Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 29 Styczeń 2007, 03:51 Particles - czyli sOnar rozbiera kod SH3 do naga dla Was...
Wielu ludzi mi się skarży o rwanie Silent Hunter 3 przy eksplozjach i lagi w grze multiplayer... ...dobry adres: sporo siedzę w silnikach gier od 93go...
Zarówno Wy jak i chłopaki z PR - borykają się z tym problemem i czas go rozwiązać.
Odpowiem wam na to pytanie publicznie rozbierając silnik SH3 i innch gier do naga...
Particles - to tzw. cząsteczki które uchodza ze źródła - generując dym, ogień, parę, pianę, bąbelki za torpedą... i inne...
Każda cząsteczka ma przyklejoną do siebie grafikę TGA - z kolorami transparentnymi. Wydaje się że bąbeki są okrągłe, dym puszysty a tak naprawdę to złuda...
Otóż dlaczego - ponieważ TGA na cząsteczkach są kierowane zawsze w stronę kamery - przez którą patrzymy... jakby nie było my. Nie da się zobaczyć Partlices z boku, nawet przy błędzie gry - bo to płaska TGA - no chyba że silnik potwornie kuleje...
Co z tymi pieprzonymi lagami sOnar...
Solucja:
Otóż problemem jest particles i jego przesadna czasem ilość (co upiększa widoki ale...)
Particles zostały stworzone do gier po to by upiększyć gry, zwiększyć ich realizm wizualny i ulżyć karcie graficznej - jednak gdy jest ich zbyt wiele - gra zarywa, są lagi i ludzie lecą z serwera, bądź przestaje liczyć tonaż...
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ w Polsce net jeszcze słaby jest a informacje a informacje o pozycji particles są wymieniane przez sieć - i tu właśnie jest pies pogrzebany.
Komputery sprawdzają czy np. płonąca spadająca blacha nie uderzyła w Twój lub inny okręt - i to jest główna przyczyna lagów.
Po pierwsze robicie je sami dopasając detal na maksa na swoich PCtach (nawet bez multiplayera) a nic nie wspomnę o ośmiu graczach gdy zacznie ładować w 'statki amunicyjne' - to jest tak 'zaklejona' sieć że fruniecie z serwerów, gra się wiesza, lagi są, przestaje liczyć tonaż oraz jest jęk i zgrzytanie zębów bo łącza nie wyrabiają - zwłaszcza jak ktoś siedzi za granicą albo na N. 256
Co trzeba zrobić?
zredukować możliwie najbardziej przed grą sieciową particles. kliknąć zastosuj. i uruchomić koniecznie grę ponownie.
Dziękuję za przebrnięcie przez ten zawiły text. Sądzę że Wam sporo pomoże choć sieć siecią...
Wkrótce opis dokładny z moim filmem o działaniu particles...
Pozdrawiam i życzę od dziś wspaniałej gry po sieci... bez restartów
JEŚLI CI POMOGŁEM - NIE POZOSTAŃ MI DŁUŻNY NA FORUM MAM PRZYCISK POMÓGŁ
(szanuj prawa autorskie solucji. pytaj - a nie kradnij na swój serwer bo to lamerstwo)
Ostatnio zmieniony przez sOnar 29 Styczeń 2007, 04:19, w całości zmieniany 4 razy
ja wole grac realistycznie, mam particles 100% rozumiem problem, ale ja mam sprzecik
pentium 4 3,07ghz ram 512mb (wkrotce 2gb) dysk 160gb seagate 2x 80gb
win xp proffessional grafa radeon x1300 series 256mb
internet 3mb/s z czego 2,5mb/s download 0,5mb/s upload wiec gra mi chodzi idealnie..
jak stawiam serwer to niemam problemow, jedynie jak wchodze na pulpit cos wylaczyc (przewaznie gg po odpaleniu gry) to wtedy juz katastrofa i reset ratuje
_________________ prawdziwy podwodniak walczy do ostatnich chwil okrętu, dopóki jego działa nie umilkną
ja wole grac realistycznie, mam particles 100% rozumiem problem, ale ja mam sprzecik
pentium 4 3,07ghz ram 512mb (wkrotce 2gb) dysk 160gb seagate 2x 80gb
win xp proffessional grafa radeon x1300 series 256mb
internet 3mb/s z czego 2,5mb/s download 0,5mb/s upload wiec gra mi chodzi idealnie..
jak stawiam serwer to niemam problemow, jedynie jak wchodze na pulpit cos wylaczyc (przewaznie gg po odpaleniu gry) to wtedy juz katastrofa i reset ratuje
sirklus? ok, masz niezłą 'budę' - ja też niczego sobie - ale 8mb net nie wyrabia. Nie liczy się Twój komp bracie - ale wszyskich maszyny. Nie grasz stats na SH3? wiesz jak to wkurza. Żadna na raziem maszyna temu nie podoła bo było to napisane na kilka lat w przód to 100% particles. W Anglii na 8Mb/s narzekają. Nie ma tu co wiele pisać. Trzeba myśleć o innych. Jak wszyscy zmnmiejszają to wszyscy - .....babcia też
Ostatnio zmieniony przez sOnar 29 Styczeń 2007, 18:55, w całości zmieniany 1 raz
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#5 Wysłany: 29 Styczeń 2007, 23:28
Ej no to chyba normalka nawet w starej poczciwej SH2 vs DC tak samo jest. Dlatego w REGULAMINIE gier RANKINGOWYCH jest ZAKAZ uzywania wszelakich modow upiekszajacych gre bo to wplywa na stabilnosc gry oraz lagi a co najgorsze wplyw lagow odbija sie na WSZYSTKICH grajacych dlatego proponuej SONAR zebyscie pomysleli nad jakims REGULAMINEM, ktory bedzie regulowal pewne sprawy...
_________________ capt. TUPOLOV commanding
sOnar [Usunięty] Kommodore
#6 Wysłany: 30 Styczeń 2007, 22:45
bardzo dobra rada U96. zatem ustalimy to na ventku a wyniki opiszemy na forum. pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum