Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 7 Październik 2009, 18:48 Lokalizacja jednostek na mapie taktycznej
Lokalizacji jednostek dokonujemy w oparciu o pliki SCN niosące informacje dotyczące warunków wstępnych gry. Na dane dot. położenia jednostek składają się następujące parametry:
* położenie na mapie
* kierunek w jakim jednostka jest skierowana
* wysokość / głębokość
Mapa główna jest zorientowana wokół punktu E5, którego koordynaty wynoszą 0,0. Inne koordynaty można wyznaczyć stosując standardową oś współrzędnych X, Y. Podziałka na mapie w przybliżeniu odpowiada wielkości 2000 (w rzeczywistości jest trochę mniejsza), dlatego nie powinno się przekraczać wartości ±8000.
Lokalizację jednostki ustala się w miejscu (kolejno oś X, Y):
properties (Common, Sub, Command) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Dive = E Depth : Periscope ;
FireStance = E FireStances : FreeFire ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
RepairZoneArea = R "" ;
Type = E ShipClasses : TypeB ;
}
Przykład na zmianę lokalizacji jednostki gracza:
Wysokość / głębokość
Głębokość / wysokość ustala się w tym samym miejscu, jednak w zależności od typu jednostki rządzą się trochę innymi prawami:
Samoloty:
Wartość wysokości musi być wartością dodatnią - jest ona wyrażona w metrach. Co ciekawe, na wysokościomierzu samolotu jest ona podawana już w stopach.
W przypadku samolotu należy pamiętać o nadaniu prędkości początkowej "velocity":
properties (Common, GameUnit, PlaneSquadronWNavpoint, Command) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Crew = E CrewXPLevels : Veteran ;
HomeBase = R "" ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
Type = E PlaneClasses : Oscar ;
Velocity = F 400.0000 ;
WingCount = E PlaneWingCount :" 5" ;
}
}
Okręty i statki:
Standardowo wartością głębokości wynosi zero, jednak czasami spotyka się wartości ujemne lecz z reguły nie przekraczają one wartości -0.2
W jednej z misji znalazłem, że wszystkie japońskie CV miały zanurzenie -0.0328
Okręty podwodne:
Dla okrętów podwodnych można przyjmować wartości 0 (powierzchnia) lub -20 (peryskop). W przypadku głębokości peryskopowej MUSI zostać dodany parametr "Dive". W przeciwnym przypadku okręt rozpocznie grę na zadanej głębokości, lecz automatycznie się wynurzy.
Niestety nie udało mi się zmusić suba do rozpoczęcia gry na głębokości "medium".
properties (Common, Sub, Command) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Dive = E Depth : Periscope ;
FireStance = E FireStances : FreeFire ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
RepairZoneArea = R "" ;
Type = E ShipClasses : TypeB ;
}
}
Orientacja w odniesieniu do stron świata
Orientacja jednostki (czyli w którą stronę ma być skierowana) jest bardzo zbliżona do systemu lokalizacji położenia na mapie. Ponownie występują dwie osie X i Y, a wartość poszczególnej osi (w zakresie -1:+1) decyduje o wychyleniu w daną stronę.
WAŻNE: wartości X i Y są wartościami połączonymi ze sobą, poprzez twierdzenie Pitagorasa:
X² + Y² = 1, dlatego aby jednostka była pod katem 45°, wartości X i Y muszą wynosić 0.7071
(dla nieobytych: X=SIN(α), Y=COS(α), no i należy pamiętać że np. w excelu należy zmienić stopnie na radiany [ αRAD = 2*PI()*α°/360 ])
Dodatkowo samolot w momencie "wejścia" do gry może przyjmować więcej zmiennych (może się wznosić, zakręcać itp), jednak opanowanie większej ilości parametrów jest już skomplikowane, niepotrzebne a już na pewno szkodliwe.
Dlatego też należy za każdym razem wprowadzać dodatkowy "przeciwkąt" utrzymujący jednostkę w pionie i poziomie. W przypadku przypisania innych wartości - samolot zacznie skręcać, a jednostki na- i podwodne mogą zawiesić grę.
Kąt właściwy czcionką pogrubioną, przeciwkąt zwykłą:
properties (Common, Sub, Command) {
"Command" {
CommandTarget = R "" ;
}
Dive = E Depth : Periscope ;
FireStance = E FireStances : FreeFire ;
Party = E Party : Japanese ;
Race = E Races : Japan ;
RepairZoneArea = R "" ;
Type = E ShipClasses : TypeB ;
}
}
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#2 Wysłany: 7 Październik 2009, 21:14
I o to chodzilo!!! Dzieki temu juz mozemy tworzyc misje
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#4 Wysłany: 7 Październik 2009, 22:58
Po tym jak doszedles jakie parametry sa odpowiedzialne za umieszczenie jednostek na mapie mozna tworzyc misje
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 8 Październik 2009, 09:43
PL_U-96 napisał/a:
Po tym jak doszedles jakie parametry sa odpowiedzialne za umieszczenie jednostek na mapie mozna tworzyc misje
Z tego co zdołałem się zorientować, chwilowo najbezpieczniej będzie:
1) edytować istniejące misje,
2) usuwać jednostki niepotrzebne
3) zmieniać położenienie jednostek istniejących
4) podmieniać nowe jednostki na bazie już istniejących, wbudowanych w misje (czyli np. z jednego suba zrobić trzy takie same)
Proponuję PL-U_96, abyś to TY:
1) wybrał mapę / misję
2) określił co i gdzie ma być
3) określił kto ma mieć jakie jednostki (4 vs. 4)
Chwilowo mam czas więc mógłbym np. jutro do południa zaimplementować zmiany w mapie.
Jak wrócisz z pracy to szybki test i wieczorkiem możemy zagrać już w większej grupie.
Co do dodawania nowych jednostek na mapę, chwilowo jestem "ostrożnie sceptyczny".
Chciałbym dokonać wprzód kilka teścików.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#6 Wysłany: 8 Październik 2009, 23:21
W sobote rano dam ci takie INFO bo jestem strasznie zarobiony w pracy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum