Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#1 Wysłany: 17 Listopad 2009, 13:58 Projektowanie własnych map (wyspy)
Istotnym problemem w BSM jest niemożność łatwego zaprojektowania właściwego rejonu geograficznego w którym będzie się odbywała projektowana misja.
Najprościej jest wykorzystać istniejącą mapę lub powielać wyspy.
Jako przykład metody powielania wysp skorzystałem z misji "Cup de Grace (Cios łaski)".
Zapisanie oryginalnej mapy jako zrzutkę z gry (format true-color BMP):
Zmniejszenie kolorów do 3-bitów (MS Photo Editor) + wymazanie płycizny:
Zaznaczenie punktu startowego (z lokalizacji wyzpy: plik universe / MmissionX.scn) i ustalenie koloru tła jako przeźroczystego:
Rozkopiowanie i przesunięcie wysp do zadowalającego układu,
odczytanie przybliżonych parametrów startowych wysp i wklepnie ich w plik MMission.scn:
Gotowe, ale... ups! Każdy może się pomylić w koordynatach...:
Od razu lepiej... mapa gotowa.
UWAGA:
Należy sprawdzić czy:
- są właściwe pozamykane partie danych w pliku (innymi słowy nawiasy {})
- nowe wyspy w pliku MMission.scn mają nowe, niepowtarzające się nazwy
- żadna z jednostek nie znajduje się "w wyspie"
- czy elementy dekoracji (budynki) zostały wykasowane z pliku MMsission.scn
- jeśli w misji obecne jest lotnisko / stocznia to czy zostało ono przeniesione na nowe miejsce o wektor zgodny z przesunięciem oryginalnego położenia wyspy.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#4 Wysłany: 17 Listopad 2009, 19:18
Znaczy aby była większa?
Nie wiem czy jest taka potrzeba, skoro zasięg BB to coś koło 1.5-2, a szerokość mapy to 20x20. W SH2 godzina patrolu to było szukanie się nawzajem... a tutaj to i widoczność jest ograniczona do 1.5 (radar to chyba 2.0).
Chłopaki którzy grali nie wskazywali na taką potrzebę... fakt faktem przez pierwsze 15 minut trwa naradzanie się nad taktyką...
W każdym nie udało mi się do tej pory zwiększyć rozmiar mapy (ale taż specjalnie nie próbowałem), ale być może PL_Pasterz wie coś na ten temat, bo on specjalizuje się ostatnio w takich kruczkach...
Pokreślę jeszcze raz, w stosunku do widoczności i do zasięgu broni to mapa jest 10x większa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum