Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 1 Wrzesień 2008, 20:16 Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
1. Gry rankingowe kampanii mogą toczyć się (z przyczyn technicznych) tylko wśród graczy mogących się kontaktować przez Ventrillo (zarówno z klanu, jak i z poza klanu, po uprzednim przygotowaniu komunikatora i uzyskaniu aktywacji konta).
2. Gracz po wejściu na serwer otrzymuje informację, który U-Boot, o którym roczniku i jaką załogę ma wybrać. Jest to ważne, gdyż w pliku basic.cfg host przygotowuje indywidualne ustawienie U-Boota dla każdego gracza.
3. W przypadku większej liczby chętnych na grę, niż możliwa do rozegrania, host wybiera graczy, którzy zagrają grę. Wcześniej jednak zobowiązany jest do przedstawienia zasad dotyczących wyboru graczy. Np.
Pierwszeństwo mają te osoby, co ostatnio płynęły kampanię i mają status "żywy", później osoby, które mają status "żywy", ale nie płynęły ostatniego patrolu, później osoby, które jeszcze nie płynęły w kampanii, a na końcu osoby, które płynęły w kampanii i mają status "zatopiony"
4. Jeżeli w czasie gry występują błędy wpływające na grę i gracz ma wątpliwości, co do uznania gry jako rankingowej powinien to zgłosić do organizatora natychmiast po zaistnieniu problemów. Organizator ma obowiązek ocenić je i zadecydować, co należy dalej robić.
5. W przypadku rozłączenia gracza w trakcie misji, organizator podejmuje decyzję, co dalej zrobić z zaistniałą sytuacją. (status przeżył/nie przeżył dla gracza, ewentualny reset gry)Decyzja organizatora jest wiążąca i jest rozpatrywana dla każdej sytuacji osobno.
6. Proponowany czas gry rankingowej jest podany przez autora w opisie misji, ale organizator może go przedłużyć/skrócić dla wszystkich lub części osób.
ZASADY DOTYCZĄCE DOWODZENIA OKRĘTEM PODWODNYM W KAMPANII
1. Gracz rozpoczynający grę w kampanii zostaje wpisany do kartoteki, jako nowy dowódca. Otrzymuje od organizatora załogę o wyszkoleniu zawodowcy i wybranego przez organizatora U-Boota. Gracz ma obowiązek wybrać numer swojego U-Boota, ale na polecenie organizatora (numer już zajęty, zbyt wysoki na dany rok wojny, itd), ma obowiązek go zmienić.
2. Gracz za każdy przeżyty patrol otrzymuje kumulujące się punkty, które przekładają się na ulepszanie okrętu, zmianę okrętu, ulepszenie załogi oraz punkty rankingowe. Organizator jest zobowiązany do trzymania pieczy nad punktami i informowania gracza o możliwych ulepszeniach/możliwości zmiany okrętu, posiadanej załodze.
3. Zmiana okrętu może nastąpić przymusowo (np. przesiadka z "kaczek" na okręty oceaniczne przy przenosinach floty z Niemiec do Francji) lub dobrowolnie (za posiadane punkty). Przy przymusowej zmianie gracz otrzymuje nowego U-Boota od organizatora, któremu musi wybrać numer, zgodnie z zasadami uwzględnionymi w punkcie 1. W przypadku dobrowolnej zmiany, gracz otrzymuje listę dostępnych typów U-Bootów i wybiera z niej jeden, których chce dowodzić, a następnie wybiera numer U-Boota, zgodnie z zasadami uwzględnionymi w punkcie pierwszym.
4. Zmiana okrętu, wyposażenia i załogi następuje tylko podczas pobytu w porcie.
5. Gracz podczas gry sam zlicza zatopione/uszkodzone jednostki. DANE TE NIE MUSZĄ POKRYWAĆ SIĘ Z PRAWDĄ! Ze względu na mechanikę gry, jednostki, które wypadły z konwoju są uznawane za zatopione później przez eskortę i liczone jako zatopione. Gracz przy zliczaniu zatopień może korzystać tylko z tego, co widzi/słyszy w grze. Zabronione jest korzystanie z tabelek końcowych, informacji dostarczanych przez załogę, czy dziennika pokładowego (klawisz "k"). Zliczanie ma wpływ na tło fabularne gry, a nie na miejsce kapitana w ostatecznej tabeli rankingowej.
6. Gracz ma obowiązek stosowania się do rozkazów z BdU, które otrzyma.
Np. BdU zażądało, aby U-Booty najpierw skoncentrowały się przy konwoju, a potem razem zaatakowały. Gracz ma obowiązek, w miarę możliwości, zastosować się do rozkazów. W przypadku niewykonania rozkazów organizator ma prawo do nałożenia kary na gracza.
7. Po ogłoszeniu zakończenia patrolu, gracz, który przeżył ma obowiązek zrobienia screena przedziału torpedowego, a także przedziału uszkodzeń, jeżeli otrzymał jakieś/stracił członka załogi i wysłać je do organizatora, chyba, że organizator zadecyduje inaczej.
8. Po zakończonym, przeżytym patrolu, gracz wysyła do organizatora meldunek do BdU. W meldunku musi zostać zawarte:
-Zatopione statki (z przewidywanym tonażem)
-Uszkodzone statki (z przewidywanym tonażem)
Dodatkowo meldunek może zawierać:
-Zaobserwowane trafienia i uszkodzenia spowodowane przez inne U-Booty
-Widoczną śmierć jednego z kapitanów
-Propozycje zmian taktyki/miejsca ataków (np. przeniesienie na inny teatr wojenny), czy też wyposażenia.
-Inne dane, które mogą zainteresować BdU.
9. Tonaż wysyłany do BdU nie musi pokrywać się z prawdą. Dopuszczalne jest zmyślanie tonażu, zawyżanie tonażu i inne tego typu sytuacje, które zdarzały się na wojnie. Jednak ma on wpływ na tło fabularne gry, a nie na miejsce kapitana w ostatecznej tabeli rankingowej.
10. Gracz ma obowiązek do stosowania się do poleceń organizatora (jeżeli organizator zadecyduje, że np. pierwszy oficer przejmuje dowodzenie/załoga spanikowała), dotyczących tego, co koniecznie MUSI wykonać. Organizator nie powinien jednak nadużywać tych uprawnień. Powinno być stosowane jako kara do drastycznych przewinień.
11. Organizator ma prawo nagradzać dodatkowymi punktami zachowania historyczne/klimatyczne (np. atak nocą na powierzchni w 1941 roku) i karania za zachowania strasznie nieklimatyczne (np. wynurzenie się tuż pod niszczyciela, aby postrzelać się z nim z działa, zbędne narażanie załogi (strzelanie z działa do innych celów niż samotne statki handlowe), wykorzystywanie bugów, niesłuchanie się rozkazów). W drugim przypadku ma prawo zastosować sie do punktu 10.
12. Gracz zabity zostaje podsumowany. Jego cały tonaż zostaje zliczony (z ostatniej misji na podstawie meldunków z innych okrętów) i zapisany w tabeli końcowej. Taki gracz może zacząć grę jako nowy kapitan (patrz punkt 1), ale dostaje wówczas załogę rekruci. PUNKTY I ULEPSZENIA NIE PRZECHODZĄ NA NOWE KONTO
13. Jeżeli gracz widząc, że zaraz zginie, wyskoczy na powierzchnię, aby ratować załogę, zostaje nagrodzony przy kolejnym zaczynaniu gry w kampanii. Otrzymuje w prezencie 1/3 punktów potrzebnych na awans załogi, jako nagrodę za historyczne zachowanie. Próbę ratowania załogi gracz musi ogłosić organizatorowi na Ventrillo, aby organizator mógł potwierdzić ten fakt. Gracz po wyjściu na powierzchnię, do czasu zniszczenia U-Boota może na czacie gry nadać ostatni raport, który mogą odebrać (i przekazać do BdU) pozostali gracze.
14. Gracz, któremu organizator zaproponuje stanowisko sztabowe, ma prawo do zawieszenia swojego konta. Jego konto zostaje wpisane na tabelę, tak samo jak martwe, ale jest traktowany jako "żywy". Dostaje wtedy nowe konto zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie pierwszym, a w przypadku śmierci na nowym koncie, może powrócić do poprzedniego konta.
15. Gracz w trakcie misji może zgłosić do organizatora chęć naprowadzenia na siebie innych graczy. Organizator wówczas sprawdza, czy gracz jest na powierzchni i podaje innym graczom, którzy są na powierzchni namiar (kierunek) na gracza, który naprowadza na siebie innych graczy.
16. Medale, pochwały i nagany nadaje organizator. Szczegóły zostaną przedstawione w opisie patrolu kampanii po pierwszym patrolu.
17. Organizator może przewidzieć dodatkowe punkty za przeżycie kampanii (osobne dla stanowiska sztabowego/linii/niewoli). Musi jednak o nich poinformować (choć niekoniecznie o ich wysokości) przed rozpoczęciem rozgrywek.
MISJE ŁĄCZONE
1. Misje łączone są rozgrywane, gdy na końcu misji gracze wciąż mają torpedy i siłę, aby ponownie zaatakować cel. Misja ta polega na powtórnym zaatakowaniu celu po zajęciu nowych pozycji. Możliwe jest też dołączenie nowych graczy.
2. Zajęcie nowych pozycji organizator może zrobić fabularnie (pytania do gracza) i/lub na podstawie krótkiej misji (maksymalnie 30 minutowej) zwanej 30-minutówką, w której organizator może np. postawić gracza przed zbliżającą się do niego eskortą, która go wykryła.
3. Między misjami łączonymi przechodzą straty w załodze/większość uszkodzeń i torpedy. W przypadku zbyt dużych strat organizator może uznać, że BdU nie wyraża zgody na atak i zawrócić jednego (albo nawet wszystkie) U-Boota do bazy. Taki gracz nie bierze udziału w misji łączonej.
3. W misji łączonej gracz może (o ile organizator nie ma nic przeciwko z powodów historycznych) przeładować torpedy z górnego pokładu. Informuje wówczas hosta, gdzie przeładowuje (przód/tył) torpedy.
4. Na starcie misji łączonej gracze wchodzą na serwer w kolejności podanej przez organizatora. Jest to związane z zajmowaniem wyznaczonych pozycji.
5. Gracz nie jest zmuszony do brania udziału w misji łączonej. Wówczas host w opisie musi tylko historycznie uzasadnić nieobecność (np. awarię silnika). Jeżeli jednak na starcie pojawi się zbyt mała liczba osób pierwotnie grających, organizator może odmówić misji łączonej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszystkie sprawy nieobjęte tym regulaminem są rozstrzygane przez organizatora.
Autorem regulaminu jest:
PL_CMDR Blue R
Na postawie regulaminu gier rankingowych SH3
Specjalne podziękowania:
PL_Irek, PL_Zyziek_B, PL_Arek71, PL_Marco
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum