Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Czy szanowni koledzy i koleżanki zgłaszali już występowanie problemów po wgraniu dodatku "Morze śródziemne"? Może nie będę pierwszy, ale chciałbym się podzielić spostrzeżeniami.
Gram w "czystej" wersji SH III bez żadnych modów, natomiast zakupiony dodatek prócz wprowadzenia wielu ciekawych i brakujących w oryginale szczegółów, dał się poznać jako lekka psuja...
Wgrywam misję ( w którą grałem np dzień wcześniej) po włączeniu komputera, i co widzę, wszystkie zegary (dosłownie wszystkie) mają wskazówki na godzinie dwunastej. Natomiast wybieranie meldunków od mechanika (wskazania) pokazują prawidłowe zużycie paliwa, sprężonego powietrza itp. Mało tego atakowany przez niszczyciel niedaleko macierzystego portu wskaźnik integralności kadłuba wynosił 100%, w podsumowaniu po patrolu było 64%.
Po wgraniu nowej misji problem znikał. Ogólnie rzecz ma się wyłącznie (wyniki testów) do kontynuacji zapisanych wcześniej misji. Chętnie zapoznam się ze spostrzeżeniami innych, jeżeli ten sam problem miał miejsce.
Inne babole: wgrywam misję, którą kończyłem w zanurzeniu na peryskopowej, głębokość bez zmian, a moi wachtowi w najlepsze stoją na kiosku i wypatrują okrętów 10m pod wodą.
Komendą "...na peryskopową" wracają do kabin, okręt wydaje odgłosy zanurzania.
Gra także "polubiła" wyłączanie się z chwilą przewijania mapy nawigatora kursorami.
Imię: U 700
Wiek: 46 Dołączył: 26 Maj 2006 Posty: 34 Skąd: Kraków
#2 Wysłany: 8 Kwiecień 2007, 23:19
Przeczytaj sobie instrukcje dodatku "Morze śródziemne" wiele wyjaśni, miedzy innymi to ze po wgraniu powinniśmy zacząć odnowa kampanie. Błędy i tak będą, zawsze jakieś ...
Mam identyczne problemy i dotyczą one kampanii rozpoczętej po wgraniu dodatku.
Co więcej - problem dotyczy zapisywania stanu gry podczas misji - w jakiś przedziwny sposób w tym samym czasie modyfikowany jest save "W bazie - przed misją". Kiedy powracam właśnie do tego zapisu (np. "Patrol 3 - W bazie - przed misją") podejmując się próby naprawienia sytuacji z 'zegarami wskazującymi północ' powstałymi w wyniku zapisu podczas patrolu, okazuje się, że wszelkie wcześniejsze zmiany podjęte przed wypłynięciem - jak na przykład przydzielenie medali lub specjalizacji - w ogóle nie są uwzględnione... ba - awanse, medale i specjalizacje nie są nawet dostępne (jedynym ratunkiem jest powrót do save'a kończącego poprzedni patrol - tzn. np. "Patrol 2 - W bazie - po ukończeniu misji").
Czy ktoś z Was zna rozwiązanie?
Od siebie powiem tylko tyle, że zauważyłem, iż ten problem pojawia się dopiero podczas trzeciego patrolu w kampanii (albo po zmianie U-boota z II na VIIB).
1. Znikły mapy zbliżeniowe wielu portów np. Wilhelmshaven.
2. Częste problemy z ręczna obsługą hydrofonu. Z reguły nie ma możliwości jego ręcznej obsługi.
3. Wszystkie wskaźniki w przedziałach stoją pionowo w górę - wspomniane wyżej.
4. Brak możliwosci wysłania meldunku o kontakcie.
5. Brak "punktów trafienia w żywotne elementy statku" przy idealnym podejściu pod kątem prostym na małym dystansie.
6. Spore błędy w opisie lub polonizacji dodanych nowych jednostek.
MSH - 2325t, ŚSH ma ten sam tonaż - 2325t, natomiast większa jednostka o tonażu 4430t też nazwana jest Małym Statkiem Handlowym.
Dodatkowo Transportowiec o wielkości jakieś 8000t opisany i zaliczany jest jako 14 - czternaście - ton.
Nie jestem pewny czy to błędy samego dodatku czy raczej tłumaczenia i polonizacji Cenegi.
7. Brak obrazu Frachtowca Victory II w książce identyfikacyjnej - puste pole.
8. Telegraf maszynowy pomylone ma oznaczenia "Naprzód" z "Pół Naprzód" chociaż to też raczej sam błąd Cenegi.
9. Już od 2 czy 3 misji w 1939 roku mam już cały czas przez kolejne misje porty St. Mere - Eglise oraz Trypolis jako własne czy sojusznicze. Możliwe że Niemcy już w 39 wjechali do Francji a Włosi z jednym portem dołączyli do Osi."
Ostatnio zmieniony przez Cadd 21 Maj 2011, 13:26, w całości zmieniany 1 raz
Po kilku dłuższych chwilach z dodatkiem, można zauważyć kolejny błąd - nie wiadomo z jakich powodów, gra po wyjściu z zapisanej kariery i ponownym jej wczytaniu nie uwzględnia przyznanego graczowi na danym profilu awansu stopnia wojskowego.
Imię: Olaf Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 54 Skąd: Katowice
#5 Wysłany: 20 Czerwiec 2011, 21:57
Temat rozpoczęty cztery lata temu. Aż łza kręci się w oku.
Dodatek "Morze Śródziemne" uznałem za wadliwy i nie instalowałem go już więcej na czystą wersję. Chociaż podobał mi się superokręt: połączenie typu XD2 z XXI.
Takie niby co by było gdyby... hipotetycznie takie "cudo" pływało po Atlantyku na początku wojny.
Chyba wówczas PL_Cmd_Jacek doradzał sposób, jak wyciągnąć to cudo z dodatku (płyty)
i śmiałe używanie w czystej grze.
GWX 3.0. wraz z modami dźwiękowymi spełnił moje oczekiwania i powyższy dodatek uznałem za zbędny wydatek finansowy.
Imię: Olaf Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 54 Skąd: Katowice
#7 Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 10:50
Tak też ja zrobił. Znalazłem folder z TheMagui mod (final version), poszedł przez jgsm i ...
nic nie zmienił.
GWX 3.0., SH3Commander, kariera w toku, swoją drogą bardzo szybko się zainstalował przez wspomniany jgsm.
Będę wdzięczny za wsparcie, może podasz link do polecanego modu przez Ciebie, ponieważ
albo ja nie zassałem z netu właściwych plików, albo mam "nieprzyjazną" konfigurację.
A załapałem bakcyla, bo mówiłeś o nowych dźwiękach, a to najbardziej lubię w modach do SH3, m.in. taki Epic_Music_Mod.
Po ściągnięciu dokładnie przeczytaj instrukcję instalacji tego moda - w zależności od posiadanej konfiguracji SHIII wraz z GWX 3.0 musisz zainstalować tylko wybrane pliki. Powyższa wersja jest sprawdzona u mnie i działa w pełni prawidłowo
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nie, MEP MaGui jest w pełni kompatybilny z GWX 3.0. Wszystkie niezbędne informacje na temat kolejności instalacji poszczególnych komponentów Modu znajdziesz w pliku z instrukcją. MaGui jest napisany pod kilka modów - dla każego z nich jest oddzielna instrukcja instalacji. Na początku może to wyglądać skomplikowanie, ale dokładne przeczytanie info wszystko Ci wyjaśni.
Sam używam GWX 3.0 z tym modem )
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum