Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#2 Wysłany: 10 Lipiec 2009, 12:26
Chyba pantograf mu sie ulamal z tego co widze.
Wstyd mi i zenada mnie bierze jak na to patrze. Poprostu sytuacja Tramwaji Slaskich jest TRAGICZNA
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#9 Wysłany: 10 Lipiec 2009, 16:05
Przelozeni, na wszystko maja kase, delegacje, samochody, paliwo, wyprawki a tabor w rozsypce. Tramwaje Slaskie to jak za komuny, szczegolnie zajezdnia bedzin.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#10 Wysłany: 10 Lipiec 2009, 18:01
Wyciąć trzeba te chwasty na amen. Torowiska są zbyt kosztowne w utrzymaniu i niestety ograniczają ruch samego pojazdu... W miejsce torowisk wylać asfalt i zrobić odgrodzone drogi wyłącznie dla autobusów i pojazdów ubprzywilejowanych.
A "cwaniaczkom" dopie.. takie mandaty za korzystanie z drogi uprzywilejowanej żeby jeszcze ostrzegali innych. Aha no i zająć auto na poczet kary.
.W miejsce torowisk wylać asfalt i zrobić odgrodzone drogi wyłącznie dla autobusów i pojazdów ubprzywilejowanych.
Nie wyobrażam sobie takiego scenariusza żeby tramwaje zniknęły z ulic górnośląskich miast. Już wystarczająco wiele obiektów śląskiego krajobrazu można oglądac jedynie na archiwalnych zdjęciach dzięki mądralom z warszawki i debilnym włodarzom miast... "Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą." - Otto von Bismarck(...)
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#13 Wysłany: 10 Lipiec 2009, 19:50
PL_Sebol napisał/a:
Nie wyobrażam sobie takiego scenariusza żeby tramwaje zniknęły z ulic górnośląskich miast. Już wystarczająco wiele obiektów śląskiego krajobrazu można oglądac jedynie na archiwalnych zdjęciach (...)
Nie? Wiesz że remonty torowisk to są koszty idące w miliony? Szczególnie na Śląsku, remont powinien wyglądać jak budowa A4 w miejsce Hitlerówki: zerwanie wszystkiego do gołej ziemi i zbudowanie od nowa.
Jedyny plus z tramwajów to taki, że nie smrodzą (ale nowoczesne Solarisy też nie).
A same wady:
- konieczność zapewnienia sprawnego i funkconalnego torowiska
- prąd
- uzależnienie od torów
- kosztowne remonty
Wystarczy sobie przypomnieć, jak tramwaje wpływały na doskonałe wręcz upłynnienie ruchu na starym Katowickim rondzie (Zientka?), przed wybudowaniem tunelu.
Sodoma i Gomora w jednym.
Jestem zwolennikiem rozwiązania hybrydowego, czyli wydzielonych pasów dla autobusów. Bo ten to wszędzie dojedzie, a torowiska... no cóż, nie wszędzie dają się poprowadzić.
Imię: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 280 Skąd: Katowice
#14 Wysłany: 11 Lipiec 2009, 14:28
Cytat:
Nie? Wiesz że remonty torowisk to są koszty idące w miliony? Szczególnie na Śląsku, remont powinien wyglądać jak budowa A4 w miejsce Hitlerówki: zerwanie wszystkiego do gołej ziemi i zbudowanie od nowa.
I w pewnych miejscach tak się robi np. w Katowicach tor dla terenówek zwany popularnie Gliwicką wyremontowano (włącznie z torowiskiem) trasa na Bytom też w wielu miejscach jest wyremontowana.
Cytat:
Jedyny plus z tramwajów to taki, że nie smrodzą (ale nowoczesne Solarisy też nie).
A same wady:
A kto na Śląsku zwraca uwagę na "smrodzenie" to raczej najmniejsza z zalet, patrzę na te sprawę z perspektywy Katowic i wydaje mi się że likwidacja linii tramwajowych całkowicie zablokowała by to miasto, zaletą tego środka komunikacji jest mimo wszystko niewielkie miejsce jakie tak na prawdę zajmują tory w stosunku do ilości przewożonych pasażerów, tor można "wtopić" w ulicę itp największą moim zdaniem zaletą jest ogromna przepustowość każda 6-tka jadąca z Bytomia to tak naprawdę 2 przegubowe autobusy a na przystanku niedaleko mnie taki skład jest co 15 min w godzinach szczytu ledwie zamykający drzwi a to tylko jedna linia a gdzie te jadące na Rude do Chorzowa do Zagłębia. Co by sie stało jak by nagle zlikwidować te linie i wprowadzić autobusy - masakra, wyburzyć połowę ulic by dobudować pas dla autobusów ??? metro jest znacznie droższe jednak każde większe miasto w nie inwestuje - by odciążyć ulice
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: Robert
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Świerklaniec
#17 Wysłany: 15 Lipiec 2009, 20:26
Cytat:
Wiesz że remonty torowisk to są koszty idące w miliony? [...] jedyny plus z tramwajów to taki, że nie smrodzą (ale nowoczesne Solarisy też nie).
Chcialbym wspomnieć że solarisy swoje kosztuja. Długi solaris kosztuje ok 1 mln złotych a krótki ok 600 tys.
W dodatku przez nasze drogi czesto sie psyja na naszych dziurach.
Najlepiej byloby gdyby puścic wszystkie ladunki koleja a nie tirami.
Najlepiej byloby gdyby puścic wszystkie ladunki koleja a nie tirami.
A wiesz ile będzie kosztowało zbudowanie torowisk i zamówienie dodatkowych lokomotyw do obsługi tych pojedynczych wagonów? Owszem, wielki pociąg dojedzie do bocznicy i nagle... pojedynczy wagon tu, pojedynczy wagon tam.... Transport koleją jest opłacalny dla dużej masy i/lub dużej odległości
Wiesz, łatwo się patrzy, widząc ilość ładunku... A teraz spójrz na przeznaczenie... 1 tir węgla jedzie do małego zakładu... I teraz załóż, że muszą zamówić pociąg... Tak po któtce, to samo dociągnięcie tego 1 wagonu z bocznicy do zakładu będzie kosztowało, co Tirem całą drogę (a jeszcze trzeba przecież ten wagon dostarczyć do bocznicy wcześniej)... Poza tym aby rozładować Tira wystarczy mały placyk. Do rozładowania pociągu trzeba ciut więcej... Poza tym... Wyobrażasz sobie, aby dociągnąć linię kolejową do każdego supermarketu? A przecież one też Tirami są zaopatrywane. To zaczyna się budować koszmar inżyniera... I wyobraź sobie, że chcesz się przejść po mieście... A tu co 500m przejazd kolejowy...
Polosus trochę wyskoczył z wątku o autobusach na towary i kolej prawda ? Poczekamy może niech wyjaśni co chciał powiedzieć.
Natomiast jak już jesteśmy Finek przy transporcie kolejowym... to
uważam że Transport kolejowy w naszym kraju jest strasznie zacofany Może nie jeżdżę autem dużo, ale wystarczy czasem wypad na 86 w stronę np. Częstochowy i popatrzeć po Tirach (ich ilości i skąd są). To jest czasem masakra.
Cytat:
A wiesz ile będzie kosztowało zbudowanie torowisk i zamówienie dodatkowych lokomotyw do obsługi tych pojedynczych wagonów? Owszem, wielki pociąg dojedzie do bocznicy i nagle... pojedynczy wagon tu, pojedynczy wagon tam.... Transport koleją jest opłacalny dla dużej masy i/lub dużej odległości
No nie bądź śmieszny chyba nikt nie myśli o transporcie kolejowym w takim wymiarze
Nie dość że nie mamy dobrych dróg (o autostradach szkoda pisać) to przez zaniedbanie transportu kolejowego jest tak a nie inaczej - czyli do... znaczy źle
Imię: Robert
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 14 Skąd: Świerklaniec
#20 Wysłany: 16 Lipiec 2009, 18:31
Chodzilo mi o transport towarow np na trasie Tarnowskie Góry-Warszawa pociagami.jezeli w kazdym wiekszym nieście bylaby dobrze prosperujaca stacja kolejowa to np gdybys chcial przewiesc cos z Gdanska do Bytomia to szłoby to do Tarnowskich Gór koleja a pozniej dopiero ciężarówkami.
A co do zacofania to kwestia tego ze wygodniej jest przewiesc cos tirem niz pociagiem a potem kolej nie ma pieniedzy. W Tarnowskich Górach jest jeden z najwiekkszych węzłów kolejowych a 3/4 torowisk jest zarośniętych trawa.
Ostatnio zmieniony przez Polosus 16 Lipiec 2009, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum