Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Marcin Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 250 Skąd: Andrespol/Łódź
#2 Wysłany: 26 Grudzień 2005, 23:19
Herbert Schultze
8 odbytych patroli
26 zatopionych statków o łącznym tonażu 183.432 ton
1 okręt uszkodzony o tonażu 9.456 ton
urodzony 24 lipca 1909 w Kiel
zmarł 3 czerwca 1987 w Londynie
Herbert Schultze był dowódcą trzech okrętów podwodnych:
U-2 od 31 stycznia 1938 do 16 marca 1939.
Nie odbył w tym okresie żadnego patrolu.
U-48 od 22 kwietnia 1939 do 20 maja 1940.
Odbył 5 patroli, służąc na okręcie przez 135 dni.
U-48 od 17 grudnia 1940 do 27 lipiec 1941.
Odbył 3 patrole, służąc na okręcie przez 93 dni.
Uzyskane stopnie wojskowe:
09.10.1930 - Seekadett
01.01.1932 - Fähnrich zur See
05.04.1934 - Oberfähnrich zur See
01.10.1934 - Leutnant zur See
01.06.1936 - Oberleutnant zur See
01.06.1939 - Kapitänleutnant
01.04.1943 - Korvettenkapitän
Przyznane odznaczenia:
25.09.1939 - Iron Cross 2nd Class
25.10.1939 - U-boat War Badge
27.10.1939 - Iron Cross 1st Class
01.03.1940 - Knights Cross
12.06.1941 - Knights Cross with Oak Leaves
15.06.1941 - U-boat War Badge with Diamonds
Niektóre zatopione statki:
Emile Miguet - zbiornikowiec
Gustaf E. Reuter - zbiornikowiec
San Alberto - zbiornikowiec
Moerdrecht - zbiornikowiec
Inversuir - zbiornikowiec
Wellfield - zbiornikowiec
Pendrecht - zbiornikowiec
La Brea - zbiornikowiec
Athelcrest - zbiornikowiec
Louissiane - frachtowiec
SS. Clan Chishobn - frachtowiec
SS Brandon - statek parowy
Nina Borthen - zbiornikowiec
Trevisa - frachtowiec
Imię: Jacek
Wiek: 43 Dołączył: 19 Lis 2005 Posty: 224 Skąd: Środa Śląska
#3 Wysłany: 26 Grudzień 2005, 23:26
Kapitänleutnant Herbert Schultze - U48
8 odbytych patroli
26 zatopionych statków o łącznym tonażu 183.432 ton
1 okręt uszkodzony o tonażu 9.456 ton
urodzony 24 lipca 1909 w Kiel
zmarł 3 czerwca 1987 w Londynie
Herbert Schultze był dowódcą trzech okrętów podwodnych:
U-2 od 31 stycznia 1938 do 16 marca 1939.
Nie odbył w tym okresie żadnego patrolu.
U-48 od 22 kwietnia 1939 do 20 maja 1940.
Odbył 5 patroli, służąc na okręcie przez 135 dni.
U-48 od 17 grudnia 1940 do 27 lipiec 1941.
Odbył 3 patrole, służąc na okręcie przez 93 dni.
Uzyskane stopnie wojskowe:
09.10.1930 - Seekadett
01.01.1932 - Fähnrich zur See
05.04.1934 - Oberfähnrich zur See
01.10.1934 - Leutnant zur See
01.06.1936 - Oberleutnant zur See
01.06.1939 - Kapitänleutnant
01.04.1943 - Korvettenkapitän
Przyznane odznaczenia:
25.09.1939 - Iron Cross 2nd Class
25.10.1939 - U-boat War Badge
27.10.1939 - Iron Cross 1st Class
01.03.1940 - Knights Cross
12.06.1941 - Knights Cross with Oak Leaves
15.06.1941 - U-boat War Badge with Diamonds
Niektóre zatopione statki:
Emile Miguet - zbiornikowiec
Gustaf E. Reuter - zbiornikowiec
San Alberto - zbiornikowiec
Moerdrecht - zbiornikowiec
Inversuir - zbiornikowiec
Wellfield - zbiornikowiec
Pendrecht - zbiornikowiec
La Brea - zbiornikowiec
Athelcrest - zbiornikowiec
Louissiane - frachtowiec
SS. Clan Chishobn - frachtowiec
SS Brandon - statek parowy
Nina Borthen - zbiornikowiec
Trevisa - frachtowiec
Ale jeśli to Twój ulubiony dowódca to chyba nic nowego jak dal Ciebie nie napisałem (zwłaszcza, że informacje z netu). Może jesteś w stanie mi odpowiedzieć co się stało, że 27 lipiec 1941 zakończył udział w wojnie?? Co robił po tej dacie?? Zaskoczeniem jest dla mnie ta informacja: zmarł 3 czerwca 1987 w Londynie
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#5 Wysłany: 27 Grudzień 2005, 01:36
Gratuluję panom wiadomości.
Faktycznie chodzi o Herberta Schultze, Jako ciekawostkę dodam, ze w/w osiągnął dosyć wykoki wskaźnik zatopień, ( 6 pozycja), stosując się ściśle do przepisów konwencji Genewskiej.
Najczęściej wynurzał się dawał załodze czas na zejście do szalup, zaopatrywał rozbitków w prowiant, brendy, podawał kurs do najbliższego lądu. Na przykład, w dniu 05.09.1939 r w przepisowy sposób, zatrzymał , a następnie zatopił parowiec s/s ;Royal Sceptre;, następnie polecił nie oddalać się i obiecał , ze sprowadzi pomoc. Następnie napotkał s/s; Browning, oszczędził go pod warunkiem, ze załoga uda się na wskazana pozycję rozbitków, uratuje ich, oraz zachowa ciszę na temat zajścia i pozycji u-boota, aż do momentu dopłynięcia do portu – Brazylia.
Innym razem po zatopieniu ( zgodnie z przepisami) parowca s/s ;Firby;zaopatrzył rozbitków w prowiant i wodę, następnie nadał otwartym tekstem radiogram , ... Do wszystkich statków, przekazać Panu Churchilowi!!!m zatopiłem brytyjski parowiec ;Firby ;pozycja x, y proszę ratować załogę. Na taki gest nie pozwolili sobie ani Anglicy, ani Amerkanie
Oczywiście taka taktyka ( podobnie jak taktyka Kretschmera) mogły być stosowane wyłącznie w początkowej fazie wojny, do momentu wprowadzenia radarów. Nie mniej jednak takie postępowanie budzi szacunek
men_officers_schultze.JPG kilka fotek Herberta Schultza-"Waddi"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum