Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 4 Październik 2015, 14:34 Dangerous Waters - pytania i odpowiedzi
Otworzyłem nowy temat, w którym będzie można zadawać pytania o DW. Ja postaram się na wszystkie odpowiedzieć według własnej wiedzy. Może forma jest nieco dziwna ale nie mam pomysłu na inną. Oczywiście nie roszczę sobie wyłączności na udzielanie wyjaśnień. Chciałbym jednak, by wszystko miało możliwie krótką formę (co będzie trudne w przypadku triggerów).
Pytania, z którymi często się spotykam:
P: Dlaczego śledzony kontakt nie pokazuje się na DEMONie?
O: Na DEMONIE pokazują się kontakty markowane tylko w trybie BROADBAND.
P: Który sonar pasywny ma największy zasięg detekcji?
O: sonar holowany (Towed Array - TA)
P: Czym się różni na sonar holowany PORT od STARBOARD?
O: W większości przypadków (np: klasa LA) ten po stronie PORT jest nieco mniej czuły za to pozwala na detekcję przy większej prędkości własnej. STARBOARD jako bardziej czuły lepiej pokazuje "ślad" w trybie BROADBAND
P: Który duży mod jest bardziej realistyczny LwAmi czy Reinforce Alert?
O: Nie ma jednoznacznej odpowiedzi bo oba poszły w całkiem inną stronę. Lwami od początku skupiał się na poprawie działania środowiska i systemów zaś RA dodawał więcej grywalnych platform i rozwijał różne tryby uzbrojenia. LwAmi jest w moim odczuciu przyjemniejszy przy graniu singlowym "subami" bo bardzo znacząco podniesiono detekcję sonarami sferycznymi (dziobowymi) w trybie BROADBAND chociaż w "realu" najpierw widzisz kontakt w trybie NARROWBAND. RA później dopracowało środowisko (np: warstwę odbijającą falę dźwiękową nad termokliną), które obecnie jest równie dobre (lub lepsze) ale przede wszystkim dopracowało kontrolę nad uzbrojeniem. Dodatkowo duza ilość grywalnych platform daje spore możliwości balansowania scenariuszy pod sesję MP. W MP chyba nikt nie gra na LwAmi. (miało być krótko a nie wyszło)
P: Skąd wiadomo jak blisko jest torpeda?
O: tego nigdy dokładnie nie wiesz bo jest zazwyczaj za mało czasu by zlokalizować ją przez TMA. Jak znacząco zwiększy częstość pingania to znaczy, że jest już za blisko i własciwie nie masz szans ucieczki. W wersji czystej DW komunikat "Torpedo in the water" pojawiał się niemal w momencie wystrzelenia torpedy przez przeciwnika - czasem nawet z 10 mil morskich. W RA to zmieniono i jeśli słyszysz ten komunikat to znaczy, że jest już blisko - jakieś 3 mile morskie od ciebie. Jeśli płyniesz bardzo szybko to możesz wcale nie otrzymać takiego komunikatu.
P: jakie wabiki (COUNTERMEASURES) używa się przeciwko torpedom aktywnym a jakie przeciw pasywnym?
O: Przeciw aktywnym używaj "active countermeasures" i analogicznie "passive countermeasures" przeciw torpedom naprowadzanym pasywnie.
To tyle. Proszę śmiało pytać a postaram się udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum