Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Archeos
Ulubiona Gra: SH3, S.T.A.L.K.E.R, Civilization Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 54 Skąd: Łódź/Warszawa
#1 Wysłany: 9 Luty 2010, 09:58 Upierdliwe pytania
Przepraszam za taką formę ale może mi pomożecie troszke w odnalezieniu się.
Temat zakładam tutaj coby nie śmiecić i szybko skasować.
Mianowicie, jako że miałem dłuzszą przerwę w orientowaniu się w naszym (Waszym) małym podwodnym światku, teraz mam kilka pytań na szybko żeby wiedzieć czego później po googlach szukać..
1. SH III
- GWX 3.0 - nigdy nie grałem w żadnego GWX'a a teraz dostepny jest jedynie ten. Coś czytałem o zabugowaniu strasznym tej wersji. Da sie grać? Warto w ogóle?
- jakieś inne mody, które nie koniecznie są jedynie kosmetycznymi poprawkami?
- czytając zaległe posty widzę że nadal jest multi - rozumiem że jest jakiś zestaw misji itp. A mody? Są rozgrywki DDvsSUB w jakimkolwiek wydaniu?
2. SH IV:
- Andrev mnie zaciekawił stwierdzeniem, że "czwórka" wniosła wiele usprawnień do rozgrywki, a z drugiej strony sami narzekacie na bugi. Osobiście nie lubię wydarzeń na Pacyfiku, więc raczej mnie nie ciągnie.. Ale pytanie: jak oceniacie ogólnie IV? Warto kupować? I właściwie czy jest jeszcze na rynku? Bo widziałem na allegro i już tnnn mocno tam walczy.
- Czy są jakieś naprawde ciekawe mody do IV? Głównie chodzi mi o DDvsSUB (widziałem screeny u Was).. No i czy add-on o operacji Monsun - Uboot Missions jest coś wart?
- Gracie w IV na multi? Daje radę?
Ja wiem że marudzę, ale proszę o jakieś ogólne info. Kupiłem sobie parę dni temu Ali Creamera U333 i mnie znów siekło..
Z góry dzięki wielkie!
Pozdrawiam
PS. Dlaczego ja nie mam jakiegoś statusu weterana czy usera-seniora na PS..? Przecież dłuzej ode mnie to tylko Boolo i Przem siedzą..
- GWX 3.0 - nigdy nie grałem w żadnego GWX'a a teraz dostepny jest jedynie ten. Coś czytałem o zabugowaniu strasznym tej wersji. Da sie grać? Warto w ogóle?
- jakieś inne mody, które nie koniecznie są jedynie kosmetycznymi poprawkami?
Czy zabugowana? Hm. Po niemiłych doświadczeniach ostatniego patrolu, gdzie mi 3 save'y pod rząd nie chciały się wczytać, to bym powiedział że tak. Ale bym skłamał, mówiąc że to domena wersji 3.0. Każda wersja czy to była 2.0, 2.1 (bez hotfixa realnie zabugowana) czy 3.0 swoje błędy ma. Każda ma swoje fochy. Czy warto grać? Oczywiście warto, do czystego SH3 nie ma sensu wracać. Nawet jak sporadycznie wywali save'a lub na pulpit, to można to jakoś przeżyć. Jak na ilość zmian jakie niesie GWX, to i tak jest to baaaardzo stabilny mod.
Co do modów, jest ich cała masa, długo by pisać...
- Andrev mnie zaciekawił stwierdzeniem, że "czwórka" wniosła wiele usprawnień do rozgrywki, a z drugiej strony sami narzekacie na bugi. Osobiście nie lubię wydarzeń na Pacyfiku, więc raczej mnie nie ciągnie.. Ale pytanie: jak oceniacie ogólnie IV? Warto kupować? I właściwie czy jest jeszcze na rynku? Bo widziałem na allegro i już tnnn mocno tam walczy.
- Czy są jakieś naprawde ciekawe mody do IV? Głównie chodzi mi o DDvsSUB (widziałem screeny u Was).. No i czy add-on o operacji Monsun - Uboot Missions jest coś wart?
- Gracie w IV na multi? Daje radę?
1. SH4 niestety nie jest tak klimatyczne niż SH3. Na podstawce się da grać, jednak bez modów gra dużo traci. Ale żeby grać z modami trzeba mieć dodatkowo dodatek Uboat Mission. Ja komplet kupiłem za coś 40 zł.
Czy warto kupić - nie wiem. Na pewno warto spróbować, bo gra przebija graficznie SH3 o kilka poziomów. Bugi są, ale z dodatkiem nie są już tak mocno upierdliwe.
AI jest też dużo bardziej inteligentne (statki handlowe w konwoju po zatopieniu celu nie tylko zygzakują ale i omijają miejsce zatopienia poprzednika szerokim łukiem, ranne ofiary uciekają).
2. Ciekawe mody są.
Run Silent Run Deep (nie grałem)
Trigger Maru, grany u nas z przyjemnością
Operation Mansun - ubooty na Atlantyku
ostatnio grałem w Jyunsen B - japoński OP na Pacyfiku, sama przyjemność topić Brytoli
Walka na powierzchni - jakoś brak było chętnych do testów. Może jak wyjdzie w końcu TWSM... obecnie to jest kilka modów z pojedynczymi okrętami, ale o szczegóły pytaj Boola.
3. Po długiej przerwie dzięki zasługom Finka udało się reaktywować SH4 (dział SH4 / aktualne patrole) - gramy na czystej wersji SH4 (bez dodatku UBM) w trybie współzawodnictwa: Finek jako eskorta reszta subami. Podobno chłopaki mają furę przyjemności, a już najwięcej Finek-san.
Dziś planuję moją inaugurację w SH4/ADV...
- GWX 3.0 - nigdy nie grałem w żadnego GWX'a a teraz dostepny jest jedynie ten. Coś czytałem o zabugowaniu strasznym tej wersji. Da sie grać? Warto w ogóle?
- jakieś inne mody, które nie koniecznie są jedynie kosmetycznymi poprawkami?
Mam za sobą już sporą ilość patroli w singlu na GWX 3 i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów - pod względem jako takiego "realizmu" konkurować z nim może tylko NYGM, ale ten drugi ma paskudną grafikę z podstawki. Jeśli do GWX dodałbyś sobie OLC GOLD MK2, czyli poprawiony environment + profesjonalnie zrobiony interfejs (takiej mieszanki używam) to miałbyś moim zdaniem najlepszą możliwą wersję SH3. GWX3 w porównaniu do podstawki ma masę bugów poprawionych, ale jeśli się jakieś zdarzają są to błędy podstawki których nie da się przeskoczyć. Nawet jeśli nie jesteś zainteresowany grafiką (a robi ona wrażenie), nic nie pobije kampanii zrobionej przez zespół GWX.
A na marginesie - nowy, profesjonalny interfejs Hitmana jest w fazie beta-testów. To zupełnie nowe podejście, autor zaś kierował się fachową wiedzą i realizmem rozwiązań. Miejmy nadzieję, że już niedaleko do daty wydania.
Ostatnio zmieniony przez Huzar 9 Luty 2010, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli do GWX dodałbyś sobie OLC GOLD MK2, czyli poprawiony environment + profesjonalnie zrobiony interfejs (takiej mieszanki używam) to miałbyś moim zdaniem najlepszą możliwą wersję SH3.
A ja będę bezczelny i oczywiście polecę swój miks graficzny, plus jeszcze jakąś wersję SH4 effects for SH3 i powinno być ładnie.
A ja będę bezczelny i oczywiście polecę swój miks graficzny, plus jeszcze jakąś wersję SH4 effects for SH3 i powinno być ładnie.
Dla efektów bardziej zbliżonych do rzeczywistości i pozbawionych cukierkowego wyglądu gier arcade polecam jednak olc mk2 A bezczelnie radzę omijać paskudne UTW i Manos Environment, które kolorami i chmurami przypominają podstawkę
Ostatnio zmieniony przez Huzar 9 Luty 2010, 13:38, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki "paskudnemu UTW" skończyła się era cziterskiego określania prędkości celu na podstawie nachylenia słupa dymu. I chwała autorowi za to.
Dym w UTW jest jednym wielkim czitem, było już o tym w innych postach. Na niszczycielach to chyba sypią w tym modzie węgiel jak w lokomotywie, że widzę dym daleko przed dostrzeżeniem okrętu.
Dzięki "paskudnemu UTW" skończyła się era cziterskiego określania prędkości celu na podstawie nachylenia słupa dymu. I chwała autorowi za to.
Dym w UTW jest jednym wielkim czitem, było już o tym w innych postach. Na niszczycielach to chyba sypią w tym modzie węgiel jak w lokomotywie, że widzę dym daleko przed dostrzeżeniem okrętu.
Wiecie co. Obaj gadacie o RÓŻNYCH sprawach i jeden drugiego przekonuje.
Andrev: Huzar mówi o wyglądzie dymu
Huzar: Andrev mówi o kierunku "płynięcia" dymu
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH3 + GWX 2.1 Pomógł: 13 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 684 Skąd: Tarnów
#14 Wysłany: 9 Luty 2010, 14:21
PL_CMDR Blue R napisał/a:
Huzar napisał/a:
PL_Andrev napisał/a:
Dzięki "paskudnemu UTW" skończyła się era cziterskiego określania prędkości celu na podstawie nachylenia słupa dymu. I chwała autorowi za to.
Dym w UTW jest jednym wielkim czitem, było już o tym w innych postach. Na niszczycielach to chyba sypią w tym modzie węgiel jak w lokomotywie, że widzę dym daleko przed dostrzeżeniem okrętu.
Wiecie co. Obaj gadacie o RÓŻNYCH sprawach i jeden drugiego przekonuje.
Andrev: Huzar mówi o wyglądzie dymu
Huzar: Andrev mówi o kierunku "płynięcia" dymu
W sumie obie sprawy da się połączyć...
I obydwaj mają rację:
- dym powinien lecieć z wiatrem
- Dym powinien być ładniejszy i o wiele bardziej delikatny
Jak w naszej dyskusji o wyższości OLC nad MEP (lub na odwrót) okaże się, że jedno z drugim może iść w parze i świetnie wyglądać.
Nie, no sam wygląd dymu w UTW jest super, podoba mi się. Problem w tym że tak gęsty, czarny i wysoki dawały tylko niektóre statki, w stosunku do reszty to czit i bujda.
Imię: And Pomógł: 37 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 4398 Skąd: Gůrny Ślůnsk
#17 Wysłany: 9 Luty 2010, 15:49
Archeos napisał/a:
Bardzo proszę jeszcze o jakąś naprowadzajkę gdzie znajdę biblioteki modów (jakiś portal?).
Zwykle korzysta się z www.subsim.com - tam jest praktycznie wszystko. Niestety trzeba być zarejestrowanym no i trzeba znać barbarzyński przynajmniej w stopniu podstawowym.
Jeszcze coś: jak bardzo mody zmieniają wymagania gry?
Oczywiście zależy jaki mod, większość w ogóle ich nie zmieni. Jak są to jakieś mody typu MEP 3.0 co daje 20 km atmosfery, albo SH4 effects for SH3, który powoduje, że z okrętu po trafieniu wylatuje w górę 10 ton żelastwa i zwłok, które potem lądują na wodzie, no to wiadomo że dla sprzętu nie jest to obojętne.
Wgrywanie nowych jednostek może drastycznie wydłużyć wczytywanie.
No i GWX ma to do siebie, jak kolega pisał, że w porcie chodzi słabo nawet i na moim sprzęcie, który od Huzarowego (no offence jest sporo lepszy. Taka karma, jego mać.
Ale jakby się mocno cięło, można wrzucić zawsze opcjonalnego moda GWX - Lite Harbor Traffic, redukującego jednostki i obiekty w porcie do absolutnego minimum.
Oczywiście ma to swoje wady, bo to niezła frajda podziwiać w 1939 przy wypłynięciu z Kilonii Graff Zeppelina, albo Tirpitza w Wilhelmshaven A do 1943 to już się robi z Lite Harbor Traffic zupełna kicha, bo Alianci robią często naloty na bazę (zaraz z początkiem patrolu się to może zdarzyć losowo) i bardzo przyjemnie to wygląda, jak cały port (łącznie z nami, oczywiście) napierdziela z pelotek ile fabryka dała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum