POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zbiorniki balastowe, paliwa itd
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 10:43   

Cytat:
Koledzy niemal pobili się dowodząc swoich racji, co to to wystaje z boku...



I wiesz, co. Potem poczytałem i wyszło.... że każdy miał rację... W pierwszych wersjach były tam tylko Zbiorniki Balastowe, ale jak potem zwiększano pojemność zbiorników, to je miedzy zbiorniki powietrza wciskano dodatkowe zbiorniki paliwa... Ale cały czas mnie ciekawi, jak to możliwe, że woda zapełniała zbiornik, gdy ten się opróżniał... Taki "tłok" był w środku?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #2  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 11:15   

Finek nie tłumacz się bo byłeś ewidentnie w błędzie i kropka :8)
I nie wiem czego tu nie rozumiesz - otwarcie odpowietrzników u góry zbiornika powoduje napływ (przez otwory w dnie zbiornika) wody zaburtowej i zanurzenie okrętu.

Aby się wynurzyć zamykano odpowietrzniki (górny zawór w zbiorniku) i wpuszczano powietrze (które było sprężone w butli), to powietrze zajmowało powoli miejsce od góry zbiornika co powodowało wypieranie wody na zewnątrz zbiornika balastowego.

Ot to w skrócie cała filozofia działania, oczywiście na okręcie podwodnym na pewno tak ważne systemy były ciut bardzie skomplikowane i zdublowane w razie awarii.
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 20 Wrzesień 2009, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #3  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 12:24   

A co z paliwem w zbiornikach, panie mądry... Bo widzę, że nie wiesz, o czym mowa...

Cytat:
(...)Zaprojektowano większe zbiorniki paliwowe. Zbiorniki zewnętrzne zostały umieszczone w poszerzonych o 35cm Zbiornikach Siodłowych, natomiast wewnętrzne, znajdujące się w kadłubie sztywnym (...)




Cytat:
Finek nie tłumacz się bo byłeś ewidentnie w błędzie i kropka :8)


Jak widać nie do końca... I kropka :8)
Tylko jak czytałem inną książkę, to zaznaczono w niej zbiornik paliwa... No i skąd miałem wiedzieć, ze on jest obok zbiornika balastowego w zbiorniku siodłowym? Ale jednocześnie, też tam miał być....
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 20 Wrzesień 2009, 12:31, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 12:55   

http://www.uboatarchive.n...alPlanC.jpg.jpg
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #5  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 13:06   

Podaj to samo dla zmodyfikowanej VIIC, a nie "czystej"

EDIT
Mam wersję, której to cytat VIIC/42

Ps. Tak, wiem, że U-995 to nie VIIC/42, ale z pamięci podawałem wtedy.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 20 Wrzesień 2009, 13:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #6  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 13:32   

Dobra bo w zasadzie możemy mieć racje. A to w sumie jest temat z podziekowaniami.

PS.
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Ale cały czas mnie ciekawi, jak to możliwe, że woda zapełniała zbiornik, gdy ten się opróżniał... Taki "tłok" był w środku?


Z góry pobierano paliwo, a w miarę jego ubytku od dołu napływała woda.

PPS. Maniek gdzie Ty się podziewasz :hmm
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 20 Wrzesień 2009, 14:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #7  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 13:48   

:zbanowacgo: :spam: :OFF TOPIC
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #8  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 15:45   

PL_Marco napisał/a:
Dobra bo w zasadzie możemy mieć racje. A to w sumie jest temat z podziekowaniami.

PS.
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Ale cały czas mnie ciekawi, jak to możliwe, że woda zapełniała zbiornik, gdy ten się opróżniał... Taki "tłok" był w środku?


Z góry pobierano paliwo, a w miarę jego ubytku od dołu napływała woda.

PPS. Maniek gdzie Ty się podziewasz :hmm


A nie wymiesza się wtedy paliwo z wodą?

I niech moderator podzieli...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 20 Wrzesień 2009, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #9  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 16:09   

a ja proponuję pociąć temat do wypracowania Andreva - bo się śmietnik tu zrobił a tak ładnie tu było...
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #10  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 16:45   

PL_CMDR Blue R napisał/a:
A nie wymiesza się wtedy paliwo z wodą?

Nie... ropa zachowa się dokładnie tak samo jak olej w mieszaninie z wodą. Wymiesza się, ale po chwili rozdzieli.
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #11  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 17:10   

A co z silnikiem który to zassał??? Panowie zresztą musi istnieć coś takiego jak "Sedymentacja grawitacyjna" co oznacza iż cięższe części zawarte w paliwie ( brud WODA, części stałe ) muszą opaść na dno zbiornika, z którego POWINNY zostać zdrenowane. Więc według mnie nie ma mowy o łączeniu w jednym zbiorniku paliwa oraz ( O ZGROZO ) wody morskiej. Silnik po takiej mieszance by wypluł tłoki...

Zresztą według mnie kolejną sprawą która jest przeciwna usadowieniu zbiorników paliwowych jest fakt iż one przecież nie mogą być narażone na bezpośrednie ataki, a umiejscowienie ich jako zbiorników zewnętrznych temu przeczy.

Kolejna rzecz. Zbiorniki paliwowe są "z reguły' umiejscawiane jako zbiorniki denne, co w tym przypadku ochrania je przed atakami.

I się tak zastanówmy...gdyby paliwowe były połączone z balastowymi :schock to jak by to wyglądało przy:


a) szasowaniu awaryjnym...wypompowujemy także paliwo :? :? :?
b) jak wygląda sprawa z balastowaniem okrętu gdy na lewej burcie mamy pełen zbiornik paliwowy, a na prawej pusty zbiornik....mamy ładny przechylik, który trzeba dodatkowo balastować
c) przy uszkodzeniu poszycia kadłuba tracimy całe paliwo....

To są tylko i wyłącznie moje "teorie" ale ja ta sprawę widzę tak ;| |

EDIT

Po obejrzeniu zdjęcia danego przez Kamila moja teoria się sprawdza. Jak byk widać paliwowe jako zbiorniki denne.....
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 20 Wrzesień 2009, 17:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #12  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 17:18   

Bo moze nie każdy wie o co biega, wiec dam fotki
I twierdze że Finek jest w błędzie - bo zaznaczony zbiornik to zbiornik czysto balastowy.
Finek twierdzi że tam było za to paliwko :hmm





Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 20 Wrzesień 2009, 17:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #13  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 17:23   

Jeżeli zbiornik paliwowy ma gdzieś być to albo ZA balastowym albo POD BALASTOWYM ale wersja ze paliwowy jest na zewnątrz to raczej trudno mi uwierzyć.....

Marco tys wogóle przeczytał co napisałem post wyżej, jasno wynika to co napisałeś teraz :||
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 20 Wrzesień 2009, 17:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #14  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 17:25   

PL_HUBAL napisał/a:
Marco tys wogule przeczytał...


Aghrrrr!!!
Lekarza! Wołajcie lekarza!
:bum:
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 20 Wrzesień 2009, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #15  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 18:10   

Zbiornik balastowy. Marco ma rację.
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #16  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 18:35   

I tu Marco PRZYZNAŁEM się do błędu, a mówię teraz o czymś innym (możesz przeczytać, co piszę?)... Bo jak czytałem jedną książkę, to pisało o zbiornikach "nałożonych jak siodło na kadłub sztywny"... To to ten zbiornik pasował...

A potem doczytałem (w Żelaznych Rekinach Donitza, które zacząłem czytać dopiero wracając ze zlotu), że te zbiorniki były w zbiorniku siodłowym i to w wersji VIIC/42.... Co dalej wskazuje, że w środku tego, tylko w innej wersji U-Boota... Ale chyba to jest zbiornik siodłowy, nie?

I tu jest sprawa, czy to zaznaczone, to zbiornik balastowy, czy zbiornik siodłowy, W KTÓRYM jest zbiornik balastowy... Bo to co dałeś (ten plan) to plan U-Boota VIIC, a jasno pisze, że to w zmodyfikowanej wersji domontowali... I pisze też, że gdy były zużywane, to miejsce paliwa zajmowała woda i to mnie najbardziej ciekawi, jak to było zorganizowane... Czy jakiś tłok był i jak paliwo się wypompowywało to tłok się poruszał, a miejsce paliwa zajmowała woda?... Bo zadam proste pytanie:

Co broni pod tą puchą siodłową zmieścić kilka zbiorników oddzielonych od siebie?
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
janko175 
Fahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Janek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 318
Skąd: Cieszyn

 #17  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 19:20   

Panowie , kto przy zdrowych zmysłach umieścił by w takim miejscu zbirnik z paliwem ??? Jeden pocisk nawet małego kalibru i ...bum. Chyba nie posądzacie niemieckich konstruktorów o taką ignoracje .
A co do pomysłu łaczenia wody i paliwa ,to zdecydowanie odpada . Te dwie ciecze na pewno nigdy nie miały ze sobą kontaktu. Co nie wyklucza tego ,że mogły zajmować ten sam zbiornik.
Ostatnio zmieniony przez janko175 20 Wrzesień 2009, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #18  Wysłany: 20 Wrzesień 2009, 19:28   

Właśnie dlatego mnie interesuje, jak to mogło być zrobione... Bo może naprawdę autor się pomylił... Choć kiedyś też czytałem o szkoleniu dowódców U-Bootów na tzw. "symulatorze" z modelami i też nigdy nie znalazłem informacji o tym...
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #19  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 12:47   

Mariusz Borowiak: Żelazne Rekiny Doenitza; Tom1; Warszawa 2009; strony 114-115

Skan w załączniku, choć nie ma tu nic o zmodyfikowanej VIIC

Obraz 035.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 139.36 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 21 Wrzesień 2009, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #20  Wysłany: 21 Wrzesień 2009, 16:08   

Rozwiazanie jest dosc proste. Podzielic ten rejon na sekcje. Czesc uzyc jak zbiorniki balastowe, czesc jako zbiorniki paliwa. Druga opcja. Cos na wzor owczesnich babli przeciwtorpedowych, ktore w nie ktorych rozwiazaniach mialy specjalne zbiorniki/sekcje? na paliwo. Takie rozwiazanie zwiekszalo zapas paliwa i zapewnialo dodatkowa amortyzacje wybuchu glowicy torpedy.

Kod:
An obvious advantage of using liquid-loading--rapidly exploited--was the ability to store fuel in the liquid protective layer and then replace it with sea-water of similar density, thus retaining the system’s protective qualities as fuel was expended.  Less obvious was the proper sequencing of liquid and void layers, or their appropriate depth.

Za: http://www.navweaps.com/index_tech/tech-047.htm

Jezeli chodzi o same zbiorniki na paliwo. To pewnie byly dodatkiem do zbiornikow glownch. Jedyny cel zwiekszenie zasiegu, cos ala dodatkowe zbiorniki w samolotach. Ewentualne uszkodznie takego zbiornika moglo byc nawet zbawienne dla ubota. Tak plama ropy? na wodzie daje duzo do myslenia.

Jezeli chodzi o to co zastosowano w Ubotach, to nie mam zielonego pojecia. Nie jestem ekspertem w tych sprawach.

Drazac temat^^ :
Kod:
The Type IID had additional saddle tanks fitted to the sides of the external hull. These saddle tanks were used to accomodate additional diesel storage tanks. The diesel oil would float atop the saddle tanks and as the oil is consumed, sea water would gradually fill the tanks to compensate for the positive buoyancy

Ciekawe: http://www.uboataces.com/uboat-type-ii.shtml

Opis VII:
Kod:
R1 – Compensating Fuel Bunker #1 [Regelbunker] - This tank is located external to the pressure hull and in the center section of the saddle tanks, and its construction is very unique. The tank has an opening at the very bottom to allow sea water to enter the tank as the fuel was being used. The fuel is lighter than sea water, so the fuel tends to float to the top of the tank. This is where the term self compensating comes into play because nothing needs to be pumped into this tank to offset the depleted fuel weight. This tank increased the U-boats’ fuel capacity by approximately 20 cubic meters on each side. Therefore, the total capacity of R1 is 40 cubic meters, or approximately 43.2 tons of fuel which extends the U-boats range about 2000 nautical miles. This modification started with the Type VIIB.

 


Za: http://www.uboat.net/foru...?14,79256,79288
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 21 Wrzesień 2009, 16:47, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Opinie na temat patcha 1.2, bugi, problemy itd...
PL_Andrev Dział ogólny do rozmów na temat SH V 40 19 Listopad 2010, 20:27
bufi
Brak nowych postów Uzupełnienie torped+paliwa
Gość Pytania i odpowiedzi 24 1 Czerwiec 2011, 17:19
woyteka
Brak nowych postów Paliwo-zasięg. Puste zbiorniki na środku oceanu
Piwek Pytania i odpowiedzi 0 23 Kwiecień 2008, 12:04
Piwek
Brak nowych postów Paliwo-zasięg. Puste zbiorniki na środku oceanu
Piwek Pytania i odpowiedzi 9 26 Grudzień 2008, 18:52
Wodnik-32
Brak nowych postów Mleczne Krowy i pobieranie paliwa na Atlantyku
PL_Adm.Lütjens Dodatki, mody i modowanie 25 2 Kwiecień 2009, 08:21
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol nr 1 - "KOTA Armia amerykańska bez paliwa."
PL_CMDR Blue R Jesień 2013 1 2 Październik 2013, 14:32
Gość
Brak nowych postów Patrol nr 1 - "KOTA Armia amerykańska bez paliwa."
Serwer 2
PL_Cmd_Jacek Jesień 2013 2 3 Październik 2013, 15:16
PL_CMDR Blue R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group