Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 26 Sierpień 2009, 19:34 Zaproszenie do nowego rankngu misji SH4
U W A G A - U W A G A
* * * R A N K I N G * * *
> > > Silent Hunter 4 : Atlantic Missions < < <
Serdecznie zapraszam na ranking w SH4, w której 6-ciu graczy po raz pierwszy będzie miało możliwość gry podwodnymi jednostkami niezwyciężonej flotylli Royal Navy przeciwko swojemu odwiecznemu wrogowi, jakim jest tchórzliwa Kriegsmarine wraz z nie mniej tchórzliwą Regia Marina i przestarzałymi jednostkami Imperial Japanese Navy!
Do dyspozycji gracza zostaną oddane:
TORPEDY ORAZ ARTYLERIA POKŁADOWA
Odprawa:
Już postanowione. Niemcy wybrały drogę wojny z resztą świata. Dziś zapadła decyzja o rozpoczęciu działań wojennych przeciwko III Rzeszy i państwom Osi.
Ty, kapitanie, zostałeś przydzielony do grupy operacyjnej "Northland". Według naszych planistów, głównym celem waszej grupy uderzeniowej będzie blokada basenu Morza Północnego i zniszczenie wszelkich nieprzyjacielskich okrętów. W planach przewidziane są także akcje zaczepne na Morzy Śródziemnym i Pacyfiku...
PAKIET MISJI - VER. 2.02
W zakresie rankingu jest dostępne obecnie 149 misji. Starałem się o podstawową zgodność z rzeczywistością, z czego np. wyewoluowała kampania radziecka (baza ubootów w Murmańsku) czy część misji Morza Północnego (transport minerałów ze Szwecji/Norwegii wspomagającego wysiłek wojenny Rzeszy).
Sam pakiet stanowi wyłącznie luźne nawiązanie do faktów historycznych, część proponowanych misji miała miejsce w ograniczonym zakresie lub nie miała miejsca wcale. Część misji posiada także zafałszowaną datę rzeczywistych lub zbliżonych historycznie zdarzeń w celu łatwiejszego zaprojektowania samego patrolu w edytorze misji.
Obecny Pakiet zawiera misje ze scenariuszy, tj.:
- Kampania Radziecka
- Morze Północne
- Atlantyk
- Misje konwojowe
- Morze Śródziemne
- Pacyfik
Misje ze scenariusza "Pacyfik" to przerobione patrole znane z poprzedniego rankingu, uwzględniającego specyfikę modu Operation Monsun i dostosowane do (mam nadzieję) lepszej grywalności.
INSTALACJA
W celu instalacji pakietu należy zainstalować wszystkie mody opisane według szczegółowej instrukcji zawartej [tutaj].
UWAGA:
1) Dodatki należy bezwzględnie instalować według podanej kolejności (szczegóły instalacji: tutaj),
2) Obowiązuje wyłącznie wersja pakietu 2.02.
3) Przed uruchomieniem gry, każdy powinien ustawić parametr "Particles Density" na minimum
Options -> Graphis Settings -> Particles Density
ZASADY SZCZEGÓŁOWE
Patrole będą odbywały się według zasad:
1) Maksymalnie 6-ciu graczy na patrol,
2) Poziom trudności: MEDIUM / NORMAL,
3) Misja: wylosowana przez magiczny program LOSOMATOR z załączonego pakietu,
4) Obowiązkowo należy przedstawić raport z patrolu, zawierający jego opis wraz z tabelką końcową oraz uwagi do patrolu,
5) Bawimy się BEZ sygnaturek gracza / torped
KLASYFIKACJA RANKINGOWA
Ot, też taka próbna: PTS = (Σ BRT/ALL) * (SURV/ALL)^2
Σ BRT - suma zatopionego BRT gracza z wszystkich patroli (niezależnie czy gracz zostanie zatopiony czy też nie)
SURV - ilość przeżytych patroli
ALL - ilość zagranych patroli
Disconnect - gracz nieliczony w rankingu
Mały komentarz:
Kwadrat z przeżywalności zapewni zwiększony wpływ tej wartości na wynik końcowy. Graczowi będzie się bardziej opłacać przeżyć niż zostać zatopionym. Możliwość celowania z dalekiego dystansu daje możliwość atakowania celów z dużego dystansu. Pytanie, jak wpływa to na AI merchów i eskorty pozostawię już graczom...
BUGI
1. Niestety nie znalazłem rozwiązania eliminowania z gry wynurzonego suba, którego gracz zaliczył KIA/DISC. Mówi się trudno i gra się dalej.
2. Zidentyfikowano problem z niepoprawnym renderingiem niektórych typów obserwowanych subów innych graczy. Problem jest jednak na tyle mało istotny, że zostanie on rozwiązany nijako "przy okazji". Bug nie wpływa na sama grę tylko na odczucia estetyczne gracza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum