Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: "Niewierny"
Ulubiona Gra: seria SILENT HUNTER, seria TOTAL WAR Pomógł: 5 razy Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 949 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
#4 Wysłany: 13 Lipiec 2015, 22:46
Nie ma jakiejś zasady co do odpalania torped.
Wszystko zależy od jednostki do której strzelasz.
Czasem wystarczy jedna torpeda na np. T3 (największy tanker) a czasem trzeba nawet 5 torped żeby jakiś statek zatopić.
Każdy statek ma inne zanurzenie, nie zawsze trafienie musi go spowolnić.
Mnie kilka razy się zdarzyło, że po trafieniu statek płynął szybciej niż przed trafieniem.
Torpedy chyba częściej ustawia się na "magnetyki" niż na "kontakty" - przynajmniej ja tak ustawiałem.
"Magnetyki" jak przepłyną pod jednostką to zazwyczaj eksplodują - natomiast "kontakty" tylko po bezpośrednim trafieniu.
Napisałeś: szkoda torped na statki handlowe - o.p. jest przeznaczony przede wszystkim do zatapiania jednostek handlowych a nie okrętów wojennych.
Nie mówię - czasem jak się jakiś lotniskowiec czy pancernik nawinie to można spróbować, ale wtedy zazwyczaj musisz błyskawicznie wiać na 240 m i siedzieć tam już praktycznie do końca patrolu...
_________________ "Chciałbym się pożegnać, nigdy już nie wrócę. Jeśli się weźmie pod uwagę przewagę Brytyjczyków, nie jest prawdopodobne, abyśmy to przeżyli...". - Admirał Günther Lütjens
"Krew, pot i żelazo" - motto marynarzy pancernika "Bismarck"
Ostatnio zmieniony przez PL_Adm.Lütjens 13 Lipiec 2015, 22:49, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#5 Wysłany: 14 Lipiec 2015, 09:21
Zapalnik torped zależy też od pogody. Magnetyk można puścić gdy jest lekki wiatr. Przy średnich falach lepiej posłać kontaktową, a w czasie sztormu nawet kontaktowa nie da sobie rady. W KT wygląda jakby przeniknęła, więc pewnie przepłynęła pod kadłubem przy ustawieniu głębokości na 1 metr. Co się z nią naprawdę dzieje to nie wiem, gram na 100% realizmie, nie mam widoku zewnętrznego.
W moim przypadku zapalnik zależy też od wersji gry W czystym SH3 i SH3 + KOTA posyłam niemal zawsze tylko magnetyki. W GWX wolę kontaktowe. A przynajmniej do czasu aż zapalniki magnetyczne przestaną być wadliwe.
A zatapialność handlowców zależy głównie od ładunku. C3 wyleciał w powietrze po jednej kontaktowej, pewnie był obładowany amunicją. Innym razem 3 kontaktowe do C3, a on nic, płynie jakby nic się nie stało.
ale jak tam 10 handlowych w całym konowju i do tego chyba jeden kontrtorpedowiec. Gdzie najlepiej strzelić by unieruchomić okręt albo chociaż na pewno spowolnić by potem dobić z działka?
Jest rok 1943, i wypływam z Bergen w Norwegii. Ktoś wie kiedy i który uboot będzie mógl mieć aż 22 torpedy??
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#7 Wysłany: 14 Lipiec 2015, 12:15
Jeśli będzie miał przegłębienie to powinien zwolnić. A unieruchomienie lub pewne spowolnienie najczęściej jest skutkiem trafienia w maszynownię. Więc tam celuj.
Imię: Mati
Ulubiona Gra: Attack the Warship, SH, FSX, IL-2 Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4620 Skąd: Katowice
#9 Wysłany: 14 Lipiec 2015, 14:49
Rufa... Ale ja bym się na specjalne celowanie nie nastawiał. Zrobi zwrot, przyspieszy, zwolni i już chybiłeś. Co do zapalnika to zależy od pogody, potencjalnego celu i czasu. Sam go musisz wybrać.
A co do głębokości to również zależy od pogody, potencjalnego celu, czasu i zapalnika (nie będziesz chyba strzelał kontaktową pod kil ). Nie ma złotego środka, nie ma jednej głębokości, na której wszystkie torpedy gładko wejdą i od razu wysadzą cel. Trzeba to samemu dobierać.
Poczytaj sobie moją karierę na GWX. Piszę tam jaki ustawiam zapalnik, głębokość i do czego strzelam, przy jakiej pogodzie. Może to ci pomoże.
JAk się otwiera wyrzutnię jeszcze przed wystrzeleniem torpedy??
Manewry: jak gram na 100% realizmu, to skąd mam wiedzieć kiedy zrobić (w celu uniknięcia bomb głębinowych) zwrot przez lewą/prawą sterburtę? ("haken sztoja bot")
Manewry:
Najłatwiej powiedzieć "z doświadczenia". Jak jesteś głęboko i przestaną pingować (rusza do natarcia) to wtedy nie złapią twojego uniku. Jak dwóch cię pilnuje, to zaś nawet to nie pomoże.
Ważniejsze jest ustawienie PRZED atakiem. Bo jak zajdzie od rufy, to tym manewrem idealnie pod boczną zejdziesz.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#15 Wysłany: 26 Lipiec 2015, 14:57
Naciśnij "Q" przed wystrzeleniem torpedy, by otworzyć wyrzutnię.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum