POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problemy z XXI
Autor Wiadomość
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #1  Wysłany: 24 Grudzień 2007, 04:32   Problemy z XXI

Mam taki niewielki, ale irytujący problem. Czekając na GWX 2 zreinstalowałem sobie grę i kontynuowałem moją starą kampanię (bez modów) na czystym SH3. Na początku 1944 wysłałem się na Bergen, gdzie zmieniłem sobie wysłużonego i bardzo dobrze wyposażonego VIIB, którym topiłem wszystko prawie od początku wojny.
Pierwsze wrażenie bardzo fajne. Najpierw sprawdziłem sobie maksymalne prędkości podwodną i nawodną. Faktycznie zgadzało się: 15,6 węzła oraz 17,5 pod wodą. Potem obadałem chrapy. Pierwsze, co mi się rzuciło w oczy, to tworzenie przez nie śladu torowego. Niby samoloty nie powinny tego za bardzo uwzględniać bo mają przecież swój radar, ale na VIIB jak miałem tylko chrapy i nie podnosiłem peryskopu, to śladu torowego nie było, a samoloty sobie latały jak głupie nie reagując. W przypadku podniesienia peryskopu, zamiast chrap natychmiast atakowały (nawet dość celnie). Na XXI okazało się, że jest dokładnie odwrotnie - podniesienie peryskopu nie tworzy śladu i samoloty latają nic nie robiąc, a chrapy determinują natychmiastowy i dość celny atak.
Zauważyłem, że można przegłębić suba do 16 m i wtedy chrapy śladu torowego nie robią, mimo, że są częściej zalewane.
Ale poza tym, to 7 węzłów robiąc przy maksymalnej ciszy lub 10-11 przy ząbek wyżej pozwala wpłynąć do konwoju i wyłuskać z niego same wartoścowe sztuki (dodatkowo 2 minuty ładowania torped zamiast 7:30).

Druga sprawa, która wiąże się też z chrapami. Otóż przy fali sztormowej sub ten w pełnym zanurzeniu zwyczajnie się kiwa z trymem a to na dziób, a to na rufę. Nie można tego opanować. Ma to o tyle zły skutek, że łódka co chwilę przechodzi z zanurzenia 10 m na 20m, więc o sensownym ładowaniu akumulatorów na chrapach nie ma co wtedy mówić.

Trzecia sprawa. Kiwanie się okazało się bardzo szkodliwe gdy musiałem przejść przez płytki akwen o głębokości jakieś 20m. Na VIIB mogłem pływać w zanurzeniu nawet w kałuży o głebokości jakieś 10 m, winą za przywalenie w dno obarczając siebie, ale to co wyprawia XXI, to jakaś paranoja. Przegłębianie rufy powoduje przywalenie całą maszynerią w dno (w tym modelu większość kluczowych systemów , w tym pompa główna, jest na rufie). Zauważyłem, że łajba ta ma wyprofilowaną wypustkę pod tylnym sterem i śrubami, tak jakby kiwanie trymem było normalną cechą tego modelu okrętu.
Efekt całościowy jest taki, że wydostanie się z wód szelfu wokół UK, to kilka godzin bo: a to kompresja zredukuje się do x4, a to łajba przywali bez powodu w dno.

No i na koniec ostatnia rzecz jaką zauważyłem w tym felernym XXI. Otóż wypływając z portu nie miałem w pełni naładowanych akumulatorów. Dziwne to , ale pomyślałem - ok, w kocu to symulacja. Problem pojawił się w momencie w którym próbowałem akumulatory naładować. Po prostu nie jest to możliwe - wskazówka zatrzymuje się na jednej kresce przed 50 i stoi. Zauważyłem, że zmiana w pełni wypasionego okrętu VIIB spowodowała, że dostałem też ulepszony XXI - Stąd dostałem akumulatory podwyższonej pojemności. Podejrzewam, że testerzy testowali grę na zwykłych akumulatorach. Problem jest o tyle wnerwiający, że nigdy nie dostaję komunikatu akumulatory naładowane, a tym samym zawsze prędkość okrętu spada poświęcając moc na ładowanie. Tyle, że nigdy się to nie kończy, więc gdy muszę ścigać jakiś statek na powierzchni lub na chrapach, to zawsze mam niższą prędkość bo zawsze jest ładowanie akumulatorów. Można to przerwać u oficera, ale i tak to irytuje.

No i na koniec pytanie - czy takie przypadłości XXI znikają na GWX 2.0, czy raczej nie?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #2  Wysłany: 24 Grudzień 2007, 10:05   Re: Problemy z XXI

olamagato napisał/a:

Druga sprawa, która wiąże się też z chrapami. Otóż przy fali sztormowej sub ten w pełnym zanurzeniu zwyczajnie się kiwa z trymem a to na dziób, a to na rufę. Nie można tego opanować. Ma to o tyle zły skutek, że łódka co chwilę przechodzi z zanurzenia 10 m na 20m, więc o sensownym ładowaniu akumulatorów na chrapach nie ma co wtedy mówić.


Dlatego podczas kiepskiej pogody nie ładowano akumulatorów na chrapach. Ty tego nie odczuwasz, ale jak chrapy się zatykały (pływak zatykał, aby woda się nie wlała, o ile mnie pamieć nie myli), to na okręcie silnik zasyswał powietrze ze środka tworząc próżnię na chwilę... Nie trzeba mówić, że to nie wpływało pozytywnie na załogę.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #3  Wysłany: 24 Grudzień 2007, 12:46   

No tak, tyle, że okręt się kiwa również na głębokości 50, 70 i 140 m. To jak to wytłumaczyć?
Poza tym pływając patrol wcześniej na VIIB w ogóle nie było takiego zjawiska (żadnego z opisanych przeze mnie). Zalewanie chrap, to normalka, kiwanie z powodu fal na powierzchni lub przy zbyt małym zanurzeniu - ok, ale ciągłe pływanie sinusoidą, to coś zupełnie innego. Chodzi o to, że nie da się tym typem pływać tuż przy dnie bo zawsze trzeba zostawić zapas przynajmniej 14 m. W VIIB wystarczył metr lub dwa.
 
     
Grey Wolf 




Kraj:
poland

Imię: Wojtek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 58
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: TSK

 #4  Wysłany: 24 Listopad 2015, 13:14   

Witam wszystkich podwodniaków, jestem tutaj nowy, to jest moja pierwsza wiadomość na forum, no ale od czegoś trzeba zacząć.

CMDR Blue R napisał:
Cytat:
Dlatego podczas kiepskiej pogody nie ładowano akumulatorów na chrapach. Ty tego nie odczuwasz, ale jak chrapy się zatykały (pływak zatykał, aby woda się nie wlała, o ile mnie pamieć nie myli), to na okręcie silnik zasyswał powietrze ze środka tworząc próżnię na chwilę... Nie trzeba mówić, że to nie wpływało pozytywnie na załogę.


Wszystkich zainteresowanych zachęcam do przeczytania o chrapach na stronie gdzie jest o nich trochę napisane.
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #5  Wysłany: 24 Listopad 2015, 14:32   

Witamy
Popatrz na datę :P
Całkiem ciekawa stronka
_________________

 
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #6  Wysłany: 24 Listopad 2015, 16:18   

Grey Wolf napisał/a:
Witam wszystkich podwodniaków, jestem tutaj nowy, to jest moja pierwsza wiadomość na forum, no ale od czegoś trzeba zacząć.



Witamy Grey Wolf na naszym forum i zapraszam do wspólnej gry. Właśnie szykujemy się do ruszenia regularnych patroli SH3 na pełnym realizmie. Serdecznie zapraszam !!!
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Grey Wolf 




Kraj:
poland

Imię: Wojtek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 58
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: TSK

 #7  Wysłany: 24 Listopad 2015, 17:18   

olek0849 nie bardzo załapuję z tą datą, czy chodzi o 3x16=48, chyba nie jestem tutaj najstarszy :lol
_________________
"Jeśli nie wyniesie się nauki z czasów pokoju, płaci się za to wysoką cenę w czasie wojny."
Karl Dönitz
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #8  Wysłany: 24 Listopad 2015, 18:23   

Rok 2007
I pisz Olek jest łatwiej.
_________________

 
 
     
pepe
[Usunięty]
Kommodore




 #9  Wysłany: 24 Listopad 2015, 18:48   

PL_olek0849 napisał/a:
I pisz Olek jest łatwiej.

Olek jest łatwiej


Sorry za off-top ale nie mogłem się powstrzymać :P
Ostatnio zmieniony przez pepe 24 Listopad 2015, 18:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #10  Wysłany: 24 Listopad 2015, 19:55   

Odczep się :P
_________________

Ostatnio zmieniony przez PL_olek0849 24 Listopad 2015, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Grey Wolf 




Kraj:
poland

Imię: Wojtek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 58
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 7
Skąd: TSK

 #11   Wysłany: 24 Listopad 2015, 20:57   

Ok, 2007 Wigilia, już załapałem :hmm powiedzmy, że szukałem punktu zaczepienia na forum.
_________________
"Jeśli nie wyniesie się nauki z czasów pokoju, płaci się za to wysoką cenę w czasie wojny."
Karl Dönitz
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #12  Wysłany: 24 Listopad 2015, 21:41   

Ehhh... 8 lat... Stare dzieje (wzrusza się)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_olek0849 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Olek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Lut 2014
Posty: 2413
Skąd: Kraków

 #13  Wysłany: 24 Listopad 2015, 21:46   

Finek nie płacz
_________________

 
 
     
sNr 
Stabsoberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Mrzygłód Bożywór
Pomógł: 3 razy
Wiek: 86
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 248
Skąd: z W.A.R.D.C

Ostrzeżeń:
 999/3/6
 #14  Wysłany: 24 Listopad 2015, 21:47   

Olek. Epic :||
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów kolejny XXI
PL_maniek Modelarstwo 4 24 Sierpień 2008, 10:55
PL_maniek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi typ XXI wariant B
PL_U-96 SUB - Taktyka 5 30 Październik 2006, 09:37
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Inwestycje w typ XXI
tomchm Ogólnie o Silent Hunter III 8 9 Kwiecień 2011, 18:55
PL_Marco
Brak nowych postów PROBLEM Z TYPEM XXI
robercik1601 Pytania i odpowiedzi 10 1 Styczeń 2012, 11:14
ProGrin
Brak nowych postów Piraci XXI wieku
PL_Marco Okres powojenny 25 2 Styczeń 2009, 20:15
PL_Luqinio
Brak nowych postów U-BOOT typu XXI i namierzanie
PL_U-96 Historia I i II wojny światowej na morzach i oceanach 5 3 Lipiec 2009, 20:38
witmanne
Brak nowych postów Plany modelarskie U-Boota typu XXI
Wolf.Wilk Modelarstwo 6 11 Maj 2009, 23:17
PL_HUBAL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group