POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Komantarze do Samouczka Ręcznego Torpedowania
Autor Wiadomość
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #41  Wysłany: 13 Czerwiec 2008, 12:37   

he he - a szkoda...

http://dodownload.filefro...ec3cb2a70a17f16
 
     
Nokturn 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Kondzio
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: Bielsko-Biała

 #42  Wysłany: 13 Czerwiec 2008, 14:18   

Woow Oskarowa scena :) Nie pokazujcie tylko twrócom Requiem for a dream :8)
 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #43  Wysłany: 16 Luty 2009, 17:06   

Ja wiem że teraz już się pewnie nie gra w SH3, a w szczególności na 100%, ale ja jednak mam spóźniony zapłon i ostatnio wróciłem do pływania. W każdym razie odświeżę trochę wątek. Dla uściślenia: gram na 90% - mam wsaźnik wykrywalności (wychodząc z założenia że jest to po prostu wizualizacja instynktu i doświadczenia dowódcy czy elementarnej wiedzy) oraz widok zewnętrzny z którego nigdy nie zrezygnuję, bo nie;]

Ucząc się torpedowania na tym poziomie spotykałem się z różnym ciężkimi do wyjaśnienia błędami. Próbowałem oczywiście czytać wszystkie tutoriale, ale to jednak praktyka czyni mistrza i do tego gorąco namawiam. Poniżej przytoczę tylko parę spostrzeżeń jakie mogą pomóc w pierwszych krokach w manualnym ustawianiu torped.

- Podstawą jest ustawienie odpowiednie AOB czyli wspomnianego wyżej w wielu postach kąta kursowego. Dla mnie najlepszym jednak wytłumaczeniem jest cytat z instrukcji "kierunek z jakim cel nas <obserwuje>".
- Ustawianie odpowiednie AOB wiąże sie z oceną kąta pod jakim widzimy cel - porównujemy to z ksiegą celów i pokazanymi tam profilami z różnych kątów widzenia. Na moje oko przy odległości 1500-2500 margines błędu to jakieś 5*.
- Przeliczenie prędkości celu tylko przy nieruchomym u-bocie. Wystarczy 15-20 sek. Oczywiście wcześniej trzeba ustawić AOB.
- Jeżli wychodzą nam za małe (np. 1 w) lub za duże (np. 30w) wartości spróbujmy poprawić AOB.
- Zawodowcy (a takich tu nie brakuje) oceniają szybkość po dymie z komina. Ja do takich nie należę, aczkolwiek zauważyłem, że przy prędkości ok 9 w obłoczki dymu zachodzą w tył o jedną długość komina - cokolwiek miałoby to znaczyć..;)
- Przy odpowiednich pomiarach nie musimy peryskopem robić wyprzedzenia - to już jest wliczone - wystarczy zablokować się na celu.
- ...jednakże ja stosuję trochę inną metodę, wiedząc że często jeszcze moje obliczenia mogą być niedokładne. Mianowicie, zasugerowany opisami ataku z "Torpedy w celu" często odblokowuję cel i strzelam: pierwszą torpedę pod krawędź dziobu, drugą, na pierwszy maszt, trzecią za nadbudówkę (przykładowo na C2). De facto jest to strzelanie salwą tylko manualnie. Najczęściej wchodzą co najmniej dwie.
- przy atakach na kilka celów w konwojach prędkości wszystkich statków są takie same - czyli wystarczy tylko zmieniać kąt i odległość (oczywiście chyba że konwój jest w rozsypce)

Przepraszam z góry za to, że powtarzam pewne kwestie oraz, że mogę tutaj pisać truizmy, aczkolwiek wydaje mi się, że warto czasem napisać coś 10 razy, im prościej tym lepiej.

Z moich doświadczeń, przy zachowaniu wszystkich powyższych wskazówek, spokojnie da się razić cele z odległości 3000 metrów z dokładnością co do miejsca w które ma uderzyć torpeda. Tak czy inaczej, najgorszym momentem jest ocena AOB, ale to chyba kwestia wyrobienia sobie oka.

Pozdrawiam
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #44  Wysłany: 16 Luty 2009, 18:30   

Archeos napisał/a:
- Ustawianie odpowiednie AOB wiąże sie z oceną kąta pod jakim widzimy cel - porównujemy to z ksiegą celów i pokazanymi tam profilami z różnych kątów widzenia. Na moje oko przy odległości 1500-2500 margines błędu to jakieś 5*.


? heee?
Jak przy różnych?
Przecież masz tylko cztery widoki ( 0 -20 - 45 - 90)... reszta to zgadywanka, szczególnie dla zakresu kątów 45-90°.

Archeos napisał/a:
- Przeliczenie prędkości celu tylko przy nieruchomym u-bocie. Wystarczy 15-20 sek. Oczywiście wcześniej trzeba ustawić AOB.


To zależy.
1. Można płynąć kursem równoległym na granicy widoczności i skorzystać z pomocy oficera wachtowego (namiar + odległość) - 3.15 i masz wszystkie parametry.
2. Można płynąć kursem zbliżeniowym. Gry znajdzie się burtą do Ciebie, odpada Ci kąt AoB, a prędkość to kwestia kilku sekund (nawet bez logowania celu i stopera - wystarczy kalkulator).

No właśnie Finek, muszę Cię opieprzyć - przez tą cholerną multikampanię oduczyłem się lockować cel i używać kalkulatora - jak mam możliwość to w ogóle nie korzystam...
Echhhh.... a potem że niby słaba skuteczność.
:beksa:
 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #45  Wysłany: 19 Luty 2009, 11:49   

PL_Andrev napisał/a:
? heee?
Jak przy różnych?
Przecież masz tylko cztery widoki ( 0 -20 - 45 - 90)... reszta to zgadywanka, szczególnie dla zakresu kątów 45-90°.


Nie do końca zgadywanka. Widzisz poszczególne elementy celu z różnej perspektywy (np dla C2 staram sie rozróżniać odległości między równoległymi parami masztów lub szerokość widocznej przedniej płaszczyzny nadbudówki). Wszystko jest kwestią ogrania i wyobraźni przestrzennej.

PL_Andrev napisał/a:
To zależy.
1. Można płynąć kursem równoległym na granicy widoczności i skorzystać z pomocy oficera wachtowego (namiar + odległość) - 3.15 i masz wszystkie parametry.
2. Można płynąć kursem zbliżeniowym. Gry znajdzie się burtą do Ciebie, odpada Ci kąt AoB, a prędkość to kwestia kilku sekund (nawet bez logowania celu i stopera - wystarczy kalkulator).


Ad 1. Prościej jest nawet włączyć sobie automatyczny KT, ale przecież nie o to chodzi :)
Nawet a trakcie ataku nawodnego sam określam kąt, prędkość i odległość. Ale każdy się bawi jak chce.

Ad 2. Mówię raczej o sytuacji kiedy wypracowujesz sobie pozycję do strzału gdzieś dalej na kursie celu. Np w oczekiwaniu na konwój. Poza tym może nie bardzo rozumiem dlaczego odpada AOB, bo mi to zawsze jest potrzebne do celowania, nawet kiedy AOB jest 90* (przecież torpedochief musiał coś wpisać tak czy inaczej do KT). Faktem jest, że widziałem wpisy ludzi którzy do wszelkich obliczeń używają kalkulatora. Też można i też może być fajnie.

Pozdrawiam :8)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #46  Wysłany: 19 Luty 2009, 15:18   

Archeos napisał/a:

PL_Andrev napisał/a:
To zależy.
1. Można płynąć kursem równoległym na granicy widoczności i skorzystać z pomocy oficera wachtowego (namiar + odległość) - 3.15 i masz wszystkie parametry.
2. Można płynąć kursem zbliżeniowym. Gry znajdzie się burtą do Ciebie, odpada Ci kąt AoB, a prędkość to kwestia kilku sekund (nawet bez logowania celu i stopera - wystarczy kalkulator).


Ad 1. Prościej jest nawet włączyć sobie automatyczny KT, ale przecież nie o to chodzi :)
Nawet a trakcie ataku nawodnego sam określam kąt, prędkość i odległość. Ale każdy się bawi jak chce.


Widzę, że nie zrozumiałeś... Nie chodzi o ułatwienie "pomoc oficera nawigacyjnego", tylko o samo zmierzenie odległości i namiar przez oficera, naniesienie tego na mapę, odczekanie 3:15, powtórka i na postawie tych 2 otrzymanych punktów wyliczenie prędkości oraz kursu jednostki.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #47  Wysłany: 19 Luty 2009, 16:20   

No tak, mój błąd, nie zrozumiem. Ale z drugiej strony to co mówi wachtowy można samemu uczynić tyle że jest większy margines błędu odległości.

Pamiętam że na subsimie był tutorial mierzenia prędkości i kursu w ten sposób, ale czy gdzieś na forum PS jest to opisane?

Pozdrawiam :piwko:
Ostatnio zmieniony przez Archeos 19 Luty 2009, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #48  Wysłany: 19 Luty 2009, 16:45   

Archeos napisał/a:
Poza tym może nie bardzo rozumiem dlaczego odpada AOB, bo mi to zawsze jest potrzebne do celowania, nawet kiedy AOB jest 90* (przecież torpedochief musiał coś wpisać tak czy inaczej do KT).

Jak jesteś blisko (dość blisko), a statek jest burtą do Ciebie, to nijako "z automatu" ustawiasz AoB 90° - musisz wiedzieć tylko którą (P, L).
 
     
Archeos 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 54
Skąd: Łódź/Warszawa

 #49  Wysłany: 19 Luty 2009, 17:32   

PL_Andrev napisał/a:
Archeos napisał/a:
Poza tym może nie bardzo rozumiem dlaczego odpada AOB, bo mi to zawsze jest potrzebne do celowania, nawet kiedy AOB jest 90* (przecież torpedochief musiał coś wpisać tak czy inaczej do KT).

Jak jesteś blisko (dość blisko), a statek jest burtą do Ciebie, to nijako "z automatu" ustawiasz AoB 90° - musisz wiedzieć tylko którą (P, L).


Domyślam się, że w takiej sytuacji najtrudniejsze jest rozpoznawanie burty :)

Spoko, rozumiem, aczkolwiek sam niestosuję.

Pozdrawiam
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #50  Wysłany: 19 Luty 2009, 19:11   

http://www.forum.polishse...opic.php?t=4306

3 post tematu
Tu jest opis tego mierzenia, które było jednym z głównych "utrudnień" kampanii on-line
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Samouczek ręcznego wystrzeliwania torped
Chcesz zagrać na pełnym realiźmie? To ci się na pewno przyda!
PL_CMDR Blue R Ogólnie o Silent Hunter III 50 28 Styczeń 2016, 22:47
PL_olek0849
Brak nowych postów Instrukcja ręcznego namierzania celu - Manual TDC
PL_Daritto Pytania i odpowiedzi 6 9 Wrzesień 2013, 07:06
PL_Daritto


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group