Uwaga ! Uwaga !
W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen.
Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego.
Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika.
Adres się nie zmienia. Dalej jest to
Imię: Greg
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
#1 Wysłany: 10 Lipiec 2011, 13:25 Zdublowane dane w panelu identyfikacyjnym.
Witam,
Niektóre statki w panelu ident. są zdublowane (frachtowce). Mało tego, maja różnej wysokości maszty, tonaż a czasem i zanurzenie. Co z tym robić? Nie da się grać- źle odczytuje odległość.
Pierwszy raz gram w SHIII i chciałem docelowo wyłączyć pokazywanie pozycji wrogich okrętów na mapie. Mam SH 1,4 i zainstalowany na niego GWX 3 Gold. Świeża instalka żadnych innych dodatków z poza tego co było w gwx (tylko część)+ spolszczenie 2,1
Help! dobrzy ludzie
Ostatnio zmieniony przez Agrypa 10 Lipiec 2011, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
sOnar [Usunięty] Kommodore
#2 Wysłany: 10 Lipiec 2011, 14:09
a kto dla Ciebie będzie robił poprawkę do GWXa? wiesz ile to roboty? to tak jakby na nowo robić moda...
Pomijając trafną uwagę sOnara to nie bardzo rozumiem w czym masz problem? Co przeszkadza Ci w pomiarze odległości? W jaki sposób zweryfikowałeś różnice w tonażach?
Podaj przykład zdublowanych frachtowców z książki identyfikacyjnej - rozumiem, że o nią dokładnie Ci chodzi?
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Imię: Greg
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
#4 Wysłany: 10 Lipiec 2011, 17:03
Tak, dokładnie chodzi o ksiażkę i zakładkę handelsschiffe.
Mam np Frachtowiec C2 podany dwa razy. Tzn. z dwoma różnymi wysokościami masztów- typ, zdjęcie, tonaż książka podaje taki sam w obu przypadkach. To samo z małym statkiem handlowym (akurat oba rodzaje najczęściej spotykam- jestem na początku kampanii).
Inny przyklad: mały tankowiec jest podany dwa razy, ale tu jest różnica w wysokości masztów i jeszcze niewielka w tonażu. To samo z tankowcem C3. Podobnie z niektórymi mniejszymi statkami ale tym się nie przejmuje bo i tak szkoda torped...
Do tego ni cholery nie jestem w stanie określić odległości poprawnie. Za każdym razem na mapie pokazuje mi bliższą odległość niż ta wynikająca z pomiaru z poziomu peryskopu (różnica około 400m w odległości 1,5- 2km od celu). Sprawdzałem również przy bliższej odległości, spokojnym morzu i za każdym razem wychodzi na to, że żeby te wartości mi się mniej więcej zgodziły musiałbym górną linie przy pomiarze ustawić nie na końcu najwyższego masztu ale około 1/4 jego wysokości wyżej.
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 357 Skąd: Sosnowiec
#5 Wysłany: 10 Lipiec 2011, 19:51
W UTW również występuje ten "bug" ale zawsze bierz pomiar na pierszy cel z książki identyfikacyjnej np jesli masz tankowiec a następna pozycja to ten sam tankowiec z dopiskiem w nawiasie (light) to bierzesz ten pierwszy bez nawiasu. Co do braku celności to zbieraj dwa namiary odległości na samym początku i na samym końcu jak juz masz wszystkie dane zebrane musisz skorygować odległośc gdyż cel ciągle sie porusza. Pozdrawiam.
_________________ "Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
Imię: Paweł
Ulubiona Gra: SH III/ Moh:AA/ i wiele innych Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 357 Skąd: Sosnowiec
#7 Wysłany: 10 Lipiec 2011, 23:05
Być może w GWX nie ma nawiasów nie wiem bo dawno nie grałem na tym modzie, pewne jest to że zbierając dane pierwsze co to musisz określić odległość do celu i najważniejsze to to aby ten sam pomiar powtórzyć jak już będziesz miał wszystkie inne.
_________________ "Najsłabszym pkt najsilniejszych jest ich niepohamowana pewność siebie..."
Przede wszystkim spróbuj grać bez aktualizacji mapy (czyli bez znaczników jednostek). wtedy szybko wyrobisz sobie nawyk powtarzania namiarów. Zarówno na Naszym Forum, jak i na innych (choćby przeogromne forum SubSim) znajdziesz wiele tutoriali, instrukcji i manuali dotyczących manualnego namierzania celów. Sam profesor sOnar jest autorem świetnego video-tutoriala ręcznego wystrzeliwania torped. Bardzo fajny i rozbudowany manual stworzył też PL_CMDR Blue R który znajdziesz TUTAJ.
Wydaje mi się, że psujesz sobie zabawę używając pomocy oferowanej przez samą grę. Jak dziś pamiętam swoje pierwsze zatopienie na full realiźmie w warunkach bojowych - satysfakcja niesamowita )
_________________ Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 11 Lipiec 2011, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Imię: Greg
Dołączył: 09 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
#9 Wysłany: 11 Lipiec 2011, 21:40
Dzięki za pomoc.
Ten samouczek czytałem zaraz po zainstalowaniu, filmik też sciągnięty. Ogólnie przydatny link. Przerobiłem to zanim włączyłem grę i potem troche potestowałem w misji szkoleniowej z torped. Pomocne rzeczy i mozna szybko -z grubsza- zaskoczyć jak strzelać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum