POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
GWX 3.0 - faktycznie taki realistyczny ???
Autor Wiadomość
Porter11 




Kraj:
poland

Imię: Mariusz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.

 #1  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 06:39   GWX 3.0 - faktycznie taki realistyczny ???

Witam Panowie kapitanowie. Mam takie pytanko. Od jakiegoś czasu gram w SH3 z dodatkiem GWX 3.0 i kilkoma dodatkowymi modami. Wcześniej grałem wiele lat na "czytej" wersji tej gry. Pewnie dla Was to dziwne ale dopiero niedawno dowiedziałem się o GWX więc teraz gram z tak "poprawioną grą" Ogólnie widać różnicę 'na plus" ale jedno mnie zastanawia.
1. czy w tej wersji gry również głębokość torpedy należy ustawiać tak aby wybuchła pod kilem atakowanego statku ( w czystej wersji gry w ten sposób zadawała najpoważniejsze "obrażenia") czy nie ma to znaczenia w tym modzie i trzeba "walić na pałę" w burtę ?
2. a jeżeli ma to jednak znaczenie (strzelanie pod kil) to powiedzcie mi jedno (oczywiście zawsze odpalam tak torpedy) Czy to normalne że statki typu Cargo (medium cargo, large itp.) dostają ode mnie 4 torpedy i płyną jak gdyby nigdy nic dalej ???? Przeważnie potrzebuję 5 a wczoraj trafił mi sie taki w który władowałem 6 torped zanim raczył uprzejmie stanąć i zatonąć. To nie lekka przesada ? z Innymi statkami nie ma tego problemu ale Cargo są "niezatapialne" ???
Od razu dodam że oprócz GWX 3.0 mam kilka modów typu Thomsen Sound, oraz dodające flagi i mod który dodaje kolory kontaktom na mapie (czyli wróg czerwony, neutralny zielony itp.)
Jestem tym troche zaskoczony bo naczytałem się o realiźmie w GWX 3.0. Oczywiście nie wykluczam że to co mi wydaje się dziwne wcale dziwne nie jest ale chciałbym abyście mi powiedzieli czy tez tak macie i czy to normalne.

aha (być może ma tu znaczenie jakich torped użuywam) więc podpowiem że jestem w 1940 roku więc używam torped T1 (chyba tak sie nazywają a jeżeli nie to przepraszam i mnie poprawcie)

Scaliłem posty - Admin
_________________
FREIWILLIG ZUR KRIEGSMARINE
  
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 10:18   

W GWX było chyba coś jak "realistyczny model tonięcia". Że czasem statek może tonąc i kilkanaście godzin. Miałem kilka razy tak ze posłałem torpedę do mercha (ostatnią) i płynął dalej, a ja musiałem wracać do bazy. Podczas powrotu dostaje komunikat że statek zatonął.
Dużo też zależy od tego co statek przewozi.

Więc trzeb czasem cierpliwie czekać. Co do torped i zapalników, a raczej tego jak strzelamy. Są różne szkoły - pod kil, lub kontakty w odpowiednie miejsca statku/okrętu (jak maszynownia, zbiorniki paliwa).
 
     
Porter11 




Kraj:
poland

Imię: Mariusz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: Gorzów Wlkp.

 #3  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 10:24   

chodziło ci raczej o realistyczny CZAS tonięcia. Jest taka opcja w SH3 w ustawianiu poziomu trudności ale akurat to mam wyłączone i inne statki tona w miarę szybko.
A o "puszczaniu" torped pod kil przeczytałem w poradniku zamieszczonym na płycie z grą
( kolekcja klasyki z patchem 1.4 i właśnie poradnikiem) Napisali tam że tak właśnie powinoo sie robic i wtedy wybuch torpedy jest najbardziej efektywny ale nie wiem czy działa to w GWX 3.0
_________________
FREIWILLIG ZUR KRIEGSMARINE
Ostatnio zmieniony przez Porter11 16 Kwiecień 2010, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Eberhardt Mock 
Stabsbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 129
Skąd: Uraz, blisko Wrocławia

 #4  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 11:04   

W GWX 3.0 liczy się trafienie w krytyczne miejsca statku tak jak wspomniał kolega powyżej, w maszynownię, pod mostek itp. Zależy też co dany statek przewozi. Wiadomo że wypełniony po brzegi paliwem tankowiec pójdzie szybko na dno. W GWX 3.0 1 torpeda nie załatwi sprawy i to niezależnie czy trafisz z kontaktu czy magnetykiem pod kilem. Grając w ten mod możesz zapomnieć o zatopieniu przez jedną torpedę( tzn. że od razu pójdzie na dno - zapomnij)
_________________
Łuki
Ostatnio zmieniony przez Eberhardt Mock 16 Kwiecień 2010, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #5  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 13:36   

odpowiedź na pytanie: faktycznie taki realistyczny.

czasem się zdaża że jedna torpeda wystarczy - mi się tak udało z pancernikiem typu Nelson - 1 rybka wielkie bum i 30 sekund
_________________

 
 
     
PL_Iroks 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Piotrek
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 263
Skąd: Pomorze

 #6  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 14:44   

pewnie przedział amunicyjny rozerwało :D
co do strzelania, jak np taki tanker t2 przewozi coś sypkiego, to możesz w niego ładować, ładować i jeszcze raz ładować, cholera dłuuugo będzie płynąć, ale też 1 kontaktową, która udecy w zbiornik paliwa wystarczy by położyć większość statków (chyba że statek wraca na resztkach)
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #7  Wysłany: 16 Kwiecień 2010, 15:59   

Eberhardt Mock napisał/a:
W GWX 3.0 liczy się trafienie w krytyczne miejsca statku tak jak wspomniał kolega powyżej, w maszynownię, pod mostek itp. Zależy też co dany statek przewozi. Wiadomo że wypełniony po brzegi paliwem tankowiec pójdzie szybko na dno. W GWX 3.0 1 torpeda nie załatwi sprawy i to niezależnie czy trafisz z kontaktu czy magnetykiem pod kilem. Grając w ten mod możesz zapomnieć o zatopieniu przez jedną torpedę( tzn. że od razu pójdzie na dno - zapomnij)


A gdzie tam. Dość częsta tankowce mi schodzą po jednej na burtę w okolicy dzioba szczególnie. Trzeba wiedzieć gdzie celować.
_________________

 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #8  Wysłany: 17 Kwiecień 2010, 18:51   

Czasami korzystam z taktyki oderwania śruby, czyli torpeda pod skraj rufy. Sprawdza się przy szybkich samotnych statkach (dużych) kiedy nie wiem ile torped jest potrzebnych do zatopienia.

Mam wtedy czas na powolne dobijanie i czekanie na efekty.
Jak Marco zauważył trzeba czasami się naczekać.

W przypadku konwojów też tak robiłem jak miałem dobre warunki do celowania - po skończonych łowach eskorty w miejscu ataku czekały na mnie cztery zastopowane statki do ubicia..

Poza tym.. Jeszcze coś.

Bodajże w kursie tworzenia misji do SH3 wyczytałem że tankery z paliwem wcale nie są łatwe do zatopienia. Wybuch i szybkie zejście następują dopiero po zapaleniu się zbiorników.
_________________

 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #9  Wysłany: 8 Listopad 2011, 23:22   

Wiele całkiem sporych statków tonie od jednej torpedy uderzającej w ok. 1/4 kadłuba od dziobu. Szczególnie te, które mocno przyspieszają - w tym reguła ta dotyczy lotniskowców. Chodzi o to, że nabierają wody na dziób, a dodatkowo większa prędkość powoduje jej jakby szybsze "dolewanie". W efekcie dziób szybko schodzi pod linię wody i jednostka tonie na pewniaka. Nie wiem czy tak jest to w GWX zaimplementowane, ale takie są widoczne efekty. Paradoksalnie zatrzymanie takiej jednostki (trafienie w śrubę) podwyższa liczony w torpedach koszt zatopienia, więc czasem się opłaca jeżeli ma się dużo torped). Jeżeli więc ma się tylko jedną torpedę, to warto skierować ją na dziób.

Podczas sztormu niezwykle ciężko zatopić jednostki - tak jakby wszystkie grodzie były pozamykane (co jest sensowną reakcją), na dodatek jednostki cały czas zmieniają swoje zanurzenie, więc strzelanie magnetykami pod kil, to w takich warunkach zwykły hazard (na dodatek magnetyki od fal wariują i wybuchają przedwcześnie. W czasie sztormu najpewniejsze jest trafienie boczne burtowe z zapalnikiem kontaktowym (tylko) i na niewielkim zanurzeniu 3-6 m. Jeżeli jednak już atakować pod kil, to wyłącznie pod bardzo dużym kątem (prawie od rufy/dziobu) i z głębokością obniżoną o 1.5-3 metry niż zwykle. Wtedy torpeda nie uderzy i nie odbije się od dolnej części kadłuba lecz przepłynie pod nim. Ale zanim zdąży przepłynąć pod całą długością kadłuba, to ten skacząc na falach zdąży się obniżyć do poziomu torpedy i ją zdetonować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów [ Ankieta ] taki sobie pomysł :)
stworzenie misji i rozgrywek rankingowych pod goły sh3 1.4
adrian03459 Ogólnie o Silent Hunter III 23 7 Marzec 2010, 08:11
adrian03459
Brak nowych postów Historyczne torpedy do TM 164 (taki mój mały fix)
mike Dodatki, mody i modowanie 3 12 Marzec 2009, 16:45
PL_Daritto
Brak nowych postów Problem sh3 gwx-gwx 3.0
Kriss Pytania i odpowiedzi 4 20 Kwiecień 2010, 20:42
PL_petryko6
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group