POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komantarze do Samouczka Ręcznego Torpedowania
Autor Wiadomość
PL_Stett 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Robert
Wiek: 54
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 61
Skąd: Szczecin

 #21  Wysłany: 2 Luty 2007, 23:53   

Sonar, Finek PLS dajcie spokój niech w tym wątku będą dyskusje na temat (manual fire) a nie pogawędki towarzyskie ! :cenzura:
 
     
whiskey111 
Bootsmann




Kraj:
poland

Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 38
Skąd: z za rogu

 #22  Wysłany: 3 Luty 2007, 14:41   

Powiem szczerze, że śmieszą mnie osoby, które grając na "100% real" (w jakąkolwiek grę) starają w ten sposób dowieść swego "twardzielstwa" wyśmiewając graczy bawiących się na "niższych ustawieniach realizmu" mając je za rodzaj niższej kasty.
Mi granie na tzw 100% real sprawia dużo przyjemności ale każdy bawi się jak mu najwygodniej bo przecież to tylko zabawa.
I nawet ja często odpalam sobie SH3 z oknem na świat w postaci widoku zewnętrznego aby nacieszyć mój zmysł wzroku tym wyimaginowanym światem :)
_________________
Brak opisu wyrazem buntu przeciw grafomanii :D
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #23  Wysłany: 3 Luty 2007, 15:28   

whiskey111 napisał/a:
Powiem szczerze, że śmieszą mnie osoby, które grając na "100% real" (w jakąkolwiek grę) starają w ten sposób dowieść swego "twardzielstwa" wyśmiewając graczy bawiących się na "niższych ustawieniach realizmu" mając je za rodzaj niższej kasty.
Mi granie na tzw 100% real sprawia dużo przyjemności ale każdy bawi się jak mu najwygodniej bo przecież to tylko zabawa.
I nawet ja często odpalam sobie SH3 z oknem na świat w postaci widoku zewnętrznego aby nacieszyć mój zmysł wzroku tym wyimaginowanym światem :)
ok masz rację, ale nie do końca, każdy gra na jakim poziomie ,mu wygodnie, ale jak widziałem teksty kolesia, który sam grając na 27 %, właził w posty fachowców. którzy skutecznie walczą w realu, chełpił się, jak to podczas jednego patrolu rozwalił z działa 8.8,mm oraz P/lotki kilkanaście DD, a innym razem z tej samej broni kilka krążowników liniowych to wybacz, ale kurwica mnie brała i do tej pory trzyma.
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #24  Wysłany: 3 Luty 2007, 23:34   

Po pierwsze Blue ironizowałem, bo nic do Ciebie nie mam i nie miałem a ty się wkurzasz :lol . Nie ma po co. Przecież i ja grywam na normalu, bo często nie ma na czym ale go nie cierpię bo nawet nie trzeba lockować by trafić :| a to już żenada - więc celuję naprzód zamiast w statek. tam można jedynie ćwiczyć wyczucie wizualne. :piwko: dajmy już spokój... nie chcę się z nikim źgać... :zebranie: :papapa:

a propo... powstał nowy tutorial a propo... jak wykalkulować atak na zygzakującą jednostkę topiąc ją w odległości ok 2000m... video ale 27Mb. :czapa za duzo - wiem ale jakość 640x480 i 12 minut wyraźnego obrazu... nie wiem gdzie to wstawić, by nie kadrowało... :sos help:

dałem radę....

[ Dodano: 4 Luty 2007, 06:18 ]
ściągnijcie ten odtwarzacz - rządzi co do filmów z textami:
http://alfa.icis.pcz.pl/~...dit_install.exe

a to mój długi dość (celowo) tutorial dla tych, co zaczynają i nie tylko...
http://www.sharebigfile.c...Lution-zip.html

celem jest zygzakujący troop transport...

no więc baw się się dobrze...

acha -wszelkie prawa zastrzeżone dla autora tutoriala... :schock
Ostatnio zmieniony przez Boolo 4 Luty 2007, 15:40, w całości zmieniany 8 razy  
 
     
PL_maniek 
Korvettenkapitan




Kraj:
poland

Imię: Maniut
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 842
Skąd: koło morza

 #25  Wysłany: 4 Luty 2007, 11:23   

sonar nie potrafię zassać zrób to jakoś po ludzku- czyt. prościej!!!!
_________________
Maniek


www.modelarstwopodwodne.hekko.pl/
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #26  Wysłany: 4 Luty 2007, 19:42   

a co za problem maniek przepisać cyferki na dole i nacisnąć submit? - rozumiem, nie połapałeś się w downloadzie... troszkę cierpliwości i plik jest Twój...

miłego odbioru. mam nadzieję że komuś się spodoba. kilka godzin obróbki. pozdrawiam...

ps. użyj odtwarzacza do filmu z linku powyżej... czyta texty. to subedit.

[ Dodano: 6 Luty 2007, 14:55 ]
:czytam: POJAWIAJĄ SIĘ PYTANIA - JAK ŚCIĄGNĄĆ MÓJ TUTORIAL...

NAJPIERW ściągnijcie ten odtwarzacz - rządzi co do filmów z textami:
http://alfa.icis.pcz.pl/~...dit_install.exe
i instalujecie go...

POTEM WCHODZICIE NA:
http://www.sharebigfile.c...Lution-zip.html

PRZPISUJECIE KOD NA DOLE (3 CYFRY) I WCISKAJCIE [SUBMIT].

POTEM CZEKACIE OKOŁO 30 SEKUND I KLIKACIE [DOWNLOAD FILE]

film będzie tam jeszcze kilka dni i serwer automatycznie go skasuje...
23 Mb - zapraszam i życzę miłego odbioru...
Ostatnio zmieniony przez sOnar 6 Luty 2007, 15:07, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #27  Wysłany: 25 Grudzień 2007, 22:03   

Tak sobie czytam od wielu miesięcy te posty pomagające wejść i grać nowicjuszom na 100% realizmu i mam kilka drobnych spostrzeżeń.
1. AoB zasadniczo nigdy nie równa się kursowi jednostki, co w niektórych postach niektórzy zdają się sugerować.
2. Proponowałbym przy podawaniu jakichkolwiek przykładów NIGDY nie podawać wyliczeń dla przypadków szczególnych takich jak kurs 0 st własny lub celu. To samo z kątami będącymi wielokrotnością 45st. Wiadomo, że część obliczeń się upraszcza (kąty często redukują się do zer), ale dosłownie nikomu to nie uprości zrozumienia problemu, a wręcz odwrotnie. Jako najlepsze przykłady należałoby podawać najbardziej niekorzystne i nieintuicyjne dla obliczeń w pamięci przypadki. Jeżeli rozumie się to, to tym łatwiej wykorzystuje się ułatwienia w przypadkach szczególnych.
3. Jakoś nikt szczególnie nie wyróżnił, w którym miejscu podaje kąty relatywne w stosunku do naszej jednostki, a w którym absolutne. Wiadomo, że na mapie najlepiej wykreśla się wszystko w wartościach absolutnych, a do ataku wystarczą wartości relatywne (kalkulator torpedowy załatwia sprawę). Przechodzenie z kątami relatywnymi na absolutne i odwrotnie, to najtrudniejsza dla nowicjuszy sprawa.

Na koniec taka moja mała rada przy uczeniu się określania parametrów celu przy 100% realizmu. Najlepiej zmniejszyć go sobie (pozwalając na pomoc oficera torpedowego), następnie przy pomiarach cząstkowych (identyfikacji, odległości, kąta widzenia i prędkości zawsze porównywać z odczytem oficera uzbrojenia. Przy zaawansowanej załodze wyliczenia oficera można uznać za stuprocentowe pewniaki (torpeda nigdy nie chybia), więc jego wyliczenia są tymi wzorcowymi, do których dążymy robiąc je samodzielnie. Wielokrotne sprawdzanie tego samego aspektu, poprawianie i rozpoznawanie, gdzie leży przyczyna własnych błędów, to najlepszy sposób na skuteczną walkę w 100% realizmu, gdzie dobrych podpowiedzi już nie będzie.
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #28  Wysłany: 26 Grudzień 2007, 22:08   

Dokładnie. Nie wiem po co motać jakieś odliczania i coś. Ja liczę na oko od dziobu 0 do kąta pod jakim mnie 'widzą' z centum okrętu. Mam AoB w 5 sekund. Patrzę na dym/kil - mam prędkość a odległość to już pikuś. Nie mam pewniaka co do prędkości - włączam stoper.

Demola gwarantowana i tyle - bez zbędnych bajerów i motania ludziom w głowach...

Pozdra z W.A.R.D.C :piwko:
Ostatnio zmieniony przez sOnar 26 Grudzień 2007, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mj 




Kraj:
poland

Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Kraków, PL

 #29  Wysłany: 26 Grudzień 2007, 23:01   

Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości:

AoB = 180 - Kc + Nr

Kc - Kurs celu
Nr - Namiar rzeczywisty na cel (czyli względem północy geograficznej)

W wątku: http://www.polishseamen-f...p?p=18113#18113
zamieściłem link do swojego tutoriala (na podstawie manuala Wazoo) z ultraprecyzyjnym ręcznym namierzaniem z wykreślaniem pozycji na mapie. Mam nadzieję, że komuś to pomoże :]

pozdr.
mj
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #30  Wysłany: 27 Grudzień 2007, 18:16   

Praktycznie to samo co na moim video-tutorialu do którgo link nie działa :) . Mój się różnił tym że śledziłem mocno zygzakujący cel i na podstawie wektorów na mapie wyznaczałem kurs do przodu i trafiałem w centralę. Link na tutorial zdechł i Finek powinieneś to... naprawić...

Dobra robota. Chodzi o to by wytłumaczyć ludziom jak tłuc bez dodatków. Fajny tutek mimo to! Choć trafienie niezbyt udane - bardzo ładny i w pdf.
:ok:

Wkrótce zamieszczę mój ...w pełnym 3D... bez nakładek na mapę...

pozdrawiam...
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #31  Wysłany: 27 Grudzień 2007, 18:22   

Mówisz tak, jakbym ja to usunął... Plik nie został usunięty automatycznie vide pliki na rapidshare, które są usuwane z miech (chyba, że coś się zmieniło przez ostatnie lata)po ostatnim ściągnięciu?

Jeżeli masz działającego linka to podaj...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 27 Grudzień 2007, 18:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #32  Wysłany: 27 Grudzień 2007, 18:42   

Zdechł link bo było to na serwerze PS... ale nieistotne tam... zrobi sie nowy..
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #33  Wysłany: 27 Grudzień 2007, 19:30   

Cytat:
http://www.sharebigfile.com/file/76268/PLsOnarSHIIIsOLution-zip.html

Nie wygląda na serwer PS...
Chyba, że o innym mówimy.

Ale daj nowy, to się wklei.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 27 Grudzień 2007, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #34  Wysłany: 11 Styczeń 2008, 22:30   

Finek - trzeba 'łopatycznie'.... Tak jest najlepiej...

Oto najszybszy kurs kalkulowania w Polsce... :aniolek:

Zajmuje 4 minuty... i waży 21 kilo... (nie deko) :lol

www.wardc.aktis.alpha.pl/kurs_xvid_small_bw.avi

miłych ćwiczeń życzę początkującym...

pozdrowionka z W.A.R.D.C
 
     
Aetius 




Kraj:
poland

Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Wawa

 #35  Wysłany: 17 Styczeń 2008, 12:01   

jak zmierzyć dokładnie rpędkość stoperem. zatrzymuję okręt loguję obraz na celu i włączam stoper i wyniki pokazują że np transportoweic zasuwa 180 węzłów.
co robię źle?
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #36  Wysłany: 17 Styczeń 2008, 12:24   

Na 90% dajesz zły kąt AoB
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #37  Wysłany: 18 Styczeń 2008, 04:37   

Po prostu:

- Panie, nie ta burta...
 
     
Nokturn 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Kondzio
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: Bielsko-Biała

 #38  Wysłany: 12 Czerwiec 2008, 15:57   

Ja też miałem problem z kosmicznymi prędkościami i powodem było niezatrzymanie suba.
Tutorial jest świetny i bardzo mi pomógł. Dzisiejszy rekord (co ciekawe zdązył mnie wykryc i dostał zanim zaczął zygzakowac):): Entfernung 2254

Volltreffer1.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 28.88 KB

Ostatnio zmieniony przez Nokturn 12 Czerwiec 2008, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #39  Wysłany: 12 Czerwiec 2008, 19:27   

tylko który tutorial? pisany czy video? ;)

jeśli zygzakuje 'pobierasz' czas dłużej - mierzysz średnią przesuwu i walisz jak do idącego prosto... i to wszystko :lol

:papapa:
Ostatnio zmieniony przez sOnar 12 Czerwiec 2008, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nokturn 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Kondzio
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: Bielsko-Biała

 #40  Wysłany: 13 Czerwiec 2008, 03:56   

Tutorial pisany. Video nie widzialem:)
Ostatnio zmieniony przez Nokturn 13 Czerwiec 2008, 04:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Samouczek ręcznego wystrzeliwania torped
Chcesz zagrać na pełnym realiźmie? To ci się na pewno przyda!
PL_CMDR Blue R Ogólnie o Silent Hunter III 50 28 Styczeń 2016, 22:47
PL_olek0849
Brak nowych postów Instrukcja ręcznego namierzania celu - Manual TDC
PL_Daritto Pytania i odpowiedzi 6 9 Wrzesień 2013, 07:06
PL_Daritto


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group