Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#1 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 13:52 Losomator SH3
Hi,
Pomysl powstal na podstawie narzekan o slaba losowosc misji. Losomator losuje 3 mapki, glowna i 2 pomocnicze. Pomocnicze sa uzywane w wypaku gdy mapka glowna juz byla grana lub byla grana bardzo czesto. Losomator nie pozwala wylosowac tych samych map w kolejnym losowaniu.
Zarys dzialania:
Widok:
Kazde opinie mile widziane. Narazie to jest luzny projekt/pomysl tworzony w wolnym czasie. Wiec nie naciskac prosze
Z waznych rzeczy do zrobienia:
- losowanie co pol godziny, z uwzglednieniem pelnych godzin
- moze jakas baza misji losowanych miedzy 20.00 a 20.30 i uwzglednianie ich przy losowaniu. Np. pamietamy ostatnie X losowan i nie uwzgledniamy wylosowanych mapek.
- ktos musialby stworzyc nowe tlo. Ten obrazek jest wziety z konkursu na SubSim.
Baza: Html, PHP, JS(choc to finalnie moze nie zostac uzyte), .txt (jako baza danych )
Jeśli chodzi o obrazki i szatę graficzna mogę się tym zająć.
Tylko Tesu bo to musi być tak zrobione co by było to można na serwer załadować.
Losowanie co 30 minut musi być jak najbardziej.
Co do bazy misji wylosowanych. A dało by się żeby losownik tworzył log z misja i data oraz godzina ?
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 11 Grudzień 2009, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#3 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 14:20
Jaki jest mechanizm losowania?
Swego czasu wbudowałem taki mechanizm - niestety nie jestem w stanie tego wrzucić w formacie "serwerowym":
Cytat:
Procedura wyboru dawno niegranej misji:
1) Wylosuj misję z zestawu
2) Sprawdź N (numerek)
jeśli N > 0 to wróć do kroku 1.
jeśli N = 0 to misja ta jest wylosowana, przejdź do dalszych kroków:
Zmiana parametru kiedy misja była grana":
3) sprawdź wszystkie misje, dla każdego N > 0 zrób N = N + 1
4) w wylosowanej misji zmień N = 0 na N = 1
Redukcja pakietu do dawno niegranych misji:
5) sprawdź wszystkie misje, dla każdego N>15 ustaw N=0
Ktoś może się zapytać dlaczego taki idiotyczny mechanizm.
Każdy numerek odpowiada kolejnej misji, program dzięki temu zapamiętuje 15 ostatnio granych misji. Dzięki temu ŻADNA z tych 15-tu nie powtórzy się (bo nie będzie mogła być wylosowana). Po wylosowaniu misji skrypt sprawdza czy któraś z nich była grana później niż 15 misji temu. Wtedy wpada do pakietu misji "niegranych" czyli tych z których może być losowana.
Pojawia się inny problem.
Losowanie odbywa się co półgodziny, czyli wchodząc na losomator na drugi dzień widzimy wynik po 24-25 losowaniach. Nic dziwnego że misja może się powtórzyć. Proponowałbym aby były dwa losomatory:
"Główny" który będzie losował misje w oparciu o skrypt "częstotliwości" i to wyłącznie o godz. 19-tej, o 20-tej i o 21-szej.
"Alternatywny" - którego statystyka losowań nie byłaby liczona w skrypcie - czyli zwykła metoda na chybił trafił dla osób, którym nagle zachciało się grać w innych porach.
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#4 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 14:20
Nie wiem czy zauwazyles link, ktory testuje, ale to wszystko dzieje sie po stronie serwera.
Moja platforma programistyczna:
Apache 2.2.14, PHP 5.2.11 i ... Crimson Editor (taki bardziej wypasiony notatnik)
Mysle, ze logi mozna zrobic, choc nie uwzglednialem jeszcze takiej opcji.
Cytat:
"Główny" który będzie losował misje w oparciu o skrypt "częstotliwości" i to wyłącznie o godz. 19-tej, o 20-tej i o 21-szej.
"Alternatywny" - którego statystyka losowań nie byłaby liczona w skrypcie - czyli zwykła metoda na chybił trafił dla osób, którym nagle zachciało się grać w innych porach
Dokladnie o tym pomyslalem przed 5 minutami, patrzac na skrypt PHP
Algorytm narazie jest prosty i w zasadzie podobny do tego co mamy, ale rozszerzony o 3 mapki.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#6 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 14:50
Pomysl jest OK ale od siebie mam ale:
- misje MUSZA sie powtarzac, czy to sie komus podoba czy NIE, kazdy musi miec szanse zagrania tej misji min. 2 razy i nie moze byc takiej sytuacji ze gracz zapuszcza FOCHA bo taka misje gral juz;
- mozna by bylo pomyslec zeby losownik staral sie losowac misje np. czesciej niz 30 minut np co 15, mozna by bylo wtedy uniknac, duzego prawdopodobienstwa wylosowania tej misji wiecej niz. 2 razy
- losownik wylosowal misje o nazwie A o godz. 18.30 wiec niech ja odchaczy i da do "poczekalni" na 3-5 dni i doda ponownie do puli losowan ale zeby jej juz nie losowal o 18.30
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#7 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:07
Co ile ma sie losowac, to nie problem ( jedna zmienna ). Ale losowanie i odkladanie co 15 minut moze sprawic problem -> (15*30)/60 = 7,5 h. Misji jest okolo 30 i taka pula szybko sie skonczy. Lepiej zrobic poczekalnie na zasadzie, nie losujemy ostatich X misji (np. ostatnie 10 wylosowanych misji pomijamy).
Ale mozna polaczyc pomysl twoj i Andrev i dac 1,5h okno z losowaniem co 15min. (6 losowan miedzy 19.30 a 21.00) dla glownej mapy. Alternatywne losujemy po staremu, co 30 min.
PS. Narazie priorytet dla mnie ma zrobienie losownia xx:00, xx:30, yy:00, yy:30. A moze nie bedzie przeszkadzala Wam extra sekunda dodana do kazdego losowania.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#9 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:14
Albo, zrobic guzior LOSUJ i wtedy HOST losuje misje, ktora wyswietla sie na stronie po losowaniu z godzina a guzior LOSUJ znika na 30 minut
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#10 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:14
Cytat:
A jak ktoś będzie chciał zapuścić nocny patrolik? Pamietam, jak kiedyś ja wychodziłem o prawie pierwszej, a ktoś (chyba Cobra) odpalał jakiś serwer...
Wtedy masz do dyspozycji jedna z alternatynych misji lub ostatnio wylosowana podstawe.
Guzik ma ten problem ze trzeba zrobic system logowania, a to "troche" skomplikuje sprawe. Pozostawienie guzika samego sobie moze wypaczyc wynik losowania, bo kazdy bedzie mogl go nacisnac. <edit> ok, zakumalem. Ale jak ktos nacisnie go przypadkowo? 30 min w plecy Choc i to nie az takie straszne. Wynik losowania zawsze zostaje Guzik nie taki ZLY jak go maluja .
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#11 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:15
PL_U-96 napisał/a:
Albo, zrobic guzior LOSUJ i wtedy HOST losuje misje, ktora wyswietla sie na stronie po losowaniu z godzina a guzior LOSUJ znika na 30 minut
Świetny pomysł, losowanie tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
To, co proponuje Przemek to najlepsze rozwiązanie... (moim zdaniem)
Gracze chcą płynąć misję, naciskają LOSUJ i mają wylosowane... To jest fajne... Pod warunkiem, że gracze nie postawią misji i dopiero spojrzą w losuj, aby zobaczyć, czy nie łatwiejsza misja...
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#13 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:27
No to GUZIOR dostepny po zalogowaniu sie na FORUM lub STRONIE KLANOWEJ i tyle, a po lbie dostanie ten co sobie jaja robi
_________________ capt. TUPOLOV commanding
Ostatnio zmieniony przez PL_U-96 11 Grudzień 2009, 15:27, w całości zmieniany 1 raz
No pomysł z częstszym losowaniem w godzinach większego natężenia gier dobry.
A z guzikowym to faktycznie mogła by być rewelacja. Ponad to jesteśmy dorośli i chyba nikt na złość specjalnie guziczka nie będzie naciskać.
No a teraz najważniejsze pytanie jaki kolor guzika ?
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#15 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:38
Czerwony albo taki fajny niebieski jak na semaforach wjazdowych w PKP
Imię: Marcin Pomógł: 13 razy Wiek: 43 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 1878 Skąd: Gdańsk/Coventry
#16 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:46
To wtedy ktos z Was musi tak przerobic stronke, aby losomator byl dostepny po zalogowaniu (np. ta strona otwiera sie po zalogogwaniu). Ja niestety nie wiem tworzylem tej strony i nie wiem jak dziala. Jeszcze lepiej jak potraficie pokazac SAM przycisk po zalogowaniu.
Czy potraficie to zrobic? Bo ja wtedy daje Wam czysta funkcje losujaca w PHP, a Wy aktywujecie ja przyciskiem.
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#18 Wysłany: 11 Grudzień 2009, 15:58
Z uwagi na to, że Przemo ukradł mój pomysł i teraz wszyscy mówią że to jego pomysł zamykam swoją działalność na tym forum.
ŻEGNAM.
Tak na poważnie, to misja może być losowana co godzinę 19-21.
To są 3 misje / losowania, a jeżeli 15 (na 30) ma się nie powtarzać to jest to optymalna ilość - misja powtórzy się dopiero po 5 dniach.
Nawet więcej - zwykle gramy koło 20-tej, więc o tej 20-tej mógłby być losomator rankingowy dokonujący losowania 1 raz dziennie (o 20-tej)
A dla ambitnych - losowy guzior nie przechowujący informacji o kolejności czy już granych misjach.
To wtedy ktos z Was musi tak przerobic stronke, aby losomator byl dostepny po zalogowaniu (np. ta strona otwiera sie po zalogogwaniu). Ja niestety nie wiem tworzylem tej strony i nie wiem jak dziala. Jeszcze lepiej jak potraficie pokazac SAM przycisk po zalogowaniu.
Czy potraficie to zrobic? Bo ja wtedy daje Wam czysta funkcje losujaca w PHP, a Wy aktywujecie ja przyciskiem.
Myślę ze coś w stylu.
Klikamy na link do losownika jak teraz i wyskakuje okienko na hasło.
Wpisujemy np. HUNT i losomator losuje nam misje i blokuje się na 30 minut.
Tak czy inaczej trzeba się spotkać na ventrilo. Zaproponujcie czas i datę i obgadać temat
losomatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum