Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#1 Wysłany: 1 Luty 2009, 20:26 Spolszczenie do GWX 3.0
Jestem już w stanie podać jakieś informacje na temat spolszczenia do GWX 3.0. i samego GWX 3.0.
Po pierwsze spolszczenie jest w przygotowaniu.
Po drugie wersja GWX 3.0 różni się od poprzedniej wersji (2.1)
- 181 plikami w 118 folderach ważącymi łącznie 846 MB (nowymi oraz zastępującymi poprzednie wersje).
- Różni się też dodatkowymi 1347 komunikatami radiowymi z czego 989 to komunikaty odwzorowujące ruch morski/u-bootów, a 358 to wiadomości Radia Lehmann
- 70 plików z wersji 2.1 jest usuniętych.
- Nie są poprawione błędy zróżnicowanych opisów dla statków oświetlonych i zaciemnionych. Tym samym nie można w tej części jednoznacznie poprawić spolszczenia.
Z punktu widzenia gracza wersja OLw4c zasadniczo może spełniać rolę spolszczenia dla GWX 3.0, aczkolwiek spolszczenia kilkunastu opisów statków nie będą pasować oraz dwie misje wieloosobowe Gibraltar Harbor i Thomsen nie będą z wersji 3.0, a tylko te misje zostały poprawione w stosunku do 2.1.
Nowe spolszczenie dla GWX 3.0, to więc głównie tłumaczenie komunikatów radiowych i kilkanaście drobiazgów nie wpływających zasadniczo na rozgrywkę. Oprócz tego nowa piąta wersja będzie zawierała ostatnie poprawki spolszczenia 4d i 4e do GWX 2.1 z listopada, które nigdy nie zostały upublicznione (wersja 4c nie była jednak idealna). Poprawiona została w nich komunikacja z graczem przez ulepszenie tekstów w tym zlikwidowanie niewielkich niezgodności odmian nazw dla języka polskiego.
Stąd być może warto pokusić się o coś czego jeszcze nikt nie zrobił czyli pełne spolszczenie podręcznika do GWX.
Jego spolszczenie to prawdopodobnie jakiś miesiąc dodatkowej pracy. Dylemat więc polega na tym czy upublicznić po dłuższym czasie wszystkie spolszczone elementy czy wydać szybko spolszczenie do GWX 3.0 bez polskiej wersji podręcznika.
Proszę więc o komentarze w tej sprawie. Ewentualnie udzielenie odpowiedzi w ankiecie. Na tę ostatnią zostawiam dwa tygodnie.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 1 Luty 2009, 20:32, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#4 Wysłany: 11 Luty 2009, 13:56
Poczytałem sobie wszystkie wiadomości Radia Lehmann. Mod ten jest tak nierzeczywistym pomysłem, że nie wiem czy jest sens psuć rozgrywkę tak źle zrobionym dodatkiem. Fakt, że pozwalają przypomnieć tło historyczne, ale jest ono bardzo nierzeczywiste i bardzo mało klimatyczne. Wygląda mi na to, że jest to po prostu przerzucone żywcem kalendarium wojny z angielskiej wiki z dodatkowymi cytatami przywódców. Pomijam już ewidentne błędy w datach - na przykład kampania norweska toczy się wg komunikatów o prawie 4 miesiące wcześniej.
Zastanawiam się nad rozdzieleniem go na Radio Berlin i Radio BBC oraz modyfikację tych komunikatów (dodając nieco propagandy oraz dezinformacji lub pomijania tajnych wiadomości przez jedną ze stron) na normalne depesze radiowe Aliantów i Osi. Kto byłby w stanie zaakceptować taki pomysł w polskiej wersji?
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 11 Luty 2009, 14:03, w całości zmieniany 2 razy
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#6 Wysłany: 16 Luty 2009, 18:36
Licząc tak ze wszystkim, to chyba na prima aprilis.
I prawdopodobnie nie będę tłumaczył w podręczniku historii zmian, bo to zupełna strata czasu. Najistotniejsze są wbrew pozorom dodatki do manuala, które wyjaśniają co się zmieniło i jak grać uwzględniając te zmiany.
Pozostaje kwestia Radia Lehmann, które zostanie przetłumaczone, ale ponieważ ani to pomocne (błędy w datach, pomieszanie faktów z propagandą niemiecką, brytyjską i radziecką - bez żadnego sensownego klucza), ani klimatyczne (boska wiedza), to będą 3 wersje komunikatów radiowych: z radiem Lehmann i bez oraz jako bonus przerobione przeze mnie i poszerzone do rozmiarów prawie depesz komunikaty Radia BBC i Radia Berlin.
Dodatkowo kilka drobnych poprawek błędów tekstowych SH3 i GWX oraz - po konsultacji z wersjami francuską, niemiecką i dodatkową wiedzą o prawdziwych jednostkach - wyraźna zmiana nazewnictwa kilku statków.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 16 Luty 2009, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#9 Wysłany: 17 Luty 2009, 18:31
PL_tnnn napisał/a:
Co to jest to nieszczesne radio Lehman?
W zamiarze autorów było to uklimatycznienie gry (co akuratnie się dzieje na morzu / w czasie wojny) poprzez liczne wiadomości radiowe - wyszła kicha, chociaż moim zdaniem fajny pomysł.
Są to wiadomości z OKW lub innych ubotów o np:
- aktualnej sytuacji politycznej lub operacjach
- meldunki o kontaktach / zatopieniach
Po części fikcyjne lub niezgodne z aktualną rzeczywistością. Coś podobnego było w Ace of the Deep (niusy w kontynie - a to że ten zatopił tego, a ten tamtego).
Po części fikcyjne lub niezgodne z aktualną rzeczywistością. Coś podobnego było w Ace of the Deep (niusy w kontynie - a to że ten zatopił tego, a ten tamtego).
Kantyne mamy w SH3 Commanderze
To radio jest opisane w manualu do GWX bo nie moge znalezc?
(I wlasnie zauwazylem tam informacje, ze mozna zwiac do argentyny po zakonczeniu wojny
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#12 Wysłany: 19 Luty 2009, 17:38
Jeszcze nigdy nie miałem GWX i właśnie zasysam GWX 3. Czy jest już jakieś spolszczenie? A manuala... jest on w ogóle przdatny/potrzebny?
[ Dodano: 19 Luty 2009, 20:01 ]
Napiszę to tu, by nie zaśmiecać innych tematów. Właśnie zainstalowałem GWX 3. Które mody z listy mam aktywować, by w żaden sposób nie ograniczać sobie rozrywki?
-16km Atmosphere
-Alternate Loadscreen - Full Circle
-Alternate Flotillas
-AxisMediterranean Aircraft Skins (chyba nic nie psuje, a tylko dodaje więc aktywuję na pewno)
-Black Sea only (Na pewno nie)
-Captain America officer icons
-English Nav Map and grid refs
-Enhanced damage effects (Na pewno tak)
-Fix French (nie)
-Indian Ocean Only (nie)
-Integrated Orders
-Late War Sensors Snorkel... (chyba tak - o ile nic nie zabiera z rozgrywki)
-Lite Harbor traffic
-Main Movie "Das Boot" (przyjemnie brzmi, to pewnie tak)
-Merged Campaing
-No medals on crew
-Open Hatch Mod
-VIIc41 Player Sub (tak)
Niestety w większości nie wiem co to za mody. Z manuala coś niecoś wyczytałem i niektóre odrzucam z góry.
Jeżeli ktoś poleci mi odrzucić jakieś mody to proszę o króciutkie uzasadnienie
[ Dodano: 19 Luty 2009, 20:05 ]
Ale mam opóźnienie Znalazłem podobny temat, choć dot. tylko GWX 2, więc po prosu proszę mi opisać tylko te nowości z GWX 3
Imię: Daniel
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 2264 Skąd: Kraków
#14 Wysłany: 20 Luty 2009, 21:17
przestudiowałem manuala i znalazłem opisy, mimo, że nadal niektórych nie rozumiem, to powinienem dojść do tego sam...
oprócz...
-Merged Campaing tego ni w ząb nie rozumiem.
Tak. Gra wtedy ładuje WSZYSTKIE kampanie dostępne w grze. I możesz wtedy pływać i na Morze Śródziemne i na Atlantyk i na Pacyfik, itd... Ale ładowanie wtedy zwooooooooooooooolni...
Zwróć uwagę, że jeżeli chcesz grać na oceanie Indyjskim, musisz wgrać modzik, który usunie kampanię Atlantycką (Oceany i morza będą puste na tym akwenie), a doda Indyjską. Zacznij grę na Oceanie Indyjskim bez instalacji moda. Zardzewiałego kutra nie spotkasz!
I to służy, jak chcesz mieć wgrane naraz WSZYSTKIE kampanie. Ale to wydłuży ładowanie.
Imię: Olamagato Pomógł: 4 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2005 Posty: 253 Skąd: z piekła rodem
#19 Wysłany: 23 Marzec 2009, 16:52
Kolejna wersja spolszczenia obejmować będzie nie tylko GWX 3.0 jak pierwotnie planowałem, ale również 2.1.
Różnic między tymi wersjami z punktu widzenia polonizacji prawie nie ma, a te które występują są praktycznie uzupełnieniami dla wersji 2.1.
Natomiast wersja 2.1 jest o wiele stabilniejsza od 3.0 GOLD, stąd dopóki nie ma wersji 3.1 lub skutecznego patcha, wiele osób będzie wciąż grać na wersji 2.1.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum