Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Wiadomo ze jednym ze sposobow na wykrycie uboota jest zauwazenie peryskopu okretu... ale co to naprawde w sh2 znaczy zobaczyc peryskop... czy peryskop uwazany jest za podniesiony kiedy maksymalnie wystaje ponad zwierciadlo wody czy tez wystarczy ze jest wysuniety z kiosku na wysokosc umozliwiajaca obserwacje ale nie wystaja na maksymalna mozliwa wysokosc???, wiadomo ze mozna obserwowac jednostki nieprzyjaciela kiedy peryskop teoretycznie jest w wodzie tzn kiedy wskaznik wysuniecia peryskopu jest ponizej tego oczka na "tym urządzeniu w czerwone paski" po lewej stronie peryskopu i czy wtedy DD tez widzi peryskop ??? Sam chetnie bym sprawdzil rozne konfigoracje ustawien peryskopu, wiec jesli jakis DD bedzie mial chwile (okolo 1 h) po nowym roku to mozna by poprobowac.
________________
Bootsmann PL_Hans
Ostatnio zmieniony przez Hans 30 Grudzień 2005, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 6 razy Wiek: 50 Dołączył: 15 Sie 2005 Posty: 454 Skąd: Lubin
#2 Wysłany: 27 Grudzień 2005, 16:57
Ja generalnie uzywam peryskopu w ostatniej chwili. Wczesniej ustawiam kat widoku i wysowam peryskop na moment aby tylko zalokowac cel ew. "uaktualnic" jednostki na mapie. Kolejna wazna sprawa to widocznosc jesli ty nie widzisz merchow to i one nic nie widza. DD takze trudno dostrzec-maja nizsza sylwetke niz statki handlowe. Jesli bedzie czas i checi to mozemy sprobowac jak to wyglada w praktyce...
_________________ ...BOZE WESPRZYJ NAS, A PRZYNAJMNIEJ NIE POMAGAJ MOJEMU WROGOWI I POZOSTAW RESZTĘ MNIE....
Imię: Marcin Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 250 Skąd: Andrespol/Łódź
#6 Wysłany: 28 Grudzień 2005, 08:01
raczej o komputerowe oko, samemu fizycznie ciężko coś zobaczyć, a jeśli już to zobaczysz mrugającą czarną kreskę nad lustrem wody i to nie zawsze. Niestety to nie grafika z SH3, że za peryskopem ciągnie się śliczny długi, biały warkocz, który widać z daleka. A to że ten peryskop raz widać a raz nie to nie wiem od czego zależy, od karty graficznej czy może od jakis błędów wyświetlania? Można z tym poeksperymentować w ostatniej misji treningowej gdzie płyną sobie na peryskopowej 4 suby i momentami to trzeba je najpierw rozjechać żeby się skapnąć że w ogóle są (oczywiście bez podglądu na mapę, mam na myśli wizualne wyszukanie subów np. lornetką).
#7 Wysłany: 28 Grudzień 2005, 13:57 a dokladniej...
W sumie to chcial bym przetestowac wykrywalnosc peryskopow przez zaloge DD wiadomo "Ship spoted" niewiem jak to jest w DD moze "u-boot spoted" a namierzaniu sygnalem tez mozna sie dokladniej przyjrzec tzn czy naprawde niedzialaja dziury w wodzie czy silent runing to tylko silent z nazwy itp... moze da sie cicho podplynac w jakiejs okreslonej konfigoracji glebokosci i predkosci... no i ogolnie to bym chial przebadac :p a jak bedzie wiecej czasu to moze maly trening strzelania na sluch ale to juz gdybanie ... pozdrawiam
________________
Bootsmann PL_Hans
Ostatnio zmieniony przez Hans 30 Grudzień 2005, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 329 Skąd: Mysłowice
#8 Wysłany: 29 Grudzień 2005, 03:08
Cytat:
Niestety to nie grafika z SH3, że za peryskopem ciągnie się śliczny długi, biały warkocz, który widać z daleka.
Przez pewien czas w pakiecie byly tekstury odpowiedzialne wlasnie za ten bialy warkocz tylko pojawily sie problemy z tym cze warkocz byl gdzie indziej a sub na przyrzadach gdzie indziej wiec postanowiono zrezygnowac z tego pomyslu
Cytat:
A to że ten peryskop raz widać a raz nie to nie wiem od czego zależy, od karty graficznej czy może od jakis błędów wyświetlania?
Predzej od moda odpowiedzialnego za tekstury wody (wiadomo im jasniejsza tym lepiej wypatrzyc) no i za pogode oraz pore dnia.
Cytat:
W sumie to chcial bym przetestowac wykrywalnosc peryskopow przez zaloge DD wiadomo "Ship spoted" niewiem jak to jest w DD moze "u-boot spoted"
Nic takiego nie ma
Predzej moi wypatrza cos na przyrzadach niz wykryja meldujac ze zauwazono okret no chyba ze wyplyniesz na powierzchnie
Cytat:
a namierzaniu sygnalem tez mozna sie dokladniej przyjrzec tzn czy naprawde niedzialaja dziury w wodzie
Nie dzialaja, stek bzdur, bo fakt bomby mozna spuszczac tylko co 50 stop ale one maja jeszcze dosyc pierdolna srednice wybuchu tak wiec dziura miedzy kolejnymi glebokosciami jest na tyle mala ze nawet typII sie nie wcisnie
Cytat:
czy silent runing to tylko silent z nazwy
Tak, tylko z nazwy
Wystarczy ze bedziesz plynal chocby ten 1w. a moi juz mi o tym zamelduja z przyrzadow
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#9 Wysłany: 29 Grudzień 2005, 10:00
Nie no EGON tutaj sie troszke myli SILENT RUNING daje nam jedna jedyna rzecz, otoz U-BOOT uzywajacy CICHEJ PREDKOSCI jest wykrywany przez DD ale z bliskiej odleglosc. Dla porownania zasuwasz U-BOOT-em 7 knotow to w `43 DD wykrywa sie z okolo 7000 metrow plynac na SILENT RUNING ta odleglosc spada do okolo 3000 metrow i wszystko jest zalezne od pogody od roku czy modelu eskortowca. Nie wiem jak ktos sie spodziewal jak dziala CICHA PREDKOSC moze ze plynac DD nas nie wykryje??? W kazdym razie moim zdaniem warto uzywac tej predkosci gdyz w tym momencie jesli DD nas nie wykryje moze wykryc kolege plynace 7 knotow nim sie zajac i obroci sie w taki sposob ze nie ebdzie w stanie wykryc zadnego SUB-a a wtedy mozemy zaatakowac konwoj
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#10 Wysłany: 29 Grudzień 2005, 15:17
No Przemo jasno i dokładnie to wytłumaczyłeś, Musze Ci zameldować, ze należycie z Egonem do nielicznych DD, którzy dzielą sie takimi tajemnicami. CZEŚĆ WAM I CHWAŁA ZA TO !!!!
Imię: Michał Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 329 Skąd: Mysłowice
#11 Wysłany: 30 Grudzień 2005, 03:21
No dzieki Przemo zes mnie poprawil ale wracajac do tego mojego ostatniego zdania chodzilo mi ze przedzej czy pozniej i tak cie wykryje gdyz dzwiek odpowiedzialny za elektryki nie jest tak wspaniale modulowany i sciszany na 50 sposobow jak w SH3 i brzmi bodajze tylko w 3 roznych tonacjach no i dochodzi jeszcze fakt "pykania" w momencie najazdu wiazki na obojetnie jaka pozycje statku czy u-boota (jak pusto przed wiazka to wiadomo ze to wrog) mimo ze dzwiek nie powinien byc jeszcze puszczony (i nie wiem czy to tylko moje odczucia ale zmiana pinga na inny zniwelowala prawie do zera ten bug)
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#12 Wysłany: 30 Grudzień 2005, 09:58
Tzn. w DC to jest tak zrobione ze SUB plynac jakas tam predkoscia generuje dzwiek i praktycznie od razu on jest slyszalny przez Twoj sonar i teraz tak jesli ten dzwiek elektrykow spelni pewne wymagania jakie zaimpletowali tworcy gry: odleglosc, szybkosc, pogoda rodzaj sonaru to wtedy zaczyna on byc slyszalny dla ucha czlowieka i slyszymy :KAPITANIE SONAR MELDUJE KONTAKT Z OKRETEM PODWODNYM" staje sie to tak gdyz na pokladzie mamy ASDIC czyli urzadzenie do dokladnego namierzenia zanurzonego SUB-a w przypadku kiedy nie ma ASDIC-a to w 75% SUB ktory stoi na wyciszonych silnikach nie zostanie wykryty. Zreszta tak na dobra sprawe SUB nie mogl stac sobie z wylaczonymi silnikami zanurzaony w wodzie jest to niemozliwe, musi miec ciag zeby nie wyplywal czy nie zanurzal sie lub nie mial przeglebienia. Ja mysle ze to bylo tak, konsultantem technicznym byl jak wiemy ERICH TOPP i powiedzial programista ze U-BOOT nie mogl sobie stac w miejscu zanurzony wiec panowie zrobili tak ze U-BOOT stoi w miejscu ale generuje taki dzwiek ze DD sa w stanie go namierzyc. Moze nie przewidzieli ze czlowiek bedzie plywal na okrecie bez ASDIC-a. Trudno tez powiedziec jakby gra sie zachowala bez PM103 jest duzo w tej grrz niewiadomych
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
#14 Wysłany: 13 Luty 2006, 16:33
I zaloga nie laduje torped oraz nie naprawiaja uszkodzen
_________________ capt. TUPOLOV commanding
Veider [Usunięty] Kommodore
#15 Wysłany: 25 Maj 2006, 23:30
Wita was serdecznie total zielony podwodniak.
Tak więć mam troche inne pytanie: krążą nade mną DD albo poluję na Suba (O_o już zaczynam po waszemu...). Będąc pod wodą moge wysunąć peryskop i zobaczyć cel (lub chociaż smugi w wypadku niszczyciela). Wtedy zabawy w hydrofon itd. traci już sens. Czy jest to wg. was "legalne"? No bo chyba w sztorm na 220 metrach g**no widać, nie łodzie na powierzchni.
Jak się dobrze orientuje to masz zainstalowaną "gołą" wersje gry i chyba jeszcze na dodatek wyłączona opcje "mgły". Otóż po zainstalowaniu kilku poprawek ("Patch 1.1 i PM 103) i właczeniu w opcjach "mgły" tracisz możliwość wysunięcia peryskopu jeśli jesteś głębiej niż 40m, oraz woda niejest już taka przejzysta że widać w promienu kilometrów, a tylko na jakieś 30m (raz nawet widziełem DD alle byłem tak blisko ze była to groźna zabawa).
Gdy są spełnione te warunki Hydrofon staje się jednym z najcenniejszych przyżądów na twojim okręcie. I zaufaj że warto się mu dobrze przyjżeć bo staje się on cenniejszy (podczas fatalnej pogody) niż peryskop, a nieraz już w fatalnej pogodzie widocznośc spada do 300m !!
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 25 Maj 2006, 23:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum