POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dokladnosc TDC a rozdzielczosc monitora
Autor Wiadomość
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #1  Wysłany: 4 Sierpień 2009, 11:48   Dokladnosc TDC a rozdzielczosc monitora

Nie wiem czy odkrylem Ameryke czy nie, ale zauwazylem pewien problem z okreslaniem odleglosci przez TDC przy roznych rozdzielczosciach monitora. Wyglada na to, ze blad pomiaru odleglosci przy rozdzialce 1024*768 rosnie znaczaco wraz ze wzrostem odleglosci od celu.
Ostatnio zmienilem kilka komponetow w komputerze, co pozwala mi na plyna gre w rozdzielczosci 1280×1024. Akurat mialem w save misje, gdzie probowalem zatopic troop'a z duzej odleglosci.
Pomiar odleglosci na starym set-up'ie (1024*768) wahal sie w granicach 2600 - 2800 mm, co po oddaniu probniej salwy nijak mialo sie z rzeczywistoscia. Widac bylo jak torpedy ida na eskortujacy DD, zamiast isc w kierunku troop'a.
Pomiar odleglosci na nowym setupie (1280×1024) wahal sie w granicah 6600 - 6800 mm, co wygladalo na pomiar, mniej wiecej odpowiadajacy rzeczywistemu. Kierunek biegu torped byl rowniez mniej, wiecej prawidlowy.
Niestety gralem na 100% realizmu i nie bylem w stanie dokladnie ocenic kierunku biegu torped (zadna nie trafila).

Czy zauwazyliscie podobne problemy?

Rankingowy set-up Sh4.

Pzdr.
tes
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 4 Sierpień 2009, 11:53, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #2  Wysłany: 4 Sierpień 2009, 17:22   

Wiesz co, jedyne co można zasugerować przy aż tak dużej rozbieżności wyników to to, że na wyższej rozdzielczości możesz obserwować więcej szczegółów i precyzyjniej określisz odległość w oparciu o jakiś szczegół (np. rzeczywista wysokość masztu, który będzie widoczny przy wyższej rozdzielczości).

Moja rada:
Zrób sobie misję testową i sprawdź odległości przy rozdzielczości obecnej, a potem w opcjach graficznych zmniejsz rozdzielczość i spróbuj ponownie.

Osobiście bym wskazywał na tzw. "błąd czynnika ludzkiego".
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #3  Wysłany: 5 Sierpień 2009, 10:10   

PL_Andrev napisał/a:

Osobiście bym wskazywał na tzw. "błąd czynnika ludzkiego".


Nope. To byl troop (zwarta sylwetka, wysoka burta, 2 waskie kominy), wiec dosc latwy cel do pomiaru i rozpoznania. Pozatym roznica w pomiarze o pare milimetrow nie powoduje/nie powinna powodowac takiej roznicy. Problem zauwazylem juz wczesniej. Np. podejscie do duzego konwoju, atakuje drugi statek w pierwszej kolumnie a obrywa 3 w drugiej (sic!). Juz wtedy cos nie gralo. To bylo nawet widac na mapie ataku, jak torpeda przechodzi przez namiar i wybucha sporo za namiarem. Teraz przynajmniej wiem dlaczego. Jak bede mial troche czasu, to sprawdze swoja teorie (wlaczylem sobie podglad zewnetrzy - niestety w kampani dziala dopiero po zmianie ustawien w bazie).

Misja testowa jest niezbyt adekwatnym testem w tym przypadku, ze wzgledu na stosunkowo mala odleglosc do celu (blad rosnie wraz z odlegloscia).
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 5 Sierpień 2009, 10:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #4  Wysłany: 6 Sierpień 2009, 19:48   

Cytat:
Wiesz co, jedyne co można zasugerować przy aż tak dużej rozbieżności wyników to to, że na wyższej rozdzielczości możesz obserwować więcej szczegółów i precyzyjniej określisz odległość w oparciu o jakiś szczegół (np. rzeczywista wysokość masztu, który będzie widoczny przy wyższej rozdzielczości).


A jednak chyba to.

Zrobilem kilka screenow i pomiary nie rozchodza sie tak bardzo. Choc cos nie daje mi spokoju, te 2600 mm poprzednio grubo ostawaly od rzeczywistosci.

Screenshot_1.jpg
Lepsza rozdzielczosc.
Plik ściągnięto 19 raz(y) 146.55 KB

Screenshot_5.jpg
Zmiana ustawien
Plik ściągnięto 15 raz(y) 64.91 KB

Screenshot_6.jpg
Gorsza rozdzielczosc. 1 trafienie torpeda. Byla roznica w pomiarze i trafieniu., aczkolwiek przy tej odleglosci to raczej blad ludzki.
Plik ściągnięto 14 raz(y) 123.28 KB

Screenshot_3.jpg
Lepsza rozdzielczosc. Kolejny pomiar. Patrz na roznice w odleglosci. To pokazuje jak trudne sa pomiary na dalekich dystansach. Statek byl zawazalnie bardziej wyrazny niz w gorszej rozdzielczosci.
Plik ściągnięto 15 raz(y) 138.24 KB

_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 6 Sierpień 2009, 19:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #5  Wysłany: 6 Sierpień 2009, 21:02   

I jeszcze jedna sprawa.

Jednostki w SH4 (moim zdaniem) zachowują się znacznie bardziej inteligentnie niż w przypadku SH3.
Jeśli strzelasz torpedą parową jest wielce prawdopodobne że merch ją dostrzeże a wtedy:
a) może skręcić
b) może przyspieszyć
c) może zwolnić (a nawet się zatrzymać)

I szanse na trafienie spadają, zwłaszcza jeśli strzelasz z dużej odległości.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów TDC MANUAL
Hanniba1 Ogólnie o SH IV 11 15 Styczeń 2008, 13:17
man
Brak nowych postów New UIs with TDC
wiadomości radiowe
Boski999 Dodatki, mody i modowanie 0 24 Luty 2014, 18:51
Boski999
Brak nowych postów KĄTOMIERZ KT MANUAL TDC
POCZĄTKUJĄCY Pytania i odpowiedzi 3 16 Marzec 2010, 22:24
POCZĄTKUJĄCY
Brak nowych postów Manualne TDC a noc w GWX 3.0
PL_Reaven Pytania i odpowiedzi 7 14 Październik 2010, 15:23
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith
Różne typu interfejsu / TDC ........... NOWA WERSJA
Boolo Dodatki, mody i modowanie 56 14 Czerwiec 2010, 16:27
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith 3.1.2
Nowa wersja modu!
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 18 15 Lipiec 2010, 12:38
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Multiple UIs for SH5 with TDC TheDarkWraith 3.9.3
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 2 6 Sierpień 2010, 10:21
PL_Andrev


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group