Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#2 Wysłany: 3 Maj 2011, 14:41
Zacząłem przeglądać sobie podanego przez Ciebie linka i ... wygląda to bardzo obiecująco. Nie mam teraz za bardzo czasu na analizę i testy, ale w zasadzie co najmniej 4 punkty są godne uwagi:
1) Ograniczenie możliwości chrapów - maksymalna prędkość w zależności od stanu morza oraz niemożliwość korzystania z hydrofonu
2) Przeładowanie torped w trakcie sztormu, trzeba zejść niżej (poniżej 30 m, aby można było tego dokonać.
3) Wpływ prędkości uboota na korzystanie z peryskopu, powyżej 4,5w. mocno go zalewa, powyżej 7w, nie da się z niego korzystać
4) Zachowanie uboota, w trakcie "cichej pracy", ponieważ pompy są wyłączone, okręt systematycznie powinien tonąć.
Teraz tylko testy i testy. Dodatkowo pytanie do Finka: swego czasu mówiłeś o patchu, który powodował wolne tonięcie okrętu, jeżeli stał w miejscu. Jak to zrobić ?
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 3 Maj 2011, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Janek Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 318 Skąd: Cieszyn
#4 Wysłany: 3 Maj 2011, 22:20
Cytat:
Zachowanie uboota, w trakcie "cichej pracy", ponieważ pompy są wyłączone, okręt systematycznie powinien tonąć.
No nie bo inaczej w porcie musił by za każdym razem dokować na dnie
Dobra. To był żart .
Jacku . Grałem z takim pachem razem z śp "Sea Devils " Oni mieli taki patent .
O ile dobrze pamiętam ,to było to związane z prędkością okętu . Płynąc z prędkością poniżej 3 W ( o ile dobrze pamietam) okręt tracił trym , tzn albo się wynurzał ,albo zanurzał .
Pomysł wydawał się całkiem dobry ,ale chyb nie do końca był dopracowany . Owszem okręt zachowywał sie tak jak zakładano , ale gracze szybko znaleźli rozwiazanie .
Wrzucało się 1 W i sterami głębokości korygowało się zanurzenie . Więc zrezygnowano z tego , bo nie stanowiło to żadnego utrudnienia .
Nie pamiętam czy tryb "Cichej pracy "musiał być aktywny , ale na pewno miało to związek z prędkością uboota .
Finek też gościł na Forum Sea Devils ,to pewnie to pamieta .
_________________ " Jeśli słyszę bzykanie ,to znaczy ,że ktoś bzyka,a jedyny powód bzykania jaki ja znam to taki ,że jest się pszczołą"
Zachowanie uboota, w trakcie "cichej pracy", ponieważ pompy są wyłączone, okręt systematycznie powinien tonąć.
No nie bo inaczej w porcie musił by za każdym razem dokować na dnie
Dobra. To był żart .
Jacku . Grałem z takim pachem razem z śp "Sea Devils " Oni mieli taki patent .
O ile dobrze pamiętam ,to było to związane z prędkością okętu . Płynąc z prędkością poniżej 3 W ( o ile dobrze pamietam) okręt tracił trym , tzn albo się wynurzał ,albo zanurzał .
Pomysł wydawał się całkiem dobry ,ale chyb nie do końca był dopracowany . Owszem okręt zachowywał sie tak jak zakładano , ale gracze szybko znaleźli rozwiazanie .
Wrzucało się 1 W i sterami głębokości korygowało się zanurzenie . Więc zrezygnowano z tego , bo nie stanowiło to żadnego utrudnienia .
Nie pamiętam czy tryb "Cichej pracy "musiał być aktywny , ale na pewno miało to związek z prędkością uboota .
Finek też gościł na Forum Sea Devils ,to pewnie to pamieta .
Pomysł był dopracowany, a w SH III nie da się sterować ręcznie wychyleniem sterów głębokości. Natomiast "patent" graczy polegał na tym że wystarczyło ustawić np. głębokość 15m a okręt przy małej prędkości lekko się wynurzał o te 2m.
Aha bo to było zrobione tak ze okręt lekko sie wynurzał. Było to utrudnienie dla graczy którzy obierali taktyke "stania w miejscu na wyłączonych silnikach", co jak wiemy było
praktycznie niemożliwe w tamtych czasach.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 3 Maj 2011, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Janek Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 318 Skąd: Cieszyn
#6 Wysłany: 3 Maj 2011, 22:56
Cytat:
Pomysł był dopracowany, a w SH III nie da się sterować ręcznie wychyleniem sterów głębokości. Natomiast "patent" graczy polegał na tym że wystarczyło ustawić np. głębokość 15m a okręt przy małej prędkości lekko się wynurzał o te 2m.
Aha bo to było zrobione tak ze okręt lekko sie wynurzał. Było to utrudnienie dla graczy którzy obierali taktyke "stania w miejscu na wyłączonych silnikach", co jak wiemy było
praktycznie niemożliwe w tamtych czasach.
Marco Racja . Teraz mnie olśniłeś , tak własnie było . Teraz się mi to przypomniało . Było tak jak napisaleś .
Widzisz . Jednak nie było to dopracowane . Gdyby dało się wprowadzić dynamiczną zmiane zanurzenia tzn okęt losowo by się zanurzał , albo wynurzał , to wtedy nie dałoby się tego obejść tak łatwo .
Pomysł był dobry i łatwy do realizacji , ale nie zdał egzaminu .
Moja propozycja z koleii wymaga pewnie napisania jakiegos mini skryptu .
_________________ " Jeśli słyszę bzykanie ,to znaczy ,że ktoś bzyka,a jedyny powód bzykania jaki ja znam to taki ,że jest się pszczołą"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#7 Wysłany: 3 Maj 2011, 23:31
Panowie, czy możecie sprawdzić jaką wersję, a w zasadzie jaka jest data modyfikacji pliku SH3.exe na Waszych kompach ? Potrzebuję kogoś kto ma wersje z 2006 roku.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Janek Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 318 Skąd: Cieszyn
#8 Wysłany: 4 Maj 2011, 16:35
Nie wiem czy to ci pomoże .
Mam Na płycie z grą pliki : SH3 Autorun ;data modyfikacji 2005 i
plik Silent Hunter III Setup;data modyfikacji 2006 . W sumie wszystkie pliki są 2005 lub 2006 . Jeśli pliki z płyty z taką dat modyfikacji Ci pasują , to moge przesłać na PW ewentualnie w jakiś inny sposób . Jak chcesz tylko plik wykonawczy to nie będzie problemu
Jak to musi być jednak bezpośrednio z kompa to odpada ,bo data modyfikacji to 2010 .
Edit : Widze ,że próbujesz V15 Stiebler patch Właśnie przegladam pliki Readme . Musze przyznać ,że ciekawie to wygląda .
_________________ " Jeśli słyszę bzykanie ,to znaczy ,że ktoś bzyka,a jedyny powód bzykania jaki ja znam to taki ,że jest się pszczołą"
Ostatnio zmieniony przez janko175 4 Maj 2011, 17:14, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#9 Wysłany: 4 Maj 2011, 19:06
Trzeba włączyć wyświetlanie szczegółów w folderze i spojrzeć na datę modyfikacji, tak jak na załączonym obrazku. Potrzebuję inny niż ja mam.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#11 Wysłany: 6 Maj 2011, 07:42
Z plikiem sprawa już nieaktualna - załatwiłem sobie już odpowiednią wersję. Można zaczynać testy .
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum