Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 8 Październik 2009, 09:30 Pierwsze wnioski
Wczoraj razem z PL_Andrevem, PL_Daritto, PL_Pasterzem i PL_Wilkiem odbyliśmy dwa wspólne patrole w celu przetestowania pracy Andreva. Pierwsze zmiany jakie dało się zauważyć to zmiana w interfejsie. Powróciły stare ustawienia znane nam z trybu trudności 'normal'.
Zaczynimy od analizy mapy, która stanowi najważniejsze narzędzie pomiarowe na okręcie podwodnym. W okół jednostek graczy pojawiła się okrąg kursowy który przedstawiam poniżej:
Narzędzie to jest cenne przy manualnych ustawieniach. Tutaj jednak przyda nam się bardziej do określania kątu kursowego wrogiej jednostki bez użycia peryskopu.
Kolejną innowacją mapy jest to, że po nawiązaniu pierwszego kontaktu słuchowego, w okół naszej jednostki pojawiają się cienkie linie które pokazują z której strony nadpływają jednostki. Niestety tutaj kończy się cała zabawa z hydrolokatorem. Wcześniej trzeba było przejść do osobnego stanowiska i mieć dosłownie uszy do okola głowy kręcąc osią 360 stopni. W tej chwili stanowisko to zostało zautomatyzowane i prowadzi nas po mapie dosłownie jak po kłębku nitki do celu. Przyjemna rzecz ale odbiera cały 'fun' z przeszukiwania oceanu i element zaskoczenia. Nasze uszy nie są bezbłędne więc zdarzały się sytuacje z taranującymi nas korwetami.
Mapa jest nieodłącznym elementem ataku torpedowego. Kolokwialnie docieramy od kłębku nitki (nasłuchów) do włóczki (jednostek wroga), gdyż obserwowane jednostki pojawiają się na naszej mapie jako ruchome punkty.
Powyższy screen przedstawia mój atak torpedowy. Na nowych ustawieniach wykonałem go w zaledwie 5 sekund. Wcześniej zajmowało mi to co najmniej 180 sekund. Nowe ustawienia skracają całkowicie czas kalkulowania dlatego, że wszystko jest zautomatyzowane! Wcześniej należało po pierwsze określić kąt kursowy wroga, prędkość jednostki oraz odległość do celu - wszystko min. z 20 sekundowymi przerwami w celu koordynacji namiarów wprowadzanych krok po kroku do kalkulatora torpedowego. Wczoraj moje torpedy poza kilkoma wyjątkami trafiały bezbłędnie. Wcześniej kosztowało mnie to wiele wysiłku i chodź większości były to pudła (bo nie jestem dobrym graczem) to miałem olbrzymią satysfakcje z własnego trafienia. Zdaje sobie sprawę, że wcześniejsza matematyczna zabawa zniechęcała sporą ilość chętnych do gry. Temat odnośnie manualnych a automatycznych ustawień jest już poruszany w osobnym wątku na tym forum wiec nie będe go dalej rozwijał.
Skoro już poruszamy temat rybek to w nowym rankingu jak dobrze zrozumiałem, został włączony mod "realistycznego tonięcia jednostek". Na wczorajszym patrolu nasze cele zostały trafiane po 4-6 torped a okręt dalej płyną.
Ta jednostka dziurawa jak ser zostaje po raz kolejny trafiona przez moją torpedę. Proszę mi wierzyć lub nie ale nawet nie drgnęła. Trudno mi sprecyzować dlaczego tak się dzieje, najprawdopodobniej ma na to wpływ, któraś z modyfikacji. Chodź może to być spowodowane ustawieniami na tej konkretnej mapie.
Na koniec dostajemy bardzo fajny bajer czyli podgląd kamerki, która przedstawia trafienia naszych torped. Co jak co ale każdy eksplozje lubi oglądać Chodź z drugiej strony często widzimy jak niewiele brakowało nam do celu, co jeszcze bardziej podnosi emocje w rozgrywce.
To pierwsze uwagi i wnioski, które przyszły mi dziś rano do głowy. Niewątpliwie mamy do czynienia z rewolucyjnymi zmianami, które stworzył dla nas PL_Andrev.
Komentarz ma na celu rozwiniecie tematu, chodź jak dla mnie mimo braku tego 'hardkoru' gra się bardzo przyjemnie i myślę, że jest to dobra "szkółka" dla nowicjuszy multi Silent Hunter 4!
Post Scriptorium - Uważam używanie sygnatur w tym momencie za dozwolone z powodu czytelności mapy na której widzimy dokładnie gdzie znajdują się inni gracze. Jeśli uważacie inaczej to mnie poprawcie.
Na koniec jeszcze parę filmików, które nagrałem podczas wczorajszego patrolu:
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 8 Październik 2009, 09:55
Nieźle Hagal, naprawdę nieźle... (chodzi mi o filmy rzecz jasna)
hehe
Graliśmy w deszczu, z widocznością około 2 km. Eskorta niby nie była groźna, ale nie należało ją lekceważyć o czym przekonał się w końcu PL_Pasterz... w każdym razie w pojedynku sub vs DD było 3:1 dla PL_Pasterza...
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#3 Wysłany: 8 Październik 2009, 10:58
Ja pragne zwrocic uwage na system uszkodzen statkow/okretow. Patrol trwa przewaznie 2h. Do tej pory trafienie 1 - 3 torped oznaczalo na 99% zatopienie. Teraz jest inaczej. Nawet x torped nie gwarantuje sukcesu. Co wiecej istnieje spora losowosc, w tym kto zatopi dany statek/okret. Gracz X moze x toredami trafic statek, a podplywa gracz Y i x+1 go zatapia. Sprytny gracz moze to latwo wykorzystac.
Moze kompromis? Poziom "trudny". Mamy wszystkie aktualizacje na mapie, kalkulator torpedowy obslugiwany przez gracza (tzw. manual), system uszkodzen z poprzedniej edycji.
Pytanie:
Czy zmiana poziomu gry wplynela na liczbe graczy uczestniczacych w patrolu?
Moje subiektywe odczucia:
Cala przyjemnosc w tej grze daje to, iz mozemy wczuc sie w klimat "podwodniakow". Stres zwiazany z namierzaniem, atakiem i ucieczka w glebiny. Automat zabiera sporo z tej radosci. Nie wiem jak inni, ale mi nie przeszkadzalo to, iz pierwszy statek zatopilem w 5 czy 6 patrolu. Za to mialem duzo radochy probujac cos trafic lub uciekajac przed sfora DD. Nie bez znaczenia jest tez doswiadczenie, ktore zdobylem na tych patrolach.
Moze kompromis? Poziom "trudny". Mamy wszystkie aktualizacje na mapie, kalkulator torpedowy obslugiwany przez gracza (tzw. manual), system uszkodzen z poprzedniej edycji.
Tak się wtrącę, że w jednym pliku zmieniasz, co się kryje pod słowem "trudny". I możesz śmiało podać, które ułatwienie/utrudnienie włączyć, a które wyłączyć, bo to nie problem potem ustawić.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#5 Wysłany: 8 Październik 2009, 22:12
naprawdę was nie rozumiem panowie, jak można tak okaleczyć samą rozgrywkę jak i reputację klanu! no cóż pora wykluczyć z mojej listy SH4 multi w które i tak żadko grywam
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#6 Wysłany: 8 Październik 2009, 23:16
PL_fox6 napisał/a:
naprawdę was nie rozumiem panowie, jak można tak okaleczyć samą rozgrywkę jak i reputację klanu! no cóż pora wykluczyć z mojej listy SH4 multi w które i tak żadko grywam
Fox a ja bym Ciebie bardzo prosil o rozwiniecie Twojego skrotu myslowego "jak można tak okaleczyć samą rozgrywkę jak i reputację klanu!" Bo pod tym, moze kryc sie bardzo duzo. Za duzo. W zwiazku z tym jezeli juz piszesz takie rzeczy, chcialbym wiedziec co pod tym sie kryje.
dwa wspólne patrole w celu przetestowania pracy Andreva.
Dopiero testują, a ty już wykluczasz? Poza tym, ja uważam, że to nie okalecza klanu. W SH3 też jest projekt rankingu na normalu, ale nie jako ten główny ranking, tylko dodatkowy... Z tym, że z braku osoby chętnej do prowadzenia projekt na razie wisi... Może Sh4 wejdzie właśnie w tą lukę? Bo są osoby, które chcą zagrać na normalu (w sensie z autocelowaniem), więc można też o nich pomyśleć. SH4 jest ciągle w stanie przeróbki (tzn. jeszcze nie wyklasowała się pełna idea), więc ja w takich testach i próbach nie widzę nic złego.
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#8 Wysłany: 9 Październik 2009, 17:41
wstępując do klanu, jak i grając pierwsze patrole, nie umiałem jeszcze grać na realu. nie potrafiłem ręcznie celować, ani używać ręcznie hydrofonu. Rozgrywka multi, wymusiła na mnie naukę tego wszystkiego i teraz jestem z tego bardzo zadowolony. sądzę, że nie powinniśmy zniżać poprzeczki dla nikogo, bo po prostu taki ktoś kto nie umie - nie nauczy się. ja mogłem=każdy może grać na realu
Imię: Stasiek
Ulubiona Gra: SH3 Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 432 Skąd: Polska
#9 Wysłany: 9 Październik 2009, 19:36
PL_fox6 napisał/a:
wstępując do klanu, jak i grając pierwsze patrole, nie umiałem jeszcze grać na realu. nie potrafiłem ręcznie celować, ani używać ręcznie hydrofonu. Rozgrywka multi, wymusiła na mnie naukę tego wszystkiego i teraz jestem z tego bardzo zadowolony. sądzę, że nie powinniśmy zniżać poprzeczki dla nikogo, bo po prostu taki ktoś kto nie umie - nie nauczy się. ja mogłem=każdy może grać na realu
Z całym szacunkiem ale nie zgodzę się z Tobą Fox bo jeśli komuś naprawdę zależy to mimo iż będzie miał możliwość grania na "normalu" będzie robił wszystko żeby podnieść swoje umiejętności zresztą mówię to na swoim przykładzie nawet bo sam często grywam na "trudnym" ale zależało mi na wstąpieniu do POLISHSEAMEN więc postanowiłem się uczyć by móc grać z Wami na 100% realizmu a są ludzie którzy chcą mieć możliwość popływać z doświadczonymi wilkami lecz nie mają doświadczenia lub umiejętności co nie znaczy że mamy ich od razu skreślić....
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#10 Wysłany: 9 Październik 2009, 19:44
Idac tym tropem FOX to musimy czesc ludzi na sile przyzwyczaic do nawykow ogolu??
Nikt nikogo nie bedzie zmuszal tutaj zeby gral na takim a takim realizmie, Tobie PASI grac na 100% to grasz i finito, ja nie mam ochoty grac na takim realizmie wiec gram na SH4. Widzisz w tym jakis problem?? Nie chcesz to nie graj, nikt nie bedzie Ciebie na sile do czegos zmuszal, skoro jest czesc ludzi ktora ma ochote pograc na innej stopie trudnosci to niech graja. I prosze nie uzywac inwektyw wobec takich ludzi min. jak ja czy inni ktorzy graja w SH4, poprostu sobie takiego czegos nie zycze, zeby pod moim adresem i innych pisac ze MY kalamy reputacje klanu
_________________ capt. TUPOLOV commanding
Ostatnio zmieniony przez PL_U-96 9 Październik 2009, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#12 Wysłany: 9 Październik 2009, 20:06
ej miodku:) poprawilem juz no, a bo sie zdenerwowalem troche, poprostu ubodlo mnie to troche i tyle
Jako, że do wypowiedzi Foxa ustosunkował się już sam Grosse Admin to nie będę już reagował. Podpisuję się jednak pod kontr-krytyką wypowiedzi Foxa.
Argumentować wypowiedzi już nie muszę. Piszę to dlatego, że czuję się poirytowany takim podejściem do tematu (to znaczy subiektywnym i niezbyt logicznym wywodem Foxa).
To jest PRZEDE WSZYSTKIM gra. pomysłodawcy i wykonawcy pakietu "NORMAL" wyszli naprzeciw oczekiwaniom tej grupy kapitanów, którzy mają trudności z opanowaniem manualnego namierzania bądź też po prostu nie oczekują tego po samej grze. Myślę, że chodzi nam wszystkim przede wszystkim o to, by dobrą zabawę połączyć także z satysfakcją udanych polowań, tak?
Sam nie uważam się za laika, jestem może nawet więcej niż średnio zaawansowany a mimo to z prawdziwą przyjemnością i takim samym dreszczykiem emocji podchodzę do każdego patrolu rankingowego. I nie zmieni tego fakt, że jest "łatwiej" - to na dodatek pojęcie względne a nie potrafiłeś dobrze uzasadnić swojego stanowiska Szanowny Panie Fox.
I w sumie to TAK, poczułem się urażony stwierdzeniem o "kalaniu dobrego imienia" - czy jak to tam pisałeś bo nawet cytować mi się nie chce...
Andrev, Pasterz i wszyscy, którzy przyczynili się do powstania nowego rankingu - SZACUNEK Panowie.
Kawał świetnej roboty, a wszelkie ewentualne spostrzeżenia i niedopracowania, mozolnie eliminowane, tylko i wyłącznie poprawiają całość
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
I ja się zgodzę z Przemkiem. Co prawda widziałem to w inny sposób, ale 2 rankingi, gdzie każdy będzie na innym poziomie trudności, to będzie dobre działanie. Jeżeli dzięki temu będziemy mieli 2 pełne graczy rankingi, to jestem ZA, choć wolę ręczne celowanie....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum