieszone na serwerze www.fotosik.pl


<spokojnym głosem> Kapitanie, mamy uszkodzenia.


Nabieramy wody


Przecieki się powiększają!
Otwieramy główny zbiornik balastowy.


Wynurzenie


everytime we kiss, i swear i could fly


cała naprzód, silnik spalinowy włączony


osiągnięto ostatni punkt nawigacyjny


zanurzenie


Kapitanie, jesteśmy za bardzo do tyłu.
Dajcie trochę do przodu. Nie możemy tonąć poza miejscem trafienia, bo oskarżą nas o ucieczkę z miejsca wypadku.


Silnik spalinowy zabezpieczony


Ps. Część cytatów zaczerpnięta z gry SH2
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #3  Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:44   

Marco, ale masakre zrobiles. Prosze zdradzic tajmnice, na jakich kodach jechales :D

Gratki!
tes

Ps. Bo ten biedny stateczek chcial Wam pokazac, ze potrafi zatonac z klasa, zamiast tak po prostu bezceremonialnie wyleciec w powietrze :D
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 30 Czerwiec 2009, 14:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 14:48   

Fragmenty dziennika pokładowego U-125:

5:00 - moja pozycja 20 km na W od wejścia do portu. Słychać kontakt. Płynę 4w. na ESE, w kierunku wejścia. Piękna gwieździsta noc.

5:18 - zauważono eskortę 8000 m przede mną, szukają kogoś reflektorami, obrzucają bombami - nieźle komuś skórę garbują; zwalniam

5:38 - eskortowiec przede mną blokuje mi drogę; przestał rzucać bomby, chyba skończył. Ciekawe, czy nasz okręt przetrwał ? Próbuje ominąć eskortowca łukiem od północy.

5:44 - wysuwam peryskop - teraz dwa eskortowce przeszukują morze, ale ... słyszę też frachtowce w oddali - dobrze, powoli, cierpliwość popłaca

5:49 - widzę konwój, idzie prosto na mnie, eskortowce wróciły do szyku

5:59 - omijam eskortowca predkosc 3w. zanurzenie 25 m - cisza na okręcie

6:07 - drugi eskortowiec przeszedł nad nami - ufff bylo blisko - nic nie usłyszał

6:20 - przedarłem się - cel w liberty - 2 torpedy - pudło - nie włączony TDC - ale marnotrawstwo. Kolejny strzał 2 torpedy FAT - PUDŁO !!!!!! - Liberciak odpływa. W międzyczasie słyszę wybuchy i widzę dym z tyłu konwoju.

6:40 - cel na Victory z rufowych wyrzutni - odpalam z 600m - 2 celne - zatopienie 7000t.

6:45 - rozglądam się - konwój uchodzi na W; już go nie dogonię, Eskortowce tańczą z kimś. Samoloty szaleją. Mało czasu - decyzja - w głebinę i odejście na N, by przeładować torpedy.

dzięki za patrol

1.jpg
było blisko
Plik ściągnięto 12 raz(y) 48.35 KB

2.jpg
chociaż jeden
Plik ściągnięto 12 raz(y) 62.15 KB

_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 30 Czerwiec 2009, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #5  Wysłany: 30 Czerwiec 2009, 18:26   

Finka zatopili? Toż to cud jakiś....
Zapomniał chłopina czity powłączać heheheh
:lol :lol :lol
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów U-553 Patrol 2 (10 Patrol kapitana)
VII 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 35 19 Grudzień 2014, 21:47
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 1 (5 patrol kapitana)
X 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 66 16 Wrzesień 2014, 21:29
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-93 Patrol 2 (6 patrol kapitana)
XII 40/I 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 37 31 Październik 2014, 11:42
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-264 - Patrol 4 (5 patrol kapitana)
IV43
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 31 17 Wrzesień 2015, 19:31
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-138 Patrol 3 (1 patrol kapitana)
II 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 26 11 Listopad 2014, 22:46
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-95 Patrol 2 (8 patrol kapitana)
IV 41
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 48 12 Grudzień 2014, 19:59
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów U-65 Patrol 1 (3 patrol kapitana)
IV 40
PL_CMDR Blue R Szare Wilki PBF 6 12 Kwiecień 2014, 09:53
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group