Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
"Kolejną zaletą Silent Hunter jest instrukcja (...)"
Ciekawe, z biegiem lat te instrukcje ubożały coraz bardziej...
2005 - 76 stron SH3 (manual:60 + mission editor:16)
2004 - 60 stron SH4
2010 - 35 stron SH5
---------------------------------------
a tymczasem:
2010 - 27 stron liczy poradnik tworzenia misji w SH5 (autor: Kylania)
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 29 Lipiec 2010, 09:29, w całości zmieniany 1 raz
Heh, chyba powoli trzeba sie przyzwyczajac, ze w obecnych czasach to az! 35 stron. Pamietam instrukcje do ktoregos JSF (symulator mysliwca F-22). Ksiazka (ponad 100 stron) z opisami manewrow, taktyk, etc. PLUS kilkudziesiecio stronicowy manual/starter.
PS.
Czy moglbys podeslac mi ten poradnik do tworzenia misji?. Pamietam, ze dales gdzies linka, ale to byla jakas strona z limitem uploadu.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#8 Wysłany: 29 Lipiec 2010, 16:44
Ehh, przejrzale i w zasadzie nie ma nic nowego . Praktyczne to ten sam edytor co SH3.
Ale.... Na koncu tej krotkiej prezentacji znajdujemy LINK do genialnego tutoriala (niestety w jezyku Tommies) dla edytora SH3. Na 73! stronach jest opisane chyba wszystko co mozna z niego wycisnac. Moze znajdzie sie chetny do tlumaczenia . Andrew jak mozesz to zpodaj go do dzialu download.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#9 Wysłany: 29 Lipiec 2010, 18:33
tes napisał/a:
Ehh, przejrzale i w zasadzie nie ma nic nowego . Praktyczne to ten sam edytor co SH3.
Niekoniecznie "nic nowego".
Posłużę się tutaj cytatem fragmentu postu jednego z naszych kolegów:
PL_Pasterz napisał/a:
Patrząc na wiele nowych elementów, jakie programiści zaserwowali w piątej odsłonie serii (jak choćby edytor modeli 3D Goblin, rozbudowany edytor terenu, czy wreszcie unowocześniony edytor misji zawierający długo oczekiwane wsparcie dla eventów i triggerów w grach multi), nie mam żadnych obaw o losy "piątki" w przyszłości...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 29 Lipiec 2010, 18:34, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#15 Wysłany: 30 Lipiec 2010, 17:12
Maslo maslane Finek. Moze doprecyzowac, co zmienia SH5 w tej kwesti? Czy w koncu zaimplementowali jakies sensowne filtry widokow? Np. widzymy tylko statki, dana grupe, etc.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#16 Wysłany: 30 Lipiec 2010, 17:57
tes napisał/a:
Maslo maslane Finek. Moze doprecyzowac, co zmienia SH5 w tej kwesti? Czy w koncu zaimplementowali jakies sensowne filtry widokow? Np. widzymy tylko statki, dana grupe, etc.
A proszę bardzo, SH5 zmienia sporo w tej kwestii:
1) Możliwość zaprojektowanie nie tyle pojedynczej misji co od razu całego zestawu misji / kampanii (multikampania?)
2) Ściśle określony czas patrolu,
3) Powiadomienia lub komunikaty w zależności od położenia uboota, czasu patrolu, postępów w realizacji zadania,
4) Doprecyzowanie celów misji/patrolu (zatopienie celu głównego lub określonego tonażu),
BTW. Swego czasu jak walczyłem z BSM planowałem misję w której celem było zatopienie jednego pancernika (z dwóch), w eskorcie ciężkich i lekkich okrętów. Nie dało się.
A w SH5 możesz ściśle określić zadania: tonaż, konkretny okręt, konkretna klasa okrętów (np. zatop 3 tankowce T3 z 6-ciu możliwych).
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 30 Lipiec 2010, 18:08, w całości zmieniany 2 razy
tes. Niby w SH3 wydaje się, że wiele rzeczy da się zrobić. A jednak gra potężnie ogranicza zastosowanie wielu triggerów (choćby spawnowanie sił po zatopieniu przez okręt-niegracza celu). Nie wiem, jeszcze jak to wygląda w pełni w SH5 (to wymaga testów). Ale samo to, co obiecywali i co wygląda, że da się zrobić (a nie widziałem, aby ktoś na razie to kontrował) jest interesujące.
Mam tylko nadzieję, że też nie okaże się że "niby działa, ale jednak nie działa".
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#18 Wysłany: 30 Lipiec 2010, 21:07
Z tego co zdążyłem się zorientować, to właśnie wszystkie zadania takie jak "zatop 100.000 ton" w kampanii czy takie misje jak "nie pozwól na zatopienie U-110" są oparte na "działających" triggerach.
Teraz jaja będą jak się uda ustawić opcję końca gry/misji, jeśli stado w 75% zostanie zatopione...
Gramy "na ostatniego"? Hyhyhy
Imię: Adam
Ulubiona Gra: Saints Row The Third, TES V Skyrim. Pomógł: 9 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 781 Skąd: Gdańsk i W.A.R.D.C
#20 Wysłany: 17 Sierpień 2010, 15:02
Andrev napisał/a:
BTW. Swego czasu jak walczyłem z BSM planowałem misję w której celem było zatopienie jednego pancernika (z dwóch), w eskorcie ciężkich i lekkich okrętów. Nie dało się.
Mijasz się z prawdą bo mi się udało, Pasterzowi jak pamiętam też. O ile chodzi ci o tą misje z zatopieniem 2 KGV i ataku 4 czy tam 8 subami
Działające Tiggery? Interesujące ale wciąż nie zachęca mnie do SH5... Wole zbierać na Fifę 11 i podręczniki do technikum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum