Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Nie wiem czy odkrylem Ameryke czy nie, ale zauwazylem pewien problem z okreslaniem odleglosci przez TDC przy roznych rozdzielczosciach monitora. Wyglada na to, ze blad pomiaru odleglosci przy rozdzialce 1024*768 rosnie znaczaco wraz ze wzrostem odleglosci od celu.
Ostatnio zmienilem kilka komponetow w komputerze, co pozwala mi na plyna gre w rozdzielczosci 1280×1024. Akurat mialem w save misje, gdzie probowalem zatopic troop'a z duzej odleglosci.
Pomiar odleglosci na starym set-up'ie (1024*768) wahal sie w granicach 2600 - 2800 mm, co po oddaniu probniej salwy nijak mialo sie z rzeczywistoscia. Widac bylo jak torpedy ida na eskortujacy DD, zamiast isc w kierunku troop'a.
Pomiar odleglosci na nowym setupie (1280×1024) wahal sie w granicah 6600 - 6800 mm, co wygladalo na pomiar, mniej wiecej odpowiadajacy rzeczywistemu. Kierunek biegu torped byl rowniez mniej, wiecej prawidlowy.
Niestety gralem na 100% realizmu i nie bylem w stanie dokladnie ocenic kierunku biegu torped (zadna nie trafila).
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#2 Wysłany: 4 Sierpień 2009, 17:22
Wiesz co, jedyne co można zasugerować przy aż tak dużej rozbieżności wyników to to, że na wyższej rozdzielczości możesz obserwować więcej szczegółów i precyzyjniej określisz odległość w oparciu o jakiś szczegół (np. rzeczywista wysokość masztu, który będzie widoczny przy wyższej rozdzielczości).
Moja rada:
Zrób sobie misję testową i sprawdź odległości przy rozdzielczości obecnej, a potem w opcjach graficznych zmniejsz rozdzielczość i spróbuj ponownie.
Osobiście bym wskazywał na tzw. "błąd czynnika ludzkiego".
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#3 Wysłany: 5 Sierpień 2009, 10:10
PL_Andrev napisał/a:
Osobiście bym wskazywał na tzw. "błąd czynnika ludzkiego".
Nope. To byl troop (zwarta sylwetka, wysoka burta, 2 waskie kominy), wiec dosc latwy cel do pomiaru i rozpoznania. Pozatym roznica w pomiarze o pare milimetrow nie powoduje/nie powinna powodowac takiej roznicy. Problem zauwazylem juz wczesniej. Np. podejscie do duzego konwoju, atakuje drugi statek w pierwszej kolumnie a obrywa 3 w drugiej (sic!). Juz wtedy cos nie gralo. To bylo nawet widac na mapie ataku, jak torpeda przechodzi przez namiar i wybucha sporo za namiarem. Teraz przynajmniej wiem dlaczego. Jak bede mial troche czasu, to sprawdze swoja teorie (wlaczylem sobie podglad zewnetrzy - niestety w kampani dziala dopiero po zmianie ustawien w bazie).
Misja testowa jest niezbyt adekwatnym testem w tym przypadku, ze wzgledu na stosunkowo mala odleglosc do celu (blad rosnie wraz z odlegloscia).
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#4 Wysłany: 6 Sierpień 2009, 19:48
Cytat:
Wiesz co, jedyne co można zasugerować przy aż tak dużej rozbieżności wyników to to, że na wyższej rozdzielczości możesz obserwować więcej szczegółów i precyzyjniej określisz odległość w oparciu o jakiś szczegół (np. rzeczywista wysokość masztu, który będzie widoczny przy wyższej rozdzielczości).
A jednak chyba to.
Zrobilem kilka screenow i pomiary nie rozchodza sie tak bardzo. Choc cos nie daje mi spokoju, te 2600 mm poprzednio grubo ostawaly od rzeczywistosci.
Screenshot_1.jpg Lepsza rozdzielczosc.
Plik ściągnięto 19 raz(y) 146.55 KB
Screenshot_5.jpg Zmiana ustawien
Plik ściągnięto 15 raz(y) 64.91 KB
Screenshot_6.jpg Gorsza rozdzielczosc. 1 trafienie torpeda. Byla roznica w pomiarze i trafieniu., aczkolwiek przy tej odleglosci to raczej blad ludzki.
Plik ściągnięto 14 raz(y) 123.28 KB
Screenshot_3.jpg Lepsza rozdzielczosc. Kolejny pomiar. Patrz na roznice w odleglosci. To pokazuje jak trudne sa pomiary na dalekich dystansach. Statek byl zawazalnie bardziej wyrazny niz w gorszej rozdzielczosci.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 6 Sierpień 2009, 21:02
I jeszcze jedna sprawa.
Jednostki w SH4 (moim zdaniem) zachowują się znacznie bardziej inteligentnie niż w przypadku SH3.
Jeśli strzelasz torpedą parową jest wielce prawdopodobne że merch ją dostrzeże a wtedy:
a) może skręcić
b) może przyspieszyć
c) może zwolnić (a nawet się zatrzymać)
I szanse na trafienie spadają, zwłaszcza jeśli strzelasz z dużej odległości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum