POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
realizm sh3
Autor Wiadomość
gerald69 




Kraj:
poland

Imię: Wojtek
Wiek: 56
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 17
Skąd: Kraków

 #21  Wysłany: 29 Lipiec 2010, 14:55   

Tak myslalem,dzieki.
Ostatnio mialem taka sytuacje wlasnie,2 dd-ki zanurzylem sie najglebiej jak bylo mozna,wykrecalem sie im przez ponad poltorej godziny realnego czasu,ale caly czas mnie pingowali,poslali mi chyba w sumie z 20 salw i w koncu oberwalem serie wzdluz calej lodki :(
niestety za duzo przeciekow bylo zeby sie podniesc.
No ale juz poszlo nieco lepiej niz na poczatku to fakt
 
     
PL_Szylol 
Leutnant zur See




Kraj:
poland

Imię: Szymon
Ulubiona Gra: Silent Hunter III i V, Seria Mass Effect, Seria Assassin's Creed
Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 428
Skąd: Żywiec

 #22  Wysłany: 29 Lipiec 2010, 15:18   

No, ja stosuję strategię, którą podał finek, ale napisałem taktykę, której raczej nie stosuję, lecz też można ją używać (oczywiście przy 1 DD).
_________________
http://www.youtube.com/user/jajcarzek
"Dobry trening w walce z konwojem, jest dla mnie więcej wart, niż najlepszy urlop" Gunther Prien, dowódca U-47
Ostatnio zmieniony przez PL_Szylol 29 Lipiec 2010, 15:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
gerald69 




Kraj:
poland

Imię: Wojtek
Wiek: 56
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 17
Skąd: Kraków

 #23  Wysłany: 29 Lipiec 2010, 15:33   

Czyli przy wiekszej ilości niszczycieli uciekac powolutku i modlić się o gluchych operatorów asdika :D
 
     
Haziaj 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 42
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kętrzyn (Mazury)

 #24  Wysłany: 13 Październik 2010, 14:10   

Podepnę się pod temat, żeby nie zaśmiecać forum, wszak sprawa dotyczy realizmu gry.

Gram na modzie UTW + patch 1.5 (swoją drogą mod jest mistrzowski, duże :piwko: dla twórcy i tych co mu pomagali) i mam dwa pytania:

1. Przy ręcznym namierzaniu celu i wystrzeliwaniu torped (książeczka identyfikacji + notatnik) jak już zrobię wszystkie wyliczenia to odległość podana w notatniku (wczoraj miałem 1603 metry) nie zgadzała się z odległością na wysuwany, zegarze z lewej strony (ten pokazywał 300 metrów). Na mapie Kalkulatora Torpedowego zielona linia biegu torpedy jest za krótka i tym samym stoper ustawia się na czas, jaki pokona torpeda odległość 300 metrów zamiast 1603 metrów. Trzeba wcisnąć wtedy przycisk do nastawów manualnych i wprowadzić korektę w tym zegarze.

Pytanie: "Czy zawsze trzeba tak robić ?". "Czemu automatycznie ten zegar nie ustawia się na wyliczoną z notatnika odległość (w tym przypadku 1603 metry) ?".

2. Włączyłem sobie wczoraj 100% realizm gry, a co za tym idzie brak aktualizacji mapy. Jak w takim przypadku radzicie sobie z wyliczeniem odległości do wrogiego statku jeszcze przed kalkulacją. O ile jesteśmy wynurzeni daję komendę oficerowi wachtowemu i ten zwraca mi odległość do celu. A jeśli się zanurzę to co wtedy ? Oficer wachtowy wsiąka pod pokładem, mam tylko hydrofon, dzięki któremu mogę jedynie określić kierunek, w którym znajduje się jednostka. Robić to według mapy ? Np w wynurzeniu oficer zgłasza mi odległość, przechodzę na mapę, ciach linijką rysuje tę odległość na odpowiedni kurs, stawiam znacznik. Jeśli cel stoi to miodzio, a jak się porusza ? Obserwować go peryskopem w zanurzeniu.Poczekać jeszcze i wyliczać mu prędkość stoperem czy może po prostu zajść konwój od przodu na wynurzeniu w bezpiecznej odległości, zanurzyć się, obrać kurs NEN lub NWN i śledząc peryskopem ustawić się odpowiednio ?
_________________
„… wykroczenie wobec technicznego języka jest zbrodnią przeciwko jasności, ścisłości i pięknu wydoskonalonej mowy”
Joseph Conrad
 
 
     
sOnar
[Usunięty]
Kommodore




 #25  Wysłany: 13 Październik 2010, 16:28   

sądzę, że ten film trochę pomoże Ci...

http://www.youtube.com/watch?v=I1RnlOzlpf4

:papapa:
Ostatnio zmieniony przez sOnar 13 Październik 2010, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_CMDR Blue R 
Kapitan zur See






Kraj:
poland

Imię: Rafał; Finek
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Pomógł: 117 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 19423
Skąd: Dąbrowa Górnicza

 #26  Wysłany: 13 Październik 2010, 18:03   

Haziaj napisał/a:

1. Przy ręcznym namierzaniu celu i wystrzeliwaniu torped (książeczka identyfikacji + notatnik) jak już zrobię wszystkie wyliczenia to odległość podana w notatniku (wczoraj miałem 1603 metry) nie zgadzała się z odległością na wysuwany, zegarze z lewej strony (ten pokazywał 300 metrów). Na mapie Kalkulatora Torpedowego zielona linia biegu torpedy jest za krótka i tym samym stoper ustawia się na czas, jaki pokona torpeda odległość 300 metrów zamiast 1603 metrów. Trzeba wcisnąć wtedy przycisk do nastawów manualnych i wprowadzić korektę w tym zegarze.

Pytanie: "Czy zawsze trzeba tak robić ?". "Czemu automatycznie ten zegar nie ustawia się na wyliczoną z notatnika odległość (w tym przypadku 1603 metry) ?".


Bo nie wprowadziłeś danych z notatnika do kalkulatora. Gdy już skończysz obliczenia, musisz jeszcze jeden raz kliknąć "V" na okienku, gdzie masz zarówno odległość, kąt i prędkość.


Haziaj napisał/a:
2. Włączyłem sobie wczoraj 100% realizm gry, a co za tym idzie brak aktualizacji mapy. Jak w takim przypadku radzicie sobie z wyliczeniem odległości do wrogiego statku jeszcze przed kalkulacją. O ile jesteśmy wynurzeni daję komendę oficerowi wachtowemu i ten zwraca mi odległość do celu. A jeśli się zanurzę to co wtedy ? Oficer wachtowy wsiąka pod pokładem, mam tylko hydrofon, dzięki któremu mogę jedynie określić kierunek, w którym znajduje się jednostka. Robić to według mapy ? Np w wynurzeniu oficer zgłasza mi odległość, przechodzę na mapę, ciach linijką rysuje tę odległość na odpowiedni kurs, stawiam znacznik. Jeśli cel stoi to miodzio, a jak się porusza ? Obserwować go peryskopem w zanurzeniu.Poczekać jeszcze i wyliczać mu prędkość stoperem czy może po prostu zajść konwój od przodu na wynurzeniu w bezpiecznej odległości, zanurzyć się, obrać kurs NEN lub NWN i śledząc peryskopem ustawić się odpowiednio ?


Jeżeli cel jest samotny, to opływamy go na powierzchni i atakujemy od frontu. Zawsze można też... Płynąć równolegle. Ustalasz równoległy kurs i płyniesz patrząc na namiar. Jak namiar przesuwa się ku przodowi, cel płynie szybciej niż ty. Jak ku tyłowi, płyniesz szybciej.
Albo z dalekiej odległości dokonać wstępnej kalkulacji prędkości z notatnika.
_________________
Czasami brak taktyki, to jedyna możliwa taktyka....
CMDR Blue R (Finek)
http://finektsc.deviantart.com/
http://pl.youtube.com/profile?user=FinekTSC
 
 
     
Haziaj 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 42
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kętrzyn (Mazury)

 #27  Wysłany: 13 Październik 2010, 18:58   

Robert Twój film oglądałem już kilka dobrych razy ale nie wpadłem na to żeby klepnąć tego "ptaszka" po wyliczeniach. Dzięki Rafał za podpowiedź. Notabene film instruktażowy bardzo dobry.

To teraz mam jasność, bo już zastanawiałem się czy tak ma być z tymi pokrętłami kalkulatora. Wpadłem na to, żeby "X" kasować wyliczenia ale o "ptaszku" już nie pomyślałem :zawstydzony:
_________________
„… wykroczenie wobec technicznego języka jest zbrodnią przeciwko jasności, ścisłości i pięknu wydoskonalonej mowy”
Joseph Conrad
 
 
     
PL_petryko6 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 246
Skąd: Olsztyn

 #28  Wysłany: 14 Październik 2010, 18:36   

Tak to już jest, że faceci raczej rzadko myślą o "ptaszkach" hehe :) :lol
 
     
woyteka 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Ziemi

 #29  Wysłany: 20 Październik 2010, 20:55   

Haziaj napisał/a:

2. Włączyłem sobie wczoraj 100% realizm gry, a co za tym idzie brak aktualizacji mapy. Jak w takim przypadku radzicie sobie z wyliczeniem odległości do wrogiego statku jeszcze przed kalkulacją. O ile jesteśmy wynurzeni daję komendę oficerowi wachtowemu i ten zwraca mi odległość do celu. A jeśli się zanurzę to co wtedy ? Oficer wachtowy wsiąka pod pokładem, mam tylko hydrofon, dzięki któremu mogę jedynie określić kierunek, w którym znajduje się jednostka. Robić to według mapy ? Np w wynurzeniu oficer zgłasza mi odległość, przechodzę na mapę, ciach linijką rysuje tę odległość na odpowiedni kurs, stawiam znacznik. Jeśli cel stoi to miodzio, a jak się porusza ? Obserwować go peryskopem w zanurzeniu.Poczekać jeszcze i wyliczać mu prędkość stoperem czy może po prostu zajść konwój od przodu na wynurzeniu w bezpiecznej odległości, zanurzyć się, obrać kurs NEN lub NWN i śledząc peryskopem ustawić się odpowiednio ?


Witaj Haziaj
Ja dzieki peryskopowi obliczam odległosc oraz pozycje względem uboota nanoszę namiary na mapę powtarzam czynnosc pare razy az zakresli mi sie kurs celu obliczam jeszcze predkośc i potem tylko zostaje wyprzedzić cel ustawić sie i strzelać.
 
     
Haziaj 




Kraj:
poland

Imię: Adrian
Ulubiona Gra: Silent Hunter III
Wiek: 42
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Kętrzyn (Mazury)

 #30  Wysłany: 21 Październik 2010, 11:46   

A witam Wojtka. Właśnie tak się nad tym zastanawiałem. Pamiętam jak pływałem jachtem po Zatoce Gdańskiej i później wzdłuż Półwyspu Helskiego to robiłem namiary na elementy krajobrazu i później na mapę nanosiłem kurs i wszelkie odległości. Tu będzie to samo tylko, że z ruchomym celem ;) Gorzej było w nocy, ale daliśmy radę (Rozewie pomogło ;) ).

Muszę sobie przypomnieć elementy nawigowania na morzu, będzie łatwiej.
_________________
„… wykroczenie wobec technicznego języka jest zbrodnią przeciwko jasności, ścisłości i pięknu wydoskonalonej mowy”
Joseph Conrad
 
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #31  Wysłany: 21 Październik 2010, 13:29   

Witam
Z pominięciem kolejnego wspominania o tym, by poszukać na Naszym forum informacji o sposobie kalkulowania w poniższym linku znajdziesz odpowiedzi na wszelkie pytania związane z manualnym kalkulowaniem. Co prawda jest to manual w języku angielskim, ale myślę, że doskonale sobie poradzisz.
Gdybyś miał mimo to pytania to służę pomocą - zarówno na forum jak i na Vento.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

UWAGA: to jest link do pierwszej części tutoriala. Całość składa się z 4 części - wszystkie są dostępne.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
woyteka 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Ziemi

 #32  Wysłany: 21 Październik 2010, 18:13   

Dołącze sie i zapodam jeszcze inny film opisujący jak sie poluje za pomocą hydrofonu zabawa przednia
http://www.youtube.com/wa...feature=related
5 czesci
 
     
PL_Koval 
Bootsmann




Kraj:
poland

Imię: Kamil
Ulubiona Gra: SH3
Wiek: 36
Dołączył: 28 Maj 2005
Posty: 68
Skąd: Serock/Warszawa

 #33  Wysłany: 20 Listopad 2010, 21:26   

Nie chciałbym wybiegac za bardzo przed szereg, ale mam na kompie misję treningową by Whiskey, atak na samotny konwój, można wycwiczyc na dowolnym stopniu realizmy bez uoprczywych ddków. Jakby ktoś chciał :)
_________________

 
 
     
PL_Reaven 
Oberfahnrich zur See




Kraj:
poland

Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 357
Skąd: Sosnowiec

 #34  Wysłany: 21 Listopad 2010, 12:46   

Polecam te misje treningowe od Kovala

A jak radzicie sobie z czasem podczas obliczania wszystkiego ? bo w moim przypadku jak juz sobie wszystko poustawiam to musze na nowo sprawdzac odległośc i zmieniac kąt kursowy (bo wkoncu cel sie porusza i zmienia pozycje) i tak moge za przeproszeniem do usranej śmierci : O wiecznie mi brakuje czasu na odpalenie torped w tym "odpowiednim" momęcie : O

PS. A namiar i atak za pomocą samego hydro to już wogole kosmos jest :schock :||
_________________
"Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier rankingowych SH3
Ranking Wakacje 2015
PL_kanaron Nasze aktualne patrole - Miniranking wakacyjny 2015 0 18 Lipiec 2015, 10:11
PL_kanaron
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Jesień 2014
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 0 14 Styczeń 2010, 18:51
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Ranking SH3 na openVPN
PL_Mirko Ogólnie o Silent Hunter III 0 9 Październik 2012, 22:32
PL_Mirko
Brak nowych postów Przyklejony: Atualna tabela rankingowa SH3
Aktualizowana co 5 patroli
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 21 Marzec 2009, 13:55
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Wiosna 2014
PL_CMDR Blue R Nasze aktualne patrole - Wiosna 2014 0 31 Styczeń 2014, 19:19
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group