POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Spolszczenie do GWX 3.0

Jak wydać spolszczenie do GWX 3.0?
Szybko, bez podręcznika, ale z wszystkimi komunikatami (ok. 15 lutego)
29%
 29%  [ 5 ]
Wyraźnie później, ale z pełnym polskim podręcznikiem
70%
 70%  [ 12 ]
Jutro, ale bez dodatkowych komunikatów radiowych... :)
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 17
Wszystkich Głosów: 17

Autor Wiadomość
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #1  Wysłany: 1 Luty 2009, 20:26   Spolszczenie do GWX 3.0

Jestem już w stanie podać jakieś informacje na temat spolszczenia do GWX 3.0. i samego GWX 3.0.

Po pierwsze spolszczenie jest w przygotowaniu. :)

Po drugie wersja GWX 3.0 różni się od poprzedniej wersji (2.1)
- 181 plikami w 118 folderach ważącymi łącznie 846 MB (nowymi oraz zastępującymi poprzednie wersje).
- Różni się też dodatkowymi 1347 komunikatami radiowymi z czego 989 to komunikaty odwzorowujące ruch morski/u-bootów, a 358 to wiadomości Radia Lehmann :)
- 70 plików z wersji 2.1 jest usuniętych.
- Nie są poprawione błędy zróżnicowanych opisów dla statków oświetlonych i zaciemnionych. Tym samym nie można w tej części jednoznacznie poprawić spolszczenia.

Z punktu widzenia gracza wersja OLw4c zasadniczo może spełniać rolę spolszczenia dla GWX 3.0, aczkolwiek spolszczenia kilkunastu opisów statków nie będą pasować oraz dwie misje wieloosobowe Gibraltar Harbor i Thomsen nie będą z wersji 3.0, a tylko te misje zostały poprawione w stosunku do 2.1.

Nowe spolszczenie dla GWX 3.0, to więc głównie tłumaczenie komunikatów radiowych i kilkanaście drobiazgów nie wpływających zasadniczo na rozgrywkę. Oprócz tego nowa piąta wersja będzie zawierała ostatnie poprawki spolszczenia 4d i 4e do GWX 2.1 z listopada, które nigdy nie zostały upublicznione (wersja 4c nie była jednak idealna). Poprawiona została w nich komunikacja z graczem przez ulepszenie tekstów w tym zlikwidowanie niewielkich niezgodności odmian nazw dla języka polskiego.

Stąd być może warto pokusić się o coś czego jeszcze nikt nie zrobił czyli pełne spolszczenie podręcznika do GWX.
Jego spolszczenie to prawdopodobnie jakiś miesiąc dodatkowej pracy. Dylemat więc polega na tym czy upublicznić po dłuższym czasie wszystkie spolszczone elementy czy wydać szybko spolszczenie do GWX 3.0 bez polskiej wersji podręcznika.

Proszę więc o komentarze w tej sprawie. Ewentualnie udzielenie odpowiedzi w ankiecie. Na tę ostatnią zostawiam dwa tygodnie.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 1 Luty 2009, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Renegat 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Stasiek
Ulubiona Gra: SH3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 432
Skąd: Polska

 #2  Wysłany: 1 Luty 2009, 23:47   

Olamagato jesteś wielki ,ze swej strony wolał bym poczekać dłużej i mieć full spolszczenie plus podręcznik PL i dziękuję za Twoją pracę :piwko:
 
 
     
Olaf 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olaf
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 54
Skąd: Katowice

 #3  Wysłany: 2 Luty 2009, 08:08   

Nie powiem jak głosowałem, ale przyznam, że jestem za większością.
Duże podziękowania za Twoją pracę, i wytrwałości w doprowadzeniu projektu do końca
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #4  Wysłany: 11 Luty 2009, 13:56   

Poczytałem sobie wszystkie wiadomości Radia Lehmann. Mod ten jest tak nierzeczywistym pomysłem, że nie wiem czy jest sens psuć rozgrywkę tak źle zrobionym dodatkiem. Fakt, że pozwalają przypomnieć tło historyczne, ale jest ono bardzo nierzeczywiste i bardzo mało klimatyczne. Wygląda mi na to, że jest to po prostu przerzucone żywcem kalendarium wojny z angielskiej wiki z dodatkowymi cytatami przywódców. Pomijam już ewidentne błędy w datach - na przykład kampania norweska toczy się wg komunikatów o prawie 4 miesiące wcześniej.

Zastanawiam się nad rozdzieleniem go na Radio Berlin i Radio BBC oraz modyfikację tych komunikatów (dodając nieco propagandy oraz dezinformacji lub pomijania tajnych wiadomości przez jedną ze stron) na normalne depesze radiowe Aliantów i Osi. Kto byłby w stanie zaakceptować taki pomysł w polskiej wersji?
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 11 Luty 2009, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
ARTUR_20 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Gdańsk

 #5  Wysłany: 16 Luty 2009, 15:11   

A więc czekamy dłużej tak.A kiedy byśmy mogli się spodziewać spolszczenia??
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #6  Wysłany: 16 Luty 2009, 18:36   

Licząc tak ze wszystkim, to chyba na prima aprilis. :chusteczka:
I prawdopodobnie nie będę tłumaczył w podręczniku historii zmian, bo to zupełna strata czasu. Najistotniejsze są wbrew pozorom dodatki do manuala, które wyjaśniają co się zmieniło i jak grać uwzględniając te zmiany.

Pozostaje kwestia Radia Lehmann, które zostanie przetłumaczone, ale ponieważ ani to pomocne (błędy w datach, pomieszanie faktów z propagandą niemiecką, brytyjską i radziecką - bez żadnego sensownego klucza), ani klimatyczne (boska wiedza), to będą 3 wersje komunikatów radiowych: z radiem Lehmann i bez oraz jako bonus przerobione przeze mnie i poszerzone do rozmiarów prawie depesz komunikaty Radia BBC i Radia Berlin.

Dodatkowo kilka drobnych poprawek błędów tekstowych SH3 i GWX oraz - po konsultacji z wersjami francuską, niemiecką i dodatkową wiedzą o prawdziwych jednostkach - wyraźna zmiana nazewnictwa kilku statków.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 16 Luty 2009, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ARTUR_20 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Gdańsk

 #7  Wysłany: 16 Luty 2009, 19:26   

Jeżeli chodzi o mnie to czekam z niecierpliwością :) Pozdrawiam.
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #8  Wysłany: 16 Luty 2009, 22:55   

Co to jest to nieszczesne radio Lehman? :)
_________________

 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #9  Wysłany: 17 Luty 2009, 18:31   

PL_tnnn napisał/a:
Co to jest to nieszczesne radio Lehman? :)


W zamiarze autorów było to uklimatycznienie gry (co akuratnie się dzieje na morzu / w czasie wojny) poprzez liczne wiadomości radiowe - wyszła kicha, chociaż moim zdaniem fajny pomysł.
Są to wiadomości z OKW lub innych ubotów o np:
- aktualnej sytuacji politycznej lub operacjach
- meldunki o kontaktach / zatopieniach
Po części fikcyjne lub niezgodne z aktualną rzeczywistością. Coś podobnego było w Ace of the Deep (niusy w kontynie - a to że ten zatopił tego, a ten tamtego).
 
     
PL_tnnn 
Oberleutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Tomek
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 615
Skąd: Uć

 #10  Wysłany: 17 Luty 2009, 18:43   

PL_Andrev napisał/a:
Po części fikcyjne lub niezgodne z aktualną rzeczywistością. Coś podobnego było w Ace of the Deep (niusy w kontynie - a to że ten zatopił tego, a ten tamtego).


Kantyne mamy w SH3 Commanderze ;)

To radio jest opisane w manualu do GWX bo nie moge znalezc?
(I wlasnie zauwazylem tam informacje, ze mozna zwiac do argentyny po zakonczeniu wojny :))
_________________

 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #11  Wysłany: 19 Luty 2009, 00:27   

Radio Lehmann jest opisane na liście zmian 2.1->3.0 oraz w samym messages_en.txt (komunikaty nie są przemieszane z podstawowymi, ale dodane).
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #12  Wysłany: 19 Luty 2009, 17:38   

Jeszcze nigdy nie miałem GWX i właśnie zasysam GWX 3. Czy jest już jakieś spolszczenie? A manuala... jest on w ogóle przdatny/potrzebny?

[ Dodano: 19 Luty 2009, 20:01 ]
Napiszę to tu, by nie zaśmiecać innych tematów. Właśnie zainstalowałem GWX 3. Które mody z listy mam aktywować, by w żaden sposób nie ograniczać sobie rozrywki?
-16km Atmosphere
-Alternate Loadscreen - Full Circle
-Alternate Flotillas
-AxisMediterranean Aircraft Skins (chyba nic nie psuje, a tylko dodaje więc aktywuję na pewno)
-Black Sea only (Na pewno nie)
-Captain America officer icons
-English Nav Map and grid refs
-Enhanced damage effects (Na pewno tak)
-Fix French (nie)
-Indian Ocean Only (nie)
-Integrated Orders
-Late War Sensors Snorkel... (chyba tak - o ile nic nie zabiera z rozgrywki)
-Lite Harbor traffic
-Main Movie "Das Boot" (przyjemnie brzmi, to pewnie tak)
-Merged Campaing
-No medals on crew
-Open Hatch Mod
-VIIc41 Player Sub (tak)
Niestety w większości nie wiem co to za mody. Z manuala coś niecoś wyczytałem i niektóre odrzucam z góry.
Jeżeli ktoś poleci mi odrzucić jakieś mody to proszę o króciutkie uzasadnienie :!

[ Dodano: 19 Luty 2009, 20:05 ]
Ale mam opóźnienie :| Znalazłem podobny temat, choć dot. tylko GWX 2, więc po prosu proszę mi opisać tylko te nowości z GWX 3
_________________

 
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #13  Wysłany: 20 Luty 2009, 21:08   

a których nie wiesz bo wszystkich nie chce mi się tłumaczyć
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #14  Wysłany: 20 Luty 2009, 21:17   

przestudiowałem manuala i znalazłem opisy, mimo, że nadal niektórych nie rozumiem, to powinienem dojść do tego sam...
oprócz...
-Merged Campaing tego ni w ząb nie rozumiem.
_________________

 
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #15  Wysłany: 20 Luty 2009, 22:42   

połączona kampania tak to wychodzi po przetłumaczeniu ale nie powiem ci dokladnie bo na tym nie grałem
 
     
PL_fox6 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 2264
Skąd: Kraków

 #16  Wysłany: 20 Luty 2009, 23:38   

nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi :schock
_________________

 
 
     
kołcz 
Leutnant zur See




Kraj:
germany

Imię: Timo Hallmann
Pomógł: 4 razy
Wiek: 106
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 458
Skąd: Berlin

 #17  Wysłany: 21 Luty 2009, 00:02   

finek pewnie będzie wiedział :8)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #18  Wysłany: 21 Luty 2009, 13:09   

Tak. Gra wtedy ładuje WSZYSTKIE kampanie dostępne w grze. I możesz wtedy pływać i na Morze Śródziemne i na Atlantyk i na Pacyfik, itd... Ale ładowanie wtedy zwooooooooooooooolni...
Zwróć uwagę, że jeżeli chcesz grać na oceanie Indyjskim, musisz wgrać modzik, który usunie kampanię Atlantycką (Oceany i morza będą puste na tym akwenie), a doda Indyjską. Zacznij grę na Oceanie Indyjskim bez instalacji moda. Zardzewiałego kutra nie spotkasz!

I to służy, jak chcesz mieć wgrane naraz WSZYSTKIE kampanie. Ale to wydłuży ładowanie.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #19  Wysłany: 23 Marzec 2009, 16:52   

Kolejna wersja spolszczenia obejmować będzie nie tylko GWX 3.0 jak pierwotnie planowałem, ale również 2.1.
Różnic między tymi wersjami z punktu widzenia polonizacji prawie nie ma, a te które występują są praktycznie uzupełnieniami dla wersji 2.1.
Natomiast wersja 2.1 jest o wiele stabilniejsza od 3.0 GOLD, stąd dopóki nie ma wersji 3.1 lub skutecznego patcha, wiele osób będzie wciąż grać na wersji 2.1.
 
     
ARTUR_20 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Artur
Wiek: 38
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Gdańsk

 #20   Wysłany: 5 Kwiecień 2009, 21:35   

Jestem ciekaw co nowego a pro po spolszczenia.Może jakiś termin wydania ?? :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek
Brak nowych postów Przyklejony: GWX-3 pliki do pobrania
PL_Marco Dodatki, mody i modowanie 0 9 Sierpień 2010, 22:01
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Nowa zaktualizowana wersja spolszczenia do GWX 3.0
Specjalnie dla PolishSeamen
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 140 30 Czerwiec 2019, 23:45
petros13
Brak nowych postów GWX PL5 - Spolszczenie do GWX 3.0
Mechanika gry i rozwiązania problemów
PL_Daritto Dodatki, mody i modowanie 5 8 Marzec 2012, 14:20
PL_Olamagato
Brak nowych postów Gwx 3.0 spolszczenie
PL_irek Dodatki, mody i modowanie 88 22 Luty 2018, 20:07
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Spolszczenie do GWX 2.1
PL_Olamagato Dodatki, mody i modowanie 6 19 Luty 2012, 13:39
Mikołaj
Brak nowych postów Problem z peryskopami, GWX 3 Gold+ spolszczenie.
PL_kanaron Dodatki, mody i modowanie 2 1 Styczeń 2015, 15:14
PL_kanaron


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group