Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Krzysztof
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 56 Skąd: Nowe Miasto nad Wartą
#1 Wysłany: 4 Styczeń 2008, 19:37 Lotniskowce? w silent Hunter III +GWX
gdzie to spotkac bo gralem od poczatku wojny i nic nie spotkalem wiec poczekalem do ataku japoni na pearl harbor stany do wojny przystaopily to mowie znajde jakiegos bo wiadomo jaka ta flota byla ale no nie moge natrafic prosze pomocy gdzie tego szukac chociaz spotkac bym takiego chcial kurde pomocy rok 1942 17 lipca
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#2 Wysłany: 4 Styczeń 2008, 22:49
Nie wiem jak w SH3, ale w SH4 kursy grup uderzeniowych sa dosc zbiezne z historycznym, wiec jak troszke znasz sie na historii tamtych walk to powiniens orientowac sie, gdzie w danej chwili mogą byc lotniskowce.
P
/Marcin
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 4 Styczeń 2008, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie. W GWX mocno to dopracowali.
Wiem, ze 1 lotniskowiec pojawia się w ostatniej fazie Wessuerubung i podczas ucieczki z Norwegii zostaje zaatakowany przez Schnarhorsta i Gnesenau. (HMS Glorius) I ty jako gracz możesz go dorwać wcześniej. A jak będziesz w historycznym miejscu o historycznym czasie, to obejrzysz sobie bitwę.
Amerykańskich Lotniskowców możesz nie szukać. Oni chyba wszystkie na Pacyfiku używali.
Brytyjskich lotniskowców możesz szukać na morzu śródziemnym. Kilka brało tam udział w wielu operacjach.
Lotniskowce eskortowe pojawią się około 1943 roku. One będą pływały w okolicach tras konwojowych.
Przypadkowe wpadniecie na grupę uderzeniową złożoną z pancerników i lotniskowców jest dość trudne. (grupy uderzeniowe to także transporty wojsk).
W początkowych latach wojny podczas dużych operacji (vide Wesserubung) wystarczy czatować w pobliżu Scapa Flow i innych baz. Potem trzeba już uważać na zbytnie zbliżanie się do wybrzeża
Ja ostatnio byłem u ujścia fiorku z Narvikiem, gdy opuszczał je HMS Warpsite. Dorwałem go, a jego 9 niszczycieli eskorty (dokładnie tyle, ile w orginale) spuściło mi niezły łomot... Ale udało mi się zejsć na głębinę i uciec.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#4 Wysłany: 5 Styczeń 2008, 14:39
Z tym realizmem historycznym w grze to nie zawsze będzie się wszystko zgadało.
Pamiętam jak grając w SH4 1.3 z TM 1.6 (taki GWX do SH4) celowałem w grupę uderzeniową Nagumo przed Bitwą o Midway. Po kilku savach;)(z czystej ciekawości musiałem zobaczyć jak to wygląda w grze) udało się załapać na kurs grupy, co więcej za każdym razem była mniej więcej w tym samym miejscu. No cóż przeżycie takiego spotkania jest bezcenne, szczególnie jak sie jest pasjonatem tamtych walk. Skład mniej więcej odpowiadał rzeczywistość, szkoda tylko, że w tym dodatku nie było typów Akagi/Kaga:( zamiast nich wsadzono brutalnie typ Shokaku (nieskromnie dodam ze skorzystałem z okazji i puściłem takiego 1 na dno). Po udanym ataku zacziłem sie na orientacyjnej trasie powrotnej eskadry, udało się szczęśliwie złapac znowu kontakt, jakeż było moje zdziwienie kiedy w składzie grupy powrotnej było 6 (słownie sześć) lotniskowców! i to rożnych typów od Shokaku po Hiryu (dodam że patrol wcześniej zatopiłem Hiryu koło Nowej Gwinei) i mniejsze. Czyżby amerykanie nic nie zatopili? Mniejsza z tym, nieźle się wkurzyłem i odinstalowałem grę. Może to i lepiej, że powtarzają się jednostki bo dla takich maniaków jak ja to II wojna na Pacyfiku zakończyła by się chyba w 2 lata:D
P
/M
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 5 Styczeń 2008, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Powtarzanie się i "odnawianie" jednostek jest niestety rzeczą dość logiczną, jak zna się mechanike misji...
Załóżmy takie działanie:
Grupa z pancernikiem A płynie do portu B
W porcie B pancernik stoi przez tydzień
Grupa A płynie do portu C
W porcie C pancernik stoi przez tydzień
Grupa A płynie do portu D
W porcie D pancernik stoi przez tydzień
Grupa A płynie do portu E
W porcie E pancernik stoi przez tydzień
Grupa A płynie do portu F
I teraz tak. Dla gry każde z tych punktów... to nowa jednostka "A", pojawiająca się, gdy "zniknie" poprzednia (choć jeżeli np. ją zwolnisz i dotrze do portu 2 dni później, to przez te 2 dni będzie już stała w porcie. taka mechanika gry)...
Teoretycznie chyba da się zrobić, aby jeżeli pancernik A w drodze do punktu B został zatopiony to aby "usunęło" pojawienie się pancernika w porcie B, pojawienie się grupy do portu C, itd. Ale sam nie wiem, czy to dobrze działa...
Imię: Krzysztof
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 56 Skąd: Nowe Miasto nad Wartą
#6 Wysłany: 5 Styczeń 2008, 15:04
no to bede musial sie zaczaic kolo znanych miejsc historycznych w danym czasie i mozeuda mi sie cos wychaczyc albo obejrzec chociaz a szczerze to poslanie takiego na dnobyloby cudowne:P:)
A mam pare pytanek co to jest i jak to sie sprawdza w praktyce ta oslona sonarowa?? i jak beda przedstawione radary ktore mozna podobniez zainstalowac?bedzie jakies okno dodatkowe czy jak bo to ciekawe bedzie i co z wabiami?? i do czego mi sie przydadza te wabie wiadomo ze nikt torpedami nie atakuje chociaz sie nie spotkalem z tym i w ktorym roku beda?
Osłona.. Teoretycznie ciut trudniej cię wykryć
Radary.. Pojawi się oscyloskop u radiooperatora i on będzie miał nowe opcje (ale prędszej twój radar wykryją, niż ty ich Choć kilka razy mnie ostrzegł)
Wabie mają zakłócać Azdyk...
Imię: Krzysztof
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 56 Skąd: Nowe Miasto nad Wartą
#8 Wysłany: 8 Styczeń 2008, 18:31
spotkalem lotniskowiec ale dziwna nazwe mial i w niczym nie przypominal lotniskowcow napotkalem go na wodach kolo wybrzezy USA plynol z predkoscia 12 wezlow dostal jedna torpede i odziwo na dno poszedl tonaz maluttki
A te Okrety zaopatrzeniowe to sa te slynne krowy mleczne??
i jak sie sprawdzaja Chrapy na powiedzmy typie IVc? jest sens uzywac ich i na spalinach pod woda plynac czy nie bardzo
Ostatnio zmieniony przez Kriss 8 Styczeń 2008, 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Michał Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 280 Skąd: Katowice
#9 Wysłany: 8 Styczeń 2008, 19:39
Cytat:
jak sie sprawdzaja Chrapy na powiedzmy typie IVc? jest sens uzywac ich i na spalinach pod woda plynac czy nie bardzo
w grze sprawdzają się świetnie, po 43 roku na niebie zaroi sie od samolotów "NATO" wiec jedyną szansą na spokojny rejs będzie zanurzenie i powolny marsz na chrapach
Imię: Krzysztof
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 56 Skąd: Nowe Miasto nad Wartą
#10 Wysłany: 8 Styczeń 2008, 19:49
jaka predkosc mozna osiagnac na chrapach?? i czy ja dobrze rozumiem to pojecie chrapy daja zdolnosc okretowi na urochomienie Dizlow pod woda ? i jak tam glebokosci na jakich one pracuja?
Imię: Krzysztof
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 56 Skąd: Nowe Miasto nad Wartą
#15 Wysłany: 8 Styczeń 2008, 20:36
Mam juz dzieki za pomoc.
A ktore torpedy sa z systemem namierzania chodzi np.. o atak na konwuj z 3km slyszalem ze sa takie co kraza w srodku konwoju i szukaja celu i ze sie programuje jakos je
Ostatnio zmieniony przez Kriss 8 Styczeń 2008, 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Wyżej jak zerkniesz to już jest, a uruchamia sie tak
wciskamy klawisz " ; " i pierwszy mechanik melduje "głębokość dla chrap".
następnie "chrapy" podnosi sie/opuszcza klawiszem " x " (lud po kliknięciu w pierwszego mechanika i są ikonki i ostatnie dwie to podnoszenie/popuszczanie chrap).
Chrapy uruchamiamy wciskamy klawisz " ; " i pierwszy mechanik melduje "głębokość dla chrap". Następnie "chrapy" podnosi sie/opuszcza klawiszem " x " (lud po kliknięciu w pierwszego mechanika i są ikonki i ostatnie dwie to podnoszenie/popuszczanie chrap).
Co do torped ze względu na "tor" poruszania sie można wyróżnić:
-zwykłe poruszające sie po torze prostym
-akustyczne (np. TIV później TV) po wystrzeleniu torpeda ta płynie około 400m a następnie nakierowuje sie na najgłośniejszy cel (np. szybko płynący niszczyciel).
-torpedy z programatorem FaT, taka torpeda płynie określony przez nas dystans po torze prostym a następnie wykonuje zwroty o 180* (możemy ustawić jej zwroty w lewo lub prawo i określony dystans 1600m lub 800m)
-torpeda z programatorem LuT (dostępna tylko w GWX 2.0) ale o niej później.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum