Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Są dwie możliwości:
Albo za mojego przewidywanego, przykrótkiego życia wydajność silników graficznych będzie równa rzeczywsistości, albo tę cywilizację wcześniej szlag trafi...
Przy dzisiejszym stanie techniki stworzenie fotorealistycznych krajobrazów, pojazdów czy innych przedmiotów nie stanowi problemu. Wciąż istnieją jednak pewne ograniczenia w fotorealistycznym renderowaniu postaci ludzkich; jednak technika jest już bardzo blisko celu i zapewne już za kilka lat postacie stworzone w komputerze i nagrane przez kamerę będą nierozróżnialne. Jak na razie najlepszy pokaz fotorealistycznego renderingu ludzi można było zobaczyć w filmie Final Fantasy oraz w filmikach zawartych w ostatnich częściach gry pod tym tytułem.
Kod:
*Ray tracing (dosłownie: śledzenie promieni) - technika generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych. Opiera się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora. W ray tracingu rekursywnym dodatkowo bada się promienie odbite zwierciadlane oraz załamane.
Ponadto umożliwia łatwą realizację CSG, a także wizualizację idealnych, opisywanych formułami matematycznymi obiektów.
Metoda mimo uproszczonego modelu interakcji światła z otoczeniem daje bardzo dobre rezultaty. Jednak ze względu na koszty obliczeniowe, przez wiele lat jej wykorzystanie limitowała moc obliczeniowa komputerów, które były dostępne dla dużych firm, głównie z branży filmowej. Współczesne komputery osobiste są w stanie generować obrazy tą metodą, dostępne są komercyjne jak również darmowe programy np. POV-Ray, Blender.
Ostatnio zmieniony przez PL_U-96 8 Lipiec 2009, 16:38, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#10 Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 12:54
kołcz napisał/a:
nie no widać ze gra ale jest mega dobra grafa oby w sh 5 mnie zrzuciło z krzesła
Nie zrzuci.
Grafika SH5 pozostanie na podobnym / zbliżonym poziomie. SH5 ma być takim odświeżonym SH4 na Atlantyku. Dojdzie ulepszone sterowanie, nowe pomysły, bardziej szczegółowa grafika, przemodelowane okręty, inaczej (lepiej?) rozwiązane efekty specjalne...
Ale generalnie nie należy się spodziewać full-HD z obsługą DX11.
Bardziej jestem zaintrygowany tym wydawaniem rozkazów w trybie FPP. Może okazać się kaszaną a może to być kolejny przełom w tego typu grach.
Takie eksperymenty się czasami opłacają powodując "kultowość" danego tytułu - vide świetny pomysł trybu SlowMotion w FEAR...
Zobaczymy...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 5 Wrzesień 2009, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Przyznam się, że przez kilka pierwszych sekund nie mogłem się zdecydować czy to film czy nie...
Ufffff niesamowite, też nie mogłem uwierzyć, że to gra. Ale... poznałem w momencie jak się klapa podniosła i gościu jechał dalej jakby nigdy nic.
Miałem taką sytuację, że m się maska otworzyła w trakcie jazdy (70km/h) . Nie ujedziesz daleko , a tym bardziej nie wejdziesz w zakręt.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#12 Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 12:57
PL_Andrev napisał/a:
kołcz napisał/a:
nie no widać ze gra ale jest mega dobra grafa oby w sh 5 mnie zrzuciło z krzesła
Nie zrzuci.
Grafika SH5 pozostanie na podobnym / zbliżonym poziomie. SH5 ma być takim odświeżonym SH4 na Atlantyku. Dojdzie ulepszone sterowanie, nowe pomysły, bardziej szczegółowa grafika, przemodelowane okręty, inaczej (lepiej?) rozwiązane efekty specjalne...
Ale generalnie nie należy się spodziewać full-HD z obsługą DX11.
Bardziej jestem zaintrygowany tym wydawaniem rozkazów w trybie FFP. Może okazać się kaszaną a może to być kolejny przełom w tego typu grach.
Takie eksperymenty się czasami opłacają powodując "kultowość" danego tytułu - vide świetny pomysł trybu SlowMotion w FEAR...
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#13 Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 13:41
Gregorios napisał/a:
A co to jest tryb FFP?
Mój błąd (już poprawione)
FPP - first person perspective - z perspektywy pierwszej osoby.
Ale czy aby wydać rozkaz zanurzenia będziesz musiał powiedzieć to do konkretnego oficera, a nie nacisnąć na klawiaturze "D", to tego jeszcze nie wiadomo, hehe
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#14 Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 20:01
PL_Andrev napisał/a:
Gregorios napisał/a:
A co to jest tryb FFP?
Mój błąd (już poprawione)
FPP - first person perspective - z perspektywy pierwszej osoby.
Ale czy aby wydać rozkaz zanurzenia będziesz musiał powiedzieć to do konkretnego oficera, a nie nacisnąć na klawiaturze "D", to tego jeszcze nie wiadomo, hehe
Aaa...Coś podobnego w małej cząstce jest już chyba Andrev w SH3 (popraw mnie jeśli się mylę). Otóż gdy jesteśmy w przedziale radiowym klikamy na podoficera "radiowca" i możemy wysłać wtedy meldunek. Po wysłaniu meldunku melduje on nam o tym. Oczywiście w SH5 będzie to zapewne inaczej. Dobrze by było żeby w SH5 zrobili to metodą kombinowaną, a więc z pierwszej osoby i klawiszowej. Wiadomo przecież że przy ataku lotniczym liczą się sekundy i szukaj wtedy po pokładzie właściwego oficera. Mam jednak nadzieję że rozwiążą to logicznie i prosto jak mówią.
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#16 Wysłany: 9 Wrzesień 2009, 17:12
PL_Marco napisał/a:
A ostała ci sie na miejscu ? Bo mojemu wujaszkowi pofrunęła hen do góry
Została, strzaskała przednią szybę i zasłoniła całą widoczność. Najlepsze jest to, że stało mi sie tak dwa razy. Ale co się dziwić: składane Renault 19 po powaznym wypadku, naprawione przez naszych fachowców. Ech to były czasy .
Teraz to mogę się z tego śmiać, ale wtedy to ufffff .
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum