Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Cel jest na południowy-wschód od ciebie, płynie na północ, odległość 37,2 mili... I TO DALEKO? Przecież on się zbliża do ciebie...
Finek nie miałem zamiaru ścigać tego celu gdyż:
1) nie znam przynależności Państwowej
2) Jestem na morzu Celtyckim i zależy mi na jak najszybszym przejściu Kanału Św. Jerzego, a wychodziło to przejście akurat na noc
3) Za kilak godzin mam wejść na akwen który teoretycznie jest bogaty w dużo celów, i będę mógł wybierać
4) mam tylko 4 torpedy i nie chce ich zużyć na "Small Frightera" czy "Small Merchanta"
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 3 Luty 2010, 12:36, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#142 Wysłany: 3 Luty 2010, 12:50
PL_HUBAL napisał/a:
A minusy to wiadomo....duża liczba ZOP-ów, patrole powietrzne, więcej płycizn, wąski szlak oraz kilka gardeł do pokonania, ale Matrose twierdzi że wymiękam...
W każdym razie, naczelny "Berliner Zeitung" codziennie dzwoni do komendantury portu z pytaniami o jakiekolwiek wieści o asach z U-51. Ale wciąż to samo... "tajemnica wojskowa"...
BTW, jak robisz fotki to dawaj INS albo DEL na numerycznej - chowają się zegary.
Bohaterowie z U-51 na jednym z poprzednich patroli.
Zdjęcie udostępnione przez komendanta portu wojennego Wilhelmhaven.
00:40 - zmiana kursu na 334 stopni NNW
02:15 - zmiana kursu na 013 stopni N
03:40 - zmiana kursu na 048 stopni NE
04:21 - zmiana kursu na 353 stopni N
05:01 - zmiana kursu na 350 N, opuściliśmy Morze Irlandzkie, weszliśmy na Kanał Północny
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM68
Przepłynięto: 100 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1367 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
06:42 - zauważono niszczyciel w namiarze 302 stopni, odległość 7600 metrów,mijamy go niezauważeni
06:46 - zmiana kursu na 310 stopni NW
07:34 - otrzymano wiadomość radiowa o dużej grupie bojowej w kwadracie AM35, kurs NE, przypuszczalna prędkość 18 węzłów
09:29 - nawiązano kontakt z latarniowcem u wejścia do kanału, namiar 314 stopni, odległość 9300 metrów
10:02 - zmiana kursu na 294 stopnie WNW, wyszliśmy za Kanału Północnego, zanurzamy się na 60 metrów celem prowadzenia nasłuchu na wejściu do kanału, prędkośc 3 węzły
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM64
Przepłynięto: 75 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 8 Mil Morskich
Pozostało: 1285 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.
13:00 - oba silnik stop, cisza na okręcie,
Cytat:
Między godziną 13:00 a godziną 19:22 nie zanotowano żadnego ruchu w akwenie tuz przy wejściu na Kanał Północny, całkowity brak aktywności floty handlowej na tym akwenie
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 7 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 7 Mil Morskich
Pozostało: 1281,8 Mil morskich
Prędkość: 2-3 węzłów.
Brak kontaktów.
20:00 - horyzont oraz niebo puste, wynurzenie, zmiana głębokości na 14 węzłów, wachta na stanowiskach
21:52 - zakończono ładowanie baterii, zmiana prędkości na 17 węzłów
22:13 - zmiana kursu na 327 stopni NNW
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 64 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 7 Mil Morskich
Pozostało: 1236,5 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 246 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 22 Mile morskie
Zatopiono: --/--
Czaiłem sie tutaj 7 godzin...bez efektu.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 122.42 KB
Etap III.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 97.17 KB
koniec dnia 04.11.1939 - wtorek.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 109.93 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
00:42 - zmiana kursu na 308 stopni NW
02:39 - zmiana kursu na 043 stopni NE
04:42 - zmiana kursu na 018 stopni NNE
05:45 - zauważono statek w namiarze 325 stopni, odległość 10100 metrów, alarm na stanowiskach
05:55 - rozpoznano jako "GRANVILLE - TYPE FREIGHTER" flaga Brytyjska
05:56- oba silniki stop, czekamy aż cel sam podejdzie pod wyrzutnie
06:01 - cel "GRANVILLE - TYPE FREIGHTER"
Odległość: 1324 metry
AoB: 74 port
Prędkość: 8 węzłów
wprowadzono dane do kalkulatora torpedowego, zalano przednie wyrzutnie torpedowe numer 1 oraz 2
06:02 - 1 poszła....
06:03 - cel trafiony
06:07 - statek tonie ( 4708 GRT )
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM39
Przepłynięto: 97 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 1135 Mil morskich
Prędkość: 0-17 węzłów.
Brak kontaktów.
07:19 - zmiana kursu na 040 stopni NE
07:57 - zauważono dwa patrolowce w namiarze 026 stopni, odległość 9000 metrów, mijamy je niezauważeni
08:08 - zmiana kursu na 070 ENE
09:45 - zmiana kursu na 047 NE
10:46 - zauważono jednostkę zidentyfikowana jako "COASTAL TANKER" ze względu na brak pocisków do działa oraz małą wartość strategiczną omijamy kontakt
10:51 - zanurzamy się na 50 metrów w celu uniknięcia patroli lotniczych, zmiana prędkości na 3-4 węzły, rozpoczynamy nasłuch
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM38
Przepłynięto: 91 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 8 Mil Morskich
Pozostało: 1048 Mil morskich
Prędkość: 3-17 węzłów.
Brak kontaktów.
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM61
Przepłynięto: 21 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 21 Mil Morskich
Pozostało: 1030 Mil morskich
Prędkość: 2-3 węzłów.
Brak kontaktów.
19:55 - hydro melduje o kontakcie w namiarze 308 stopni, odległość duża, odgłos bardzo wolno poruszających się śrub, zmian kursu na kontakt
20:00 - głębokość peryskopowa, nie zauważono żadnych statków na horyzoncie, wynurzenie, wachta na stanowiskach, rozpoczynamy pościg za kontaktem
20:41 - nawiązano kontakt wzrokowy ze ściganym celem, kontaktem okazała się żaglówka, hydroakustyk oberwał po uszach..... ( nadgorliwość gorsza od faszyzmu )
20:44 - wracamy na kurs
23:12 -zmiana kursu na 072 stopni ENE
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AM36
Przepłynięto: 57 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 16 Mil Morskich
Pozostało: 973 Mil morskich
Prędkość: 2/3-17 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 266 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 45 Mile morskie
Zatopiono: 1 statek o nośności 4708 GRT ( Granville-type Freighter"
P.S Jako że mam ponad 1 dzień opóźnienia w dodawaniu wpisów na forum, jest to powód dlaczego wpisy ukazały się dzień po dniu
Pozdrawiam wszystkich czytających te wpisy, aż dziw bierze że po wypiciu 0,5 litra wina nadal jestem w stanie pisać konstruktywne wypowiedzi, więc albo wino było jakieś bardzo słabe, albo głowa mi się wyrabia co do picia
A teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić,
a teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić!
A teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić,
a teraz idziemy na jednego,
a teraz idziemy drinka pić!
I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!
I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!
I rym cym cym, i hop sa sa
idziemy do stołów w podskokach,
i tra la la, orkiestra gra,
idziemy pić toast do dna!
Po prawie 3 dniach pustki wyłania się cel.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 81.79 KB
trafiony.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 20.39 KB
ja tą pelotką odganiałem rekiny...nie strzelałem do rozbitków.....jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 21.98 KB
koniec dnia 05.11.1939 - środa 9 dzień na morzu.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 87.55 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 5 Luty 2010, 21:36, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#147 Wysłany: 5 Luty 2010, 22:44
PL_HUBAL napisał/a:
20:41 - nawiązano kontakt wzrokowy ze ściganym celem, kontaktem okazała się żaglówka, hydroakustyk oberwał po uszach..... ( nadgorliwość gorsza od faszyzmu )
Hehehe... dobre!
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 5 Luty 2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN48
Przepłynięto: 115 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 886 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
08:22 - zmiana kursu na 090 stopni E
11:37 - zmiana kursu na 120 stopni ESE
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN14
Przepłynięto: 120 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 765 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
12:09 - weszliśmy na Morze Północne, przed nami ostatnia prosta do domu...
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN41
Przepłynięto: 118 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 637 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN45
Przepłynięto: 99 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 538 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 452 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mile morskie
Zatopiono: --//--
koniec dnia 06.11.1939 - czwartek 10 dzień na morzu.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 103.67 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 7 Luty 2010, 18:59, w całości zmieniany 2 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#150 Wysłany: 7 Luty 2010, 19:15
Swoją drogą podziwiam twoją celność Hubalku, to po pierwsze, a po drugie to skuteczność torped. Ostatnio na 4 wystrzelone (SH4, 1943): trafienie, niecelna, niewypał, kołowa.
Ten patrol jest udany ale przyznam się szczerze że za każdym razem gdy wystrzeliłem torpedę miałem w pamięci poprzedni patrol gdzie 2/3 torped to były niewybuchy, a co do celności to staram się skracać dystans jak to tylko możliwe ( z reguły jest to cirka about 1200 metrów ) więc o pudło do wolno poruszającego i niczego nie spodziewającego się celu to raczej taki wyczyn nie jest ale z każdego trafienia cieszę się jak głupi
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN48
Przepłynięto: 92 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 448 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
12:00 - zmiana wachty II wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN49
Przepłynięto: 109 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 339 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
Cytat:
12:30 - Do Wilhelmshaven pozostało około 20 godzin, coraz częściej nad naszymi głowami przelatują samoloty z czarnymi Krzyżami, to znak że już jesteśmy coraz bliżej domu. Morale załogi jest ogromne chodź na ich twarzach wywarło piętno tych 11 dni które minęły, 11 dni strachu, bólu, radości, poczucia braterstwa i tej najwspanialszej rzeczy...smaku zwycięstwa i triumfu. Teraz gdy do domu pozostało tak niewiele, czas zacząć świętować. Stary wydaje polecenie aby wydać pozostałe zapasy czekolady, papierosów i piwa między załogę, każdy ma dostać tyle ile chcę. Załoga rozpoczyna swój rytuał..domalowywanie zatopionych statków na herbie U-51, suma 50 zatopionych statków handlowych robi wrażenie...a po prawej zaszczytnej stronie miejsce znajdują 2 sygnaturki, zatopionego HMS "Nelsona" oraz zatopionego trawlera HMS "Arctic Explorera" dla którego jest to hołd za stoczoną zaciętą walkę... na samym dole herbu dużymi złotymi cyframi widnieje 259,934 GRT zatopionych podczas trwania 4 patroli bojowych, rekord wśród całej U-Boot Waffe.
Podczas tego świętowani na U-51 przychodzi wiadomość od BdU...
Za tak wspaniałe osiągniecie podczas tego patrolu, cała załoga U-51 zostaje zaproszono do Berlina na uroczystą kolacje w towarzystwie samego naszego wielkiego wodza,a w bazie Wilhelmshaven ma nastąpić oficjalne przywitanie okrętu które będzie zarejestrowane przez kroniki wojenne.
Po tej informacji, na pokładzie następują wielkie porządki i przygotowania do powitania w bazie, załoga porządkuje koje i całe wnętrze okrętu, otwierane są wszystkie możliwe wywietrzniki, aby chodź trochę zniweczyć smród potu i zgnilizny która jak ciężka mgła osiadła w całym U-51, a na pokładzie tuż pod kioskiem zainstalowano nietypowe jak na U-Boota urządzenie...
Załoga maszynowa wydostawszy na zewnątrz 3 stare beczki po oleju odcięła od nich górę i teraz beczki tę służą jako wanny...jeden po drugim niczym dzieci załoganci wskakują do beczki i pierwszy raz od ponad 11 dni ich skóra czuje zbawienne ciepło wody która w nieprzerwanym potoku rąk wędruje od kuchni aż na sam pokład.... i tylko wachta na kiosku pozostaje niewzruszona wpatrując się w horyzont
18:00 - zmiana wachty III wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN62
Przepłynięto: 100 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 239 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
00:00 - zmiana wachty IV wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN66
Przepłynięto: 115 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 124 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
Raport dzienny:
Przepłynięto: 416 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mile morskie
Zatopiono: --//--
P.S Format herbu zmieniłem z TGA na JPG dlatego jakość jest trochę gorsza, kompozycja wizualna, pomysł oraz rozmieszczenie jest moim osobistym pomysłem
Dzięki dla Storma87 za podsunięcie sygnaturek zatopionych statków
Herb U-51 Royal Fortune.jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 183.1 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 10 Luty 2010, 10:27, w całości zmieniany 9 razy
06:00 - zmiana wachty I wachta na stanowiskach
Warunki pogodowe: zachmurzenie, siła wiatru 4m/s stan morza 2.
Pozycja: Kwadrat AN95
Przepłynięto: 91 Mil morskich z czego w zanurzeniu - 0 Mil Morskich
Pozostało: 32 Mil morskich
Prędkość: 17 węzłów.
Brak kontaktów.
08:11 - dopłynięto do ostatniego punktu nawigacyjnego, rozpoczynamy podejście do Wilhelmshaven, zmiana kursu na 150 stopni SSE, prędkość 10 węzłów
09:29 - zmiana kursu na 180 stopni S
09:39 - zmiana kursu na 253 stopnie WSW
10:00 - rozpoczynamy manewry wejściowe do Bazy Marynarki Wojennej w Wilhelmshaven
10:15 - oba silniki stop
10:27 - ułożono trap, KONIEC PATROLU NR.4
Podsumowanie patrolu wkrótce....
DZIĘKUJE ZA UWAGĘ I CZYTANIE WPISÓW Z PATROLU
U-51 witany w Wilhelmshaven.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 22.49 KB
Załoga dumnie pnie pierś.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 18.88 KB
Osobiste gratulacja dla załogi od Doenitza.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 18.9 KB
salut na cześć U-51.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 15.9 KB
Entuzjastyczne przywitanie na ulicach Berlina.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 21.33 KB
Na ulicach Berlina.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 17.71 KB
Uroczyste przemówienie dowódcy w Amfiteatrze, po jego prawicy stoi minister propagandy Rzeszy.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 25.23 KB
Uroczyste odebranie odznaczenia z rąk samego Fuhrera.jpg
Plik ściągnięto 8322 raz(y) 10.89 KB
audiencja u samego Fuhrera.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 33.62 KB
podczas uroczystej kolacji.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 18.62 KB
Po lewej Dowódca U-51, po prawej marynarz Arno Popp który zauważył Nelsona w konwoju, odznaczony za ten wyczyn Krzyżem Zelaznym II Klasy.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 34.65 KB
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 10 Luty 2010, 12:51, w całości zmieniany 4 razy
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#155 Wysłany: 10 Luty 2010, 13:01
TRIUMF BOHATERA Pogromca pancernika HMS Nelson,
U-51 zacumował wczoraj w Wilhelmhaven
Wczorajszego dnia do ojczyzny powrócił bohater ostatnich dni - euforycznie witany U-51 dowodzony przez porucznika Hubala w asyście niszczycieli wpłynął do portu Wilhelmhaven. Data powrotu była utrzymywana w najgłębszej tajemnicy w trosce o bezpieczeństwo okrętu. Według niepotwierdzonych źródeł z wywiadu marynarki, Brytyjczycy zwiększyli kilkakrotnie ilość patroli w rejonie Wysp obiecując dodatkowo 100.000 funtów szterlingów w złocie za zatopienie powracającego U-51.
U-51 podchodzi do nadbrzeża.
Z uwagi na spektakularny sukces U-51, okręt powitała straż honorowa Kriegsmarine wraz z najwyższym dowództwem marynarki na czele. U-51, pod dowództwem kapitana Hubala może poszczycić się także najwyższym wynikiem zatopień wśród wszystkich asów Ubootwaffe, wynoszącym obecnie ponad 290 tys GRT zatopionego tonażu nieprzyjaciela.
W oczekiwaniu na zacumowanie bohatera.
Dowódca ubootwaffe, admirał Donitz osobiście dokonał wizytacji okrętu i pierwszy pogratulował dowódcy "oszałamiającego sukcesu niemieckiej broni podwodnej". Zatopienie HMS Nelson to prawdziwy dramat dla Brytyjczyków - ich największe i najpotężniejsze okręty są praktycznie bezbronne wobec potęgi Ubootwaffe i jej asów. Ja się dowiedzieliśmy z nieoficjalnych źródeł, Churchill osobiście zakazał narażania swoich okrętów na zatopienie i mają pozostawać w bezpiecznych portach.
Gratulacje od najwyższego dowództwa Kriegsmarine.
Na bohaterów czekał specjalny samolot, który odtransportował bohaterów do Berlina. W stolicy Rzeszy zorganizowano wielką paradę - w drodze z lotniska na Reichstag tłumy Berlińczyków witały bohatera kwiatami i owacyjnie demonstrowały swe uwielbienie dla nowego asa wojny podwodnej, autora nieoczekiwanego sukcesu jakim jest zatopienie brytyjskiego pancernika.
Parada na cześć załogi U-51 w Berlinie.
Bohaterów z U-51 spotkał najwyższy możliwy zaszczyt - na ich przyjazd osobiście czekał wódz narodu, który pogratulował wyników patrolu i osobiście awansował i udekorował dowódcę wraz z załogą zwycięskiego okrętu. Po wspólnym posiłku, załoga otrzymała również wydłużone urlopy - w ten sposób dowództwo Kriegsmarine doceniło wkład załogi U-51 w wysiłek wojenny narodu.
Wyręczenie oznaczeń przez wodza narodu.
Artystyczna wizja zatopienia pancernika HMS Nelson przez U-51.
Ostatnio zmieniony przez PL_Andrev 10 Luty 2010, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Jacek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III Pomógł: 29 razy Wiek: 49 Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 4428 Skąd: Będzin
#156 Wysłany: 10 Luty 2010, 13:11
Szczere gratulacja kapitanie U-51. Wspaniały wynik jest wzorem dla młodego pokolenia podwodniaków, które już okrzyknęły Cię swoim idolem.
_________________ "Mówię tylko do tych, którzy chcą mnie słuchać
Ci, którzy nie chcą nie obchodzą mnie.
Po co mam czas tracić na mówienie do ściany
ściana i tak zawsze swoje wie"
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 38 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#157 Wysłany: 10 Luty 2010, 14:58
Co prawda podejrzewam, że Fuhrer w pierwszej kolejności chciał dowódcę postawić przed sądem, za atakowanie dużych, brytyjskich okrętów wojennych wbrew rozkazowi, ale widać Goebbels szepnął mu słówko "co się stało to się nie odstanie, skoro już zatopili pancernik wroga, to przekujmy to w nasz ogromny sukces! To podniesie morale w całej Rzeszy."
Czas spędzony na morzu: 12 dni ( 275 godziny siedzenia przed monitorem )
Czas spędzony na graniu patrolu: 24 dni
Integralność kadłuba jednostki:33,1% Przepłynięto: około 3101 Mil Morskich z czego w zanurzeniu - około 257,5 Mil Morskich
Zatopiono: 13 jednostek o łącznym tonażu 80887 GRT
Pancernik Typu Nelson - 1
Trawler ASW - 1
Medium Tanker - 1
Ore Carrier - 1
Granville-type Freighter - 2
Coastal Tanker - 1
Coastal Freighter - 1
Small Merchant - 2
Small Freighter - 1
Tramp Steamer - 1
Tug - 1
Wystrzelono: 10 torped ( 0 niewybuchów ), 200 pocisków do działa 88mm, 385 pocisków do działka 20mm
Punkty RENOMY: Otrzymano 2530 pkt
Załoga:
Udekorowano mnie Krzyżem Niemieckim w złocie
Załodze przyznano:
1 Krzyż Rycerski w Złocie
2 Krzyże Żelazne I klasy
3 Krzyże Żelazne II klasy
1 Odznake U-Boota na klapę
4 Awanse
1 Kwalifikacje
Krzyż Rycerski w Złocie otrzymał:
Leutnant Eisenholtz Wolfgang
Krzyże Żelazne I Klasy otrzymali:
StabsBootsmann Weller Peter
Bootsmann Gabelmann Heinrich
Krzyże Żelazne II klasy otrzymali:
Bootsmann Mooler Gustav
Bootsmann Gabelmann Heinrich
Matrosengefreiter Popp Arno
Odznake U-Boota na klapę otrzymał:
Matrosengefreiter Endress Artur
Awanse:
Matrosengefreiterzy:
Bildstein Klaus
Forster Waldemar
Heldmann Ernst
Schubert Herlad
zostają awansowani na stopień Matrosenobergefreitera
Kwalifikacje:
Bootsmann Becker Gottard otrzymał kwalifikacje STERNIKA
U-Boot:
Cytat:
W związku z ogromem uszkodzeń i zniszczeń stwierdzonych po powrocie do bazy, naprawa U-51 jest nieopłacalna, w związki z tym; z dniem 10.11.1939 U-51 zostaje skreślony z listy U-Bootów, i skierowany na złomowanie, załoga dostaje przydział na wciąż budowany U-64 typu IXB. Okręt jest w ostatnim stadium budowy, wejście do służby szkolnej planowane jest na ostatni tydzień grudnia 1939 roku.
Załoga w nagrodę za wspaniały patrol i oczekiwanie na U-64 otrzymuje przedłużoną przepustkę w wymiarze 48 dni kalendarzowych, z dniem 28 Grudnia 1939 cała załoga stawić ma się w Bazie Wilhelmshaven celem przejęcia U-64 i rozpoczęcia szkoleń na nowym typie U-Boota.
PLANOWANE WEJŚCIE DO SŁUŻBY LINIOWEJ TO 30 MARCA 1940 ROKU ( 8 Lipca 2010 roku )
W związku z ogromnymi uszkodzeniami U-51 ( pozostało tylko 33,1 % integralności ) oraz zamianą okrętu na typ IXB gra wygenerowała 143 dni postoju między patrolami Więc kolejny patrol rozpocznie się na początku Lipca tego roku
Plik z SHIII Commandera dodany zostanie za kilka dni ( nie ma mnie teraz w domu )
Dziękuje wszystkim za czytanie wpisów i do usłyszenia w Lipcu ( no za około 50 dni ukaże się relacja z ceremonii przejęcia U-64, więc ukaże się wpis, i mam nadzieje że nie zabraknie reportera z Berliner Zeitunga
- dla wszystkich czytających
_________________ "...Jesteście nabrani, tak bardzo nabrani..."
T.Love
Ostatnio zmieniony przez PL_HUBAL 11 Luty 2010, 10:25, w całości zmieniany 2 razy
W związku z ogromnymi uszkodzeniami U-51 ( pozostało tylko 33,1 % integralności ) oraz zamianą okrętu na typ IXB gra wygenerowała 143 dni postoju między patrolami Więc kolejny patrol rozpocznie się na początku Lipca tego roku
Powiedzmy, że postoju. W tym czasie będziesz:
a) Odkuwał twój nowy okręcik od zamarzniętego pirsu
b) Jak już odtaje wypłyniecie na próby na bałtyku
c) szkolenia
Cytat:
Dziękuje wszystkim za czytanie wpisów i do usłyszenia w Lipcu ( no za około 50 dni ukaże się relacja z ceremonii przejęcia U-64, więc ukaże się wpis, i mam nadzieje że nie zabraknie reportera z Berliner Zeitunga
Już widzę ten wpis:
(...) Z podziwem obserwowaliśmy, jak nasz bohater z kilofem w ręku rozbija lód, którym U-64 przymarzł do nabrzeża (...)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum