Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Jak część graczy doskonale wie, w multi-SH4 niestety...
- nie można zagrać ubootami
- ale za to można grać przeciwko Kriegsmarine
W związku z tym mam ideę, aby zaszczepić część gier w SH4 w system konwojowy, klimatycznie "bliższy naszym sercom". W tym celu prosiłbym o ile to mozliwe o zamieszczanie jakichkolwiek pomysłów na misje przeciwko konwojom faszystowskiej Rzeszy i (niestety pozorowanej przez Kriegsmarine) działaniom Regia Marina.
Zwykle powinno być około 10 dowolnych celów bez okrętów eskorty. Co prawda są dostępne tylko pancerniki kieszonkowe i niszczyciele klasy Z, ale na bezrybiu...
Chyba że jakiśmod wprowadzający inne jednostki, ale jakoś żaden nie przychodzi mi do głowy.
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#2 Wysłany: 6 Lipiec 2009, 19:46
Moja propozycja to ewakuacja Niemców i ich infrastruktury w 1945 r. statkami z Gdańska.
Nie pamiętam jednak czy były to pojedyncze jednostki czy jakieś małe konwoje.
No i jest jeszcze aspekt moralny tego mojego pomysłu. Statkami tymi uciekała głównie ludność cywilna.
Inny pomysł. Konwoje niemieckie zaopatrujące wojska niemieckie na północy Związku Radzieckiego.
Ostatnio zmieniony przez Gregorios 6 Lipiec 2009, 20:04, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 6 Lipiec 2009, 20:55
Gregorios napisał/a:
Moja propozycja to ewakuacja Niemców i ich infrastruktury w 1945 r. statkami z Gdańska. (...) Statkami tymi uciekała głównie ludność cywilna.
Bez eskorty, bez zagrożenia, nie-historyczny akwen dla amerykańskich czy brytyjskich jednostek podwodnych... A to z tymi jednostkaimi cywilnymi to okazuje się post-faszystowska propaganda o tzw. "dobrych Niemcach" i "złych Ruskich".
Gregorios napisał/a:
Inny pomysł. Konwoje niemieckie zaopatrujące wojska niemieckie na północy Związku Radzieckiego.
W ramach umowy podpisanej z III Rzeszą w roku 1940 Murmańsk stał się bazą dla niemieckich ubotów w ich drodze na Morze Norweskie lub Pacyfik.
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#4 Wysłany: 6 Lipiec 2009, 21:04
Zastanawiałem się także czy czasem nie szły jakieś konwoje pod oblężony Leningrad.
Można sprawdzić w wolnym czasie. No, ale to również nie historyczny akwen dla Koalicji.
Ostatnio zmieniony przez Gregorios 6 Lipiec 2009, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Adam
Ulubiona Gra: Saints Row The Third, TES V Skyrim. Pomógł: 9 razy Wiek: 31 Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 781 Skąd: Gdańsk i W.A.R.D.C
#5 Wysłany: 6 Lipiec 2009, 23:14
ta tyle że jak pisze na wikipedii to jest tam ciekawostka że podczas pobytu w USA skradziono mu wszystkie odznaczenia... a szkoda bo pewnie ładnie by te medale wyglądały nad kominkiem
_________________ Uważam Edge'a za najlepszego Wrestlera w całym WWE Jedenastokrotny World Champion
1 Lipca 1992r. - 11 Kwietnia 2011r.
Zakończył karierę.
Właśnie czytałeś podpis człowieka piszącego bez sensu, powinieneś się wstydzić
ta tyle że jak pisze na wikipedii to jest tam ciekawostka że podczas pobytu w USA skradziono mu wszystkie odznaczenia... a szkoda bo pewnie ładnie by te medale wyglądały nad kominkiem
Chyba pomyliłeś tematy...
_________________ "The only thing that ever really fightened me during the war was the U-boat peril"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#7 Wysłany: 11 Lipiec 2009, 13:32
Znacie problemy w TMO dot. "niezatapialności" wynurzonych subów?
Znalazłem coś takiego:
"Operation Monsun" v400 Uboat Damage Model
The OM v400 Uboat Damage Model (UDM) is a major upgrade to the damage model used on the various Uboats in Operation Monsun. The baseline of this damage model is “Observer’s” SH4 Fleet Boat Damage Model Redux which is currently being incorporated in to the next version of RFB. In this version you will see some of the following problems resolved:
When attacked on the surface, the players submarine will sink when damage beyond a certain point.
When submarine is sinking “blowing ballast” may not in some cases cause the submarine to surface.
Wygląda na to, że jest to rozwiązanie naszych problemów. Być może (po testach) kolejny ranking wystartuje na zestawie TMO+OM...
[ Dodano: 11 Lipiec 2009, 22:52 ]
* * *
Ciekawostka:
"Operation Monsun" umożliwia grę przeciwko:
- III Rzeszy
- Włoskiej Marynarce
- Francji Vichy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#9 Wysłany: 12 Lipiec 2009, 08:28
tes napisał/a:
Male pytanko.
Czy checie dorzucic cos do tego co juz jest? Czy bedzie to calkowicie nowy zestaw?
Nie "WY" tylko JA, i nie "chcemy" ale wyszedłem tylko z propozycją. A z tym wiąże się konieczność instalacji kolejnego modu (1.3GB), który z kolei może (ale nie musi) wpływać na obecny pakiet misji.
Jeśli by udało się zaprojektować te kilkanaście misji byłby to całkowicie nowy pakiet misji. Oczywiście trzeba by protestować, bo generalnie nie wiem jakie modyfikacje wprowadza OM (nie miałem jeszcze styczności z eskortą, a wiadomo że 1939 to suby były prawie bezkarne).
Z drugiej strony chłopakom z SH2 / DC kompletnie nie przeszkadza jaką stronę reprezentują suby a jaką DC (w poniedziałek brytyjskie suby przeciwko Włochom na morzu śródziemnym, a we wtorek japońskie suby przeciwko amerykańskim lotniskowcom na Pacyfiku) - liczy się w końcu dobra zabawa. Można by było więc zrobić pakiet mieszany...
Z tego co mogę już powiedzieć o zestawie TMO+OM (100% real, 1 patrol, wrzesień 1939, VIII flotylla), to na pewno zmian będzie wymagało korekta efektów tzw. "realistycznych", które nie sprawdzają się w multi, takich jak np. szybkość napraw czy szybkość tonięcia statków, a obecnie to tylko Pasterz ma o tym jako-takie pojęcie.
Tak, to ten mod.
Właśnie się bawię wersją 705+710:
Na TMO 163 który mam podstawowo zainstalowany do gry dograłem OM705, a następnie dodatek OM710.
tes napisał/a:
Czy TWOJE zmiany calkowicie przeniosa rozgrywke z Ocanu Spokojniego do Europy?
Pytam sie, bo chcialbym bardziej rozeznac sie w temacie.
Co masz na myśli mówiąc "moje zmiany"?
To chyba bez znaczenia w jakim rejonie będziemy się bawić. Ogrom jednostek jakie daje ten mod (te bardziej egzotyczne to np. RPA, Syria, Palestyna, Egipt) powoduje, że naprawdę boli to że nie możemy grać ubotami.
Ale "w zamian" mamy bandery innych państw Osi lub państw stowarzyszonych: Bułgaria, Rumunia, Francja Vichy, "okupowana" Grecja i Norwegia czy Finlandia.
Hiszpania chyba zachowała neutralność, ale też posiada kilka jednostek w zestawie.
Teraz, po prostu, możemy mieć większą elastyczność w tworzeniu misji. Nie tylko Pacyfik ale i Atlantyk, Morze Śródziemne, a nawet... Morze Czarne.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 3 Sierpień 2009, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#13 Wysłany: 3 Sierpień 2009, 19:55
[b]No i co?
Nikt nie ma jakiegoś pomysłu?
* * *
Dziś ukończyłem tzw. "kampanię radziecką" - 9 misji, bardzo luźno (lub nawet wcale) nawiązujących do historycznej rzeczywistości.
Powiem jedno: Widok tonącego okrętu Rzeszy, z ichnią -zgodną z rzeczywistością- flagą, należy do naprawdę przyjemnych dla oka widoków...
No dobra, teraz biorę się za niewielką kampanię atlantycką, póki i czas, i ochota, i pomysł znajdują wspólny pierwiastek w mojej głowie...
Andrev, a kto za Toba nadąży.... Trzaskasz te misje jak maszyna...
Ja nawet nie zdążę dobrze scenariusza wykombinować a ten już w rękawie z 5 nowych trzyma )
Do tego jednak trzeba mieć talent
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#16 Wysłany: 25 Sierpień 2009, 00:52
Andrev!
Mam do Ciebie parę pytań jako fachowca od SH4. Konkretnie moje pytania obejmują 2 tematy dotyczące TG 1.7, ale to już jutro wyłożę, a właściwie dzisiaj, jak na patelni co mnie nurtuje.
Pozdrawiam.
G
Ostatnio zmieniony przez Gregorios 25 Sierpień 2009, 00:53, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 182 Skąd: Warszawa
#17 Wysłany: 25 Sierpień 2009, 10:53
Mam 3 pytanka:
1.Czy w TM170 zwiększono zasięg wykrywania okrętów podwodnych na powierzchni i pod
wodą przez Japończyków?
Przykład.
Parę razy zdarzyło mi się w kampanii że płynąłem na przyśpieszeniu x1500 i po
zatrzymaniu (tj.wykryciu japońskich niszczycieli), po paru manewrach i zanurzeniu
płynęły one do mnie jak po sznurku no i efekt wiadomo jaki był przeważnie.
2.Czy w TM170 zwiększono spostrzegawczość japońskich pilotów, czy zaopatrzono ich w
jakiś nowy sprzęt o którym nic nie wiem?
Przykład.
Płynąłem na przyśpieszeniu w zanurzeniu żeby nie skłamać chyba 25m. Zostałem
zlokalizowany przez samolot i zatopiony.
3.Czy w TM170 zwiększono zużycie paliwa przez okręty podwodne? Ktoś już kiedyś o tym
pisał i nie chciało mi się w to wierzyć, ale sam się o tym niedawno przekonałem.
Po wypłynięciu z Pearl Harbour i po "oszczędnym" dopłynięciu w rejon wysp japońskich
praktycznie nie miałem paliwa na powrót a co dopiero za uganianiem się za frachtowcami.
Ostatnio zmieniony przez Gregorios 25 Sierpień 2009, 10:59, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#18 Wysłany: 25 Sierpień 2009, 19:08
Gregorios napisał/a:
Mam 3 pytanka:
1.Czy w TM170 zwiększono zasięg wykrywania okrętów podwodnych na powierzchni i pod
wodą przez Japończyków?
W stosunku do poprzednich wersji TMO czy gołej gry?
Jeśli chodzi o gołą grę to TAK, i zostało to nieźle przegięte.
Veteran potrafi wykryć okręt stojący w wodzie na peryskopowej z włączonym "cichym biegiem" (czyli zero emisji hałasu) z bodajże 4-5km przy bardzo niskiej fali.
Elite potrafi zatopić suba ze 100% skutecznością na dowolnej głębokości...
Gregorios napisał/a:
2.Czy w TM170 zwiększono spostrzegawczość japońskich pilotów, czy zaopatrzono ich w
jakiś nowy sprzęt o którym nic nie wiem?
Przykład.
Płynąłem na przyśpieszeniu w zanurzeniu żeby nie skłamać chyba 25m. Zostałem
zlokalizowany przez samolot i zatopiony.
Powiem tak:
Bomby mogły być ustawione na 15-20 m i wtedy szanse miałeś małe.
Na atak z powietrza taka głębokość jest naprawdę mała.
Co do płynięcia w zanurzeniu. W poprzednich wersjach sub przy bardzo niskiej fali był widoczny do 30m głębokości chyba.
Gregorios napisał/a:
3.Czy w TM170 zwiększono zużycie paliwa przez okręty podwodne? Ktoś już kiedyś o tym
pisał i nie chciało mi się w to wierzyć, ale sam się o tym niedawno przekonałem.
Po wypłynięciu z Pearl Harbour i po "oszczędnym" dopłynięciu w rejon wysp japońskich
praktycznie nie miałem paliwa na powrót a co dopiero za uganianiem się za frachtowcami.
Znany problem.
Musisz płynąć nie bezpośrednio do celu, ale z dotankowaniem w bazach po drodze.
Inne porady to 1/3 naprzód...
I nie pływać w zanurzeniu, bo ładując akumulatory zużywasz też paliwo i to chyba więcej niż gdybyś płynął bez ładowania.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#20 Wysłany: 25 Sierpień 2009, 23:24
PL_Andrev napisał/a:
Jeśli chodzi o gołą grę to TAK, i zostało to nieźle przegięte.
Veteran potrafi wykryć okręt stojący w wodzie na peryskopowej z włączonym "cichym biegiem" (czyli zero emisji hałasu) z bodajże 4-5km przy bardzo niskiej fali.
Elite potrafi zatopić suba ze 100% skutecznością na dowolnej głębokości...
To sie nazywa "podniesc poziom" trudnosci. Pewnie elite ma zdalnie sterowane bg .
To co zauwazylem w czasie podejscia do grupy uderzeniowej, iz momentalnie po wykryciu oblatuje cie chmara DD. DD potrafi byc na tyle beszczelne, ze stanie nad toba i ot tak zrzuca bomby glembinowe (niezly "realizm"). Co ciekawe animacja wybuchu jest za rufa DD, tak jak by sobie plynal i zrzucal. Oczywiscie w "realu" jest to niemozliwe, ze wzgledu na spore ryzyko uskodzenia lub zatopienia wlasnej jednostki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum