POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
NewUIs_TDC_5_9_0_Real_Navigation
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 28 Grudzień 2010, 23:55   

Zawstydzony problemami z wysokością masztów, jeszcze raz przyjrzałem się temu modowi i ... w obecnej wersji 5.9.0 stał się dla mnie bardzo ciekawy. Mój ostatni kontakt skończył się na wersji podajże 2.2 lub coś podobnego i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony możliwościami i stabilnością modu.

Obecnie ten mod nabrał już bardzo interesującego kształtu. Ponadto odkryłem bardzo ciekawą opcję dla maniaków full realizmu oraz patroli 1:1 (Finek to do Ciebie :8) )

NewUIs_TDC_5_9_0_Real_Navigation

to jest zupełna nowość (choć pierwowzór wywodzi się z SH3). Mod ten wyłącza zupełnie takie narzędzie jak wytycz kurs. Zamiast tego pozwala samemu za pomocą sekstantu określić swoją pozycję (ale to już było w SH3). Nowością są rozkazy dla Nawigatora by on określił pozycję U-boota bazując na obserwacji ciał niebieskich lub też kalkulacji przebytej trasy (kurs i prędkość). Taka informacja, oczywiście obarczona pewnym, błędem jest nanoszona na mapę. Koniec z perfekcyjną satelitarnie określoną pozycją. Teraz można się zgubić i minąć konwój o wiele, wiele mil.



Co ważne, określanie pozycji na podstawie ciał niebieskich, jest tylko możliwe przy dobrej pogodzie. Spróbujcie teraz trafić do domu :lol .

Jeżeli do tego dodamy jeszcze skrypty automatyzacji wykonane przez Trevally - Real Nav Auto Plotter , które to automatyzują zbieranie danych o pozycji, to dostaniemy perfekcyjny symulator - miodzio.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #2  Wysłany: 30 Grudzień 2010, 12:43   

Witam

Wczoraj trochę popływałem z modem Real_Navigation i powiem, że mam trochę mieszane uczucia. Mod jest naprawdę dobry jednak ma trochę mankamentów, co mam nadzieję ze w dalszych wersjach będzie poprawione.

Pierwszą sprawą, jaką chciałem poruszyć to Nawigator. Jak bym miał takiego nawigatora na jachcie to wywaliłbym go za burtę.
Pozycja obliczona przez niego nie może różnić się w ciągu czterech godzin o 10 kilometrów od pozycji rzeczywistej. To jest naprawdę duży błąd. Pływając w realu i uwzględniając wiele czynników wpływających na pozycję i kurs (dewiacja, deklinacja, dryf i znos) to z takim nawigatorem wychodząc z Kołobrzegu nie trafiłbym w Bornholm.

Drugie, bardzo przydałby się w modzie log. Wyświetlane dane mogłyby mieć postać licznika kilometrów takiego jak w samochodzie (jeden licznik pokazujący całkowity przebieg, drugi przebieg kasowany). Znając kurs, jakim płynęliśmy i przebytą drogę łatwo można wyznaczyć pozycje okrętu. W obecnej postaci, aby poznać przebytą drogę musimy znać prędkość, z jaka się poruszaliśmy np. w ciągu 4 godzin (a jest ona zmienna), przeliczyć prędkość podaną w węzłach na kilometry i nanieść na mapę. Log to przecież bardzo proste urządzenie mechaniczne, które bardzo ułatwia nawigację i obliczanie pozycji zliczonej.

Trzecie, bardzo nieczytelny jest kompas, małe cyferki oraz niedokładność klikania na niego powoduje to, że aby wyznaczyć dokładnie kurs, jakim chcemy płynąć trzeba się mocno „napocić”.

Niestety z uwagi na wielka niedokładność linii brzegowej oraz brak obiektów na ladzie, chyba nie będzie możliwe robienie nawigacji obserwowanej na podstawie namiarów na latarnie morskie i inne obiekty lądowe. Przemilczę kwestie radionawigacji, której U-boty używały od początku wojny.

A może będzie to możliwe? Patrząc na SH5 na to, co kupiliśmy od „tfu-rców” a na to, co zostało już zrobione i poprawione przez moderów to można mieć nadzieję, że nareszcie otrzymamy prawdziwy symulator okrętu podwodnego.

Pozdrawiam

Ps. Zawsze we wszystkich wydaniach SH denerwowało mnie rozwiązanie mapy i nawigacji.
Wystarczy spojrzeć na symulatory lotnicze serii FS, aby zobaczyć różnicę. W FS nie musimy wgrywać mapy całego świata, wgrywamy tylko te rejony, które nas interesują, bo, po co mi wybrzeża Brazylii, gdy pływam w rejonie Norwegii.
W FS używa się darmowych scenerii robionych przez zapaleńców jak również super dokładnie płatne fototekstury 3D terenu i obiektów.
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #3  Wysłany: 30 Grudzień 2010, 19:46   

Hoth napisał/a:
Pozycja obliczona przez niego nie może różnić się w ciągu czterech godzin o 10 kilometrów od pozycji rzeczywistej. To jest naprawdę duży błąd. Pływając w realu i uwzględniając wiele czynników wpływających na pozycję i kurs (dewiacja, deklinacja, dryf i znos) to z takim nawigatorem wychodząc z Kołobrzegu nie trafiłbym w Bornholm.


Wielkość błędu nawigatora można określić w parametrach modu. Więc jeśli chcesz lepszych namiarów to musisz pobawić się poniższymi parametramiL

TheDarkWraithUserOptions.py napisał/a:
...
####### Real Navigation #########
# the error (expressed as decimal) for the Navigator's calculation of current position (fix) using celestial navigation (used in real navigation only). This is the max error in meters. It will be used as the -min value and max value of a random function
# below is an float value only! (in meters)
NavCelestialMaxCalcFixError = 5000.0

...

# the max error (expressed as %) a dead-reckoning fix occurs based on distance between fixes (used in real navigation only). This value is fed into a random function as a -min value and max value:
NavDeadReckoningMaxCalcFixError = 15

...


dla mnie Real NAvigation to nowy wymiar realizmu - muszę się jeszcze sporo nauczyć w tym temacie, ale już nie wyobrażam sobie kampanii bez tego moda.

@Andrev

wydziel proszę ten temat, gdyż wydaje mi się wart kontynuowania, jako osobna dyskusja
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #4  Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 13:35   

Witam
Popieram bez modu Real Navigation granie w SH5 nie ma sensu. Całe piękno tego modu dostrzegłem w momencie, gdy znalazłem się w fiordzie prowadzącym do Narwiku. Gęsta mgła widzialność ok. 300m, a nawigator daje pozycje, które są na lądzie. Zmieniłem pozycję w miejsce, które wydawało mi się bardziej prawdopodobne. Później miałem kontakt z nieprzyjacielskim niszczycielem i tak się zamotałem, że nie wiedziałem gdzie jestem. Jedynym rozwiązaniem było wynurzenie i dojście do południowego brzegu fiordu. Trzymając się tego brzegu, unikając kolizji i często używając komendy „cała wstecz”, bo przed dziobem skały, dotarłem do Narwiku. Tam na podstawie namiaru na latarnie morską wyznaczyłem swoją rzeczywistą pozycję i od tego czasu „świat znowu był piękny”.
Dzięki temu modowi nauczyłem się też strzelać torpedy z „TDC on” i nie używać tych śmiesznych „kółeczek 1,2,3” co bardzo zwiększyło realizm.
Muszę jeszcze nauczyć się ataku z ”ręki” jednak z uwagi na to, że słabo znam angielski nie potrafię jeszcze tego dokonać.

Mam też jeden trochę irytujący błąd związany z tym modem(v.6.5.0). Mianowicie po wczytaniu zapisanej gry nawigator podaje mi kilkanaście pozycji w jednym miejscu na mapie i zapisuje to w dzienniku.
Nie bardzo wiem jak to rozwiązać, pozostaje tylko kasowanie wpisów z mapy i dziennika.

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #5  Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 16:37   

Czy to dotyczy dowolnej pozycji / każdej / ostatnio zapisanej?
Jest jakaś prawidłowość?
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #6  Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 17:22   

Witam

Wiedziałem :) . Po wczytaniu zapisanej gry całkowicie automatycznie bez mojego udziału (nie daje polecenia nawigatorowi) na mapie i w dzienniku wpisywane jest ponad 20 pozycji w jednym miejscu. Dzieje się tak zawsze po wyjściu do Windy i po ponownym uruchomieniu gry i wczytaniu zapisu.

Ps. To jest pozycja (nowa) rzeczywista, w której jestem, bo nie zawsze kończę grę tuż po zapisaniu stanu. Pozycje, które mam już naniesione na mapę nie dublują się.
 
     
PL_Reaven 
Oberfahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 357
Skąd: Sosnowiec

 #7  Wysłany: 29 Kwiecień 2011, 22:44   

Wszystko pięknie ładnie ale czy ktoś moglby napisać metodą łopatologiczną jak korzystać z tego moda bo puki co to tylko sie wk.... na ten realizm hahaha. A tak na serio to faktycznie mod daje możliwośc zupelnie innej gry szkoda tylko że nie potrafie tego pojąć.
_________________
"Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
 
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #8  Wysłany: 30 Kwiecień 2011, 19:36   

Hoth napisał/a:
Witam

Wiedziałem :) . Po wczytaniu zapisanej gry całkowicie automatycznie bez mojego udziału (nie daje polecenia nawigatorowi) na mapie i w dzienniku wpisywane jest ponad 20 pozycji w jednym miejscu. Dzieje się tak zawsze po wyjściu do Windy i po ponownym uruchomieniu gry i wczytaniu zapisu.

Ps. To jest pozycja (nowa) rzeczywista, w której jestem, bo nie zawsze kończę grę tuż po zapisaniu stanu. Pozycje, które mam już naniesione na mapę nie dublują się.


Sprawdź proszę fix dla wersji 6.5.0: https://rapidshare.com/files/459960010/TDW_NewUIs_TDC_v6_5_1_Test.7z

Zanim odpalisz grę, uruchom aplikację DbgView (zawarta w katalogu \data\Applications). Jeśli będą jakieś problemy to ta aplikacja utworzy raport, który pomoże zlokalizować błąd w kodzie gry.
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #9  Wysłany: 1 Maj 2011, 18:10   

Witam

Niestety lekarstwo nie pomogło a DebugView nie doszukał się błędów.
Dodatkowo oprócz tego błędu mam jeszcze dublowanie pozycji i wpisów zatopionych statków oraz nie mogę na dużym przybliżeniu mapy użyć ołówka „Super marks” .
Oczywiście błędy te występowały u mnie już od wersji 6.4.0 (albo i wcześniej).

Jeszcze jedno, przy rejestracji na forum Subsim nie wiem, co wpisać w tym oknie. :zawstydzony:



Wpisuje różne kombinacje np. CAPeSunUj35nBzaShw, lecz niestety wyskakuje komunikat, że źle odpowiedziałem na pytanie w oknie antyspamu.

Pozdrawiam
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #10  Wysłany: 1 Maj 2011, 18:20   

CAP letters - być może chodzi o konieczność wpisu dużych liter.

Podeślij mi save gry, w której masz te błędy oraz zestaw używanych modów.
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #11  Wysłany: 1 Maj 2011, 18:55   

Reaven tak na szybko.
W modzie RealNav nie ma waypoint`ów nawigacyjnych oraz „GPS”, który na bieżąco pokazywał Twoją pozycję. Czyli nie możesz planować trasy rejsu dawnym sposobem. Aby przepłynąć z punktu A do B musisz na mapie narysować linie i zobaczyć, jakim kursem trzeba płynąć. Następnie ten kurs wprowadzasz na kompas lub ręcznie używając steru wchodzisz na kurs. Gdy jesteś już na kursie musisz sprawdzić, z jaką prędkością płyniesz. Pozwoli Ci to wyliczyć czas, jaki będzie potrzebny do dotarcia do punktu B.
W czasie podróży oczywiście sprawdzasz swoją pozycje pytając o to nawigatora.
Nawigatora trzeba trochę „tuningować”, bo jest strasznie niedokładny i podaje pozycję wzięte chyba z sufitu. Jak to zrobić masz podane w pierwszych postach tego topiku.

Pozdrawiam


Ps. And daj sobie z tym spokój, jakoś przeżyje, za chwile będzie nowa wersja i może to pomoże.
Szkoda chyba czasu. Mimo wszystko bardzo dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez Hoth 1 Maj 2011, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #12  Wysłany: 1 Maj 2011, 19:15   

Hoth napisał/a:
Ps. And daj sobie z tym spokój, jakoś przeżyje, za chwile będzie nowa wersja i może to pomoże.
Szkoda chyba czasu. Mimo wszystko bardzo dziękuję.


Hoth, na pewno nowa wersja nie pomoże, bo to właśnie jest najnowsza (6.5.0) wersja.
Pathfix 6.5.1 jest nawet wydaniem nieoficjalnym - do testów.

Tak więc nie szkoda czasu - w dalszym ciągu proszę o te dane.
 
     
Hoth 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Elek
Pomógł: 2 razy
Wiek: 70
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa

 #13  Wysłany: 3 Maj 2011, 17:11   

PL_Andrev napisał/a:
Hoth, na pewno nowa wersja nie pomoże, bo to właśnie jest najnowsza (6.5.0) wersja.
Pathfix 6.5.1 jest nawet wydaniem nieoficjalnym - do testów.

Tak więc nie szkoda czasu - w dalszym ciągu proszę o te dane.


Wysłałem na PW

Ps. Reaven zobacz jeszcze tu.
http://www.subsim.com/rad...102&postcount=1
Ostatnio zmieniony przez Hoth 3 Maj 2011, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group