POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: PL_CMDR Blue R
11 Listopad 2009, 17:31
Pierwsza misja - poradnik dla opornych
Autor Wiadomość
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #1  Wysłany: 10 Listopad 2009, 19:29   Pierwsza misja - poradnik dla opornych

Witam w części drugiej. Podejrzewam, że zapoznałeś się z pierwszą częścią poradnika [LINK] i teraz chcesz kontynuować poradnik? Jeżeli nie, zapoznaj się najpierw z pierwszą częścią.

2. Dowódca konwoju

Co za pech Sir, jakiś stary pierdziel, który nie był na froncie od 30 lat, dał nam pod opiekę za dużo statków i za mało eskortowców, a teraz pyta nas, dlaczego U-Booty nas dopadły. Co mam mu odpowiedzieć? Że robiliśmy co mogliśmy, ale nie mieliśmy odpowiednich środków? Może pokażmy im, że zrobiliśmy wszystko, co tylko możliwe. Pokażmy im nasz układ... właśnie Sir, jak nazywa się ten frachtowiec, na którym płyniemy?

Cytat:
Zaczynamy tworzenie konwoju. Na początek wybieramy statek, który będzie pierwszym dowódcą konwoju. Do czasu jego śmierci, pozostałe statki będą starały się pozostawać względem tej jednostki w tej samej pozycji. Co oznacza, że jak on wykona zwrot, pozostałe statki będą próbowały dojść na nowe pozycje będące w tej samej pozycji względem niego, co wcześniej.... Drobna rada: Nie wybieraj największej jednostki, bo gracze na pewno rzucą się na nią, a przy przekazywaniu DD wzrasta zagrożenie zapętleniem. Weź jakąś "przeciętną" jednostkę i zróbmy ją dowódcą. Zaznacz jednostkę, potem kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję "CREATE GROUP FROM UNIT" i wpisz nazwę, którą będziesz identyfikował ten konwój. Ja wpisałem na przykład "Transformerowy konwój"




Cholera Sir, człowiek stracił rachubę czasu przez to wszystko. Który dzisiaj właściwie mamy?

Cytat:
Teraz otwieramy panel właściwości jednostki. [zaznacz dowódcę, potem kliknij na niego ppm i wybierz "UNIT PROPERTIESPamiętaj, jeżeli dodałeś jakąś jednostkę do konwoju, większość opcji będzie niedostępna, więc jeżeli dołączyłeś, odłącz dołączone jednostki. Mała rzecz do zapamiętania. Do konwoju można dołączyć tylko statki o ENTRY DATE zgodnej z dowódcą. Gra jest na tyle zautomatyzowana, że jeżeli dowódca wchodzi w X 1940, a dołączany statek w I 1938, to gra automatycznie zmieni ENTRY DATE dołączanej jednostki na X 1940. Jednak gra nie może wyjść poza narzucone w jednostce ograniczenia (czyli te cyfry, które pojawiają się w jednostce przy jej wstawianiu). Więc do dowódcy z X 1940 nie dołączy statku, który pojawia się w I 1941, choćby misja działa się nawet w 1945. A więc aby uniknąć tych błędów, zmieniamy ENTRY DATE dowódcy konwoju. ENTRY DATE musi być równe lub większe od "najstarszego ENTRY DATE" statków w konwoju, ale wcześniejsze od daty misji. Dlatego najprościej, aby ENTRY DATE zapisać jako:
1 <miesiąc misji> <rok misji> godzina 0:00
Przy okazji ułatwi to potem symulację. W moim przypadku (misja w styczniu 1942) wpisałem 1 stycznia 1942 godzina 0:00




Sir, pamięta pan, co wczoraj mieliśmy w konwoju? Z pamięci ciężko to wszystko przypomnieć... Nie myślałem, że U-Bootwaffe uderzy tak mocno...

Cytat:
Teraz grzecznie dołączamy kolejno statki <za wyjątkiem eskorty>, a gdy już wszystkie dołączymy, zaczynamy dołączać eskortę. Zapytasz pewnie dlaczego. Otóż, nie do końca znajome są metody w jaki sposób przekazywane jest dowództwo nad konwojem. A przejęcie dowództwa przez DD to ogromne ryzyko zapętlenia konwoju. (powstania w środku chaotycznego ruchu). Jedna z teorii mówi, że dowództwo przejmuje "następna jednostka"... Nikomu nie udało się tego sprawdzić, ale w ten sposób jakoś od dawna nie zapętlają. Czyli (jak to mówią) Przezorny zawsze zabezpieczony.




Sir, gdzie właściwie byliśmy, jak nas zaatakowano?

Cytat:
Teraz mamy połączony konwój, z tym, że mocno rozrzucony po mapie (bo statki leżą tam, gdzie zostały "ciepnięte". Pora na zaaranżowanie konwoju. Po pierwsze przesuń dowódcę w miejsce, w którym chcesz, aby konwój zaczynał grę. Ja na przykład przesunąłem statek na przybrzeżne wody Florydy.




Dobrze Sir, mam już prawie wszystko. Ile węzłów wczoraj robiliśmy?

Cytat:
Zaznacz dowódcę i kliknij PPM, wybierz teraz GROUP PROPERTIES i wybierz prędkość startową konwoju. Gra podaje ci jako prędkość maksymalną, prędkość maksymalną najwolniejszego statku. Pamiętaj, że podczas skręcania statki płynące na zewnętrznej muszą płynąć trochę szybciej, więc zostaw im choć 1 węzeł zapasu. Wybierz prędkość konwoju. Ja wybrałem 6 węzłów.




Sir, jaki mieliśmy kurs tuż przed tym, jak nas zaatakowali?

Cytat:
Dodaj teraz waypoint, aby znajdował się w odległości 1-5km od dowódcy w kierunku W którym ma płynąc konwój. Ponieważ doświadczenie pokazuje, że konwój "poprawnie" zbiera się dopiero w pierwszym punkcie, sprawmy, aby był blisko. Teraz zaznacz dowódcę, kliknij ppm i wybierz HEAD TO WAYPOINT. Kurs konwoju wybrany.

Misję na obecnym etapie możemy znów pobrać z załącznika jako {Miało być spokojnie v003.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v143.rar}


Sir, chyba już wszystko gotowe. Proszę spojrzeć. To chyba wyglądało w taki sposób....

Cytat:
Teraz znów zaznaczamy dowódcę i klikamy na niego PPM. Tym razem wybieramy opcję ARRANGE GROUP. Otworzy się okno, w którym wybieramy ile kolumn (szerokości) będzie mieć nasz konwój i jakie będą odległości między statkami. Zastanówmy się nad tymi danymi... Po pierwsze. Liczba kolumn... Liczba statków (poza eskortą) dzielona przez liczbę kolumn i zaokrąglona w górę, to liczba statków w najdłuższej kolumnie (a zaokrąglana w dół w najkrótszej). Specjalnie wybrałem 10 statków, aby to pokazać. Wybieram 3 kolumny, po czym otrzymuję kolumnę z 3, 4 i 3 statkami. Ładny, symetryczny konwoik. Odległość między statkami jest ważna. Zbyt ciasny konwój może się łatwo zaplątać sam w siebie. Dlatego warto przyjąć kilka wartości.
Jeżeli konwój płynie powoli i nie ma w planie ŻADNEGO skrętu, możesz ustawić minimalnie 500m
Jeżeli płynie powoli i delikatnie skręca, możesz ustawić 800m
Konwój płynący dość szybko (powyżej 10 węzłów) i delikatnie skręcający/powolny ostro skręcający, proponuję ustawić 1000m
Dla bardzo szybkich konwojów lub szybkich ostro zygzakujących ciężko znaleźć dobrą wartość. Tak samo ciężko określić, gdzie się kończy delikatne skręcanie, za zaczyna ostre. Dlatego warto wziąć te dane jako orientacyjne. I tak wszystko wyjdzie na teście.

Ja wybrałem "tradycyjne" 1000m, które sprawdza się w większości przypadków. Niżej mamy efekt.
Nawet jeżeli nie pobierasz mojej misji, to teraz radzę ją pobrać, bo następny punkt łatwiej będzie omówić, jak będziesz widział dokładnie to samo, co ja. Potem w swojej misji zrobisz to samo, stosując podobny algorytm.

Misję na obecnym etapie możemy znów pobrać z załącznika jako {Miało być spokojnie v004.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v144.rar}






Sir, to chyba wszystko. Może pan rzucić okiem?

Cytat:
I teraz nareszcie przechodzimy do konkretu w drugim punkcie. To co było wcześniej, to był wstęp. Spójrz na konwój. TY JESTEŚ DOWÓDCĄ! Na każdym statku płyną ludzie, którzy powierzyli tobie swoje życie. Ty masz ich bezpiecznie przeprowadzić przez wroga... Spójrz i pomyśl... Co możesz zrobić, aby lepiej ich obronić? Na tym etapie możesz dodać dodatkowe eskortowce, jeżeli uznasz to za konieczne, ale pamiętaj. Nie liczy się tylko ilość żelastwa, liczy się, jak je wykorzystasz. Spójrzmy. Układ konwoju jest raczej dobry... Nie za długi (jakby był, to strzały z boku miałyby większą szansę na trafienie)... Moim zdaniem kształt konwoju jest zadowalający.... Może rozejrzyjmy się w statkach... Czy jakiś Tankowiec/duża jednostka nie płynie w zewnętrznym pierścieniu i prosi się o torpedę? Nie. Jest bezpiecznie w środku... A więc strzały spoza konwoju raczej mają mniejsze szanse, że coś mu zrobią... Tak samo statki z żołnierzami są bezpiecznie w środku... Może się wydać głupie, to co mówię, ale spójrz na historię. Cenne statki były w środku, gdzie łatwiej było ich bronić... Oczywiście to twoja misja i możesz zrobić co z nią chcesz... Ale chyba nie chcesz, aby gracz, co się nastarał i wszedł do konwoju miał do topienia 2000 BRT merchy, a ten, którego odparli i został na flance miał przed sobą 3 liniowce? A może chcesz? To teraz spójrzmy na najważniejszy punkt. Eskortę... I teraz zadaj sobie pytanie:
Czy tak rozmieściłbyś DD'ki? Czy tak rozmieściłbyś DD'ki żołnierzu?
Zmierzmy linijką na misji.... 3,5 km między DD.... A na dodatek na froncie konwoju płynie kuter torpedowy. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że DD mają dużo przestrzeni, to AI będzie zygzakować... Ale też czy nie za dużo tej przestrzeni? Teraz nie myśl, jak gracz, który chce wejść do konwoju. Teraz gracze to twoi wrogowie! TY MASZ IM DOKOPAĆ! <wiadomo, że zawsze najłatwiej wstawić 30 DD na 1 frachtowiec, ale nie o to przecież chodzi, aby gracz nie miał najmniejszych szans, dokop tym, co masz, niech się napocą, aby pokonać te twoje kilka DD> GRACZE MUSZĄ SIĘ NAPRACOWAĆ NA SWÓJ ŁUP! TY IM POKAŻESZ, ŻE UMIESZ SIĘ BRONIĆ!

Dobrze, dobrze, ale odstaw tą piłę łańcuchową. Zrobimy to inaczej. Spójrzmy na konwój... Co możemy zrobić... Po pierwsze może warto kuter torpedowy przesunąć do tylego rzędu i odrobinę ścieśnić DD, aby zmniejszyć przestrzeń między nimi? To utrudni wejście na powierzchni.

Ja zmniejszyłem o 1000m odległości między DD i przesunąłem je do przodu. Ochronę tyłu zostawiłem kutrowi... Czy poprawnie? Zobaczymy... zobaczymy. Teraz teoretyzujemy, ale niedługo zobaczymy wszystko w praktyce... W swojej misji zrób to samo w podobny sposób. Jeżeli okaże się, że mimo najszczerszych wysiłków, nie da się osiągnąć zadowalającego efektu, dodaj 1 jednostkę eskorty i spróbuj ponownie. Dodawanie dodatkowych jednostek traktuj jako ostateczność. Ale czasami trzeba, jak dałeś 40 frachtowców i 3 DD'ki... Niestety, to tylko AI, ono nie dostosuje się do sytuacji podsyłając posiłki tam, gdzie będą potrzebne... Ty musisz teraz pomyśleć za nich, aby potem ich proste algorytmy poradziły sobie...

Misję na obecnym etapie możemy znów pobrać z załącznika jako {Miało być spokojnie v005.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v145.rar}






Już prawie gotowe Sir. Jeszcze tylko zamieśćmy nasze ruszy i niech ci pierdziele zobaczą, co zrobiliśmy, aby ratować ten konwój.

Cytat:
Tak, zmierzamy już do końca drugiego punktu tego poradnika. W nim zaprojektujemy prosty kurs konwoju. Są bardziej skomplikowane metody tworzenia kursu, ale one wykraczają poza obszar tego samouczka.

Kliknij lpm na 1 waypoint, następnie kliknij ppm i wybierz ADD WAYPOINT. Teraz dodaj kolejne waypointy, które ma zaliczać konwój. Staraj się unikać gwałtownych zwrotów, gdyż wzrasta wtedy ryzyko zapętlenia się konwoju. Poprowadź je dokąd chcesz, po czym zaznacz dowódcę konwoju i wybierz opcję zegara. Zgodnie z nim konwój osiągnie ostatni punkt po 2h 35 minutach. Po osiągnięciu tego waypointu konwój zniknie z gry. Ponieważ nie chcemy, aby zniknął w chwili, gdy gracz będzie atakował konwój, jednostka z konwoju atakowała jego, warto, aby był jakiś zapas czasu. Ja ustawiam zwykle 1h więcej, niż wynosi planowany czas gry, co zabezpiecza mnie przed ryzykiem, że jakaś jednostka z konwoju (DD zapewne) wyrwie się do przodu i aktywuje ostatni WAYPOINT.

Pewnie patrzysz, jak daleko sięga ten Waypoint i świta ci myśl, że jak wstawisz 2 krążowniki pod eskortą DD, to one śmiało mogą zniknąć po 90 minutach, bo przecież płynąc te 15-20 węzłów, to one będą wyjątkowo daleko. Ale spójrz na to inaczej. 1 krążownik będzie unieruchomiony. Gracz czeka z dobitką, aż odpłyną DD,ki. W tym czasie drugi krążownik dociera do ostatniego Waypointu. PYK! Zniknął pan "unieruchomiony". Znikanie w czasie gry warto stosować tylko dla samolotów.

Ponieważ uważam 35 minut za niewystarczające, przeciągam trochę ostatni Waypoint, aż osiągam zadowalające 3h.

Misję na obecnym etapie możemy znów pobrać z załącznika jako {Miało być spokojnie v006.rar}
Misja została wykonana z wykorzystaniem jednostek z UTW, ale jest też do pobrania wersja misji na wersję 1.4 {Miało być spokojnie v146.rar}







Cytat:
Gratuluje, zakończyliśmy punkt drugi. Co w nim zrobiliśmy? Wykreowaliśmy konwój i wprawiliśmy go w ruch.
Oczywiście można wstawić kolejną grupę [konwój, grupę uderzeniową, grupę poszukiwawczą] (ponawiając punkty 1,2) czy też samotne statki, ale na razie skupiamy się na najprostszej możliwości. Uznajmy, że ma być tylko konwój, co też uczyniliśmy.





Na tym kończymy drugi punkt poradnika. Następna część jest dostępna pod linkiem:
http://forum.polishseamen...opic.php?t=5642

Wszelkie komentarze proszę zgłaszać w temacie:
http://www.forum.polishse...opic.php?t=5643
Najlepsze posty (o treści merytorycznej) będą dołączane do poradnika.

Miało być spokojnie v003.rar
Misja po ustawieniu startowej pozycji konwoju
Pobierz Plik ściągnięto 512 raz(y) 1.23 KB

Miało być spokojnie v004.rar
Misja po wstępnym ustawieniu konwoju
Pobierz Plik ściągnięto 502 raz(y) 1.38 KB

Miało być spokojnie v005.rar
Misja po ustawieniu konwoju
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 1.37 KB

Miało być spokojnie v006.rar
Misja po ustawieniu trasy konwoju
Pobierz Plik ściągnięto 470 raz(y) 1.42 KB

Miało być spokojnie v143.rar
Misja po ustawieniu startowej pozycji konwoju v1.4
Pobierz Plik ściągnięto 429 raz(y) 1.24 KB

Miało być spokojnie v144.rar
Misja po wstępnym ustawieniu konwoju v1.4
Pobierz Plik ściągnięto 501 raz(y) 1.38 KB

Miało być spokojnie v145.rar
Misja po ustawieniu konwoju v1.4
Pobierz Plik ściągnięto 500 raz(y) 1.38 KB

Miało być spokojnie v146.rar
Misja po ustawieniu trasy konwoju v1.4
Pobierz Plik ściągnięto 475 raz(y) 1.42 KB

_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
Ostatnio zmieniony przez PL_CMDR Blue R 11 Listopad 2009, 19:39, w całości zmieniany 17 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 3
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 11 Listopad 2009, 12:15
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pierwsza misja - poradnik dla opornych
część 1
PL_CMDR Blue R Strefa MISJOnarzy 0 4 Listopad 2009, 16:41
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Poradnik
Obowiązkowa lektura
PL_Marco NAVYFIELD 0 23 Grudzień 2007, 22:47
PL_Marco
Brak nowych postów Przyklejony: Krótki poradnik modera
Pierwsze abc...
PL_Andrev Battlestation Midway - Misje 2 3 Październik 2009, 18:18
PL_Andrev
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Instrukcja tworzenia misji dla SH5
PL_Andrev Pytania i odpowiedzi 0 28 Czerwiec 2010, 07:52
PL_Andrev
Brak nowych postów Moja pierwsza misja
PL_olek0849 Strefa MISJOnarzy 6 7 Listopad 2014, 08:49
PL_olek0849
Brak nowych postów Moja pierwsza misja multiplayer
PL_Szylol Strefa MISJOnarzy 4 22 Kwiecień 2010, 21:01
PL_Szylol


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group