Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#121 Wysłany: 28 Styczeń 2010, 10:14
PL_HUBAL napisał/a:
05:53 - otrzymano wiadomość radiową od U-25 o zatopieniu jednego frachtowca ( 6000 GRT ) w sektorze BF78, U-25 melduje o problemach z torpedami ( 4 niewybuchy przy użyciu zapalników kontaktowych )
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#123 Wysłany: 28 Styczeń 2010, 15:41
Plotki donoszą, że w Kanale św. Jerzego jest sporo niechronionych celów. A patrole ASW bardzo niedoświadczone.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
02:58 - zanurzenie na 80 metrów, prędkość 4 węzły, rozpoczynamy nasłuch
03:12 - zmiana kursu na 015 stopni N
04:50 - hydro melduje o odgłosie wolno obracających się śrub w namiarze 240 stopni, kontakt zbliża się, odległość duża, zwrot na kontakt
04:59 - zmiana głębokości na 40 metrów
05:01 - głębokość peryskopowa
05:07 - wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 14 węzłów, kierujemy się na ostatni namiar z kontaktem
05:13 - zauważono statek w namiarze 003 stopnia, zidentyfikowano jako "TANKER" alarm na stanowiskach
05:17 - zidentyfikowano jako "MEDIUM TANKER"
05:25 - flaga Brytyjska
05:27 - cel "MEDIUM TANKER"
Odległość: 1246 metrów
AoB: 99stbd
Prędkość: 15 węzłów
05:28 - wprowadzono dane do kalkulatora torpedowego, zalano przednie wyrzutnie torpedowe numer 1 oraz 2
05:28 - 1 poszła...2 poszła...
05:29 - obie torpedy trafiają w cel na wysokości maszynowni.
05:32 - statek zwalnia, zaczyna nabierać wody na rufę
05:40 - tankowiec tonie ( 8700 GRT )
05:45 - wracamy na kurs, wysłano meldunek do BdU o zatopieniu jednostki
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 39 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 13,5 Mil Morskich
Pozostało:--/--
Prędkość: 4-14 węzłów.
Brak kontaktów.
06:06 - zmiana kursu na 026 stopni NNE, zanurzenie na 80 metrów, zmiana prędkości na 4 węzły, prowadzimy nasłuch
10:00 - wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 8 węzłów, kurs 090E
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 39 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 14 Mil Morskich
Pozostało: --/--
Prędkość: 4-8 węzłów.
Brak kontaktów.
12:04 - zanurzenie na 80 metrów, zmiana prędkości na 4 węzły, prowadzimy nasłuch
14:30 - minęła I doba patrolowania sektora BF15
16:06 - wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 8 węzłów
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 38 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 16 Mil Morskich
Pozostało: --/-- Mil morskich
Prędkość: 4-8 węzłów.
Brak kontaktów.
22:05 - wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 8 węzłów
22:06 - otrzymano nowe rozkazy od BdU:
Cytat:
BdU do U-51
W związku z duża liczbą straconych U-Bootów na minach oraz z rosnącą ilością pól minowych stawianych przez obie strony ( Anglia,Francja ) na wodach Kanału Angielskiego, BdU rozkazuje iz wszystkie U-Booty kierujące się na/z Ocean Atlantycki do wyznaczonych stref patrolowania mają zakaz wykorzystywania Kanału Angielskiego jako skrótu. Od tej pory U-Booty mają przemieszczać się przez Morze Północne, a dalej wzdłuż Północnego wybrzeża Anglii i Szkocji.
Rozkaz ten zostaje wydany na czas nieokreślony, w razie wątpliwości kontaktować się z BdU
BdU.
22:25 - otrzymano raz jeszcze wiadomość o zakazie korzystania z Kanału Angielskiego jako potwierdzenie
22:30 - stary zwołał naradę oficerów celem przestawienia nowego rozkazu oraz przedyskutowania nowych założeń, postanowiono wysłać meldunek do BdU z prośbą o wskazówki i informacje odnośnie przejścia na trasie Kanał Św.Jerzego-Morze Irlandzkie-Kanał Północny - LINK
22:55 - zmiana kursu na 180 stopni S
23:38 - zmiana kursu na 285 stopni WNW
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 35 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 18 Mil Morskich
Pozostało: --/-- Mil morskich
Prędkość: 4-8 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 151 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 61,5 Mile morskie
Zatopiono: tankowiec o nośności 8700 GRT
P.S W trakcie tego dnia testowany był MOD hsGUI 2.1(EDITED BY STORM87) Za co z tego miejsca bardzo pragnę mu podziękować. MOD GODNY POLECENIA Ale ze względu na to iż mój komputer źle znosi dodatkowe mody musiałem odinstalować. Także w trakcie tego dnia, również dzięki uprzejmości Storma87 zainstalowałem małego moda zmieniającego ubiór załogi Evan82's Uniforms II
z ciemności wyłania się Tanker.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 74.66 KB
Identyfikacja - Medium Tanker.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 98.81 KB
zdjęcie nieudane ;) ale widać że trafiłem, jak by ktoś miał wątpliwości ;).jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 52.99 KB
a wokół nich morze ognia......jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 76.01 KB
mocne zdjęcie......jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 70.53 KB
Rozbitkowie zostali sami Sobie, zostawiamy ich z lewej burty.....jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 37.7 KB
golfik od żony.....jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 107.8 KB
lumpeks.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 120.52 KB
wewnątrz BF15.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 76.76 KB
koniec dnia 01.11.1939 - sobota.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 97.2 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
BTW.....o co Tobie chodzi z tym angielskim Niemca uczyłem się w Liceum ale to było tak dawno że nie pamiętam, a Polskie napisy jakoś mnie w oko kuły....
malkontent.......
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 38 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#128 Wysłany: 30 Styczeń 2010, 13:15
PL_Andrev napisał/a:
A co ten mod (hsGUI 2.1 przeedytowany przez Storma) daje?
A same bonusy. Bez drastycznych ingerencji w interface, dodaje nam częściowe "integrated orders", bardzo pożyteczne Jagdtools (attack disc, slideruler, AOB finder, U-jagd chronometer) wszystko do alternatywnych metod obliczania parametrów ataku. Mamy też dostęp do ustawień KT z poziomu obydwu peryskopów i UZO (wygodne, wysuwane panele).
Sam wzbogaciłem go o drobne poprawki i wywaliłem te zmiany, które nie przypadły mi do gustu.:)
00:06 – zanurzenie na 50 metrów, prędkość 4 węzły, nadsłuchujemy
04:00 – wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 8 węzłów
Cytat:
05:00 rano, na U-51 panuje cisza...większość załogi zapadła w głęboki sen, starając się wykorzystać chociaż tę chwile wytchnienia między walką, do snu tuli ich zmęczenie i lecący z rozgłośni Tino Rossi z jakże piękną piosenką „Tristesse” przez tą krotką chwilę wszyscy oni są setki mil z stąd....są ze swymi najbliższymi, i nie pamiętają o tej strasznej machinie której są częścią. Oprócz normalnych odgłosów pracy U-Boota czyli pracy przyrządów, stłumionego mruku pracujących Diesli, uderzających fal o kadłub i rozmów wachtowych na tematy tak odległe od wojny, da się słyszeć dziwny stukot...stukot ten dochodził z kabiny radiooperatora, a mógł oznaczać tylko jedno....BdU przysyła wiadomość....
Na stanowisku radiooperatora wachtę pełni starszy bosman Albrecht Hessler, tak wczesna godzina nigdy mu nie służyła, a tym bardziej teraz gdy trzeba mozolnie siedzieć i przeczesywać coraz to nowe kanały w poszukiwaniu jakichkolwiek transmisji, tak bardzo chce się spać a tu jeszcze godzina do zmiany wachty,
Nagle z tej błogiej zadumy wyrywa go skrzypiący dźwięk maszyny szyfrującej, mimo tak wczesnej godziny on nie śpi, i nie śpi BdU które przesyła wiadomość, Hessler przecierając oczy zaczyna odczytywanie lawinę znaków i liczb, w jego głowie przemyka szybka myśl - zapewne BdU znowu donosi o jakimś wspaniałym sukcesie, albo dopytuje się o zaktualizowanie pozycji, oby tylko nie trzeba było budzić Sterego. Lecz to co ukazuje się po chwili Hesslerowi przyprawia go o zimny dreszcz....O to z ciągu niezrozumiałych dla kogoś postronnego linijek tekstu wyłaniają się poszczególne cześć wiadomości...
Cytat:
Erggtttb66778BdU do U-51bvdfbdfbdbd45ty349gf39vj39vj9jg934jvwkvmvknwne23nf
Bsjrui575y58756h557hj6KwadratBF15/432/02vy56yhh6Duży konwój23f3f32vty4Kurs 090E4tv46tfg434vPrędkość 7 węzłów3r3f34tr3f34tPrzechwycić i zniszczyć3f3r3df32rr3
G54g54g45bb45Powodzeniaf4g5yb52b56nh56cn2f3if3i6kgishuyrqwunf34poj6io3j45o
Cevcc3fBdUt34f3c4y45h v3rigj34i9jg84vj4o2gj8ggj4gjvn9q891j0img054k0942mv094jb8
Hesslerowi zaschły usta,a jeszcze przed chwila pita czarna fusiasta kawa, zamienia się w coś abstrakcyjnego.
- Heeeerrr Kaleunnnn... ledwo wydusza z Siebie te slowa....HER KALEUN!!!! Tym razem odnosi to skutek, naprzeciw w kubryku kapitana zapala się mała lampka, a już po kilku sekundach koło niego stoi kapitan.
-Her Kaleun, wiadomość radiowa...w glosie Hesslera słychać było niepewność, jeżeli źle odczytałem współrzędne, jeżeli popełniłem chodź jeden błąd przy danych tak wspaniała okazje może szlag trafić, w jego głowie pętli się tysiące myśli.
Zaspane oczy starego zamieniają się w małe rozżarzone węgliki, zrywa się z miejsca i biegnie tych kilka metrów do centrali tak jak by konwój był tuz tuż i od każdej sekundy zależał ich los.
-AUST do mnie na dół ! szybko !
Aust - 1 oficer nawigacyjny znajdował się akurat na mostku, prowadził obserwacje wraz ze swymi wachtowymi gdy słowa kapitana wyrwały go z letargu wpatrywania się w czarny niczym dym horyzont.Aust ześlizguje się po drabinie z gracja kota i wpada do centrali, nie tracąc czasu podchodzi do stołu z mapami nad którymi niczym Napoleon pochylony jest Stary.
-Her Kaleun!
-Aust , BdU sprawiło nam prezent, w naszym sektorze zauważono duży konwój, z moich obliczeń wynika że przy pełnej prędkości przechwycimy konwój za jakąś godzinę, skoryguj obliczenia i ogłos alarm bojowy.
-Ja wohl Her Kaleun! Aust wiedział że po starym nie trzeba niczego poprawiać, szybki rzut oka na kurs, prędkość i obliczenia pokazywały ze stary i tym razem obliczył wszystko dobrze.
-ALAAAAArrrrrrrrrMMMMMMM!!!!!!!!
Po okręcie niczym błyskawica przechodzi rozkaz, ze wszystkich stron słychać rumot, wrzaski i przekleństwa, z zaspanego okrętu U-51 zmienia się w gwarny rynek jak na OctoberFescie. W ciągu zaledwie minuty wszyscy są już na swoich stanowiskach i czekają rozkazów. Stary przygląda się wszystkiemu bacznie, i gdyby ktoś teraz mu się przyjrzal zauważył by w jego kąciku ust uśmiech, z taką załogą można by i diabłowi torpedę w tyłek wpakować myśli......
Poprzez rozgłośnie wewnętrzna rozlega się głos starego:
Chłopcy, dostaliśmy wiadomość o dużym konwoju tuż pod naszym nosem, czas rozruszać kości, i poczęstować Tommies naszymi wypiekami....Oczekuje aby każdy z was dał z Siebie wszystko. Planowane przechwycenie konwoju 06:00. Koniec
Załoga wiadomość przyjmuje entuzjastycznie, teraz to my będziemy myśliwym a Tommies zwierzyną
05:32 U-51 rozwija pełna prędkość, po czym błyskawicznie wchodzi na nowy kurs, kurs 243 WSW który przybliża ich ku konwojowi.
Te 30 minut które dzielą ich od przechwycenia każdy z załogi stara się wykorzystać maksymalnie jak tylko się da, chowane są niepotrzebne rzeczy, sprawdzane zawory, systemy i wszelakiej maści urządzenia, nic nie może zawieść!
Wachta na mostku jest podekscytowana, wiedzą że zaraz to się stanie, zaraz wejdą w styczność z konwojem, teraz cała odpowiedzialność spoczywa na nich i na ich oczach, ale nie są teraz sami, wraz z nimi jako dodatkowa para oczu robi Stary,który tak jak reszta wpatruje się w pustego przestrzeń oceanu...
-NAMIAR 030 KONTAKT!!!!! Jest godzina 05:39 w ust młodego niespełna 22 letniego wachtowego Kurta Zorna wyrywa się informacja która elektryzuje wszystkich, oczy całego mostka wpatrują się w wyłaniający się z nocnej mgły niszczyciel eskorty.
-ster 5 stopni na prawą burtę, ster zero, obie maszyny 2/3 naprzód
Tuż za starym rozkazy wędrują do centrali i maszynowni, przepływ informacji nie może zawieść.
Jeden za drugim z czeluści nocy wyłaniają się kolejne statki, widok jest wspaniały jak okiem sięgnąć cały horyzont wypełniają cele, niczym stado owiec prowadzone sa przez swe wierne psy pasterskie – niszczyciele. Do konwoju dzieli ich już tylko 7000 tysięcy metrów, pozycja do ataku jest idealna, przed nosem przechodzić im będzie cały konwój, ale aby się do niego dostać należy przechytrzyć patrolujący niszczyciel .
- ster 20 stopni na prawą burtę, ster 10 stopni na lewa burtę, równać ster
Rozkazy te wydane są tak cicho, jak by załoga na niszczycielu miała je usłyszeć....
Kilka krótkich rozkazów sprawiają że U-51 pozostawia za rufą pierwsza przeszkodę do tak smakowitego kąsku. Wachtowi na niszczycielu patrzą wszędzie...tylko nie za rufę, błąd który za chwile zemści się straszliwie.
Pozostały 4000 metrów, na mostek wkracza oficer uzbrojenia, to preludium do tego co za chwile nastąpi..
Gdy stary wraz z OW zaczynają wybieranie celów, gdy rozpoczyna się szacowanie odległości, wtedy nadchodzi szokująca nowina od wachtowego.
-Namiar 030 stopni, odległość duża....to chyba pancernik.....
Ostatnie słowa meldunku zatrzęsły wręcz wszystkimi na mostku, w jednej chwili wszystkie oczy wpatrują się znowu w jeden punkt...
Na widnokręgu pojawia się nowy gracz w tej rozgrywce, wysoka masywna nadbudówka niczym pagoda, wspaniałe barczyste burty, i te czarne uśpione w swym spokoju działa nie pozostawiają wątpliwości to pancernik...cel który nie zdarza się zawsze, on nie zdarza się wogóle...tej okazji nie można zlekceważyć, wytrącenie z boju kolejnego pancernika po Royal Oaku może przechylić szale zwycięstwa, załoga U-51 ma szanse stać się kolejnym U-47....
-ster 30 stopni na prawa burtę,równać ster..
Stary wie że nie mogą ponieść go nerwy musi w tej chwili dać przykład zalodzę aby ta zachowała nerwy..
-Spokojnie chłopcy, tylko spokojnie....tak jak na ćwiczeniach....
Ale nigdy nawet na ćwiczeniach nie przyśniło się żadnemu z nich że takie coś może się ziścić.
-Aust...książka identyfikacji celów...
-Her Kaleun...Po chwili w rękach starego znajduje się mała brązowa książeczka...strona po stronie stary wertuje w poszukiwaniu odpowiedniej sylwetki....po chwili następuje porażający szok....
- To HMS Rodney.....słowa wypowiadane są wręcz z niedowierzaniem, wszyscy wpatrują się w pancernik jak by chcąc potwierdzić lub zaprzeczyć temu, ale obserwacja tylko potwierdza hipotezę...
Nie ma czasu na zastanowienia co on tutaj robi, chociaż w głowie starego jak by chcąc nadal Sobie zaprzeczyć obija się informacja podana tuz przed wypłynięciem o ruchach dużych jednostek bojowych Royal Navy...HMS Rodney wraz z bliźniakiem HMS Nelsonem znajdują sie w bezpiecznej bazie na Szetlandach, w obawie przed Kriegsmarine.
Do HMS Rodneya dzieli ich już tylko 2000 metrów, są to ostatnie chwile na podejmowanie decyzji. W głowie starego miesza się tysiące myśli, i niewiadomych, wie że w takich chwilach wszystkie oczy skierowane sa na niego.
-1700 metrów Her Kaleun podaje Aust....
-Głębokość peryskopowa! Opuścić mostek! Przygotować okręt do zanurzenia
W rytm poleceń starego, rozkazy lecą dalej i okręt zaczyna wykonywać rozkazy. Gdy fale wdzierają się już łapczywie na pokład stary jako ostatni schodzi z mostku i zamyka wodoszczelny właz.
-Szefie sprowadź nas na peryskopową, słowa starego wypowiedziane są bezpośrednio do chiefa z maszyny.
Herbert Lindner wydaje rozkazy wachtowym w centrali i w ciągu kilkudziesięciu sekund U-51 osiąga pożądaną głębokość, U-51 zmienia tryb pracy na cichą prędkość. Wewnątrz U-boota panuje śmiertelna cisza, która zagłuszana jest odgłosem pracujących naokoło śrub. Gdy jeszcze przed chwilą wewnątrz centrali dało się czuć kojący chłód zimnego morskiego powietrza, tak teraz w powietrzu wisi ciężki smród stęchlizny i potu, atmosfera napięcia i strachu udziela się wszystkim.
Gdy stary podchodził do peryskopu bojowego, czuł na plecach wzrok całej załogi, jeden z najgorszych ciężarów z którymi musiał Sobie teraz poradzić.
Peryskop podjechał do góry, Stary spokojnie zaczął szukać swego celu, po chwili w centrali padają pierwsze rozkazy i odpowiedzi:
-Przygotować wyrzutnie od 1 do 4 do strzelania z pod wody...
-Wyrzutnie od 1 do 4 zalane...
-Kąt 74 port...
- kąt 74 port ustawiony ...
-Odległość 721 metrów...
-odległość ustawiona...
-Prędkość celu 7 węzłów...
-prędkość wprowadzona...
-Zanurzenie 10,5 metra..
-zanurzenie wprowadzona..
-Otworzyć pokrywy wyrzutni...
-pokrywy wyrzutni otwarte....
-Zatwierdzić ustawienia torped od 1 do 4
-ustawienia zatwierdzone...
- Powiadomić o gotowości do strzału..
- wyrzutnie od 1 do 4 gotowe do strzału...
- Wyrzutnie torpedowe od 1 do 4 zezwalam na otwarcie ognia....
-wyrzutnie od 1 do 4 ognia...
-1 poszła....2 poszła....3 poszła....4 poszła....
Odgłos pracującego stopera był ogłuszający, 26 sekund....26 sekund które miały zadecydować o wszystkim. Z każdą mijającą sekundą wątpliwości narastały, czy trafią, czy wybuchną, przecież podczas ostatniego patrolu niewybuchy były nasza plagą.
Mijają sekundy od wystrzelenia torped, a na całym okręcie panuje cisza wręcz śmiertelna...gdyby upadla igła zbudziła by nieboszczyka, sekunda za sekundą ciągną się w nieskończoność, przemieniając się w godziny oczekiwania, atmosfera staje się już nie do wytrzymania...
26 sekunda....jeden za drugim słychać tak bardzo oczekiwane eksplozje, wśród załogi wybucha dziki szal, zapominają ze grozi im niebezpieczeństwo wykrycia, teraz jest ich chwila, cieszą się jak dzieci.... starsi ranga niepochlebnie wypowiadając się o ich mamusiach przywołują załogantów do poziomu...
06:38 HMS Rodneyem wstrząsają ogromne eksplozje, wszystkie 4 głęboko nastawione torpedy odnajdują swą drogę, uśpiona załoga na pancerniku nie miała czasu na pobudkę,to będzie ich najdłuższy sen... Niegdyś duma Royal Navy, jeden z najnowocześniejszych okrętów staje się w przeciągu kilkudziesięciu sekund tylko wspomnieniem dawnego blasku i blichtru. Dla 1200 załogantów był to ostatni rejs w ich życiu...
Dyscyplina na U-51 wraca szybko, na świętowanie przyjdzie pora, ale teraz trzeb się ukryć, najszybciej jak się da, eskorta konwoju już o nas wie.
-Szefie zanurzenie na 100 metrów, zabierz nas z stąd
U-51 reaguje szybko na rozkazy, po paru minutach osiąga wyznaczona głębokość. Poprzez wodę do wnętrza U-boota docierają przeraźliwe odgłosu rozdzieranej stali, i wewnętrzne ogromne eksplozje, których skutek dociera nawet tu na 100 metrów do U-51 wprowadzając go w drgawkę.
06:45 U-51 rozpoczyna swój taniec przed atakiem eskorty,pierwsze bomby spadają daleko, ale coraz to częstsze pingi nie pozostawiają złudzeń wiedza gdzie jestesmy, każda seria bomb wydaje się być ta ostatnią, ale i tym razem szczęście nie opuszcza U-51. Po 1,5 godzinie unikania razów eskorty U-boot wychodzi na peryskopową, morze jest puste.
- Wynurzenie...
Słowa te działają jak balsam dla załogi, w końcu świeże powietrze, w końcu skończył się znowu ten koszmar, nerwy każdego z członków załogi napięte są do granic wytrzymałości, ale zimne Atlantyckie powietrze dodaje wszystkim otuchy...znów się udało..znowu jestesmy góra, ale jeszcze jak długo ?...
08:08 - U-51 nadaje meldunek do BdU o swoim sukcesie
08:12 - dokonano zaległego wpisu w dzienniku pokaldowym z godziny 06:00 rano
zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 42 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 13,5 Mil Morskich
Pozostało: --/-- Mil morskich
Prędkość: 2-8 węzłów.
Kontakt z konwojem w namiarze 020
08:53- BdU przysyła gratulacje i obietnice awansu dla starego i załogi, jestesmy oczekiwani w domu. jednocześnie BdU rewiduje nasze zatopienie. Zatopionym okrętem nie był HMS Rodney lecz jego bliźniak HMS Nelson
08:55 – wysłano do BdU kolejną wiadomość, tym razem o planowanej trasie powrotnej do bazy.Trasa składa się z 6 etapów:
Etap I : Morze Celtyckie – czas przejścia 26 godzin
Etap II : Kanał Św. Jerzego wraz z Morzem Irlandzkim – czas przejścia 26 godzin
Etap III : Kanał Północny – czas przejścia 13 godzin
Etap IV : Hebrydy – czas przejścia 24 godziny
Etap V : Północna Szkocja – czas przejścia 24 godziny
Etap VI : Morze Północne – czas przejścia 58 godzin
Zakładany czas przejścia ( przy prędkości 10-11 węzłów ) = 171 godzin, zmiana kursu na 054 NE
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF15
Przepłynięto: 58,3 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 2 Mile Morskie
Pozostało: 1800 Mil morskich
Prędkość: 2-8 węzłów.
Brak kontaktów.
12:06 – zmiana prędkości na 11 węzłów
18:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF13
Przepłynięto: 62,6 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1732 Mil morskich
Prędkość: 11 węzłów.
Brak kontaktów.
18:04 – zanurzenie na 60 metrów, prędkość 4 węzły, prowadzimy nasłuch
22:00 – wynurzenie, wachta na stanowiskach, zmiana prędkości na 8 węzłów
23:00 - opuściliśmy Ocean Atlantycki, weszliśmy na Morze Celtyckie
23:12 – zauważono statek w namiarze 068, odległość 9900 metrów, alarm na stanowiskach bojowych
23:15 – zidentyfikowano jako „ORE CARRIER” flaga Brytyjska
23:33 - oba silniki stop
23:33 - cel "ORE CARRIER"
Odległość: 689 metrów
AoB: 49stbd
Prędkość: 5 węzłów
wprowadzono dane do kalkulatora torpedowego, zalano przednie wyrzutnie torpedowe 2 i 3
23:33 - 2 poszła...3 poszła...
23:34 - obie torpedy trafiają w cel, wynurzenie, wachta na stanowiskach
23:35 - "ORE CARRIER" nie przejawia ochoty do tonięcia, ster 30 stopni na lewą burtę, oba silniki 1/3 naprzod,
23:36 cel "ORE CARRIER"
Odległość: 720 metrów
AoB: 152stbd
Prędkość: 3 węzły
wprowadzono dane do kalkulatora torpedowego, zalano rufowa wyrzutnie torpedową numer 5
23:40 - wracamy na kurs, zmiana prędkości na 11 węzłów, wysłano meldunek do BdU
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF13
Przepłynięto: 47,6 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 16,2 Mil Morskich
Pozostało: --/-- Mil morskich
Prędkość: 0-11 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 210 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 31,7 Mil morskich
Zatopiono: 2 cele o łącznej nośności 44083 GRT (HMS Nelson-36000 GRT//Ore Carrier -8083 GRT )
obliczenia na szybkensa.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 107.31 KB
arghhhh.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 79.51 KB
Identyfikacja.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 97.44 KB
ten widok chciałby mieć każdy......jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 102.54 KB
1 trafia....jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 107.57 KB
2 trafia......jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 103.25 KB
3 trafia....jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 104.15 KB
4 trafia.....jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 104.96 KB
Duma Royal Navy na kolanach....jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 103.74 KB
Załoga na stanowiskach bojowych....jesteśmy pingowani.......jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 141.91 KB
Odcinek 1 - Kanał Św.Jerzego.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 101.38 KB
Odcinek 2 - Morze Irlandzkie + Południowa częśc Kanału Północnego.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 104.68 KB
Odcinek 3 - Kanał Północny (częśc północna) + Południowe Hebrydy.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 114.55 KB
Odcinek 4 - Hebrydy + Północna zachodnia Szkocja.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 110.07 KB
Odcinek 5 - Północna Szkocja + Orkady.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 95.92 KB
Odcinek 6 - Przejście między Szetlandami a Orkadami+ wejście na Morze Północne.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 91.09 KB
Obie torpedy znajdua drogę do Ore Carriera......jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 83.97 KB
Trzyma się dzielnie, ale rufowa torpeda trafia przypieczętowując jego los.....jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 41.06 KB
zanurza się z dumą.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 39.14 KB
koniec dnia 02.11.1939 - niedziela.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 88.12 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 2 Luty 2010, 09:37, w całości zmieniany 5 razy
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#132 Wysłany: 2 Luty 2010, 09:48
Gratulacje - oby więcej takich sukcesów i opisów.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#133 Wysłany: 2 Luty 2010, 09:51
Wspaniały opis. Gratuluję sukcesu.
Berliner Zeitung informuje: Wczorajszej nocy nasza dzielna Kriegsmarine zaznała rozkoszy niesamowitego zwycięstwa. Dowódca okrętu podwodnego U-51 w brawurowej akcji dopadł i po efektownej walce zatopił nowoczesny okręt wojenny Brytyjczyków - pancernik "HMS Nelson". Jak widać nasi dzielni dowódcy naśladują komandora Priena który we wrześniu na U-47 zatopił inny pancernik "HMS Royal Oak". Sztab marynarki świętuje, a wódz narodu osobiście wysłał gratulacje do dowódcy zwycięskiego okrętu. Niestety z uwagi na warunki wojenne termin powrotu bohatera do bazy pozostaje obecnie tajemnicą.
Ostatnie znane zdjęcie brytyjskiego pancernika HMS Nelson.
01:18 - otrzymano wiadomość radiową o kontakcie w sektorze BF13, , odległość około 37,2 Mil morskich, kurs N, prędkość średnia, ze względu na zbyt duża odległość nie decydujemy się na pogoń za celem
01:45 - zmiana prędkości na 13 węzłów
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM97
Przepłynięto: 70 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1637,6 Mil morskich
Prędkość: 8-13 węzłów.
Brak kontaktów.
09:14 - wchodzimy w Kanał Św.Jerzego
10:29 - ze względu na zbyt duże zagrożenie patrolami lotniczymi dzień aż do zachodu słońca będziemy spędzać w zanurzeniu. Zanurzenie na 45 metrów, zmiana prędkości na 4 węzły
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM94
Przepłynięto: 60 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 5 Mil Morskich
Pozostało: 1577,7 Mil morskich
Prędkość: 4-13 węzłów.
Brak kontaktów.
13:06 - zmiana prędkości na 5 węzłów
15:25 - hydro melduje o odgłosie wolno pracujących śrub w namiarze 043, odległość duża, kontakt oddala się
16:13 - utracono kontakt na 095
16:48 - baterie zużyte w 50%
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat BF94
Przepłynięto: 32 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 32 Mil Morskich
Pozostało: 1553 Mil morskich
Prędkość: 4-5 węzłów.
Brak kontaktów.
19:14 - głębokość peryskopowa
19:21 - horyzont oraz niebo jest puste, wynurzenie
22:42 - zmiana kursu na 356 stopni N, weszliśmy na Morze Irlandzkie
23:11 - zakończono ładowanie akumulatorów, zmiana prędkości na 17 węzłów
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM92
Przepłynięto: 70 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 5,4 Mil Morskich
Pozostało: 1480 Mil morskich
Prędkość: 5-17 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 232 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 42 Mile morskie
Zatopiono: --/--
cel zbyt daleko, rezygnujemy.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 86.74 KB
pomiędzy młotem a kowadłem.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 103.68 KB
koniec dnia 03.11.1939 - poniedziałek.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 113.04 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 3 Luty 2010, 09:18, w całości zmieniany 1 raz
01:18 - otrzymano wiadomość radiową o kontakcie w sektorze BF13, , odległość około 37,2 Mil morskich, kurs N, prędkość średnia, ze względu na zbyt duża odległość nie decydujemy się na pogoń za celem
Cel jest na południowy-wschód od ciebie, płynie na północ, odległość 37,2 mili... I TO DALEKO? Przecież on się zbliża do ciebie...
Ps. Rzesza dba o swoich kapitanów.
Ja też mam taką. A jakbym znalazł nakładkę na kolorowe zdjęcia z tego okresu (a nie to, co masz ty Matrose, co wygląda, jakby to było zdjęcie cyfrówki 90 razy kserowane), to z chęcią zastosuję. Owszem, jakość trochę spadnie. Ale nie w sposób, w jaki spadła twoja.
Ps2. Poza tym, jakim cudem na twoim zdjęciu widać gwiazdy?
Matrose na Twój elementarny brak wiedzy o ukształtowaniu powierzchni naszej planety siły nie mam.....Najpierw spójrz na mapę a później pozwalaj Sobie na takie "cięte" odpowiedzi.
Andrev:
Drogę pomiędzy Irlandią a Herbaciarnią wybrałem z kilku powodów:
1) Większa liczba portów co "teoretycznie" winno się równać większemu ruchowi statków na Akwenie.
2) Mam jeszcze 4 torpedy, które muszę wykorzystać
3) Więcej się będzie działo, niż jazda po pustym akwenie Oceanu Atlantyckiego
A minusy to wiadomo....duża liczba ZOP-ów, patrole powietrzne, więcej płycizn, wąski szlak oraz kilka gardeł do pokonania, ale Matrose twierdzi że wymiękam
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum