POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Trafienie w cel - inaczej
Autor Wiadomość
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #1  Wysłany: 20 Październik 2009, 19:30   Trafienie w cel - inaczej

I kolejny zestaw informacji. Tym razem technika strzelania zakładająca pomiar tylko dwóch parametrów: AOB oraz prędkości. Jest ona stosowana przez wielu graczy. To technika strzału torpedowego przy 0 wychyleniu żyrokompasu.

A więc po kolei:

1) zauważamy cel, identyfikujemy, określamy AOB oraz prędkość celu (techniki dowolne)

2) ustawiamy naszego uboota, tak by dziób lub rufa (w zależności od tego, których wyrzutni będziemy używać) skierowane były przed dziób atakowanej jednostki

3) lokujemy peryskop na celu, wprowadzamy AOB oraz prędkość do kalkulatora torpedowego



3) teraz odblokowujemy peryskop i obracamy przed statek, obserwując kąt żyroskopu, szukamy wartości 0.



4) otwieramy wyrzutnie torped i czekamy, aż cel wejdzie nam w peryskop. Następnie odpalamy torpedę.



5) czekamy na wybuch, jeżeli prawidłowo określiliśmy AOB oraz prędkość celu to torpeda wybuchnie dokładnie na namiarze 0 lub 180st.



Technika ta jest bardzo skuteczna. Przy strzale na 0, nie jest istotna odległość. Możecie sobie sprawdzić, że zmiana odległości nie wpływa na kąt.

Tą techniką można łatwo zaatakować cały rząd konwoju, zachowując prawie jednoczesny czas eksplozji torped.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

Ostatnio zmieniony przez PL_Cmd_Jacek 20 Październik 2009, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #2  Wysłany: 20 Październik 2009, 20:28   

To technika Cromwell`a. Odległość rzeczywiście nie ma tu żadnego znaczenia bo korzystamy z prawa trójkątów przystających :)) )
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #3  Wysłany: 20 Październik 2009, 20:52   

:schock
Zrozumieliście coś z tego czy tylko ja jestem taki tępy?
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #4  Wysłany: 20 Październik 2009, 21:22   

A tu ja się zgodzę... Torpeda pokonuje X i trafia w cel odległy początkowo o Y, przepływający o Z.

Jeżeli strzelamy na 0, to Każda zmiana X o k (X*k), powoduje zmianę Y o k (Y*k), przepływający Z*k. Ponieważ dla wszystkich parametrów k jest równe w całej matematyce k się skraca, co powoduje, że pomiar jest prawidłowy
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #5  Wysłany: 21 Październik 2009, 00:20   

A po ludzku mówiąc wygląda to tak: jeżeli po wcelowaniu się w namiar, na który chcemy atakować żyroskop wskazuje 0, to nieistotna jest odległość, jaką ustawimy w KT. W każdym przypadku (przy prawidłowym AOB i prędkości) Rybka uderzy cel w momencie, gdy jego sylwetka przetnie kurs U-Boota a zatem i torpedy.

Cel bardziej odległy ma do przepłynięcia większą odległość od namiaru ataku do namiaru 0, rybka też. Cel bliższy, analogicznie. Mniejszy dystans, Od namiaru ataku do nam .0 rybka krócej płynie i też trafia. :)
_________________

 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #6  Wysłany: 21 Październik 2009, 11:14   Re: Trafienie w cel - inaczej

PL_Cmd_Jacek napisał/a:


3) teraz odblokowujemy peryskop i obracamy przed statek, obserwując kąt żyroskopu, szukamy wartości 0.


Najprosciej nacisnac klawisz "-" gdy mamy cel na dziobie^^.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #7  Wysłany: 21 Październik 2009, 11:38   Re: Trafienie w cel - inaczej

tes napisał/a:
PL_Cmd_Jacek napisał/a:


3) teraz odblokowujemy peryskop i obracamy przed statek, obserwując kąt żyroskopu, szukamy wartości 0.


Najprosciej nacisnac klawisz "-" gdy mamy cel na dziobie^^.


nie do końca, nie chodzi mi o ustawienie peryskopu na namiar 0, ale o to by kąt żyroskopu wynosił 0. Na opisanym przykładzie peryskop jest ustawiony na 170st.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Trafienie krytyczne
melis Pytania i odpowiedzi 0 1 Styczeń 2016, 21:18
melis
Brak nowych postów Operation Monsun inaczej
Po raz pierwszy w historii symulacji okrętów podwodnych...
PL_Andrev Dodatki, mody i modowanie 6 17 Lipiec 2010, 09:31
PL_Andrev
Brak nowych postów Cel: Trigger Maru!
Próbny patrol SH4 + UBM + TM176
PL_Andrev Wykaz patroli 6 3 Marzec 2009, 16:51
PL_Daritto
Brak nowych postów Instrukcja: jak zlokalizować cel poprzez hydrofon
W warunkach 100% real
PL_Andrev Pytania i odpowiedzi 21 25 Wrzesień 2013, 15:59
PL_Daritto


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group