Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 3 Październik 2009, 22:43 Warunki pogodowe
Zmian dokonywano w oparciu o plik
Universe / scenes / missions / challenge / cup_de_grace.scn
w katalogach:
0_mc_cup_de_grace.mpak
1_mc_cup_de_grace.mpak
* * C A U S T I C * *
Cytat:
"Caustics" {
"CausticsColor_PC" {
B = F 0.1608 ;
G = F 0.3020 ;
R = F 0.4549 ;
}
CausticsScale = F 0.1000 ;
CausticsType = E CausticsTypes : CausticsDayLight ;
Tak jak się spodziewałem, kolory są generowane w zakresie 0 - 1, automatycznie konwertowane to standardowy system RGB (kolor oryginalny uzyskałem mnożąc podane wartości BGR * 255.
Niestety nie udało mi się zmienić innej faktury "CausticTypes", gdyż na chwilę obecną nie posiadam spisu możliwych rodzajów.
* * M G Ł A * *
Cytat:
FogDensity = F 2.6000 ;
FogHeight = F 100.0000 ;
FogHeightOffset = F 40.0000 ;
FogRange = F 15000.0000 ;
Widoczny lotniskowiec w odległości 3 500
Wpływ mgły na mapę sprawdzany w przypadku "Range" - brak wpływu.
Fog Density - gęstość mgły
Fog Height - NIE WIADOMO!
Fog Height Offset - NIE WIADOMO!
Fog Range - odległość, w której mgła osiąga 100% zadanej gęstości od obserwatora...
700 - mgła osiąga 100% w odległości 0.7 (wniosek na podstawie underwater fog - obiekt widoczny jest dopiero w odległości bliższej niż 0.7)
* * F A L E * *
Cytat:
WaveHeight = F 20.0000 ;
Miałem wrażenie że nawet 2000 to trochę mało... no, ale CV już się ładnie kiwał...
Momentami zalewało mi peryskop, a okręciki to się kiwały jak w patrolach SH2/DC...
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 4 Październik 2009, 13:23, w całości zmieniany 6 razy
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 4 Październik 2009, 11:48
PL_U-96 napisał/a:
5.2 i 2000 to sa max. wartosci??
Nie.
Testy robię w oparciu o dwie metody (jeśli jedna nie zdaje rezultatu to testuję drugą):
50% - oryginalna wartość - 200%
x0.1 - oryginalna wartość - x10.0
Mgłę wpisałem raz 28.0 i było to praktycznie mleko na powierzchni - fal nie było widać...
Wartości mniejsze / większe trzeba dodać eksperymentalnie - na razie poszukuję znaczenia poszczególnych wartości, jak mocno się zmieniają i w którym kierunku.
Stale też robię update powyższej strony, tak że mam zamiar w powyższym poście zebrać wszystkie wartości parametru "weather"...
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#4 Wysłany: 4 Październik 2009, 11:51
Kolejne moje pytanie jest takie, ze czy jak zrobisz mgle mleko to na mapie - TAB- widac jednostki wroga nawet jak sa bardzo blisko i czy mozna je zalokowac lub obracajac celownikiem widac gdZie jest jednostka wroga
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#5 Wysłany: 4 Październik 2009, 12:10
PL_U-96 napisał/a:
Kolejne moje pytanie jest takie, ze czy jak zrobisz mgle mleko to na mapie - TAB- widac jednostki wroga nawet jak sa bardzo blisko...
Tak, nawet jak są daleko to też widać. Narazie potrafię robić mleko, ale niestety ściele sie ono po podłożu - nie opanowałem jeszcze tego jak zrobić aby mgła była "wszędzie".
Zasięg widoczności "rzeczywistej" definiuje się w innym miejscu (też ta wartość może być zmieniona).
PL_U-96 napisał/a:
...i czy mozna je zalokowac lub obracajac celownikiem widać gdzie jest jednostka wroga
Tak i nie. Jeżeli obiekt jest poza zakresem widoczności możesz go obramować celownikiem, ale będzie figurował jako nierozpoznany. Może to być zarówno ktoś z wrogów jak i z sojuszników.
Ciekawym przykładem jest trzecia misja "wyzwane o. podwodnego" - lotniskowiec jest rozpoznawany mimo że jest poza granicą widoczności, a wrogi krążownik przepływający przed nim (mimo że jest bliżej) już nie... ale oba możesz obramować.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#6 Wysłany: 6 Listopad 2009, 20:12
Zlokalizowano BUG gry, dość frustrujący.
W niektórych misjach woda jest na tyle przeźroczysta, że nie istnieje możliwość fizycznego ukrycia się suba przed "ludzkim" DD.
Sub schodzi na maksymalną dostępną głębokość, doznaje w związku z tym obrażeń (miażdżenie kadłuba), a ludzki DD cały czas go śledzi "wzrokowo" mimo braku kontaktu sonarowego, nie pozwalając ani na ucieczkę ani na niespodziewany atak.
Aby uniknąć tego problemu, w plikach MMissionXX, zawierających dane o lokalizacji należy ZAWSZE uwzględniać linijki:
Cytat:
UnderWaterFogDensity = F 1.1000 ;
UnderWaterFogHeight = F 200.0000 ;
UnderWaterFogHeightOffset = F 50.0000 ;
UnderWaterFogRange = F 800.0000 ;
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum