Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Witam panów. Spójrzcie na poniższą fotke i powiedzcie, do jakiego znanego okrętu podwodnego, niesamowicie podobny jest ów nieszczęsny sub, chodzi o kształt
pozdrawiam
Imię: PrZeMO
Ulubiona Gra: DW, SH2 vs DC, Imperium Galactica Pomógł: 21 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2005 Posty: 2456 Skąd: SOSNOWIEC CITY / Warszawa
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#4 Wysłany: 21 Styczeń 2006, 22:02
tak Panowie na tej focie jest niesamowicie podobny do naszego Orła, nawet posiada obracalną wyrzutnię torped no i ogólne podobieństwo kształtu.
No a teraz zagadka dla zaawansowanych jaki to okręt, chodzi o padanie kraju i typu
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#6 Wysłany: 22 Styczeń 2006, 11:54
Wojtek dlaczego bez jaj ????.
gdybym chciał sformuować trudne pytanie, to np, poprosił bym o podania 2-3 zasadniczych różnic, pomiędzi Orłem i O-19, pomimo tego, niezwykłego podobieństwa i, oraz faktu, ze klasa Orzeł wywodzi się w linii prostej od Holenderskiego typu XIX.
ponizej zbiór kilku fotek przedstawiających O- 19
_surf_2.jpg
Plik ściągnięto 7689 raz(y) 14.25 KB
_22sep1.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 32.35 KB
5_schie.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 24.56 KB
boat_o19_launch_o20_c.jpg Gdyby nie kszta?t kiosku, to wykapany Orze?
Pomógł: 3 razy Wiek: 67 Dołączył: 10 Paź 2005 Posty: 84 Skąd: Warszawa
#9 Wysłany: 22 Styczeń 2006, 15:14
Maniek, napisałem "bez jaj", ponieważ typ został podany w podpisie zdjęcia, Orzeł i Sęp jednak różniły się trochę konstrukcyjnie od typu O-19, nie tylko wielkością.
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#10 Wysłany: 22 Styczeń 2006, 21:11
Nop faktycznie dupa ze mnie, nie zmieniłem podpisu.
OK poza tym O-19 był jednostką torpedowo- minową, i faktycznie był o 5m 30 cm krótszy od Orła. ponizej jego specyfikacja
O 19 Boats in this Class
Boat O 19 O 20
Pennant # P 19, N 54
Type Submarine minelayer for operations in home waters as well as in the colonies.
Class name O 19. Named after first of class.
"O" stands for "Onderzeeboot" (submarine)
Laid down 15 June 1936 15 June 1936
Launched 22 Sep 1938 31 Jan 1939
Commissioned 3 July 1939 28 Aug 1939
Refit Feb 1943 - Feb 1944 -
Fate 10 July 1945 scuttled 19 Dec 1941 sunk/scuttled
Other names K XIX K XX
Design Dutch design by ir. G. de Rooy. Possibly (but not confirmed) based upon the Orzel class which was designed for the Polish Navy.
Shipyard Wilton-Fijenoord, Rotterdam
Le x Be x Dr 80.70 m x 7.41 m x 3.87 m
*Le: W-line 80.700 m
*Le: Max. 80.870 m
*Be: Max. 7.411 m
*Dr: Trimmed: Fw. = 3.620 m, Mid. = 3.870 m, Aft = 4.120
*Keel to: Scope wavebraker = 10.75 m, to RDF mast = 15.3 m 80.70 m x 7.41 m x 3.87 m
Displacement
Stnd/Surf/Subm ex K XIX / K XX : 1015 t / 1145 t / 1561 t
O 19: 982 t / 1109 t / / 1491 t
Displacement *Norm: 1116.464 m3 (1145.492 t )
*Subm: / 1561.083 t
*Stnd: / 998.542 t (1016 Kg)
*CM: / 3850 m3 (3950 t)
Volume *Net: 1302.598 M3 (460.282 t)
*Gross: 308.550 M3 (109.028 t)
Engines Two 7-cylinder Sulzer diesel engines, 2-stroke, 2 x 2650 apk
Motor Two 500 apk motors
Batteries 2 x 96 cells. 5300 Ah during 5 hours. 6000 Ah total
*Power grid: 175 - 260 V
*Light grid: 175 V
Snort 'First' class in the world equipped with a snort system, see notes
Shafts 2
Speed surf/subm 19.5 kts / 9 kts
Range surf/subm 10000 nm at 12 kts / 27 nm at 8.5 kts
Depths *Diving: 100 m
*Periscope (flush): 15.5 m (15.2 m)
*Launch: 25 m Diving: 100 m
Water *Drinking: 8567 ltr.
*Washing: 12350 ltr (6825 m3 in AHB tank)
*Distilled: 1400 ltr. not for battery and 1490 ltr. for battery
Complement 40
Torpedo tubes 4 x 21" bow, 4 x 21" stern
Torpedo Type O 19: Mk 8, V53, Mk IV*SD O 20: IV53, V53
Mine tubes 2 x 10 external shafts amidships on each side.
Using the French Normand-Fenaux system. Each shaft contains two mines (above on another).
Mine type Vickers (199 stocked in the N.E.I. in Feb. 1942).
On 13 Apr 1945 she laid a line of Vickers T III T mines.
Armament 14 torpedoes, incl. 6 reloads, and 40 mines
Guns 1 x 8.8 cm / 45 AA. (*#3, Mar*#7) with *125 shells
2 x 40 mm Bofors in single 'disappearing' mounts, in watertight wells forward and aft of the
conning tower.
1 x 12.7 mm AA.
*Oerlikon 20 mm II
#S9195 OLK 126 IFF 47041
#S17707 OLK #16 5W 28620, OLK 8643 .116.'6 72455
*Forward watertight well and machine-gun possibly removed
during the 1943-1944 refit.
Small arms *Vickers 7.9 mm, 0.303"
GO #1, 1 type A, #3365, $33529, #34692
*Sub machine gun
Thompson aka Tommygun 45 c 8.8 mm, 296305, 105333, 14491 mod u.o. 1941
*Automatic rifles
B3896, B5329, B5470
*Pistols
#1 Automatic 2B66, 3B67, 2B68, 2b69, 2B89
#3 Automatic
Colt Automatic
Weble & Scott Ltd #2 Mk1 7041 and #1 Mk1 28620
Semi Gogswell & Harrison Ltd. 72455
Sonar Equipped with a geruispeiler (listening device) from Atlas Werke (Bremen). In those days 'Atlas' was the best on the market.
ASDIC *120B
RDF *Type 291
* SPEZ.1000N II (2)
# V/38033. TEL. E305N NO 67006 - 36
Fr: 1666 kc (180 m) - 75 kc (4000 m)
33.3 kc (9000 m) - 15 kc (22000 m)
IFF *Possibly type 251W
Echo sounder *Hughes & Son, ADM Pattern, universal type
Log *SALSEL SYNLOG #4364
Radio *Transmitter: NSF svc 800 L /20, #4353/2
Fr: 15000 kc (20m) - 2500 (120m)
Pw: 800 W A13, 240 W A2 and A3
Seinw: A1, A2, A3
Supply: 175, 260, 3000
*Transmitter: NSF svc 200 L /30, #4353/1
Fr: 750 kc (400) - 250 (1200)
Pw: 200 W A13, 60 W A2 and A3
*Receiver: NSF MO 11/12 L/354
Fr: 14.27m = 20700 kc, 66.7 kc = 4497 m
Fr: 9000 m = 33 kc, 15 kc = 22000 m
Supply: AC 220 V ~ (kva), DC
*Receiver: Nat. comp. USA, HRO (standard) #94B
Fr: 10 m (30000 kc), 177 m (1708 kc)
*Receiver: AR88
Fr: 32 - 0.535 mH
Supply: AC 100 - 260 v ~, DC
*Receiver: 13.29
Fr: 15 - 550 kc
Supply: AC 220 v ~, DC
*Receiver Amusement: 296A, Philips #3824
Notes - Often regarded as the first submarine class in the world equipped with the "getrimd diesel
systeem" or "snort system". Also check the O 2, K II and O 16 class details for info on
even earlier Dutch snort systems.
- First Dutch class for use in home waters as well as in the colonies.
After this class the distinction between 'O' boats (for home waters) and 'K' boat (for the
colonies) was not used anymore.
- ?Partially double hull?
* = Source for this data is a WWII (possibly post 1943) personal notebook from an O 19 officer.
Pomógł: 3 razy Wiek: 67 Dołączył: 10 Paź 2005 Posty: 84 Skąd: Warszawa
#11 Wysłany: 22 Styczeń 2006, 22:26
Fajnie, trochę zaskoczyła mnie informacja o zamiennym stosowaniu nazwy typu: K i O, sądziłem że K to były małe okręty, zresztą starszego typu a O to typ "oceaniczny".
Imię: Maniut Pomógł: 9 razy Dołączył: 18 Cze 2005 Posty: 842 Skąd: koło morza
#12 Wysłany: 23 Styczeń 2006, 19:33
Witam
Przesyłam kolejne fotki z operacji ładowania min na O 19, a ponizej fotki modelu Holenderskiego okrętu podwodnego R/C- typu M, również potrafiącego stawiać atrapy min
model_fred_huijgen_m1_07.jpg
Plik ściągnięto 7616 raz(y) 14.31 KB
loading_mines_o19_b_small.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 27.9 KB
loading_mines_o19_d_small.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 35.86 KB
model_fred_huijgen_m1_02.jpg fajna minka wykonana ze ?rodka Kinder niespodzianki, kolega robi? podobn?, do ?rodka sypa? sod?, robi? ma?? dziurk? w obudowie po wrzuceniu do wody po 5-8 sek, pi?knie wybucha?a paskudz?c wod? w wannie
Plik ściągnięto 12 raz(y) 17.64 KB
model_fred_huijgen_m1_04.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 32.99 KB
model_fred_huijgen_m1_05.jpg Prosty mechanizm stawiania min z zastosowaniem strzykawki i spr??onego powietrza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum