Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 329 Skąd: Mysłowice
#2 Wysłany: 22 Październik 2005, 16:04
Apropo tego kibelka to kurde w das boot mieli go w srodku okretu (i nawet jak byla kolejka do niego to nie pokazali ze szli na zewnatrz) czy to znaczy ze zdjecie pochodzi z jakiegos typu II ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 131 Skąd: PL
#3 Wysłany: 22 Październik 2005, 21:04
Jednak w książce Okręt, jeśli dobrze pamiętam było chyba coś o załatwianiu sie na mostku... . PL_Ericsson, myślę, że odpowiedzi A, B, C sa wszystkie prawidłowe
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 112 Skąd: Kraków
#5 Wysłany: 23 Październik 2005, 16:26
hehe, panowie, przecież w okręcie też była toaleta . No, oczywiście mozna było z niej korzystac do głębokości (chyba) 25 metrów - Głebiej po spuszczeniu wody byłoby tylko "chlup' i do wnętrza wdziera się nieproszony Atlantyk
Pozdro, Bahr
_________________ Tuitio fidei et obsequium pauperum
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#6 Wysłany: 23 Październik 2005, 17:55
Jesli to 2-jak to byl tam jeden kibel a na 100% w kiblu byly zapasy zarcia w zwiazku z tym jak widac na zalaczonym zdjeciu widac:)
Moim zdaniem to nie jest zdjęcie z okrętu podwodnego. A tym bardziej z typu II powód moim zdaniem prosty. Przecież na tych okrętach nie bło relingów wykonanych z rur tak jak to tu jest zaprezentowane. (poza kioskiem ale tam były okrągłe). Co wy na to?
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#14 Wysłany: 7 Listopad 2005, 15:48
Oczywiście dopuszczalna głębokość, zezwalająca za uzywanie kibla wynosiła 25-30 m.
Było to dosyć skomplikowane uządzenie Sedes połaczny był z wyjściem za burtę grubościenną rurą, zaopatrzoną w 2 zawory, jeden- wlotowy przy sedesie, drugi -wylotowy przy samej burcie. Po zapełnieniu kibla wiadomą substancją, otwierano zawór wlotowy i spłukiwano ( ręczna pompą widoczna na focie) do owej wytrzymałej rury. Następnie zamykano zawór wlotowy i otwierano wylotowy, sprężonym powietrzem wystrzeliwano zawartość za burtę, Później zamykano zawór wylotowy i wówczas należało ostrożnie!!! i powoli odpowietrzyć cały system. Tradycją było, że nowemu załogantowi nie udzielano instruktazu odnoście obsługi w/w sprzętu, skutek mozna śmiało przewidzieć, Gdy delikwent zakończył ową czynność, i nie odpowietrzejąc rury otworzył zawór wlotowy, panujące wewnatrz niej ciśnienie równe ciśnieniu na zewnątrz okrętu, tj o kilka-kilkanaście Atm.wyższe niż w pomieszczeniu, rozpylało jego własne gówna, po całym sraczyku i delikwencie. przy wymiarach pomieszczenia 0,5x1x1,6 nie było gdzie się uchylić, czy schować
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#18 Wysłany: 7 Listopad 2005, 21:10
przeglądając materiały nigdzie nie znalazłem wzmianki o kiblu na typie XXIII, sprawdzę to dokładniej, ale wychodzi na to, ze był tam kibel taki jak Eryk pokazał na początku postu
pozdr
[ Dodano: 08-01-2006, 17:17 ]
Witam panów ganiając po necie znalazłem oryginalna instrukcję obsłubi sracza na uboocie.
sracz1 .jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 48.24 KB
sracz.jpg zanim facet wszystkiego si? nauczy? i zapami?ta?, ponaglany ci?nieniem wewn?trzjelitowym ok 3-7 Atm, wy?szym ni? na zewn?trz, to ten sprz?t nie zd??y? by? wykorzystany
Oczywiście dopuszczalna głębokość, zezwalająca za uzywanie kibla wynosiła 25-30 m.
Było to dosyć skomplikowane uządzenie Sedes połaczny był z wyjściem za burtę grubościenną rurą, zaopatrzoną w 2 zawory, jeden- wlotowy przy sedesie, drugi -wylotowy przy samej burcie. Po zapełnieniu kibla wiadomą substancją, otwierano zawór wlotowy i spłukiwano ( ręczna pompą widoczna na focie) do owej wytrzymałej rury. Następnie zamykano zawór wlotowy i otwierano wylotowy, sprężonym powietrzem wystrzeliwano zawartość za burtę, Później zamykano zawór wylotowy i wówczas należało ostrożnie!!! i powoli odpowietrzyć cały system. Tradycją było, że nowemu załogantowi nie udzielano instruktazu odnoście obsługi w/w sprzętu, skutek mozna śmiało przewidzieć, Gdy delikwent zakończył ową czynność, i nie odpowietrzejąc rury otworzył zawór wlotowy, panujące wewnatrz niej ciśnienie równe ciśnieniu na zewnątrz okrętu, tj o kilka-kilkanaście Atm.wyższe niż w pomieszczeniu, rozpylało jego własne gówna, po całym sraczyku i delikwencie. przy wymiarach pomieszczenia 0,5x1x1,6 nie było gdzie się uchylić, czy schować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum