POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Z dziennika pokładowego U-51
Autor Wiadomość
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #141  Wysłany: 3 Luty 2010, 12:36   

Cytat:
Cel jest na południowy-wschód od ciebie, płynie na północ, odległość 37,2 mili... I TO DALEKO? Przecież on się zbliża do ciebie...


Finek nie miałem zamiaru ścigać tego celu gdyż:

1) nie znam przynależności Państwowej
2) Jestem na morzu Celtyckim i zależy mi na jak najszybszym przejściu Kanału Św. Jerzego, a wychodziło to przejście akurat na noc
3) Za kilak godzin mam wejść na akwen który teoretycznie jest bogaty w dużo celów, i będę mógł wybierać
4) mam tylko 4 torpedy i nie chce ich zużyć na "Small Frightera" czy "Small Merchanta"
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 3 Luty 2010, 12:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #142  Wysłany: 3 Luty 2010, 12:50   

PL_HUBAL napisał/a:
A minusy to wiadomo....duża liczba ZOP-ów, patrole powietrzne, więcej płycizn, wąski szlak oraz kilka gardeł do pokonania, ale Matrose twierdzi że wymiękam...

:||
W każdym razie, naczelny "Berliner Zeitung" codziennie dzwoni do komendantury portu z pytaniami o jakiekolwiek wieści o asach z U-51. Ale wciąż to samo... "tajemnica wojskowa"...

BTW, jak robisz fotki to dawaj INS albo DEL na numerycznej - chowają się zegary.

Bohaterowie z U-51 na jednym z poprzednich patroli.
Zdjęcie udostępnione przez komendanta portu wojennego Wilhelmhaven.

 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #143  Wysłany: 4 Luty 2010, 20:59   

04.11.1939/wtorek – 8 dzień na morzu


00:40 - zmiana kursu na 334 stopni NNW

02:15
- zmiana kursu na 013 stopni N

03:40
- zmiana kursu na 048 stopni NE

04:21 - zmiana kursu na 353 stopni N

05:01 - zmiana kursu na 350 N, opuściliśmy Morze Irlandzkie, weszliśmy na Kanał Północny

06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM68
Przepłynięto: 100 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1367 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

06:42
- zauważono niszczyciel w namiarze 302 stopni, odległość 7600 metrów,mijamy go niezauważeni

06:46 - zmiana kursu na 310 stopni NW

07:34 - otrzymano wiadomość radiowa o dużej grupie bojowej w kwadracie AM35, kurs NE, przypuszczalna prędkość 18 węzłów

09:29 - nawiązano kontakt z latarniowcem u wejścia do kanału, namiar 314 stopni, odległość 9300 metrów

10:02 - zmiana kursu na 294 stopnie WNW, wyszliśmy za Kanału Północnego, zanurzamy się na 60 metrów celem prowadzenia nasłuchu na wejściu do kanału, prędkośc 3 węzły

12:00
- zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM64
Przepłynięto: 75 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 8 Mil Morskich
Pozostało: 1285 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.

13:00 - oba silnik stop, cisza na okręcie,
Cytat:


Między godziną 13:00 a godziną 19:22 nie zanotowano żadnego ruchu w akwenie tuz przy wejściu na Kanał Północny, całkowity brak aktywności floty handlowej na tym akwenie


18:00
- zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 7 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 7 Mil Morskich
Pozostało: 1281,8 Mil morskich
Prędkość: 2-3 węzłów.
Brak kontaktów.


20:00
- horyzont oraz niebo puste, wynurzenie, zmiana głębokości na 14 węzłów, wachta na stanowiskach

21:52 - zakończono ładowanie baterii, zmiana prędkości na 17 węzłów

22:13
- zmiana kursu na 327 stopni NNW

00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 64 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 7 Mil Morskich
Pozostało: 1236,5 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.


Raport dzienny:





Przepłynięto: 246 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 22 Mile morskie
Zatopiono: --/--


Czaiłem sie tutaj 7 godzin...bez efektu.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 122.42 KB

Etap III.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 97.17 KB

koniec dnia 04.11.1939 - wtorek.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 109.93 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #144  Wysłany: 5 Luty 2010, 21:23   

05.11.1939/środa – 9 dzień na morzu


00:42
- zmiana kursu na 308 stopni NW

02:39
- zmiana kursu na 043 stopni NE

04:42
- zmiana kursu na 018 stopni NNE

05:45
- zauważono statek w namiarze 325 stopni, odległość 10100 metrów, alarm na stanowiskach

05:55 - rozpoznano jako "GRANVILLE - TYPE FREIGHTER" flaga Brytyjska

05:56- oba silniki stop, czekamy aż cel sam podejdzie pod wyrzutnie

06:01 - cel "GRANVILLE - TYPE FREIGHTER"
Odległość: 1324 metry
AoB: 74 port
Prędkość: 8 węzłów

wprowadzono dane do kalkulatora torpedowego, zalano przednie wyrzutnie torpedowe numer 1 oraz 2

06:02 - 1 poszła....

06:03 - cel trafiony

06:07 - statek tonie ( 4708 GRT )

06:00
- zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM39
Przepłynięto: 97 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1135 Mil morskich
Prędkość: 0-17 węzłów.
Brak kontaktów.

07:19 - zmiana kursu na 040 stopni NE

07:57 - zauważono dwa patrolowce w namiarze 026 stopni, odległość 9000 metrów, mijamy je niezauważeni

08:08 - zmiana kursu na 070 ENE

09:45 - zmiana kursu na 047 NE

10:46 - zauważono jednostkę zidentyfikowana jako "COASTAL TANKER" ze względu na brak pocisków do działa oraz małą wartość strategiczną omijamy kontakt

10:51
- zanurzamy się na 50 metrów w celu uniknięcia patroli lotniczych, zmiana prędkości na 3-4 węzły, rozpoczynamy nasłuch

12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM38
Przepłynięto: 91 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 8 Mil Morskich
Pozostało: 1048 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.

18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 21 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 21 Mil Morskich
Pozostało: 1030 Mil morskich
Prędkość: 2-3 węzłów.
Brak kontaktów.

19:55 - hydro melduje o kontakcie w namiarze 308 stopni, odległość duża, odgłos bardzo wolno poruszających się śrub, zmian kursu na kontakt

20:00 - głębokość peryskopowa, nie zauważono żadnych statków na horyzoncie, wynurzenie, wachta na stanowiskach, rozpoczynamy pościg za kontaktem

20:41
- nawiązano kontakt wzrokowy ze ściganym celem, kontaktem okazała się żaglówka, hydroakustyk oberwał po uszach..... ( nadgorliwość gorsza od faszyzmu )

20:44
- wracamy na kurs

23:12 -zmiana kursu na 072 stopni ENE

00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM36
Przepłynięto: 57 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 16 Mil Morskich
Pozostało: 973 Mil morskich
Prędkość: 2/3-17 węzłów.
Brak kontaktów.


Raport dzienny:






Przepłynięto:
266 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 45 Mile morskie
Zatopiono: 1 statek o nośności 4708 GRT ( Granville-type Freighter"


P.S Jako że mam ponad 1 dzień opóźnienia w dodawaniu wpisów na forum, jest to powód dlaczego wpisy ukazały się dzień po dniu ;)

Pozdrawiam wszystkich czytających te wpisy, aż dziw bierze że po wypiciu 0,5 litra wina nadal jestem w stanie pisać konstruktywne wypowiedzi, więc albo wino było jakieś bardzo słabe, albo głowa mi się wyrabia co do picia :||


A teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić,
a teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić!
A teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić,
a teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić!

I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!
I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!
I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!


Po prawie 3 dniach pustki wyłania się cel.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 81.79 KB

trafiony.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 20.39 KB

ja tą pelotką odganiałem rekiny...nie strzelałem do rozbitków.....jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 21.98 KB

koniec dnia 05.11.1939 - środa 9 dzień na morzu.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 87.55 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 5 Luty 2010, 21:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Gregorios 
Oberbootsmann





Kraj:
poland

Imię: Grzegorz
Ulubiona Gra: SH3, SH4, S.T.A.L.K.E.R, Mass Effect 1, 2 , GTAIV
Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 182
Skąd: Warszawa

 #145  Wysłany: 5 Luty 2010, 21:31   

Szacunek Hubal za wszystko o czym piszesz i jak piszesz. A największy szacun za pomysł. :) Czytam wszystko. Tak trzymaj. To jest niesamowite co robisz. :)
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #146  Wysłany: 5 Luty 2010, 21:37   

Dzięki za miłe słowa :) .....Twoje zdrówko..... :piwko:
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #147  Wysłany: 5 Luty 2010, 22:44   

PL_HUBAL napisał/a:
20:41 - nawiązano kontakt wzrokowy ze ściganym celem, kontaktem okazała się żaglówka, hydroakustyk oberwał po uszach..... ( nadgorliwość gorsza od faszyzmu )


Hehehe... dobre!
:lol
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 5 Luty 2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #148  Wysłany: 5 Luty 2010, 22:57   

Ja te małe pipcie siekam z pelotek, a potem biorę na tarana! :kroliczek: Polecam, kupa zabawy! :||
_________________

 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #149  Wysłany: 7 Luty 2010, 18:56   

06.11.1939/czwartek – 10 dzień na morzu


06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN48
Przepłynięto: 115 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 886 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

08:22
- zmiana kursu na 090 stopni E

11:37
- zmiana kursu na 120 stopni ESE

12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN14
Przepłynięto: 120 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 765 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

12:09
- weszliśmy na Morze Północne, przed nami ostatnia prosta do domu...

18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN41
Przepłynięto: 118 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 637 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

00:00
- zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN45
Przepłynięto: 99 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 538 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.


Raport dzienny:





Przepłynięto:
452 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mile morskie
Zatopiono: --//--

koniec dnia 06.11.1939 - czwartek 10 dzień na morzu.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 103.67 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 7 Luty 2010, 18:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #150  Wysłany: 7 Luty 2010, 19:15   

Swoją drogą podziwiam twoją celność Hubalku, to po pierwsze, a po drugie to skuteczność torped. Ostatnio na 4 wystrzelone (SH4, 1943): trafienie, niecelna, niewypał, kołowa.
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #151  Wysłany: 7 Luty 2010, 20:36   

Dzięki Andrzej ;)

Ten patrol jest udany ;) ale przyznam się szczerze że za każdym razem gdy wystrzeliłem torpedę miałem w pamięci poprzedni patrol gdzie 2/3 torped to były niewybuchy, a co do celności to staram się skracać dystans jak to tylko możliwe ( z reguły jest to cirka about 1200 metrów ) więc o pudło do wolno poruszającego i niczego nie spodziewającego się celu to raczej taki wyczyn nie jest ;) ale z każdego trafienia cieszę się jak głupi :||
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #152  Wysłany: 10 Luty 2010, 09:50   

07.11.1939/piątek – 11 dzień na morzu



06:00
- zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN48
Przepłynięto: 92 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 448 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

12:00
- zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN49
Przepłynięto: 109 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 339 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

Cytat:
12:30 - Do Wilhelmshaven pozostało około 20 godzin, coraz częściej nad naszymi głowami przelatują samoloty z czarnymi Krzyżami, to znak że już jesteśmy coraz bliżej domu. Morale załogi jest ogromne chodź na ich twarzach wywarło piętno tych 11 dni które minęły, 11 dni strachu, bólu, radości, poczucia braterstwa i tej najwspanialszej rzeczy...smaku zwycięstwa i triumfu. Teraz gdy do domu pozostało tak niewiele, czas zacząć świętować. Stary wydaje polecenie aby wydać pozostałe zapasy czekolady, papierosów i piwa między załogę, każdy ma dostać tyle ile chcę. Załoga rozpoczyna swój rytuał..domalowywanie zatopionych statków na herbie U-51, suma 50 zatopionych statków handlowych robi wrażenie...a po prawej zaszczytnej stronie miejsce znajdują 2 sygnaturki, zatopionego HMS "Nelsona" oraz zatopionego trawlera HMS "Arctic Explorera" dla którego jest to hołd za stoczoną zaciętą walkę... na samym dole herbu dużymi złotymi cyframi widnieje 259,934 GRT zatopionych podczas trwania 4 patroli bojowych, rekord wśród całej U-Boot Waffe.

Podczas tego świętowani na U-51 przychodzi wiadomość od BdU...

Za tak wspaniałe osiągniecie podczas tego patrolu, cała załoga U-51 zostaje zaproszono do Berlina na uroczystą kolacje w towarzystwie samego naszego wielkiego wodza,a w bazie Wilhelmshaven ma nastąpić oficjalne przywitanie okrętu które będzie zarejestrowane przez kroniki wojenne.

Po tej informacji, na pokładzie następują wielkie porządki i przygotowania do powitania w bazie, załoga porządkuje koje i całe wnętrze okrętu, otwierane są wszystkie możliwe wywietrzniki, aby chodź trochę zniweczyć smród potu i zgnilizny która jak ciężka mgła osiadła w całym U-51, a na pokładzie tuż pod kioskiem zainstalowano nietypowe jak na U-Boota urządzenie...
Załoga maszynowa wydostawszy na zewnątrz 3 stare beczki po oleju odcięła od nich górę i teraz beczki tę służą jako wanny...jeden po drugim niczym dzieci załoganci wskakują do beczki i pierwszy raz od ponad 11 dni ich skóra czuje zbawienne ciepło wody która w nieprzerwanym potoku rąk wędruje od kuchni aż na sam pokład.... i tylko wachta na kiosku pozostaje niewzruszona wpatrując się w horyzont


18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN62
Przepłynięto: 100 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 239 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN66
Przepłynięto: 115 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 124 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.


Raport dzienny:




Przepłynięto: 416 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mile morskie
Zatopiono: --//--



P.S Format herbu zmieniłem z TGA na JPG dlatego jakość jest trochę gorsza, kompozycja wizualna, pomysł oraz rozmieszczenie jest moim osobistym pomysłem ;)
Dzięki dla Storma87 za podsunięcie sygnaturek zatopionych statków ;)


Herb U-51 Royal Fortune.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 183.1 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 10 Luty 2010, 10:27, w całości zmieniany 9 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #153  Wysłany: 10 Luty 2010, 10:48   

 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #154  Wysłany: 10 Luty 2010, 12:35   

08.11.1939/sobota – 12 dzień na morzu


06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN95
Przepłynięto: 91 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 32 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.

08:11 - dopłynięto do ostatniego punktu nawigacyjnego, rozpoczynamy podejście do Wilhelmshaven, zmiana kursu na 150 stopni SSE, prędkość 10 węzłów

09:29
- zmiana kursu na 180 stopni S

09:39 - zmiana kursu na 253 stopnie WSW

10:00 - rozpoczynamy manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej w Wilhelmshaven

10:15 - oba silniki stop

10:27 - ułożono trap, KONIEC PATROLU NR.4

Podsumowanie patrolu wkrótce....

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ I CZYTANIE WPISÓW Z PATROLU :piwko:


U-51 witany w Wilhelmshaven.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 22.49 KB

Załoga dumnie pnie pierś.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 18.88 KB

Osobiste gratulacja dla załogi od Doenitza.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 18.9 KB

salut na cześć U-51.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 15.9 KB

Entuzjastyczne przywitanie na ulicach Berlina.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 21.33 KB

Na ulicach Berlina.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 17.71 KB

Uroczyste przemówienie dowódcy w Amfiteatrze, po jego prawicy stoi minister propagandy Rzeszy.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 25.23 KB

Uroczyste odebranie odznaczenia z rąk samego Fuhrera.jpg
Plik ściągnięto 8321 raz(y) 10.89 KB

audiencja u samego Fuhrera.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 33.62 KB

podczas uroczystej kolacji.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 18.62 KB

Po lewej Dowódca U-51, po prawej marynarz Arno Popp który zauważył Nelsona w konwoju, odznaczony za ten wyczyn Krzyżem Zelaznym II Klasy.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 34.65 KB

_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 10 Luty 2010, 12:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #155  Wysłany: 10 Luty 2010, 13:01   


TRIUMF BOHATERA
Pogromca pancernika HMS Nelson,
U-51 zacumował wczoraj w Wilhelmhaven


Wczorajszego dnia do ojczyzny powrócił bohater ostatnich dni - euforycznie witany U-51 dowodzony przez porucznika Hubala w asyście niszczycieli wpłynął do portu Wilhelmhaven. Data powrotu była utrzymywana w najgłębszej tajemnicy w trosce o bezpieczeństwo okrętu. Według niepotwierdzonych źródeł z wywiadu marynarki, Brytyjczycy zwiększyli kilkakrotnie ilość patroli w rejonie Wysp obiecując dodatkowo 100.000 funtów szterlingów w złocie za zatopienie powracającego U-51.


U-51 podchodzi do nadbrzeża.



Z uwagi na spektakularny sukces U-51, okręt powitała straż honorowa Kriegsmarine wraz z najwyższym dowództwem marynarki na czele. U-51, pod dowództwem kapitana Hubala może poszczycić się także najwyższym wynikiem zatopień wśród wszystkich asów Ubootwaffe, wynoszącym obecnie ponad 290 tys GRT zatopionego tonażu nieprzyjaciela.


W oczekiwaniu na zacumowanie bohatera.



Dowódca ubootwaffe, admirał Donitz osobiście dokonał wizytacji okrętu i pierwszy pogratulował dowódcy "oszałamiającego sukcesu niemieckiej broni podwodnej". Zatopienie HMS Nelson to prawdziwy dramat dla Brytyjczyków - ich największe i najpotężniejsze okręty są praktycznie bezbronne wobec potęgi Ubootwaffe i jej asów. Ja się dowiedzieliśmy z nieoficjalnych źródeł, Churchill osobiście zakazał narażania swoich okrętów na zatopienie i mają pozostawać w bezpiecznych portach.


Gratulacje od najwyższego dowództwa Kriegsmarine.



Na bohaterów czekał specjalny samolot, który odtransportował bohaterów do Berlina. W stolicy Rzeszy zorganizowano wielką paradę - w drodze z lotniska na Reichstag tłumy Berlińczyków witały bohatera kwiatami i owacyjnie demonstrowały swe uwielbienie dla nowego asa wojny podwodnej, autora nieoczekiwanego sukcesu jakim jest zatopienie brytyjskiego pancernika.


Parada na cześć załogi U-51 w Berlinie.



Bohaterów z U-51 spotkał najwyższy możliwy zaszczyt - na ich przyjazd osobiście czekał wódz narodu, który pogratulował wyników patrolu i osobiście awansował i udekorował dowódcę wraz z załogą zwycięskiego okrętu. Po wspólnym posiłku, załoga otrzymała również wydłużone urlopy - w ten sposób dowództwo Kriegsmarine doceniło wkład załogi U-51 w wysiłek wojenny narodu.


Wyręczenie oznaczeń przez wodza narodu.




Artystyczna wizja zatopienia pancernika HMS Nelson przez U-51.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 10 Luty 2010, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Cmd_Jacek 
Viceadmiral





Kraj:
poland

Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 29 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 4428
Skąd: Będzin

 #156  Wysłany: 10 Luty 2010, 13:11   

Szczere gratulacja kapitanie U-51. Wspaniały wynik jest wzorem dla młodego pokolenia podwodniaków, które już okrzyknęły Cię swoim idolem.
_________________
"Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"

 
 
     
PL_Storm87 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 684
Skąd: Tarnów

 #157  Wysłany: 10 Luty 2010, 14:58   

Co prawda podejrzewam, że Fuhrer w pierwszej kolejności chciał dowódcę postawić przed sądem, za atakowanie dużych, brytyjskich okrętów wojennych wbrew rozkazowi, ale widać Goebbels szepnął mu słówko "co się stało to się nie odstanie, skoro już zatopili pancernik wroga, to przekujmy to w nasz ogromny sukces! To podniesie morale w całej Rzeszy." :)
_________________

 
     
PL_HUBAL 
Kapitanleutnant




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Cze 2005
Posty: 675
Skąd: Gdynia

 #158  Wysłany: 11 Luty 2010, 09:57   

Raport z 4 patrolu bojowego 28.10.1939-08.11.1939



Czas spędzony na morzu: 12 dni ( 275 godziny siedzenia przed monitorem )
Czas spędzony na graniu patrolu: 24 dni
Integralność kadłuba jednostki: 33,1%
Przepłynięto: około 3101 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - około 257,5 Mil Morskich

Zatopiono:
13 jednostek o łącznym tonażu 80887 GRT

Pancernik Typu Nelson - 1
Trawler ASW - 1
Medium Tanker - 1
Ore Carrier - 1
Granville-type Freighter - 2
Coastal Tanker - 1
Coastal Freighter - 1
Small Merchant - 2
Small Freighter - 1
Tramp Steamer - 1
Tug - 1

Wystrzelono:
10 torped ( 0 niewybuchów ), 200 pocisków do działa 88mm, 385 pocisków do działka 20mm

Punkty RENOMY: Otrzymano 2530 pkt


Załoga:

Udekorowano mnie Krzyżem Niemieckim w złocie


Załodze przyznano:

1 Krzyż Rycerski w Złocie
2 Krzyże Żelazne I klasy
3 Krzyże Żelazne II klasy
1 Odznake U-Boota na klapę
4 Awanse
1 Kwalifikacje


Krzyż Rycerski w Złocie otrzymał:

Leutnant Eisenholtz Wolfgang

Krzyże Żelazne I Klasy otrzymali:

StabsBootsmann Weller Peter
Bootsmann Gabelmann Heinrich

Krzyże Żelazne II klasy otrzymali:

Bootsmann Mooler Gustav
Bootsmann Gabelmann Heinrich
Matrosengefreiter Popp Arno

Odznake U-Boota na klapę otrzymał:

Matrosengefreiter Endress Artur

Awanse:

Matrosengefreiterzy:

Bildstein Klaus
Forster Waldemar
Heldmann Ernst
Schubert Herlad

zostają awansowani na stopień Matrosenobergefreitera


Kwalifikacje:

Bootsmann Becker Gottard otrzymał kwalifikacje STERNIKA


U-Boot:


Cytat:
W związku z ogromem uszkodzeń i zniszczeń stwierdzonych po powrocie do bazy, naprawa U-51 jest nieopłacalna, w związki z tym; z dniem 10.11.1939 U-51 zostaje skreślony z listy U-Bootów, i skierowany na złomowanie, załoga dostaje przydział na wciąż budowany U-64 typu IXB. Okręt jest w ostatnim stadium budowy, wejście do służby szkolnej planowane jest na ostatni tydzień grudnia 1939 roku.

Załoga w nagrodę za wspaniały patrol i oczekiwanie na U-64 otrzymuje przedłużoną przepustkę w wymiarze 48 dni kalendarzowych, z dniem 28 Grudnia 1939 cała załoga stawić ma się w Bazie Wilhelmshaven celem przejęcia U-64 i rozpoczęcia szkoleń na nowym typie U-Boota.


PLANOWANE WEJŚCIE DO SŁUŻBY LINIOWEJ TO 30 MARCA 1940 ROKU ( 8 Lipca 2010 roku )



W związku z ogromnymi uszkodzeniami U-51 ( pozostało tylko 33,1 % integralności ) oraz zamianą okrętu na typ IXB gra wygenerowała 143 dni postoju między patrolami :) Więc kolejny patrol rozpocznie się na początku Lipca tego roku :||

Plik z SHIII Commandera dodany zostanie za kilka dni ( nie ma mnie teraz w domu )

Dziękuje wszystkim za czytanie wpisów i do usłyszenia w Lipcu ( no za około 50 dni ukaże się relacja z ceremonii przejęcia U-64, więc ukaże się wpis, i mam nadzieje że nie zabraknie reportera z Berliner Zeitunga

:piwko: - dla wszystkich czytających
_________________
"...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 11 Luty 2010, 10:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
PL_Andrev 
Konteradmiral






Kraj:
poland

Imię: And
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 4398
Skąd: Gůrny Ślůnsk

 #159  Wysłany: 11 Luty 2010, 10:09   

PL_HUBAL napisał/a:
gra wygenerowała 143 dni postoju między patrolami :) Więc kolejny patrol rozpocznie się na początku Lipca tego roku :||


:schock
To co ty bidulu będziesz robił przez:
- połowe lutego
- cały marzec
- cały kwiecień

... (ojojoj, jeszcze nie koniec?)

- cały maj
- cały czerwiec

:? :? :?

No, ale grając taką metodą to gra nawet po 4 latach może się nie znudzić, heheh
:||
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #160  Wysłany: 11 Luty 2010, 14:01   

PL_HUBAL napisał/a:

W związku z ogromnymi uszkodzeniami U-51 ( pozostało tylko 33,1 % integralności ) oraz zamianą okrętu na typ IXB gra wygenerowała 143 dni postoju między patrolami :) Więc kolejny patrol rozpocznie się na początku Lipca tego roku :||


Powiedzmy, że postoju. W tym czasie będziesz:

a) Odkuwał twój nowy okręcik od zamarzniętego pirsu
b) Jak już odtaje wypłyniecie na próby na bałtyku
c) szkolenia


Cytat:
Dziękuje wszystkim za czytanie wpisów i do usłyszenia w Lipcu ( no za około 50 dni ukaże się relacja z ceremonii przejęcia U-64, więc ukaże się wpis, i mam nadzieje że nie zabraknie reportera z Berliner Zeitunga


Już widzę ten wpis:
(...) Z podziwem obserwowaliśmy, jak nasz bohater z kilofem w ręku rozbija lód, którym U-64 przymarzł do nabrzeża (...)
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Z Dziennika pokładowego U-35
marek238 Ogólnie o Silent Hunter III 1 1 Luty 2010, 09:34
PL_HUBAL
Brak nowych postów Z dziennika pokładowego U-53
PL_CMDR Blue R Ogólnie o Silent Hunter III 37 11 Luty 2010, 08:44
PL_Andrev
Brak nowych postów Pytanie odnośnie fal i strzelania z działka pokładowego.
GatlingPL Pytania i odpowiedzi 3 25 Kwiecień 2014, 21:11
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 51 - Ucieczka
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 8 Kwiecień 2008, 12:27
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów patrol nr 51
PL_Hunter_Silent13 Ranking za Okres luty - czerwiec 11 30 Kwiecień 2011, 13:09
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol 51- Nowy Front
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 24 Czerwiec 2009, 15:01
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Patrol-51 Wojna to magia
PL_olek0849 Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 16 7 Luty 2015, 21:47
PL_olek0849


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group