Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
#1 Wysłany: 11 Listopad 2009, 19:42 Zapętlenie konwoju. Co to jest?
Zapętlanie konwoju - co to jest?
To jeden z najpoważniejszych błędów wynikających podczas gry w daną misję...
Wyobraź sobie sytuację.
Frachtowiec A płynie na namiarze 90 w odległości 2km od swojego dowódcy. Nagle dowódca wykonuje zwrot na 270. Teraz nowa pozycja frachtowca A to 2km na 90 od dowódcy, czyli około 2,8km (dokładnie 2km*pierw z 2) na namiarze 45.
Frachtowiec B płynał na namiarze 27 w odległości 2km. To teraz jego pozycja to 2,8km na namiarze 135.
Frachtowiec A przyspiesza do nowej pozycji, frachtowiec B zawraca do nowej pozycji... I jeżeli teraz nic się nie stanie, zajmą nowe pozycje i popłyną dalej. Problem się zacznie, gdy jakiś frachtowiec dowódczy znów wykona kolejny manewr, gdy pozostałe jeszcze płyną na pozycje. Wówczas frachtowce dalej kierują się do starego punktu, ale pojawia im się nowy punkt do którego mają zmierzać... I jak dalej coś takiego będzie się powtarzać, dojdziemy do sytuacji, w której konwój stoi w miejscu, a wszystkie statki pływają w różne strony, kręcąc się w kółko. Jest to wyraźny błąd w misji, którego nie zawsze da się przewidzieć.
Może wystąpić przy:
a) unikaniu kolizji przez dowódcę (i zbyt ostrych skrętach) dużego konwoju
b) serii zbyt ostrych skrętów (zwłaszcza w dużym konwoju)
c) przejęciu dowództwa przez niszczyciel*
d) przejęciu dowództwa przez jednostkę, która płynąc na nową pozycję płynie w przeciwną stronę niż konwój
Jest to dość skomplikowany mechanizm i w sumie bez animacji jest trudne do pokazania. Warto zapamiętać jedną rzecz:
Jeżeli w trakcie gry statki zaczną pływać we wszystkie strony, wyraźnie kręcąc się w kółko, to na 95% konwój się zapętlił. Jeżeli wyszło to przypadkowo, to cóż. Zdarza się. Problem wystąpi, gdy zdarza się to nagminnie w tej misji. Oznacza to, ze coś w misji jest zepsute i wina za zapętlanie się leży po stronie autora.
*To jest najgorsze. Wyobraź sobie, ze frachtowiec płynie 8km na 90 od niszczyciela. Nagle ten zawraca. Nowa pozycja to 16km od obecnej pozycji w kierunku niszczyciela. Frachtowiec zaczyna tam płynąć. Niszczyciel znów zawraca (kręci się w koło, bo akurat rzuca bomby na U-Boota). To teraz za każdy zwrot o 180 stopni, frachtowiec dostaje nowy WAYPOINT oddalony od poprzedniego o 16km. 4 zawroty i frachtowiec będzie pływał od punktu A do punktu B, aż przepłynie 64km. A więc przez całą misję będzie kursował w tą i z powrotem
Dopisek Finka
Ma ktoś pomysł, jak to prościej opisać? Chciałem to wrzucić do poradnika tworzenia pierwszej misji, ale ciężko mi było to opisać prostymi słowami, a to dość ważna sprawa...
Zapętlenie konwoju to przypadkowa sytuacja, w której w wyniku błędu misji lub nieszczęśliwego zbiegu okoliczności konwój nie płynie zgodnie z wytyczonym przez autora kursem lecz wykonuje bliżej niesprecyzowane manewry, związane z aktualnym zachowaniem się eskorty.
Najlepszą drogą na uniknięcie takiej sytuacji jest tworzenie dwóch niezależnych konwojów, złożonych z:
(a) statków handlowych
(b) eskorty
Oba konwoje powinny płynąć identycznym kursem i prędkością.
Tylko to co mówisz, ma jedną wadę. Jeżeli niszczyciel A popłynie do wroga oddalonego 5km na prawo od konwoju, to niszczyciel B, będący na lewej flance przesunie się 5km w prawo, próbując dopasować się i odsłaniając lewą flankę. Było to testowane i wtedy eskorta łatwo się rozchodzi, bo DD odłączają się łatwo od konwoju. W grupie (połączone) DD z prawej strony łatwo nie pogna na lewą. Poza tym wystarczy, że konwój na chwilę się zatrzyma (bo np. DD będzie przechodził przed dowódcą) i obie grupy się rozciągną... To było testowane i sprawdzało się średniawo
To można równie dobrze wstawić pojedyncze okręty... I dalej zostanie problem, gdy konwój na moment zwolni. No i powstaje problem, że wtedy konwój nie może mieć zmiennej trasy/prędkości, a to mocno ponawia doznania podczas REPLAY.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum