POLISHSEAMEN Strona Główna POLISHSEAMEN
**** Forum Klanowe PolishSeamen ****

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki

Zaproszenie

 Ogłoszenie 


ZAPRASZAMY NA SERWER GŁOSOWY DISCORD


Uwaga ! Uwaga ! W dniu 29 grudnia 2019 roku zmieniliśmy silnik naszego forum PoilshSeamen. Ze względu na to że dotychczas używany silnik był przestarzały (pracował od maja 2005 roku), był pełen luk i błędów, podjęliśmy decyzję o zamknięciu tego forum i otwarciu nowego. Stare (to) forum jest dostępne "tylko do odczytu". Nowe zaś wymaga ponownego zarejestrowania użytkownika. Adres się nie zmienia. Dalej jest to

www.forum.polishseamen.pl

Zachęcamy wszystkich do ponownego zarejestrowania się u nas i do czynnego udziału w naszej społeczności.

Przepraszamy za problemy. Pozdrawiamy Administracja PolishSeamen.

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przełanczalne grafiki a SH3.exe
Autor Wiadomość
macias13_84 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Opole

 #1  Wysłany: 27 Luty 2012, 12:09   Przełanczalne grafiki a SH3.exe

Gram na lapku Asus N53SV z dwoma kartami (HD3000 zaimplementowanej w i3 i GT540m dedykowanej) gra odpala się na tej pierwszej, nie daje możliwości przełączenia na układ nie zintegrowany(po ręcznym ustawieniu w sterownikach włącza na chwilkę - ładowanie planszy SHIII+GWX, natomiast już w menu i grze pracuje układ zintegrowany - sygnalizacja kontrolką na obudowie), w innych tytułach wszystko jest ok, pracuje to jak ma procować(przełącza układ), sama wydajność układu zintegrowanego jest wystarczająca do pracy w natywnej rozdzielczości, niestety układ zintegrowany nie pozwala na włączanie filtrowania i antyaliasing, plan zasilania na maksymalnej wydajności
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #2  Wysłany: 27 Luty 2012, 19:48   

Możliwości jest kilka.
Pierwsza sprawa - integrę wyłącza się w ustawieniu bios. Zawsze tak było i dziwne byłoby gdyby tak nie było szczególnie na maszynie przygotowanej do pracy z zewnętrznymi układami dedykowanymi.
Po drugie, nawet gdyby wyłącznika w biosie nie było, to możesz wyłączyć lub odinstalować sterownik do integry z systemu. Gra bez sterownika nie pójdzie. Po trzecie w biosie powinno być ustawienie pierwszego aktywnego układu i jeżeli jest, to wystarczy ustawić aby domyślnym układem był niededykowany.
Gdyby jednak był jakiś cud i nic to nie dało, to nie wierzę, żeby na stronie producenta lapka nie było instrukcji jak hardware'owo wyłączyć integrę z działania (być może jakaś zworka na płycie w lapku).
 
     
macias13_84 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Opole

 #3  Wysłany: 28 Luty 2012, 00:24   

W biosie pusto i goło, praktycznie niema nic prócz opcji bootowania napędów i zabezpieczeń.
Jest możliwość wyłączenia grafiki intelowskiej ręcznie pod menadżerem urządzeń, lecz dopiero tu się zaczyna szopka, gdyż wyłączenie Intel GMA i restart niezbędny do zastosowania zmian skutkuje tym, iż po uruchomieniu systemu cała rozdziałka spada do 800x600, a panel sterowania nvidia staje się nie aktywny (karta GT540m jest aktywna - sygnalizacja kontrolką na obudowie)

Przestawienie zworki na płycie nic tu raczej nie pomoże gdyż sam układ HD3000 jest zaimplementowany w procesorze i jest jego integralną częścią (pamiętam co prawda stare poczciwe durony modowane zworkami na płycie na athlona lecz nie chce mi się wierzyć, iż miało by to przynieść porządny efekt.

zatem czekamy na finalne spolsczenie do GWXa
Pozdr
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #4  Wysłany: 28 Luty 2012, 14:59   

Jaka wersja biosu tam siedzi? Bo jeśli w biosie pusto to trzeba wejść na stronę asus-a
(ma dobre wsparcie), poszukać najnowszej wersji i uaktualnić. Wtedy powinna się
pojawić opcja o której mówimy.


Może wtedy by to miało sens, bo obecnie widzę że technologia nVidi nie chce
uruchomić dedykowanej karty.

:)
Ostatnio zmieniony przez PL_Marco 28 Luty 2012, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #5  Wysłany: 28 Luty 2012, 21:34   

Marco to jest laptop. One z zalozenia maja ubogie menu Biosa. Wiem mam tego Asusa i mialm tez MoBo Asusa, roznica w mozliwosciach konfiguracji jest przeogromna.

A dla kolegi. Sprobuj tego:


P
/tes
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 28 Luty 2012, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #6  Wysłany: 29 Luty 2012, 00:04   

Cytat:
zatem czekamy na finalne spolsczenie do GWXa

Co wcale nie musi pomóc. Ponieważ nowe gui będzie używać tego samego d3d9.dll, które jest w modzie Conus' SH3GWXWS 3.2, więc po prostu ściągnij sobie tego moda i zobaczy czy za jego pomocą problem zniknie czy nie. Jeżeli tak, to już dzisiaj możesz sobie pomóc, jeżeli nie, to finalna wersja spolszczenia nic tu nie pomoże.
Wszelkie działania na poziomie systemu operacyjnego nie wyłączają układu hardware'owego, a jeżeli ten "układ graficzny" od intela bazuje po prostu na sterowniku emulującego go za pomocą procesora, to nadal trzeba będzie tę "emulację" wyłączyć.
To co robi SH3, to resetuje sterownik graficzny po wyświetleniu filmu, lub następnej w kolejności bitmapy startowej. W ten sposób wszystko wraca do stanu, tak jakby żadnego wyłączenia nie było i karta ponownie włącza się jako główna podczas powtórnej inicjacji grafiki. Dlatego trzeba ją zlikwidować sprzętowo (młotek jest w tym celu zwykle zbyt skuteczny :) , a układ nvidii musi przejąć 100% funkcji graficznych i nie pozostawiać żadnego innego wyboru.
 
     
macias13_84 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Opole

 #7  Wysłany: 29 Luty 2012, 12:39   

No to już wiem, iż nie pomoże, gdyż obecnie działam na 1366x768 właśnie z tego moda na monitorki panoramiczne, wcześniejsze próby grzebania w karcie ustawień grafiki tez zakończyły się niepowodzeniem, czyli mogę zapomnieć o filtrowaniu i wygadzaniu

dzięki i powodzenia czekam niecierpliwie na zakończenie prac nad wersją finalną
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #8  Wysłany: 29 Luty 2012, 13:05   

Ujmę to tak. Z komputerami jest tak, że w tej dziedzinie nie istnieje słowo niemożliwe. Jest ono w większości przypadków zamieniane na "ile to będzie kosztować". W Twoim wypadku kosztować to będzie kupę grzebania po forach i stronie od producenta. Mogę się założyć o beczkę piwa, że sposób na całkowite hardware'owe wyłączenie tej intelowskiej grafiki w Twoim lapku istnieje. Choćby z tego powodu, że sami inżynierowie Intela musieli mieć mechanizm wyłączający aby testować swoją grafikę.

ps. Pokaż jakieś dwa screeny z Twojej grafiki, to będzie można ocenić co tracisz (bo może niewiele). U mnie na tym działającym d4d9.dll też grafika jest podła. Wyraźnie gorsza od resolution fixa do XP SP2. No ale zaleta poprawnej pracy na panoramach jest nie do pokonania.
Ostatnio zmieniony przez PL_Olamagato 29 Luty 2012, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #9  Wysłany: 22 Kwiecień 2012, 21:26   

Moze temat troche nie akualny, ale rozwiazanie jest dosc proste. Wymusic Geforce'a dla SH3 z poziomu panelu sterowania Nvidii. Ponizsze screeny, widoczne po zalogowaniu przedstawiaja jak to zrobic.

1.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 167.25 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 176.02 KB

_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
macias13_84 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Opole

 #10  Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 23:12   

Chyba nie sądzisz iż tego nie próbowałem to była pierwsza czynność jaką wykonałem na forcewareach 296.10 ten numer nie działa.

Gra uruchamia się na GF(biała kontrolka na obudowie) po czym już od planszy ładowania przełącza się na niebieską(HD3000)

Dzięki za chęci mimo wszystko
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #11  Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 05:52   

Hmm, nie wiem co jest u was grane ale u mnie dziala. Zarowno to na lapku, jak i na podlaczonym LCD'ku.

Driver Nvidii 8.17.12.6754 sciagany chyba ze strony asusa.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
Ostatnio zmieniony przez PL_tes 25 Kwiecień 2012, 05:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
macias13_84 




Kraj:
poland

Imię: Damian
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Opole

 #12  Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 12:19   

no i tu jest chyba rozwiązanie problemu, ja jedę na sterach bezpośrednio z nvidii, muszę sprawdzić te bety 301.... może coś pomogą
Chyba że GWX coś miesza

pzdr
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #13  Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 14:42   

A ja zapytam jak ostatni noob:
jak mam rozpoznać na której karcie graficznej działa mi gra? Tak łopatologicznie proszę.

I jeszcze jedno pytanie:
czy jest mozliwe wyłączenie w BIOS karty "defaultowej"? Może to rozwiąże problem z wyborem karty do uruchomienia gry?
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #14  Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 21:24   

Darek, obok przycisku power powiniens miec rzadek LEDek. Jedna z nich bedzie niebieska jak pracujesz z lekkimi taskami (pulpit, www, etc.) i zmieni sie na biala jak odpailsz cos wymagajacego, np. WoT'a ;)
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #15  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 06:32   

Tak myślałem, ale w moim modelu nie ma takiego zestawu kontrolek LED.

Oki, kolejne testy dały wielce ciekawą informację. Otóż posiadam dwie kopie SHIII - jedna pod GWX, inna pod UTW. I teraz ciekawostka taka: wersja pod UTW jest wykrywana przez NVidię i śmiga aż miło. Natomiast wersja pod GWX już nie. Pomimo wszelkich prób GT540M uparcie "nie widzi" Silenta w wersji pod GWX. Dziś wykonam kolejne testy, ponieważ mam wrażenie, że problemowe jest tu zastosowanie modu Olamagato (GWXPL5h wraz z modem GUI).

Pytanie do Was - czy fakt, że obie wersje SHIII posiadam na jednej partycji może tu przeszkadzać procesorowi NVidii?
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
Ostatnio zmieniony przez PL_Daritto 26 Kwiecień 2012, 07:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PL_tes 
Kapitan zur See





Kraj:
poland

Imię: Marcin
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1878
Skąd: Gdańsk/Coventry

 #16  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 12:29   

To ma sens, ja mam tylko UTW.
_________________
Audentes fortuna iuvat (Wergiliusz)
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #17  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 12:44   

@PL_Daritto
Weź pod uwagę, że wersja 5h zawiera w sobie resolution fixa (w opcji Hardcode fixes v.16A3), który może właśnie w grafice mieszać. Jeżeli masz taki problem usuń pliki tego patcha lub zainstaluj wersję 5j z tego forum (nowsza wersja nie ma resolution patcha ponieważ ma swojego GUI z własnym d3d9.dll).

Ewentualnie sprawdź czy to samo powtarza się kiedy nie masz włączonego ani Hardcode fixes, ani GUI GWX Classic 1360x768.
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
PL_Marco 



Kraj:
poland

Imię: Kamil
Pomógł: 45 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 2746
Skąd: Będzin

 #18  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 18:26   

A ja zadam pytanie, która wersja (GWX czy UTW) była zainstalowana na oryginalny
folder SH III?

:kroliczek:
 
     
PL_Daritto 
Kapitan zur See




Kraj:
poland

Imię: Darek
Pomógł: 18 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 1292
Skąd: Liw

 #19  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 19:08   

Olamagato, a czy możesz podać linka do tej najnowszej wersji moda? Chyba rzeczywiście jestem wyjątkowo opornym użytkownikiem, ale zaczynam się gubić w kolejnych poprawkach... Nie wiem w którym poście jest najnowsza wersja. Zależy mi właśnie w szczególności na HardCode Fixes. W sumie dla zmian jakie on właśnie wnosi bawię się z Twoim modem.

Marco, wersja oryginalna to właśnie UTW. Dziś spróbuję pokombinować z partycjami - może fakt instalacji obu wersji SHIII na jednej partycji tu przeszkadza. Jak się nie uda spróbuję popłynąć z Wami patrol na integrze - zobaczymy czy podźwignie. Jeśli tak to przeinstaluję SHIII.
_________________
Baretki zwycięzcy:
KIA KIA KIA KIA KIA
 
     
PL_Olamagato 
Stabsoberbootsmann




Kraj:
poland

Imię: Olamagato
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 253
Skąd: z piekła rodem

 #20  Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 20:18   

Wersja 5j. Pierwszy post w:
http://forum.polishseamen.pl/viewtopic.php?t=8020
zawiera linka do pełnej paczki.
Obecnie są udostępnione tylko dwie wersje. 5h na oficjalnej stronie (tej ze zdjęciami) i osobnym GUI modem 1.0 oraz 5j z wbudowanym GUI modem 1.01 (i kupą innych zmian) w wątku, który podałem.
Nie ma innych wersji i ich źródeł.

Coś mi jeszcze przyszło do głowy. Wszystkie mody GUI 16:9 oraz resolution fix hakują grafikę SH3. Jest możliwe, że wynikiem tego hakowania jest po prostu przełączanie grafiki Intela jako pierwszoplanowego układu graficznego bez względu na to co się ustawi w panelu nVidii. To niestety raczej byłaby zła prognoza bo o ile kiedyś różne mody widescreen działały jako tako tylko na nVidiach, o tyle teraz wydaje się, że wszystko będzie działać w widescreen (i przyzwoitej wydajności) tylko wtedy, o ile ma się CPU AMD i grafikę też AMD.
_________________
WWW: http://ja.gram.pl/Olamagato
Jestem obcy i nic co obce nie jest mi obce.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Jesień 2014
PL_Cmd_Jacek Nasze aktualne patrole - Jesień 2014 0 14 Styczeń 2010, 18:51
PL_Cmd_Jacek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier rankingowych SH3
Ranking Wakacje 2015
PL_kanaron Nasze aktualne patrole - Miniranking wakacyjny 2015 0 18 Lipiec 2015, 10:11
PL_kanaron
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Regulamin gier kampanii SH3 "Od Pekingu po Brest"
PL_CMDR Blue R Kampania multiplayer SH III 1 6 Listopad 2008, 16:08
BdU
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Ranking SH3 na openVPN
PL_Mirko Ogólnie o Silent Hunter III 0 9 Październik 2012, 22:32
PL_Mirko
Brak nowych postów Przyklejony: Atualna tabela rankingowa SH3
Aktualizowana co 5 patroli
PL_CMDR Blue R Wykaz patroli 0 21 Marzec 2009, 13:55
PL_CMDR Blue R
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Regulamin Gier Rankingowych SH3
Ranking Wiosna 2014
PL_CMDR Blue R Nasze aktualne patrole - Wiosna 2014 0 31 Styczeń 2014, 19:19
PL_CMDR Blue R
Brak nowych postów Przyklejony: Spolszczenie do GWX 1.2, GWX TA 1.2 i SH3 Commander
Sokół Dodatki, mody i modowanie 6 4 Sierpień 2014, 16:23
PManiek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group