Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 22 Wrzesień 2009, 22:25 Z dziennika pokładowego U-53
Misja rozpoczęta dnia 22.09.2009 o godzinie 15:30.
Realizm: 100% SH3 Commander 3.2 + GWX 3.0
Czas gry: 1:1
Data: 01.08.1939
Przydział: 2 Flotylla
Baza: Wilhelmshaven
U-Boot: U-53 VIIB
Z dziennika pokładowego U-53:
31.07.1939 - baza Marynarki w Wilhelmshaven
"... rozpoczęto przejmowanie okrętu przez załogę, segregowanie zaopatrzenia oraz wydawanie ostatnich dyspozycji..."
01.08. 1939 - 1 dzień na morzu
17:00 - rozpoczęto przygotowania do wyjścia w morze. Stan osobowy – 5 oficerów, 16 podoficerów, 30 marynarzy oraz 1 fotoreporter.
17:27 - otrzymano rozkazy oraz wytyczne patrolu:
Zadanie: Niedostrzeżone przepłynięcie przez Kanał
Cel: Kwadrat BF19
Odległość do przepłynięcia: 1215 Mil morskich (w jedną stronę)
Szacowany czas podróży w jedną stronę: 93,5 godzin ( prędkość 13 węzłów )
18:00 - start silników. Prędkość 6 węzłów, płyniemy za niszczycielem Z-31
18:30 - zwrot na 90 stopni E, zwiększenie prędkości do 10 węzłów.
18:40 - zwrot na 60 stopni NEE.
18:50 - zwrot na 15 stopni N.
19:40 - Wpływamy na Morze Północne. Zwiększamy prędkość do 14 węzłów.
20:00 - Narada z oficerami. Ustalamy plan przejścia przez Dover. Po zwrocie planowanym na 23:30 przyspieszamy do maksymalnej prędkości, aby przejść Dover w nocy.
20:40 - Zmiana kursu na 300 NNW
20:50 - Dym na horyzoncie. Namiar 350.
21:20 - Cel zidentyfikowany jako niemiecki duży frachtowiec "Fauke" kurs 300 NNW.
23:30 - Zmiana kursu na 260 W. Zwiększamy prędkość do maksymalnej.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN9559
Przepłynięto: 77 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 77 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 1128 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 64 godzin ( prędkość 18 węzłów )
1.JPG Wypływamy z Wilhelmshaven
Plik ściągnięto 18 raz(y) 40.88 KB
2.JPG Zaobserwowany pożar na jednym z parowców
Plik ściągnięto 18 raz(y) 15.52 KB
3.JPG Zachód Słońca
Plik ściągnięto 10 raz(y) 21.87 KB
4.JPG Bootsmann Heinrich Gabelmann obserwuje SS Fauke
Misja rozpoczęta dnia 22.09.2009 o godzinie 15:30.
Realizm: 100% SH3 Commander 3.2 + GWX 3.0
Czas gry: 1:1
Kompresja czasu w grze 1:1
To znaczy, że jak jest wpis o
Cytat:
20:50 - Dym na horyzoncie. Namiar 350.
21:20 - Cel zidentyfikowany jako niemiecki duży frachtowiec "Fauke" kurs 300 NNW.
23:30 - Zmiana kursu na 260 W. Zwiększamy prędkość do maksymalnej.
To znaczy, że między Dymem, a identyfikacją mija 30 minut W REALNYM ŚWIECIE!... A między zidentyfikowaniem celu, a zmianą kursu 2h i 10 minut gry W REALNYM ŚWIECIE.
Kompresja czasu CAŁY CZAS x1
Za około 9 godzin gry będę pod Dover... Ale emocje
Bardziej to drugie, ale caly czas w zasięgu głośnika komputera.. Choć teraz np. gadałem z Pawliczkiem i sobie płynąłem...
Mam po prostu włączony SH3, robię swoje, ale co jakiś czas zerkam i samemu wyciągam lornetkę. I tak powoli idzie.... 5h do Dover.... Powoli się zbliża
0:15 - Wysłano do BdU pozycję oraz plan przejścia przez Dover.
0:52 - Odebrano od BdU akceptację planu.
4:45 - Wschód Słońca
6:00 - Zmiana wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8322
Przepłynięto: 106 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
8:15 - Na horyzoncie widać dymy. Namiar 20. Grupa statków, prawdopodobnie kierująca się do Holandii. Decydujemy się na opłynięcie grupy. Obliczenia pokazują, że przez spotkanie spóźnimy się do Dover o około godzinę. Planowany czas przejścia 2:00.
11:20 - Dym na namiarze 270. Nie zbliżamy się.
11:45 - Utracono kontakt z celem.
12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8291
Przepłynięto: 106 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
15:46 - Dym na horyzoncie. Namiar 270. Nie zbliżamy się.
15:55 - Utracono kontakt z celem.
18:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN8491
Przepłynięto: 105 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN7992
Przepłynięto: 106 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 423 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 500 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Pozostało: 715 Mil morskich
Szacowany czas podróży: 40 godzin ( prędkość 18 węzłów)
0:02 - Zauważono statek. Namiar 17. Frachtowiec, około 6000 BRT. Kurs 60. Opływamy go południem.
0:14 - Wracamy na kurs. 35 mil do Dover.
1:04 - Zauważono statek. Namiar 325. Frachtowiec, około 2000 BRT. Kurs 60. Opływamy go północą.
1:17 - Wracamy na kurs 17km do Dover. Widzimy pierwsze światła latarni.
1:20 - Widzimy światła latarni Dover. Zauważono też statek.
1:39 - Zauważono statek-latarnię stojący na redzie Dover
2:30 - Utracono kontakt ze światłami Dover i statku-latarni
3:00 - Zmiana kursu na 258 WSW.
3:40 - Zauważono statek. Namiar 008. Holownik i frachtowiec, około 2000 BRT. Kurs 90. Opływamy ich południem.
3:55 - Wracamy na kurs.
4:19 - Zauważono statek. Namiar 004. Duży frachtowiec, około 16000BRT. Kurs 90. Opływamy ich południem.
4:30 - Wracamy na kurs. Zaczyna świtać.
5:35 - Wschód Słońca.
6:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3266
Przepłynięto: 107 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
7:56 - Zauważono statek. Namiar 337. Rudowiec, około 8000 BRT. Kurs 90. Opływamy go północą.
8:07 - Wracamy na kurs.
8:20 - Zauważono żagiel. Namiar 50. Mijamy go w dużej odległości
8:35 - Stracono kontakt z żaglowcem.
11:31 - Próbne zanurzenie alarmowe. Zejście na 54 metry w niecałe 60 sekund.
11:35 - Osiadamy na dnie, głębokość 64 metry. Operator hydrofonu melduje tylko 1 kontakt na namiarze 280.
11:40 - Próbne wyjście na głębokość peryskopową bez użycia silników.
11:45 - Okręt wytrymowany na głębokości peryskopowej. Brak celów w polu widzenia. Wynurzamy się i wracamy na kurs.
12:00 - Zmiana wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3292
Przepłynięto: 100 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
12:35 - Zauważono statek. Namiar 324. Frachtowiec około 8000 BRT. Kurs 90. Opływamy go północą.
12:43 - Wracamy na kurs.
12:52 - Zauważono dwa statki. Namiar 004. Barka 300 BRT i Holownik 1100 BRT. Kurs 90. Opływamy je południem.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF3514
Przepłynięto: 107 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 18 węzłów.
Brak kontaktów.
20:45 - Zachód Słońca.
21:15 - Minięto ostatni punkt nawigacyjny przez Kanał. Zmniejszamy prędkość do 14 węzłów.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2657
Przepłynięto: 92 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 406 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 906 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 308,5 Mili morskiej
Szacowany czas podróży: 22 godziny ( prędkość 14 węzłów)
1.JPG Światła Dover
Plik ściągnięto 11924 raz(y) 12.36 KB
2.JPG Światła Dover
Plik ściągnięto 11924 raz(y) 10.85 KB
3.JPG statki w ciemności
Plik ściągnięto 11924 raz(y) 13.19 KB
4.JPG Żaglówka
Plik ściągnięto 11924 raz(y) 6.5 KB
8.JPG Statki na horyzoncie
Plik ściągnięto 11924 raz(y) 9.1 KB
5.JPG Oberfahnrich zur See Wolfgang Eisenholtz nad mapą
Jaki szkolny rejs? Test, czy da się niezauważonym przez Dover przejść... Super tajna misja. I pewnie 29 mnie wypuszczą, bo jak wrócę, potem 20 dni czekania, to 29 pewnie wyjdę w pierwszy WŁAŚCIWY patrol bojowy.
0:05 - Wysyłany do BdU meldunek o przepłynięciu najcieńszej części kanału
0:17 - Odebrano od dowództwa potwierdzenie otrzymania meldunku.
6:00 - Zmiana Wachty. Wschód Słońca.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2578
Przepłynięto: 83,5 Mili morskiej, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.
11:12 - Zauważono statek. Namiar 93. Kurs 90. Frachtowiec około 5000 BRT. Nie zmieniamy kursu.
11:30 - Utracono kontakt z celem.
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2719
Przepłynięto: 83,5 Mili morskiej, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.
17:01 - Zauważono statek. Namiar 46. Mały parowiec 3300 BRT. Kurs 210. Zbliżamy się.
17:20 - Maszyny stop. Przepuszczamy parowiec. Brytyjski. SS Nexus.
17:25 - Pozorowany atak torpedowy z wynurzenia na brytyjski parowiec.
17:30 - Uruchomienie silników. Prędkość 14 węzłów.
17:57 - Utracono kontakt z parowcem.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1958
Przepłynięto: 80,5 Mili morskiej, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Brak kontaktów.
21:25 - Zachód Słońca.
22:10 - Zbliżamy się do granicy szelfu kontynentalnego. Zmiana kursu na 240. 92 metry wody pod kilem
22:30 - 180 metrów wody pod kilem.
23:00 - 170 metrów wody pod kilem.
23:30 - 290 metrów wody pod kilem.
23:45 - 400 metrów wody pod kilem. Silniki stop. Osiągnięto zadaną pozycję. Wysyłamy meldunek do sztabu.
0:00 - Zmiana Wachty.
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1897
Przepłynięto: 80,5 Mili morskiej, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 0 węzłów.
Brak kontaktów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 328 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1234 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: -/-
Szacowany czas podróży: -/-
1.JPG Mapa nawigacyjna
Plik ściągnięto 15 raz(y) 41.9 KB
2.JPG SS Nexus się zbliża...
Plik ściągnięto 14 raz(y) 33.46 KB
3.JPG SS Nexus widziany przez UZO
Plik ściągnięto 16 raz(y) 17.31 KB
4.JPG "Teraz już nie dożyjemy zejścia do dna" - powiedział jeden z podoficerów
5:18 - Otrzymano nowe rozkazy. Mamy sprawdzić możliwości zanurzeniowe okrętu.
5:45 - Narada z oficerami.
6:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1897
Przepłynięto: 0 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 0 węzłów.
Brak kontaktów.
6:35 - Wschód Słońca.
6:40 - Uruchomiono silniki. Prędkość 14 węzłów. Kurs 0 N.
7:02 - Zanurzenie. 200 metrów pod kilem.
7:05 - Na 30 metrach dochodzi do przecieku na rufie. Zawór nie chce się zamknąć. Wynurzamy się.
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1897
Przepłynięto: 5 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 0 węzłów.
12:50 - Kolejne zanurzenie próbne. Znów mamy przeciek na rufie z tego samego zaworu.
15:42 - Oberfahnrich zur See Herbert Linder raportuje, że nie da się naprawić zaworu na morzu, co uniemożliwia
próbę głębokiego zanurzenia.
15:50 - Narada z oficerami. Decydujemy przekazać tą wiadomość do BdU.
16:27 - Otrzymano wiadomość. Mamy wracać do bazy.
16:40 - Ruszamy. Kurs 86, Prędkość 14 węzłów.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1896
Przepłynięto: 20 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
18:30 - Ćwiczenia awaryjne. Człowiek za burtą, pożar w maszynowni. Ćwiczenia artyleryjskie.
19:00 - Po zakończeniu ćwiczeń prawy silnik nie chce się uruchomić. Płyniemy na jednym silniku 7 węzłów
23:20 - Znaleziono przyczynę awarii i usunięto ją. Uruchamiamy drugi silnik.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF1973
Przepłynięto: 41 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 46 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1280 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 1186 mil
Szacowany czas podróży: 85 godzin (prędkość 14 węzłów)
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2744
Przepłynięto: 80 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
6:30 - Wschód Słońca
12:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2814
Przepłynięto: 84 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 14 węzłów.
12:20 - Kolejne problemy z prawym dieslem. Płyniemy na 1 silniku. Prękość 10 węzłów.
15:40 - Zwiększamy obroty lewego silnika. Prędkość 13 węzłów.
18:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2594
Przepłynięto: 74 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 13 węzłów.
21:13 - Usterka prawego silnika została zlokalizowana. Mechanicy twierdzą, że brakuje części do naprawy, a
prowizoryczna naprawa będzie kłopotliwa i niebezpieczna w eksploatacji. Zalecają powrót do bazy na jednym silniku.
21:30 - Zachód Słońca.
0:00 - Zmiana Wachty
Warunki pogodowe: Częściowe zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF2655
Przepłynięto: 68 Mile morskie, z czego w zanurzeniu - 0
Prędkość: 12 węzłów.
Podsumowanie dnia:
Przepłynięto: 306 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0 mil
Podsumowanie rejsu:
Przepłynięto: 1586 Mil morskich, z czego w zanurzeniu - 0,5 mili.
Pozostało: 850 mil
Szacowany czas podróży: 66 godzin (prędkość 13 węzłów)
1.JPG Napotkana łódź rybacka
Plik ściągnięto 11748 raz(y) 4.5 KB
2.JPG Mapa... Już mniej niż 3 dni drogi do domu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum