Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
To mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałośc.
Jestem miłośnikiem mórz i wszystkiego co w temacie, jednak więcej czasu "operowałem" na wodach w grach typu ship simulator.
SH3 "odkryłem" dopiero 3 miesiące temu i od tego czasu wciągnął mnie totalnie (nieprzespane nocki etc.) - pewnie to znacie he he
Mniej więcej tyle czasu podczytywałem Wasze forum.
Ale do sedna...
Mam parę pytań, ale żeby nie zaśmiecac forum i nie odświeżac starych tematów zawrę wszystko tutaj:
Zacznę od tego że GWX póki co odpada z racji 512 ramu i bez tego potrafi ścinac, ale jakoś ujdzie.
Wobec powyższego: Wszystkie poniższe pytania dotyczą trybu career
1.Osamotnienie na morzu
Czy istnieje samodzielny mod, który dodaje "ruch" sprzymieżonych jednostek, ale na pełnym morzu?
Próbowałem WorldMod`a ale poza portami (w których miałem prawie pokaz slajdów) nie spotkałem na morzu żadnej "mojej" jednostki - totalne osamotnienie.
2.Monotonne jednostki wroga!
Gdzie spotkac, gdzie szukac? Mod?
W Recognition Manual jet tyyyle pięknej "zwierzyny", ale podczas moich blisko 80ciu patroli spotkałem tylko small merchanty, C2, C3, Tankery i parę rodzajów niszczycieli...i tyle. A gdzie te lotniskowce, pancerniki itd?
3.Ciągle za mało czasu
Czas na morzu - rozumiem, ale czy i co edytowac żeby czas w bazie tak nie leciał?
Lubię długie tryby career, dorabianie się sprzętu, awanse i doświadczenie załogi itd. Ja rozumiem, że realizm...ulepszenie okrętu - wszystko trwa, ale przez te dni w bazie, kiedy kalendarzyk świruje tracę kolejne dni/tygodnie na patrole! Kolejny patrol w kalendarzu parę tygodni po kliknieciu new mission? Czemuż to? Da się to zmienic?
4.Walka z samolotami - wiatr (pytanie bardziej z ciekawości)
Gdzie zmienic parametry, żeby przy n.p. 7m/s jeszcze dało się z nimi walczyc (komunikat rough waters)
Wiem, że to może głupawe i mija się z realizmem, ale morze przy wietrze 7m/s nie wyglada jeszcze tak groźnie może znosi bardziej pociski? Racja to?
5.Renown - niedoceniany przez system?
Czy mod Fullvullnmod nie kłamie?
Wiem, że na renown wpływa zaliczony patrol, samodzielny powrót do bazy itd, ale mimo wszystko odnośnie do puntków renown opisanych za daną jednostkę ni cholery nie odzwierciedla on ilości i "jakości" zatopionych jednostek wroga w kwestii przyznawanej ilośi punktów!
Przykład - Patrol:parę merchantów, destroyer i konwój z passenger linerem (800 renown)...zaliczony kwadrat, pwrót do bazy - punkty? ok 380!!! Nie dziwne?
6.Nieliczne konwoje
Od czego to zależy? Wszystko loteria?
Czasem się trzeba nieźle napocic, napływac i naszukac, żeby wpaśc na konwój, a informacji radiowych jak na lekarstwo
Hmm...w zasadzie chyba tyle mam pytań na początek .
Chciałbym dodac, że edycja cfg nie jest mi obca - kiedyś ostro modowałem z innymi grami więc mniej więcej wiem o co biega
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Maximus 8 Wrzesień 2007, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
Czy istnieje samodzielny mod, który dodaje "ruch" sprzymieżonych jednostek, ale na pełnym morzu?
Próbowałem WorldMod`a ale poza portami (w których miałem prawie pokaz slajdów) nie spotkałem na morzu żadnej "mojej" jednostki - totalne osamotnienie.
U-Boot: Morze Śródziemne na przykład. Co prawda nie aż tak duży, ale spotyka się sojuszników (raz ich prawie storpedowałem, bo nie patrzałem na banderę)
Cytat:
Gdzie spotkac, gdzie szukac? Mod?
W Recognition Manual jet tyyyle pięknej "zwierzyny", ale podczas moich blisko 80ciu patroli spotkałem tylko small merchanty, C2, C3, Tankery i parę rodzajów niszczycieli...i tyle. A gdzie te lotniskowce, pancerniki itd?
Bardzo trudno je spotkać. Ale da się... Mogę ci polecić tego U-Boota: Morze Śródziemne... Tam można spotkać masę tego typu jednostek. Raz lotniskowca na redzie Valetty chciałem torpedować, ale mnie przegonili.
Cytat:
3.Ciągle za mało czasu
Czas na morzu - rozumiem, ale czy i co edytowac żeby czas w bazie tak nie leciał?
Lubię długie tryby career, dorabianie się sprzętu, awanse i doświadczenie załogi itd. Ja rozumiem, że realizm...ulepszenie okrętu - wszystko trwa, ale przez te dni w bazie, kiedy kalendarzyk świruje tracę kolejne dni/tygodnie na patrole! Kolejny patrol w kalendarzu parę tygodni po kliknieciu new mission? Czemuż to? Da się to zmienic?
Naprawa poszarpanego U-Boota, załoga chce wypocząć po męczącym rejsie, trzeba dowieźć nowe części, itd. (popłyń kilka rejsów na morzu i zobacz jak to jest wrócić na kilka dni).
Wierz mi. I tak kariera zajmie ci tyle czasu, ze w okolicach 1942 roku nie będziesz miał już na co wydawać punktów i będą się zbierały...
Cytat:
4.Walka z samolotami - wiatr (pytanie bardziej z ciekawości)
Gdzie zmienic parametry, żeby przy n.p. 7m/s jeszcze dało się z nimi walczyc (komunikat rough waters)
Wiem, że to może głupawe i mija się z realizmem, ale morze przy wietrze 7m/s nie wyglada jeszcze tak groźnie może znosi bardziej pociski? Racja to?
W plikach jednostek. Na pewno chcesz? Bo to łatwe do poprawienia.
Data\Submarine\NSS_X , gdzie X to nazwa U-Boota. I tam plik cfg należy zmienić
(mogę się mylić, znam to tylko z teorii)
Cytat:
6.Nieliczne konwoje
Od czego to zależy? Wszystko loteria?
Czasem się trzeba nieźle napocic, napływac i naszukac, żeby wpaśc na konwój, a informacji radiowych jak na lekarstwo
Zerknij na dołączoną do gry cyfrową mapę w pdf. Masz tam zaznaczone trasy, gdzie pływały konwoje.. Trzeba szukać w ich pobliżu. Będziesz w[pobliżu, otrzymasz namiar.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#4 Wysłany: 8 Wrzesień 2007, 19:46
He he...domyślam się
Ale póki ramu nie dokupię to gwx będzie raczej marzeniem...
Nie ma innych mini modów lub sposobów na cokolwiek z mojej listy skarg?
Przeczytaj mojego posta powyżej..
Ten mod (sprzedawany jako płatny dodatek) nie zmienia wymagań gry. Można też poszukać innych modów, ale jak napisał Rapciu... GWX jest tak dobry, że raczej małokto sprawdza inne... Jest jeszcze np NYGM Tonnage War. Jest to dobry mod, ale nie znam wymagań.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#6 Wysłany: 8 Wrzesień 2007, 19:55
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Przeczytaj mojego posta powyżej..
Ten mod (sprzedawany jako płatny dodatek) nie zmienia wymagań gry. Można też poszukać innych modów, ale jak napisał Rapciu... GWX jest tak dobry, że raczej małokto sprawdza inne... Jest jeszcze np NYGM Tonnage War. Jest to dobry mod, ale nie znam wymagań.
Jak odpisywałem, to jeszcze nie było Twojego posta...
Dzięki wielkie za tak szybkie i rzetelne odpowiedzi!
Cóż...będę szukał w takim razie... i jak najszybciej dokupię ram...innego wyjścia chyba nie ma
Pomógł: 6 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2005 Posty: 454 Skąd: Lubin
#7 Wysłany: 8 Wrzesień 2007, 20:25
http://mpgtext.net/ubrs/ nie wiem czy juz tu zagladales ale jesli nie to zapraszam Szukaj, zmieniaj, kombinuj do bolu Polecam uzywac do podmiany plikow (instalacji modow) menagera modow JMSG. Modow jest tam w cholere...
_________________ ...BOZE WESPRZYJ NAS, A PRZYNAJMNIEJ NIE POMAGAJ MOJEMU WROGOWI I POZOSTAW RESZTĘ MNIE....
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#8 Wysłany: 9 Wrzesień 2007, 01:57
Więc....nie wytrzymałem i spróbowałem z gwx`em pomimo 512 ramu.
I muszę przyznac, że o to mniej więcej mi chodziło .
Mam co prawda mały problem z teksturami we mgle i deszczu (niebo coś szwankuje), ale poszukam co to...może ail sky mod wgrany wcześniej!?
Minus niestety jest taki, że ładuje się dobre 6-7 minut a to i tak nie gwarantuje płynności.
W porcie ścina, że ho ho, na morzu też się zdarza, ale co tam...nie takie rzeczy się znosiło.
Co do http://mpgtext.net/ubrs/ byłem na tej stronce, bajzel lekki mają, ale może coś sie znajdzie.
Dopiero 2 patrole, ale GWX już mi się podoba. Tak czy inaczej - dzięki za info i linki!
Jeśli mogę coś polecić to mógłbyś spróbować najnowszą wersję moda Iub - improved uboot. Dodaje sporo rzeczy. Zajmuje coś około 500 mb. Próbowałem GWX'a i Tonnage war mod, lecz bardzo długo ładowały mi się misje powyżej 5 minut. Przy IUB maksymalnie minutę.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#10 Wysłany: 9 Wrzesień 2007, 16:41
Hmm...Słyszałem o Real Uboot, ale jeszcze nie próbowałem.
Improved Uboot chyba gdzieś mi się obiło o oczy...muszę spróbowac.
Wczoraj (w nocy he he) miałem windę do windowsa z gwx...może za mało pamięci wirtualnej
W każdym razie ścinanie zaczyna byc denerwujące, więc pewnie spróbuję z tym Improved Uboot - Dzięki Merfiuso za radę.
Poza tym pójdę również za radą PL_Rapciu będę szukał i kombinował do bólu.
Imię: Michał Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Pruszcz Gd.
#11 Wysłany: 9 Wrzesień 2007, 21:19
przycinki w porcie likwiduje mod low harbor trafic, czy jakoś tak, ale traicisz przy tym jak sama nazwa wskazuje na ruchu w porcie, a to jednak jest fajny dodatek
przycinki w porcie likwiduje mod low harbor trafic, czy jakoś tak, ale traicisz przy tym jak sama nazwa wskazuje na ruchu w porcie, a to jednak jest fajny dodatek
Niekoniecznie. Na jego kompie może też powodować to zwykła ilość detali w porcie. Ja na słabym kompie w wersji 1.4 miałem w porcie cięcia... Ale na przycinki na pewno pomoże (co nie znaczy, że wyleczy)
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#13 Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 01:18
PL_CMDR Blue R ma racje, bo na gołym SH3 mam ścięcia w porcie...tzn ścina póki nie wgra całego widoku (380 stopni) z kiosku n.p. więc GWX jest totalnym obciażeniem...ech póki co budżet musze władowac w ważniejsze cele, więc ram poczeka.
Co do mojego kompa: Celeron 2.2ghz, 512ram, Radeon 9550 256mb
Ale tak z innej beczki.
Wróciłem do oryginalnego SH bez modów i...
Dziś wybrałem się do Nowego Jorku...ot tak - z braku celów do zatopienia. Niepostrzeżenie przedarłem się przez ochronę niszczycieli i łodzi torpedowych...i kolejne zaskoczenie!
Wyczytałem gdzieś, że "na czystym SH3 porty świecą pustkami"-otóż NIE!
Chyba, że Nowy Jork to ewenement w tej kwestii.
Przepłynąłem przez cały zatapiając spokojnie parę cargo i tankerów (łącznie 6 skorup)- ot tak sobie stały ze 2 pływały. Co do ochrony - poza jednym, którego przeczekałem - żaden niszczyciel się nie pokwapił.
Gorzej było z wydostaniem się bo wypływałem przez wąskie i płytkie kanały (pod kilem 1m!)
Ale udało się! Całkiem fajna sprawa
Więc cóż - w myśl przysłowia "jak się nie ma co się lubi..." itd
Imię: adam
Wiek: 41 Dołączył: 12 Sie 2007 Posty: 100 Skąd: wieliczka
#15 Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 13:29
wplyn do scapa flow .. tam mozna spotkac pancerniki ,lotniskowce .ale dd jest jeden za drugim, nawet XXI'tką nie dalem rady bo mnie zatopili.. jak? jeden podplynal, zrzucal bomby, odplywal, drugi przyplynal i tez zrzucil, trafil ale przetrwalem, tym razem spotkalem sie z dwoma na raz, niestety jeden atakowal z tylu a drugi z boku... i nowa kariere musialem startowac
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#16 Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 17:36
Dzięki za namiary Radomski.T, spróbuję jak będę w pobliżu.
Z downloadem improved uboot miałem problem, więc sprawdzę RUB`a przy okazji.
Ech...dośc już macie pewnie mojego ględzenia o modach sorry
Więc nie o modach, tylko o modyfikacjach...
Więc w basic cfg znalazłem sekcje odpowiedzialne za czas w porcie, czas instalacji ulepszeń itd.
Czas instalki ulepszeń zostawię w spokoju, bo nie jest źle, natomiast zastanawia mnie sekcja:
A konkretnie NbDaysInBase=28
Czy nie dotyczy to czasem ile czasu upływa w bazie do następnego patrolu?
(tzw czas na odpoczynek załogi i remonty okretu)
Ja wiem, że realizm itd, nie ruszam niczego co zmieni okręt w łódź atomową z 2050r. I nie mam zamiaru robic Aquanoxa z SH
Ale moim zdaniem to niepotrzebna strata czasu i akcji.
Ciekawi mnie również naliczanie renown, znalazłem w innych plikach cfg (w career) dziwne linijki, tak jakby gra zanotowała sobie, że w którymś kwadracie miałem wroga jednostkę, ale jej nie zaatakowałem (tak było - rejs testowy).
Podobnie się ma rzecz w kwestii ulepszeń - za każde niby -1 punkt? Logicznie - sprawiedliwe...
Ale czy to możliwe? Czyżby system punktacji był aż tak rozwinięty?
Ech...dośc już macie pewnie mojego ględzenia o modach sorry
Czemu?
Cytat:
Czy nie dotyczy to czasem ile czasu upływa w bazie do następnego patrolu?
Przyznam, że nie wiem do końca, ale nie podobają mi się sąsiednie linijki... To jest tak jakby o przenosinach do innej flotylli...
Ale sprawdź i pochwal się.
EDIT
Cytat:
DaysSpentInBase=28
W tym samym pliku w danych jednostek (submarine) na końcu... To raczej jest bardziej prawdopodobne. I są tam "TimeRecovery", co wygląda na czas napraw...
Ale trzeba to sprawdzić, bo samą teorią się nie sprawdzi.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#18 Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 18:06
Otóż - sprawdzone!
[TIME]
TransferFlotilla=1 -To prawdopodobnie dotyczy ile dni zajmuje transfer do innej flotylli
NbDaysInBase=28 -SPRAWDZONE - czas w porcie do kolejnego patrolu - o to chodziło!
NbPatrolsInFlotilla=3 -To prawdopodobnie ile trzeba miec min. patroli by przyznano transfer.
NbMonthsInFlotilla=6 -A to prawdopodobnie ile minimum miesięcy trzeba odsłużyc w obecnej flotylli, by przyznano transfer.
To co opisałem prawdopodobnie - to na moją logikę i doświadczenie z różnymi plikami w grach.
Więc zaznaczam, ze mogę się mylic.
To o czym pisze PL_CMDR Blue R o plikach jednostek na moje oko dotyczy prawdopodobnie czasu napraw (jeśli są uszkodzenia), albo - ku czemu bardziej bym się skłaniał czas jaki upłynie jeżeli zmieniamy okręt w czasie career.
Co do sekcji TIME - to jedyne w całym basicu, które wyraźnie wskazuje na czas w porcie bez żadnych odnośników (jak to ma miejsce n.p. przy ulepszeniach).
Hmm...czy mam rację z wszystkim czy nie, nie mi oceniac. jedno sprawdziłem i to co chciałem to zmieniłem Bo przecież jest wojna, każda jednostka się liczy itd, a trudno dawac marynarzom prawie miesiąc odpoczynku, jeżeli rejs trwał załóżmy 5-6 dni (zależy od obszaru patrolu i innych rzeczy).
Ostatnio zmieniony przez Maximus 10 Wrzesień 2007, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Bo przecież jest wojna, każda jednostka się liczy itd, a trudno dawac marynarzom prawie miesiąc odpoczynku, jeżeli rejs trwał załóżmy 5-6 dni (zależy od obszaru patrolu i innych rzeczy).
A na ile zmieniłeś? Bo wiesz patrole z reguły trwały bardzo długo, a przeżyć tyle czasu na okręcie to potężna tortura. Zresztą okręt też musiał iść do stoczni na przegląd, zostać naprawiony, itd.
Wiek: 43 Dołączył: 08 Wrz 2007 Posty: 26 Skąd: Kraków
#20 Wysłany: 10 Wrzesień 2007, 18:14
He he wiedziałem, że spytasz na ile zmieniłem. Więc czas w porcie dałem na 10 dni (18 mniej) ech sadysta ze mnie co?
Najdłuższy patrol trwał u mnie z 12 dni i to był jeden jedyny.
Czas zmiany okrętu skróciłem do 14 dni.
Resztę zostawiłem w spokoju.
Wiesz...co kto lubi. Wiem, że mija się to z realizmem, ale wojna nie trwa wiecznie, a ja - jak wspomniałem - lubię długie tryby career i to tylko dlatego, więc proszę maniaków realizmu o zrozumienie he he
P.S.
Przecież nie będę teraz się chwalił po forum ile to miałem patroli i renown już po 1940 roku
i tak Was nie pobiję i tak hehe
Ostatnio zmieniony przez Maximus 10 Wrzesień 2007, 18:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum