POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
chrapy/brak chrap w SH4
Autor Wiadomość
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #1   Wysłany: 17 Lipiec 2009, 12:14   chrapy/brak chrap w SH4

Witam,
Mam być może bardzo prosty problem ale jednak problem ;)
Mianowicie co z systemem chrap? Bodajże w SH2 były i można je było włączać na klawiaturze i płynąć w zanurzeniu korzystając z silnika diesla ( do pewnej głębokości).
Nigdzie nie mogłem tego znaleźć w SH4 - gra jest miażdżąca, nawet przestałem w sub command'a tłuc przez nią - ale brak mi tej jednej opcji !!

Brak tej opcji rozwala mi całą taktykę bo ten silnik elektryczny, jak wiadomo, do wytrzymałych nie należy i szybko się rozładowuje - za często muszę się wynurzać by go ZNOWU ładować i zdarzały się już sytuacje, że wtedy kiedy właśnie był mi potrzebny to okazywał się rozładowany... :/

Jeszcze jeden mały problemik przy okazji:
Gram na wysokim poziomie trudności - bodajże w 3ciej misji kampanii (sam początek wojny) mam mega problem - jak dopłynąć do celu skoro ewidentnie stracę więcej niż połowę zapasu paliwa na dopłynięcie do celu a po drodzę NIGDZIE nie ma rzadnego sojuszniczego portu - przecież nie wpłynę do obcego prosto na wrogie działa...


3cie najmniejsze? gra ktoś w sub command? potrzebuję się skonsultować odnośnie samej taktyki prowadzenia łodzi na różnych głębokościach.
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 12:38   

Tak celem wstępu co byś poszerzył swoją wiedzę. :hmm
Nie rozładowuje ci się się silnik elektryczny tylko akumulatory - bo to w akumulatorach w tym wypadku jest zgromadzona energia którą w tym wykorzystuje napęd okrętu.

Teraz wracając do tematu chrap. Chrapy wywodzą się z Holandii bo tam prowadzono próby z ich pierwowzorem, następnie gdy III Rzesza podbiła Holandię przejęła także i ten niedopracowany wynalazek (zamontowany na dwóch krętach podwodnych). Podczas wojny niemieccy inżynierowie udoskonalili ten wynalazek i zaczęto go montować na niemieckich okrętach podwodnych. I tu jest pies pogrzebany, bo nigdzie nie spotkałem się żeby podczas II WŚ na Amerykańskich okrętach podwodnych montowano chrapy. Oczywiście w późniejszych latach tak, ale nie podczas trwania II WŚ (jak jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi).

A Ty grasz w SH 4 Wilki Pacyfiku - czyli pływasz na amerykańskich okrętach podwodnych które chrap nie miały :8) Przy okazji mam nadzieje że czegoś ciekawego się dowiedziałeś.


Co do twojego problemu z paliwem - używaj prędkości ekonomicznej bodajże 1/3 na przód.
Wiem ze to trwa dłużnej, ale od czego można w grze przyspieszyć czas.

A natomiast jeśli chodzi o Sub Command to zaglądnij do działu "Wasze Gry" i tam jest cały rozdział poświęcony tej grze poczytaj, zagadaj do odpowiednich ludzi np. do Matrose. Bo jest kilku co w to gra.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 17 Lipiec 2009, 12:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #3  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 12:40   

Amerykanskie op nie posiadaja chrap.

Jezeli chodzi o niemieckie op to nacisnij klawisz "f1" - i znajdz klawisz w help'ie (o ile maja chrapy).



PS. Update. Marco, nie chcialem cie zranic :beksa: :lol
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 17 Lipiec 2009, 13:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #4  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 12:47   

thx :)
nie interesuję się stricte łodziami podwodnymi w takim stopniu, żebym posiadał takie info, więc dzięki za doszkolenie - napewno zapamiętam :)

co do kwestii silnika :P fakt - idiotycznie to napisałem, cóż zdarza się każdemu czasem bzdurę chlapnąć ;) :P

mogę liczyć na resztę odpowiedzi na moje pytania ? :)
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #5  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 12:58   

Zaru85 odpisałem ci tylko jako edycja postu to robiłem i dopiero teraz się wyświetliło, doczytaj końcówkę. :)

Tes-u ranisz mnie ta wypowiedzią ;) jasne że wiem że wyszedł ten dodatek.
A jak tam w UK leci bo po IP-ku widzę że za granicą :schock
 
     
Sokół 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Pruszcz Gd.

 #6  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 13:13   

nie posiadam u-boot mission i mam pytanie - w dodatku są chrapy na u-bootach??
_________________

 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #7  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 14:10   

mało sprecyzowałem:
używam tylko prędkości "1/3" i dodatkowo korzystam z silnika elektrycznego ile dam rady, żeby nie marnować paliwa - wydaje mi się, że to chyba jedyna taktyka na jak największe zaoszczędzenie cennego paliwa.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #8  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 14:27   

A teraz może szybkie pytanie.... Skąd się bierze prąd w akumulatorach?

Tak, z ładowania przez jeden silnik
Zamienia energię paliwa w energię ruchu, a prądnica zamienia tą energię w prąd, który jest używany do ładowania...

I teraz szybkie pytanie. Czy okręt to Perpetum Mobile? Nie.

Na każdym etapie masz straty energii... Które będą mniejsze:

Energia paliwa=>Energię ruchu (moment obrotowy)=>Obrót Śruby
Energia paliwa=>Energie ruchu=>Prąd=>Akumulatory=>Silnik elektryczny=>Energię ruchu=> Obrót Śruby

?

Ładowanie akumulatorów pożera paliwo, które powinno służyć ci na dłużej. I pytanie:

Skąd właściwie płyniesz i dokąd? I czym?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_U-96 
GROSSADMIRAL




Kraj:
poland

Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica
Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 2456
Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa

 #9  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 14:34   

... i jeszcze jedno, nie ma czegos takiego jak lodzie podwodne !!!! Sa okrety podwodne, radze to zapamietac nowmukoledze :)
_________________
capt. TUPOLOV commanding
 
 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #10  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 15:05   

Mam pecha, przed sekundą sprawdziłem i zonk - save przepadł... musze zakonczyc poprzednią misję.... :/

Wiem tyle co pamiętam: to okolica Tai Pei a wypływam z Pearl Harbor , przez Midway ( uzupełniam paliwo )
Klasa OP - Porpoise

Jaką w takim razie polecacie taktykę samego dopływania do celu - cały czas na powierzchni?
Spodziewałem się tego, że na 100000% w grze będzie uwzględniony większy pobór paliwa spowodowany ładowaniem akumulatorów, aczkolwiek ładują się one stosunkowo szybko przy prędkości 1/3 na powierzchni a rozładowują około 2 razy wolniej pod pow. wody przy tej samej prędkości (1/3)
Jak dotąd wiem tyle, że lepiej mnie wyszło "paliwowo" płynięcie ile się da na silniku elektrycznym ( ładownie-> zanurzenie->wynurzenie->ładowanie i tak w koło) niż korzystanie tylko z diesla przy prędkości 2/3.

Drugim powodem dla, którego tak działam jest dość spora liczba wrogich samolotów, które z marnym skutkiem próbowały mnie zaczepiać ale czasem im się coś udawało. Co więcej, nie wiem jak bardzo tak kwestia jest rozwinięta - zdarzało się, że pojawiał się samolot zwiadowczy, pokręcił i wiał - nie wiem czy ma to w grze jakieś skutki - w rzeczywistości zapewne na 99,9% były by.

Za dnia na elektrycznym jak najdłużej - w nocy na dieslu - to moja taktyka.
Chętnie wysłucham waszych propozycji na ten temat :)
 
     
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #11  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 16:33   

Coś Ci te paliwo jakoś za szybko ucieka. Ja stosuję następującą taktykę. Płynę na
powierzchni ok 8-9 węzłów (czasem mniej) i co jakiś czas (parę dni) zanurzam się na cały dzień aby zaoszczędzić paliwo, ale też aby wypoczęła załoga.Po do dopłynięciu do "rejonu
operacyjnego" mam ponad połowę "baku" paliwka i mogę spokojnie uganiać się za
konwojami czy innymi celami. Tą samą metodą wracam do Pearl bez żadnego tankowania i jeszcze mi zostaje coś niecoś paliwa w zbiornikach.
A co do lotnictwa to kupuję sobie radar dozoru powietrznego. Jeśli radar wykryje jakieś "ptaszysko" ma się tyle czasu, że z powodzeniem można się
spokojnie zanurzyć.
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #12  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 17:02   

No jeszcze dochodzi kwestia typu okrętu, bo niektóre typy różnią się znacznie zasięgiem operacyjnym. Ja ką masz wersje gry 1.0 czy 1.4 ? bo w 1.0 mogą być takie "jaja" ze okrętem o małym zasięgu wysyłają Cię na rejs bez powrotu.
 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #13  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 17:10   

wersja 1.4

pokombinuje, zobaczymy czy da radę tak jak Gregorios sugeruje :)
 
     
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #14  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 17:23   

Po prostu ja staram się na bieżąco kontrolować straty paliwa abym po dotarciu do wyznaczonego celu miał sporo ponad połowę w zbiornikach. Jeśli za szybko ubywa niestety trzeba ciągnąć tam jak żółw. :lol Taki rejs trwa czasem ponad 2 miesiące. :8)
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #15  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 18:05   

zaru85 napisał/a:
aczkolwiek ładują się one stosunkowo szybko przy prędkości 1/3 na powierzchni a rozładowują około 2 razy wolniej pod pow. wody przy tej samej prędkości (1/3)


Tylko... Ile węzłów tracisz na godzinę na ładowaniu i ile zyskujesz na płynięciu pod wodą?

Załóżmy 1h ładowania, 2h rozładowania

Powiedzmy, że mamy 15 węzłów, a ładując 10 wezłów... Pod wodą 2 węzły (zakładam, bo nie pamiętam prawdziwych)...

To teraz suma... płynąc normalnie 15 węzłów w 1h, z ładowaniem 10+2x2=14 węzłów w 3h...

Najprościej zrób w taki sposób... Bo może rzeczywiście zrobili w grze perpetum mobile i ładuje sie za szybko... I np wyjdzie 15 węzłów vs 16 węzłów...

I dziwi mnie Porpoise z PH... W którym roku? Ja na początku wojny miałem Tambora...
Kampanię zacząłeś w wersji 1.4, czy innej? Bo, że grasz w 1.4 to wiem, ale chodzi mi o wersję, gdy startowałeś.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #16  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 18:08   

Zawsze opcją najbardziej opłacalną opcją jest tzw. prędkość ekonomiczna. Nie za szybko, ale też nie za wolno. Nie wiem jak w SH4, ale np. w GWX 2.1 dla typu VIIC najlepsza prędkość to 8 węzłów. Można na niej obrócić z Francji do Brazylii i z powrotem. :8)
_________________

 
     
witmanne 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Maciek
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 46
Skąd: Szczecin

 #17  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 18:22   

no albo do ameryki jak mleczną krowę koło Grenalndi się odwiedzi (GWX 3.0) :8)
_________________
przegrać bitwę to nie to samo co być zwyciężonym
 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #18  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 18:57   

od początku miałem 1.4

początek kariery: 1941
do dyspozycji 3 okręty:
Tambor
Gar
Porpoise
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #19  Wysłany: 17 Lipiec 2009, 20:43   

Zaraz... wybierałeś? Jak tak, to wybór Porpoise był najgorszy z możliwych....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
zaru85 




Kraj:
poland

Imię: Michał
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 16
Skąd: Kraków

 #20  Wysłany: 18 Lipiec 2009, 23:06   

W kampanii normalnie miałem wybór od którego roku zacząć, imię nazwisko kapitana i klasa okrętu.
Porpoise wybrałem bo domyślnie był zaznaczony - nie ma jak sprawdzić co wybiera się, zero parametrów, więc wybrałem pierwszy lepszy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Klasyfikacja rankingowa SH4.
Status na 27.05.2009 r.
PL_Pasterz Wykaz patroli 0 26 Kwiecień 2009, 13:50
PL_Pasterz
Brak nowych postów Ogłoszenie: Nowy ranking SH4
Sezon 2009/2010 (mam nadzieję)
PL_Andrev Pytania i odpowiedzi 0 24 Wrzesień 2009, 19:21
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: TUNNGLE - konfiguracja SH4 do gry przez LAN
Program TUNNGLE: monopol UBI złamany!
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 0 27 Sierpień 2009, 20:08
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Dodatki które MUSISZ mieć aby zagrać z nami na multi w SH4
Instalacja niezbędnych modów oraz dodatku z nowymi misjami do SH4
PL_Andrev Nasze aktualne patrole 0 27 Wrzesień 2009, 11:55
PL_Andrev
Brak nowych postów Przyklejony: Gra 1 - (brak konwoju) - "Jubilee i Pedestal"
14-31 VIII 42
PL_CMDR Blue R Admirałowie Arktyki PBF 8 12 Październik 2016, 12:19
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: SH4 - Tutorial video PolishSeamen.
Atak torpedowy przy 100% realiźmie gry - film instruktażowy.
PL_Pasterz Ogólnie o SH IV 9 14 Październik 2010, 18:40
PL_petryko6
Brak nowych postów Brak klucza w SH4
pawelus6 Ogólnie o SH IV 21 5 Styczeń 2009, 21:59
PL_kolosm


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group